از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تفاوت کنکور 99 با سالهای قبل

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تفاوت کنکور 99 با سالهای قبل
تفاوت کنکور 99 با سالهای قبل

 

نماینده سازمان سنجش کشور با ذکر این موضوع که امکان دارد شروع سال تحصیلی پذیرفته شده های در آزمون از بهمن ماه باشد ، در مورد تفاوت کنکور 99 با سالهای قبل توضیحاتی داد.

نماینده سازمان سنجش آموزش کشور در مورد تغییرات کنکور های سراسری اعلام کرد که : سازمان سنجش آموزش پیرو درخواست داوطلبان مبنی بر تغییر زمان کنکور 99 پیشنهادیه ای به ستاد ملی کرونا ارسال کرده است که در اردیبهشت ماه به تصویب رسیده است.

همچنین ایشان اضافه کردند که بر طبق همین مصوبه زمان برگزاری کنکورها به شرح ذیل خواهد بود :

  • کنکور دکتری روز پنجشنبه 9 مرداد ماه
  • کنکور ارشد در  3 روز پنج شنبه ، جمعه و شنبه به تاریخ های 16 ، 17 و 18 مرداد ماه
  • کنکور سراسری در روزهای چهارشنبه ، پنج شنبه ، جمعه و شنبه به تاریخ های 29 30 و 31 مرداد ماه و 1 شهریور ماه
  • کنکور فنی و حرفه ای و همچنین کنکور کارشناسی ناپیوسته در تاریخ چهاردهم شهریور 1399

ایشان همچنین در مورد زمان دریافت کارت کنکور اعلام کردند که زمان خاصی هنوز مشخص نیست و اطلاعیه آن در زمان مقتضی در سایت سنجش منتشر خواهد شد. همچنین اضافه کردند که در مورد دریافت کارت آزمون ها تسهیلاتی را برای کنکور دکتری و کارشناسی ارشد برای داوطلبان در نظر گرفته اند.

تفاوت کنکور 99 با سالهای قبل و افزایش روز های برگزاری آزمون

از داوطلبان کنکور سراسری در 5 گروه آزمایشی تقاضا می ‌شود با توجه به زمان اعلام شده از سوی سازمان سنجش و هم چنین سایر جزئیات و اطلاعاتی که در اطلاعیه پرینت کارت شرکت در آزمون که در تاریخ 99/05/20 در درگاه اطلاع‌ رسانی این سازمان منتشر می‌گردد ، در جلسه آزمون شرکت نمایند.

  • گروه آزمایشی هنر : صبح چهارشنبه 99/05/29
  • گروه آزمایشی ریاضی و انسانی : صبح پنجشنبه 99/05/30
  • گروه آزمایشی تجربی : صبح جمعه 99/05/31
  • گروه آزمایشی زبان : صبح شنبه 1399/6/1

فرصت محدود داوطلبان دکتری 99 برای تغییر حوزه انتخابی

سخنگوی سازمان سنجش همچنین گفتند که داوطلبان کنکور دکتری 99 تا 14 اردیبهشت فرصت دارند تا تقاضای تغییر حوزه انتخابی خود را ارسال کنند و برای این منظور باید از طریق سایت سنجش اقدام نمایند .

احتمالا این را هم بپسندید  مشاوره تحصیلی تلفنی رایگان کنکور

همچنین برای کنکور کارشناسی ارشد هم این تسهیلات ایجاد شده است و حدود ده هزار رو چهارصد نفر موفق به تغییر حوزه انتخابی خود در مهلت مقرر یعنی تا 3 اردیبهشت شده اند.

مهم ترین تفاوت کنکور 99 با سالهای قبل

ایشان در پاسخ به سوالات در مورد زمان نتایج کنکور ، زمان آغاز ثبت نام ها و همچنین تاخیر در شروع سال تحصیلی گفتند : طبق زمانبندی سازمان سنجش زمان اعلام نتایج کنکور پس از برگزاری آزمون در مهلت مقرر مثل هر سال خواهد بود و با فاصله معینی بعد از کنکور انجام خواهد گرفت مگر در مورد رشته هایی که آزمون های عملی دارند که حتما تاخیر دارند .

در مورد سال تحصیلی هم از آنجا که دانشگاه ها در نیمسال دوم فارغ التحصیل نداشتند این امکان وجود دارد که ظرفیت پذیرش در نیمسال اول را نداشته و پذیرش و آغاز سال تحصیلی آنها در بهمن ماه انجام بگیرد که این یک تفاوت مهم کنکور 99 با سالهای قبل خواهد بود.

همچنین ایشان در مورد محدوده اعلام نتایج کنکور 99 اضافه کردند که معمولا این اعلام نتایج پروسه ای از دو و نیم تا سه ماه را طی خواهد کرد.

سخنگوی سازمان سنجش درباره کنکور فنی و حرفه ای همچنین کنکورهای کاردانی به کارشناسی بیان کردند که در این قسمت اکثر رشته ها به شکل سوابق تحصیلی می باشد و مشکل خاصی نیست .

در مورد آزمون دکتری هم تعداد یکصد و هفتاد و نه هزار و ششصد و سه نفر ثبت نام کرده اند ، همچنین برای کارشناسی ارشد این تعداد حدود ششصد و هجده هزار نفر می باشد ، این در حالی است که این آمار برای کنکور سراسری یک میلیون و یکصد و سیزده هزار و دویست شصت و دو نفر می باشد.

آیا مباحث کنکور سراسری حذف می شود ؟

نماینده سازمان سنجش که در شبکه خبر در مورد تفاوت کنکور 99 با سالهای قبل صحبت می کردند اضافه کردند که در آموزش و پرورش کلیه کلاس های درس از 1 اسفند به صورت آنلاین و غیر حضوری برگزار شده است.

احتمالا این را هم بپسندید  مشاوره کنکور تجربی 99 - مشاوره رایگان

البته با توجه به اینکه پوشش اینترنت در تمام سطح کشور وجود ندارد سازمان سنجش آموزش کشور برخی از مباحث درسی کنکور 99 را حذف کرده اند.

داوطلبان کنکور ریاضی ، کنکور تجربی ، کنکور انسانی ، کنکور هنر و کنکور زبان دیگر نیازی به مطالعه تمام مباحث کتاب های درسی پایه دوازدهم ندارند و مجموعا 80 درصد از این پایه در کنکور مطرح می شود و 20 درصد نیز حذف شده است.

برای مشاهده حذفیات کنکور سراسری 99 می توانید به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید.

کلیه داوطلبان کنکور سراسری ، کاردانی ، کارشناسی ، ارشد و دکتری و همچنین والدین و دانش آموزان عزیز می توانند پاسخ کلیه سوالات خود را در مورد آزمون های سراسری و کنکور های مختلف سال 99 و برگزاری کلاس های آنلاین از مشاورین ارشد ” پاسخ با ما ” به صورت تلفنی از 8 صبح تا 12 بخواهند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

مهندسی صنایع - معرفی رشته مهندسی صنایع ، بازار کار و رتبه قبولی

مهندسی صنایع – معرفی رشته مهندسی صنایع ، بازار کار و رتبه قبولی

  رشته مهندسی صنایع از شاخه های مهندسی می باشد که امروزه متقاضیان زیادی دارد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر