از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تغییر رشته از صنایع غذائی به داروسازی – بررسی شرایط تغییر رشته از صنایع غذائی به داروسازی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تغییر رشته از صنایع غذائی به داروسازی

 

آیا تغییر رشته از صنایع غذائی به داروسازی در دانشگاه امکان پذیر است ؟ من دانشجوی رشته صنایع غذائي هستم ، در چه صورتی می توانم به رشته داروسازی تغییر رشته بدهم ؟ در پاسخ به این سوالات باید بدانید که تغییر رشته در دانشگاه برای دانشجویان در حال تحصیل و همینطور تغییر رشته به کمک کارنامه سیز برای دانشجویان جدید الورود امکان پذیر می باشد. البته در هر دو حالت دانشجویان صنایع غذائی باید دارای شرایط لازم جهت تغییر رشته باشند و بتوانند از این رشته وارد رشته داروسازی شوند. در صورتی که مایل به دریافت پاسخ سوال خود پیرامون تغییر رشته از صنایع غذائي به داروسازی می باشید ، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

چنانچه پیرامون تغییر رشته از صنایع غذائي به داروسازی ابهاماتی برایتان وجود دارد و نیازمند راهنمایی هستید ، با کارشناسان ما در مرکز مشاوره تلفنی پاسخ با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماساز طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

آیا امکان تغییر رشته از صنایع غذائی به داروسازی در دانشگاه وجود دارد ؟

از رشته های ارائه شده در زیرگروه کنکور سراسری تجربی ، رشته های صنایع غذایی و داروسازی هستند. رشته صنایع غذایی طرفداران خود را دارد ؛ اما رشته داروسازی جزو رشته های بسیار پرطرفدار و پرمتقاضی کنکور سراسری تجربی می باشد که دارای ظرفیت محدودی نیز در دوره روزانه و پردیس خودگردان دانشگاه های سراسری و آزاد است.

مرتبط بخوانید : رشته داروسازی بدون کنکور

اگر دانشجوی رشته صنایع غذائی هستید ، حتما اطلاع دارید که رشته صنایع غذائی از رشته های مقطع کارشناسی (تحصیل چهار ساله) ارائه شده در زیرگروه آزمایشی تجربی است؛ در حالی که رشته داروسازی در مقطع دکتری حرفه ای (تحصیل هفت ساله) ارائه می شود.

با توجه به این موضوع احتمال موافقت با درخواست تغییر رشته دانشجو از رشته صنایع غذائی به رشته داروسازی بسیار کم می باشد و این درخواست در بیشتر دانشگاه های علوم پزشکی رد می شود. بنابراین مطابق با مقررات دانشگاه های علوم پزشکی کشور امکان تغییر رشته از رشته مقطع کارشناسی به رشته ای از مقطع دکتری حرفه ای وجود ندارد.

دانشجوی رشته صنایع غذایی مجاز است به رشته های هم مقطع با رشته تحصیلی خود در مقطع کارشناسی و یا رشته های پایین تر از این مقطع یعنی کاردانی تغییر رشته بدهد.

در این رابطه بخوانید : داروسازی دانشگاه آزاد بدون کنکور

تغییر رشته از صنایع غذائی به داروسازی با استفاده از کارنامه سبز 

از دیگر روش هایی که برای تغییر رشته از صنایع غذائی به داروسازی وجود دارد ، استفاده از کارنامه سبز است. امکان ورود به رشته داروسازی برای تمامی دانشجویان صنایع غذایی امکان پذیر نمی باشد و متقاضیان حتما باید دارای شرایط لازم باشند.

کارنامه سبز و یا کارنامه محرمانه ، کارنامه ای است که پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور برای تمامی شرکت کنندگان صادر می شود. این کارنامه سبز در واقع همان فرم انتخاب رشته داوطلبان است با این تفاوت که در مقابل هر کد رشته محل رتبه داوطلب و رتبه آخرین نفر قبولی درج گردیده است.

متقاضیان در صورتی می توانند نسبت به تغییر رشته از صنایع غذایی به داروسازی با استفاده از کارنامه سبز اقدام کنند، که علاوه بر کد رشته محل های مربوط به رشته صنایع غذائی ، رشته داروسازی را نیز در فرم انتخاب رشته خود و البته در الویت های پائین تر از کد رشته محلی که در آن پذیرفته شده اند ، درج کرده باشند.

توجه

البته درج کد رشته محل های داروسازی در الویت های پائین تر به تنهایی کافی نیست و متقاضی باید در آن کد رشته محل ها شانس قبولی نیز داشته باشد. به این معنا که رتبه او از رتبه آخرین نفر قبولی کم تر باشد. در صورتی که دانشجوی جدید الورود رشته صنایع غذائي دارای این شرایط باشد ، مجاز است برای تغییر رشته به داروسازی درخواست دهد.

در این رابطه بخوانید : آینده شغلی داروسازی – راهنمای بازار کار و آینده شغلی رشته داروسازی

سوالات متداول

  • آیا امکان تغییر رشته از صنایع غذائي به داروسازی وجود دارد ؟

بله ، دانشجویان رشته صنایع غذائی در صورت واجد الشرایط بودن ، مجاز هستند به رشته داروسازی تغییر رشته دهند.

  • ایا تغییر رشته از صنایع غذائي به داروسازی برای دانشجویان امکان پذیر است ؟

رشته صنایع غذایی از رشته های مقطع کارشناسی کنکور تجربی و رشته داروسازی از رشته های مقطع دکتری حرفه ای کنکور تجربی می باشد. به همین دلیل احتما موافقت با درخواست تغییر رشته از صنایع غذائي به داروسازی کم است.

  • تغییر رشته از صنایع غذائي به داروسازی با استفاده از کارنامه سبز ، چگونه امکان پذیر می باشد ؟

تغییر رشته از صنایع غذائي به داروسازی با استفاده از کارنامه سبز را در متن مقاله فوق به طور کامل بررسی کرده ایم.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر