از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

ثبت نام کارشناسی ارشد ترم بهمن 1402 📞 دانشگاه های سراسری و آزاد

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

ثبت نام کارشناسی ارشد ترم بهمن

ثبت نام کارشناسی ارشد ترم بهمن در میان داوطلبانی که در ترم مهر موفق به قبولی نشده‌ اند ، متقاضیان زیادی دارد. دانشگاه های مختلف سراسری و آزاد در ترم بهمن امکان ثبت نام مقطع کارشناسی ارشد را برای این دسته از داوطلبان فراهم می کنند و اگر شما هم بنا به دلایلی نتوانسته اید در ترم مهر وارد دانشگاه شوید ، می توانید در بهمن ماه اقدام نمایید. در ادامه این مطلب جزئیات کاملی از زمان ثبت نام و رشته‌ های کارشناسی ارشد بهمن ماه ارائه خواهد شد. با ما همراه باشید.

برای راهنمایی در زمینه ثبت نام ارشد ترم بهمن و پرسیدن سوالات خود در این خصوص ، می توانید با مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

آیا کارشناسی ارشد در ترم بهمن ثبت نام دارد

ابتدا لازم می دانیم بررسی کنیم که آیا دانشگاه های سراسری و آزاد در ترم بهمن ثبت نام دارند یا خیر. دانشگاه های مختلف از طریق برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ، دانشجو پذیرش می کنند و زمان ورود دانشجویان به دانشگاه ، در ترم مهر است همچنین دانشگاه های پذیرنده‌ دانشجوی بدون کنکور نیز برای ترم مهر ثبت نام انجام می دهند.

بنابراین در ترم بهمن امکان ثبت نام در مقطع ارشد فراهم نیست مگر آنکه مرحله تکمیل ظرفیت برگزار شود. دانشگاه ها پس از ثبت نام دانشجویان پذیرفته شده‌ ، ظرفیت رشته‌ های تحصیلی خود را بررسی می کنند و اگر ظرفیت خالی وجود داشته باشد ، اقدام به برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت می نمایند.

البته لازم است بدانید که زمان پذیرش در برخی از رشته‌ محل های کنکور کارشناسی ارشد در نیمسال دوم است و داوطلبانی که در فرم انتخاب رشته‌ کنکور ارشد خود این رشته‌ ها را درج کرده‌ اند و قبول شده‌ اند ، از بهمن ماه وارد دانشگاه خواهند شد. این رشته‌ ها در دفترچه ثبت نام کنکور ارشد مشخص شده‌ اند و توصیه می شود قبل از انتخاب هر رشته‌ محل ، دفترچه را بررسی کنید و مطمئن شوید که زمان ورود به دانشگاه آن رشته‌ از مهرماه است یا بهمن ماه.

مرتبط بخوانید : تکمیل ظرفیت ارشد چیست

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد ترم بهمن 1402

ثبت نام ارشد ترم بهمن مشروط به برگزاری تکمیل ظرفیت است و اگر این مرحله اجرا نشود ، امکان ورود به دانشگاه در این ترم وجود ندارد. برای برگزاری تکمیل ظرفیت ارشد ، رشته‌ ها باید دارای ظرفیت خالی باشند و یا اینکه دانشگاه ها برای رشته‌‌ های خود ظرفیت در نظر بگیرند.

احتمالا این را هم بپسندید  فرق ارشد فراگیر و پیام نور 📞 بررسی تفاوت های فراگیر ارشد و سراسری پیام نور

در صورت برگزاری تکمیل ظرفیت آزمون ارشد ، زمان آن در بهمن ماه خواهد بود و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور ، اقدام به ثبت نام نمایند. مرحله تکمیل ظرفیت ، آزمون ندارد و داوطلب با توجه به رتبه اکتسابی در آزمون ارشد ، انتخاب رشته‌‌ خواهد کرد.

لیست رشته های کارشناسی ارشد ترم بهمن

لیست رشته‌ های کارشناسی ارشد تکمیل ظرفیت ترم بهمن ، داخل دفترچه راهنما قرار داده‌ می شوند و داوطلب با دانلود دفترچه از سایت سازمان سنجش ، می تواند از این رشته‌ ها مطلع شود. رشته‌ های ارائه شده‌ در مرحله تکمیل ظرفیت ، ظرفیت پذیرش محدودی دارند و شاید حداکثر ظرفیت ، 5 نفر باشد. همچنین ممکن است رشته‌ تحصیلی مورد تقاضای شما به دلیل عدم وجود ظرفیت خالی ، در مرحله تکمیل ظرفیت ارائه نشود و شما موفق به پذیرش نشوید.

مرتبط بخوانید : لیست رشته های تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

ثبت نام ارشد بهمن ماه دانشگاه آزاد

ثبت نام کارشناسی ارشد ترم بهمن

ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به سه طریق امکان پذیر است ، در روش اول داوطلبان در آزمون کارشناسی ارشد شرکت می کنند و با انجام انتخاب رشته‌ این دانشگاه و قبولی ، در ترم مهر وارد دانشگاه می شوند.

روش دوم ثبت نام ارشد دانشگاه آزاد ، پذیرش از طریق استعداد درخشان است که زمان ثبت نام آن در مردادماه بوده‌ و پذیرفته‌ شدگان از مهرماه شروع به تحصیل می کنند. همچنین آزمونی تحت عنوان آزمون فراگیر ارشد دانشگاه آزاد نیز برگزار می شود که زمان ثبت نام آن در بهمن ماه هر سال است اما آزمون در سال آینده برگزار می شود و داوطلب در صورتی قبولی ، از مهرماه سال آینده می تواند تحصیل خود را آغاز کند.

احتمالا این را هم بپسندید  تکمیل ظرفیت دانشگاه امام صادق 1402 📞 زمان و شرایط ثبت نام

بنابراین دانشگاه آزاد نیز در بهمن ماه امکان ثبت نام جدید در مقطع کارشناسی ارشد را ندارد و فقط در صورت اجرای تکمیل ظرفیت ، متقاضیان می توانند اقدام به ثبت نام کنند. تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد به صورت مجزا از سایر دانشگاه ها برگزار می شود و در صورت برگزاری ، زمان آن در بهمن ماه می باشد.

داوطلبانی که با انجام انتخاب رشته‌ ارشد دانشگاه آزاد در یک رشته‌ قبول شده‌ اند اما از رشته‌ خود رضایت ندارند و همچنین داوطلبانی که در آزمون ارشد شرکت کرده‌ اند اما در هیچ رشته‌ ای پذیرفته‌ نشده‌ اند ، می توانند با ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد ، شانس قبولی مجددی در رشته‌ مورد علاقه شان داشته باشند.

مرتبط بخوانید : راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد تکمیل ظرفیت 

سوالات شما

  • زمان ثبت نام کارشناسی ارشد ترم بهمن 1402 در چه تاریخی است ؟

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد بهمن ماه احتمالا در اوایل بهمن ماه آغاز شود. (در صورت برگزاری تکمیل ظرفیت)

  • آیا برای آزمون ارشد 1402 تکمیل ظرفیت برگزار می شود ؟

در حال حاضر اطلاعیه دقیقی مبنی بر برگزاری یا عدم برگزاری تکمیل ظرفیت برای آزمون ارشد 1402 منتشر نشده‌ است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ثبت نام کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد

ثبت نام کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد 📞 شرایط و راهنمای ثبت نام

دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر پذیرش دانشجوی ارشد بدون کنکور از طریق طرح استعداد درخشان …

2 نظر

  1. امیر حسین سلطانی

    سلام برای ثبت نام ارشد شته ایمنی Hseدر کرمان برای ترم بهمن چه اقداماتی لازم است

    • پاسخ با ما

      با سلام. توصیه می شود با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر