از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

ثبت نام المپیاد های علمی دانشجویی 1402 📞 شرایط و نحوه ثبت نام

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

ثبت نام المپیاد های علمی دانشجویی

ثبت نام المپیاد های علمی دانشجویی برای سال 1402 ، همزمان با ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد انجام می گیرد. المپیاد های علمی دانشجویی با همکاری مشترک وزارت علوم و سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شوند. این آزمون همزمان با کنکور کارشناسی ارشد و در 24 رشته برگزار خواهد شد که هدف اصلی آن حمایت از نخبگان در رشته های تحصیلی مختلف است. در ادامه اطلاعات کامل تری از ثبت نام المپياد های علمی دانشجویی ارائه کرده‌ ایم.

شما دانشجویان عزیز که علاقه مند به شرکت در المپياد های علمی دانشجویی هستید ، می توانید برای اطلاع از زمان و شرایط ثبت نام المپياد های علمی دانشجویی با مشاوران مجرب ما تماس بگیرید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

ثبت نام المپیاد های علمی دانشجویی

ثبت نام المپياد های علمی دانشجویی به دو شیوه شامل روش متمرکز و روش غیرمتمرکز انجام می شود. برگزاری المپياد های علمی دانشجویی همزمان با کنکور کارشناسی ارشد است و متقاضیان که واجد الشرایط باشند ؛ می توانند در این آزمون شرکت کنند. این المپیاد در 24 رشته برگزار می شود که فهرست آن ها در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ارائه می شود. لازم است متقاضیان قبل از ثبت نام در المپیاد های علمی دانشجویی اطلاعات کافی پیرامون آن کسب نمایند.

ثبت نام المپیاد های علمی دانشجویی متمرکز 

داوطلبانی که علاقه مند به ثبت نام المپیاد های علمی دانشجویی متمرکز هستند ، می توانند در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کنند و سپس در فرم ثبت نام گزینه “علاقه مند به شرکت در المپیاد های علمی دانشجویی” را نیز علامت بزنند. پس از اینکه کنکور کارشناسی ارشد برگزار می شود و نتایج اولیه آن نیز اعلام می گردد ؛ سازمان سنجش آموزش کشور در هر کدام از 24 رشته ، 15 نفر اول را معرفی می کند. نفرات برتر بر اساس نمره علمی که در آزمون کارشناسی ارشد کسب کرده‌ اند ، معرفی می شوند.

احتمالا این را هم بپسندید  المپیاد اقتصاد 1403 📞 راهنمای المپیاد اقتصاد دانش آموزی و دانشجویی

پس از این مرحله داوطلبانی که جزو منتخبین در هر رشته اعلام شده‌ اند ، می توانند کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند و جهت شرکت در مرحله دوم و آزمون تشریحی المپیاد های علمی دانشجویی اقدام نمایند.

ثبت نام المپياد های علمی دانشجویی غیر متمرکز 

المپياد های علمی دانشجویی غیرمتمرکز مختص به دانشجویان ممتاز در دانشگاه های مختلف می باشد. این آزمون در مناطق ده گانه کشور برگزار می گردد ؛ به طوری که کل استان های کشور در ده منطقه جای گرفته اند و یکی از دانشگاه های شاخص در میان شهرهای هر منطقه ، به عنوان محلی برای برگزاری آزمون انتخاب می شود.

متقاضیان ثبت نام المپياد های علمی دانشجویی غیر متمرکزدر گروه های پنج نفره تقسیم بندی و گزینش می شوند و پذیرفته شدگان به مرحله دوم که آزمون تشریحی است ، راه می یابند. لازم است اشاره کنیم که دانشجویانی که در سال سوم و چهارم در حال تحصیل هستند ؛ می توانند با استفاده از گواهی اشتغال به تحصیل در این المپياد شرکت کنند.

علاقه مندان به شرکت در المپیاد دانشجویی می توانند در 24 رشته‌ به صورت متمرکز و غیر متمرکز علاقه مندی خود را برای ثبت نام در مهلت مقرر اقدام کنند. زمان ثبت نام سال قبل در تاریخ 16 تا 26 آذرماه بود و برای سال آینده فعلا زمان ثبت نام مشخص نشده است.

مرتبط بخوانید : تفاوت دانشگاه متمرکز و نیمه متمرکز

رشته های المپياد علمی دانشجویی

رشته های المپیاد های علمی دانشجویی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می گردد. در سال گذشته ثبت نام المپیاد های علمی دانشجویی در رشته‌ های زیر انجام گردید.

مرتبط بخوانید : منابع آزمون ارشد حقوق – معرفی مهمترین منابع ارشد حقوق

شرایط شرکت در المپیاد های علمی دانشجویی 1402 

ثبت نام المپیاد های علمی دانشجویی

پیش تر اشاره کوتاهی کردیم که دانشجویانی می توانند نسبت به ثبت نام المپیاد علمی دانشجویی اقدام کنند که دارای شرایط لازم باشند. از مهم ترین شرایط شرکت در المپياد علمی دانشجویی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • دانشجویان باید حداقل 70 درصد از واحد های درسی خود را گذرانده‌ باشند.
  • سرفصل های امتحانی المپياد های علمی دانشجویی مشابه به سرفصل های امتحانی آزمون کارشناسی ارشد است.
  • داوطلبان منتخب بر اساس بالاترین نمره علمی که در آزمون کارشناسی ارشد کسب می کنند ، اعلام می شوند و در این رتبه بندی معدل متقاضیان محاسبه نمی شود.
  • داوطلبانی که جزو اسامی منتخبان مرحله اول می باشند ، می توانند نتایج خود را از طریق سایت سازمان سنجش دریافت کنند.
  • متقاضیانی که قصد شرکت در المپياد های علمی دانشجویی متمرکز و غیرمتمرکز را دارند ، باید در زمان شرکت در این المپياد جزو اسامی دانشجویان باشند و گواهی اشتغال به تحصیل خود را ارائه دهند. بنابراین فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی مجاز به شرکت در این المپياد های علمی نیستند.

مرتبط بخوانید : تکمیل ظرفیت رشته های نیمه متمرکز

احتمالا این را هم بپسندید  المپیاد ادبی 1402 📞 راهنمای المپیاد ادبیات دانش آموزی و دانشجویی

سوالات متداول

  • المپياد های علمی دانشجویی در چند رشته‌ برگزار می گردد ؟

المپياد های علمی دانشجویی مجموعا در 24 رشته‌ برگزار می گردد.

  • تفاوت المپياد های علمی دانشجویی متمرکز و غیر متمرکز چیست ؟

المپیاد های علمی متمرکز همزمان به کنکور کارشناسی ارشد برگزار می گردد ولی المپیاد های علمی غیرمتمرکز در مناطق 10 گانه برگزار می شود.

  • شرایط ثبت نام المپیاد علمی دانشجویی شامل چه مواردی است ؟

در متن مقاله فوق شرایط ثبت نام المپياد های علمی دانشجویی را به طور کامل بررسی کردیم.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

المپیاد ادبی

المپیاد ادبی 1402 📞 راهنمای المپیاد ادبیات دانش آموزی و دانشجویی

ادبیات یکی از رشته‌ های المپیاد محسوب می شود که هم دانشجویان و هم دانش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر