از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

آیا تغییر رشته از مامایی به تخصص زنان امکان پذیر است ؟

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

 تغییر رشته از مامایی به تخصص زنان

 

تغییر رشته از مامایی به تخصص زنان از دغدغه های بسیاری از دانشجویان رشته مامایی است که برای ادامه تحصیل در این رشته سر در گم شده اند. اما سوالی که برای این دسته از دانشجویان مطرح می شوند این است که آیا امکان تغییر رشته از مامایی به تخصص زنان وجود دارد و در صورتی که امکان پذیر باشد ، شرایط آن به چه صورت است ؟ این مطلب را تهیه کرده ایم تا راهنمای کاملی از شرایط تغییر رشته از مامایی به تخصص زنان را ارائه کنیم. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

چنانچه پیرامون تغییر رشته از مامایی به تخصص زنان ابهاماتی برایتان وجود دارد و نیازمند راهنمایی هستید ، با کارشناسان ما در مرکز مشاوره تلفنی پاسخ با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

بررسی امکان تغییر رشته از مامایی به تخصص زنان

رشته مامایی از رشته های پیراپزشکی کنکور سراسری تجربی است که 4 سال نیز طول دوره تحصیل دارد. این رشته در مقطع کارشناسی پیوسته توسط دانشگاه های روزانه ، پردیس خودگردان و آزاد ارائه می شود و داوطلبان خانم که قصد تحصیل در آن را دارند حتما باید در کنکور تجربی شرکت کرده و رتبه مناسبی نیز به دست آورند.

بنابراین مقطع رشته مامایی کارشناسی پیوسته است در حالی که تخصص زنان یکی از تخصص های پزشکی بوده و فارغ التحصیلان پزشکی عمومی می توانند وارد این تخصص شوند. پس با توجه به این توضیحات ، تغییر رشته از مامایی به تخصص زنان امکان پذیر نیست و فقط دارندگان مدرک پزشکی عمومی که قصد ادامه تحصیل در مقطع تخصص را دارند ، می توانند وارد تخصص زنان شوند.

احتمالا این را هم بپسندید  رتبه قبولی مامایی با سهمیه 5 درصدی - دانشگاه آزاد ، روزانه و پردیس خودگردان

رشته های مجاز کارشناسی ارشد وزارت بهداشت رشته مامایی

امکان ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری رشته مامایی با شرکت در آزمون های وزارت بهداشت وجود دارد و دارندگان مدرک لیسانس مامایی در صورت شرکت در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت که توسط سازمان سنجش پزشکی برگزار می شود ، می توانند وارد یکی از رشته های زیر شوند.

  • علوم بهداشتی در تغذیه
  • اكولوژی انسانی
  • سلامت سالمندی
  • علوم تشريحی
  • فيزيولوژی پزشكی
  • آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت
  • ژنتييک انسانی
  • علوم تغذیه

شاید این مطلب را نیز بپسندید : ادامه تحصیل در رشته مامایی – رشته های مجاز برای شرکت در آزمون ارشد مامایی

آزمون لیسانس به پزشکی برای ورود به تخصص زنان

آزمون لیسانس به پزشکی روشی سریع تر و البته سخت تر برای ورود به رشته پزشکی است ولی با توجه به اینکه شما دانش آموخته رشته پیراپزشکی هستید و در برخی دروس با دروس رشته پزشکی اشتراکاتی دارید ، قبولی در آزمون لیسانس به پزشکی برای شما به مراتب آسان تر از داوطلبی است که با مدرک رشته غیرعلوم پزشکی در این آزمون شرکت می کند.

مسئول برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران است و ثبت نام نیز به صورت اینترنتی و از طریق سامانه این دانشگاه انجام می گیرد. داوطلبانی که دارای مدرک لیسانس رشته های علوم پزشکی ، فنی مهندسی و علوم پایه هستند می توانند در این آزمون شرکت نمایند و داوطلبی که مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری دارد ، مجاز به شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی نیست.

شرط سنی آزمون لیسانس به پزشکی ، 25 سال تمام است که البته طول دوره تعهد خدمت به این سن افزوده می شود. همچنین شرط معدل این آزمون ، دیپلم با معدل بالای 18 و لیسانس با معدل بالای 16 می باشد. ضمن اینکه داوطلبان باید دارای مدرک زبان نیز باشند که مدارک زبان زیر مورد تائید هستند :

  • MHLE ، MCHE و MSRT با حد نصاب نمره 50
  • ( TOEFL ( PBT و TOLIMO  با نمره 480
  • (TOEFL ( IBT با نمره 60
  • IELTS با نمره 5
  • MELAB با نمره 70
احتمالا این را هم بپسندید  ضرایب دروس برای قبولی در رشته مامایی - دروس مهم اختصاصی و عمومی

سوالات متداول تغییر رشته از مامایی به تخصص زنان

  • آیا تغییر رشته از مامايی به تخصص زنان امکان پذیر است ؟

خیر ، دانشجویان رشته مامایی امکان تغییر رشته به تخصص زنان را ندارند.

  • تخصص زنان چند سال طول دوره تحصیل دارد ؟

طور دوره تخصص های پزشکی از جمله تخصص زنان حداقل 3 الی 5 سال است.

  • رشته های مجاز کارشناسی ارشد وزارت بهداشت رشته مامایی چه رشته هایی هستند ؟

فيزيولوژی پزشكی ، آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت ، ژنتييک انسانی ، علوم تغذیه و … از رشته های مجاز ارشد وزارت بهداشت برای مامایی هستند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ضرایب دروس برای قبولی در رشته مامایی

ضرایب دروس برای قبولی در رشته مامایی – دروس مهم اختصاصی و عمومی

  داوطلبان خانم کنکور تجربی که به قبولی و تحصیل در رشته مامایی علاقه مند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر