از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

انتخاب رشته کارشناسی ارشد تکمیل ظرفیت 1402 📞 زمان و شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

انتخاب رشته کارشناسی ارشد تکمیل ظرفیت

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد ، داوطلبان باید برای انجام انتخاب رشته‌ خود اقدام نمایند و با توجه به رتبه ای که کسب کرده‌ اند ، وضعیت قبولی آنها مشخص خواهد شد. زمان انتخاب رشته‌ ارشد سراسری در خردادماه بود  و احتمالا در اوایل شهریورماه نیز نتایج آن اعلام گردد. داوطلبان در صورت قبولی در یکی از رشته‌ محل های انتخابی خود ، باید برای ثبت نام در دانشگاه اقدام کنند. در این میان ، دسته ای از داوطلبان در هیچ رشته‌ محلی پذیرفته‌ نمی شوند و یا از رشته‌ ای که قبول شده‌ اند ، رضایت ندارند. برای این دسته از داوطلبان امکان شرکت در تکمیل ظرفیت فراهم می باشد البته در صورتی که مرحله تکمیل ظرفیت برگزار گردد. در ادامه این مطلب ، به بررسی زمان و شرایط انتخاب رشته کارشناسی ارشد تکمیل ظرفیت 1402 خواهیم پرداخت. لطفا همراه ما باشید.

برای بهره مندی از مشاوره انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد می توانید با مشاوران مجموعه پاسخ با ما تماس بگیرید. مشاوران می توانند فرم انتخاب رشته شما را با بیشترین شانس قبولی و با در نظر گرفتن اولویت بندی های مد نظرتان، تکمیل کرده و در سایت سنجش ثبت کنند.

 از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما هستیم 

همین حالا تماس بگیرید

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد یا صفر  9099071612

آیا انتخاب رشته کارشناسی ارشد تکمیل ظرفیت برگزار می شود

ابتدا لازم است بررسی کنیم که آیا مرحله تکمیل ظرفیت برای آزمون کارشناسی ارشد 1402 برگزار خواهد شد یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بدانید که فعلا اطلاعیه رسمی راجع به زمان انتخاب رشته‌ ارشد تکمیل ظرفیت منتشر نشده‌ است و نمی توان پیش بینی کرد که برگزار خواهد شد یا خیر.

احتمالا این را هم بپسندید  احتمال قبولی در تکمیل ظرفیت 1402 📞 عوامل موثر در شانس قبولی تکمیل ظرفیت

برگزاری تکمیل ظرفیت ارشد فقط در شرایطی که دانشگاه ها دارای ظرفیت خالی باشند ، امکان پذیر خواهد بود. چنانچه برخی از پذیرفته‌ شدگان ارشد ، اقدام به ثبت نام در رشته‌ محل قبولی خود نکنند ، مرحله تکمیل ظرفیت برای تکمیل ظرفیت های باقی مانده‌ برگزار می گردد.

مرتبط بخوانید : انتخاب رشته ارشد تربیت معلم

انتخاب رشته کارشناسی ارشد تکمیل ظرفیت 1402

با توجه به مشخص نبودن برگزاری یا عدم برگزاری تکمیل ظرفیت ارشد ، زمان آن نیز مشخص نیست اما پیش بینی می شود در صورت برگزاری ، زمان آن در ماه های دی و بهمن باشد. نتایج انتخاب رشته‌ ارشد در شهریورماه اعلام خواهد شد و فرایند ثبت نام از پذیرفته‌ شدگان تا اوایل مهرماه ادامه دار خواهد بود. دانشگاه ها پس از ثبت نام از قبول شدگان ، اقدام به بررسی ظرفیت های خالی رشته‌ های تحصیلی خود می نمایند و در صورت نیاز ، لیست رشته‌ های دارای ظرفیت را به سازمان سنجش ارسال خواهند کرد.

لازم به ذکر است که در آخرین دوره برگزاری تکمیل ظرفیت برای کنکور کارشناسی ارشد ، زمان آن از 22 الی 27 دی ماه بود ضمن اینکه تا 1 بهمن ماه ، فرصتی برای انتخاب رشته‌ جاماندگان در نظر گرفته‌ شد.

لیست رشته‌ ها و دفترچه انتخاب رشته‌ تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد

برای انتخاب رشته‌ تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد باید بررسی کنید که رشته‌ امتحانی شما جزو رشته‌ های تکمیل ظرفیت باشد در غیر این صورت امکان انتخاب رشته‌ نخواهید داشت. برای اطلاع رسانی به داوطلبان ، یک دفترچه راهنما منتشر خواهد شد که داخل این دفترچه ، لیست رشته‌ های دارای ظرفیت درج شده‌ اند.

احتمالا این را هم بپسندید  تکمیل ظرفیت دانشگاه غیرانتفاعی 1401 - شرایط و راهنمای تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی

دفترچه انتخاب رشته‌ کارشناسی ارشد تکمیل ظرفیت 1402 را می توانید از سایت سازمان سنجش دانلود نمایید. این دفترچه با شروع فرایند انتخاب رشته‌ ، منتشر خواهد شد و شامل یک فایل مشترک برای تکمیل ظرفیت تمام دانشگاه های سراسری می باشد.

مرتبط بخوانید : لیست رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان

شرایط شرکت در انتخاب رشته‌ ارشد تکمیل ظرفیت

انتخاب رشته کارشناسی ارشد تکمیل ظرفیت

برای شرکت در انتخاب رشته‌ تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد باید از شرایط لازم هم برخوردار باشید. این شرایط به شرح زیر می باشند :

  • پذیرفته‌ شدگان رشته‌ های تحصیلی بورسیه و دارای شرایط خاص ، امکان شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد را ندارند.
  • پذیرفته‌ شدگان انتخاب رشته‌ کنکور ارشد در صورت شرکت در تکمیل ظرفیت و قبولی در یک رشته‌ محل ، رشته‌ قبولی قبلی آنها لغو می گردد.
  • داوطلبان فقط مجاز به انتخاب کد رشته‌ هایی هستند که در آزمون آن کد رشته‌ ها شرکت کرده‌ اند.
  • داوطلبانی که قصد انتخاب رشته‌ محل های دارای آزمون عملی و تشریحی را دارند ، باید قبلا در آزمون های عملی و تشریحی شرکت کرده‌ باشند.

مرتبط بخوانید : شرایط دانشگاه مجازی دولتی ارشد

سوالات متداول

  • آیا انتخاب رشته کارشناسی ارشد تکمیل ظرفیت 1402 برگزار خواهد شد؟

در حال حاضر اطلاعیه ای راجع به برگزاری یا عدم برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت برای انتخاب رشته‌ ارشد ، منتشر نشده‌ است.

  • شرایط انتخاب رشته‌ کارشناسی ارشد تکمیل ظرفیت چگونه است؟

درباره شرایط انتخاب رشته‌ کارشناسی ارشد تکمیل ظرفیت در این مطلب توضیحات کامل را ارائه کرده‌ ایم.

  • زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد تکمیل ظرفیت 1402 در چه تاریخی می باشد؟

انتخاب رشته‌ کارشناسی ارشد تکمیل ظرفیت اگر برگزار شود زمان آن در دی ماه یا بهمن ماه خواهد بود.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

مشاوره انتخاب رشته ارشد مدیریت

مشاوره انتخاب رشته ارشد مدیریت 📞 مشاوره تلفنی انتخاب رشته کارشناسی ارشد مدیریت

مجموعه مدیریت در مقطع کارشناسی ارشد ، رشته ها و گرایش های بسیاری دارد و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر