از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

داروسازی دانشگاه آزاد بدون کنکور – راهنما برای داروسازی بدون کنکور آزاد

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

داروسازی دانشگاه آزاد بدون کنکور - راهنما برای داروسازی بدون کنکور آزاد

 

داروسازی یکی از رشته های دکترای حرفه ای علوم پزشکی محسوب می شود که به دلیل شرایط کاری عالی و در آمد مناسب ، علاقه مندان بسیاری را دارد و هر ساله در دانشگاه های سراسری و آزاد ارائه می شود. دانشگاه آزاد به دلیل آنکه رشته های بدون کنکور متنوعی دارد ممکن است برای داوطلبان سوال ایجاد شود که آیا رشته داروسازی نیز در این دانشگاه بدون کنکور ارائه می شود ؟ در صورت ارائه شدن هزینه تحصیل در آن به جه صورت است ؟

در این مطلب قصد داریم داروسازی دانشگاه آزاد بدون آزمون را به طور کامل شرح دهیم تا متقاضیانی که قصد دارند بر اساس سوابق تحصیلی وارد این رشته شوند ، از نحوه ثبت نام و هزینه تحصیل آن اطلاع یابند.

راهنمای ثبت نام داروسازی دانشگاه آزاد بدون کنکور

دانشگاه آزاد رشته های بدون آزمون زیادی را هر ساله برای علاقه مندان ارائه می دهد و در میان آن ها بعضی از رشته های تجربی و علوم پزشکی را مثل کاردانی دامپزشکی و علوم آزمایشگاهی دامپزشکی را می توان یافت. داروسازی جزو سه رشته پرطرفدار گروه تجربی می باشد و تاکنون هیچ یک از دانشگاه های آزاد این رشته را بدون کنکور ارائه نداده اند و تنها شرط لازم برای تحصیل در رشته داروسازی دانشگاه آزاد ، شرکت در کنکور سراسری و کسب رتبه لازم است.

قابل ذکر است که رشته داروسازی در دانشگاه آزاد ظرفیت پذیرش بسیار محدودی دارد و تنها در دو دانشگاه واحد علوم پزشکی آزاد تهران و واحد علوم پزشکی آیت الله آملی ارائه می شود و با این تفاسیر و با توجه به شرایط پذیرش سختی که در روش جذب دانشجو از طریق شرکت در کنکور سراسری برای آن جود دارد ، بعید است که در سال های آتی این رشته با ظرفیت زیاد بدون آزمون ارائه شود.

احتمالا این را هم بپسندید  مدرک پیش دانشگاهی - راهنمای کامل دریافت مدرک پیش دانشگاهی

شهریه داروسازی دانشگاه آزاد بدون کنکور

دانشگاه آزاد از دانشگاه های غیردولتی و شهریه پرداز محسوب می شود که دو بار در سال شهریه مصوب رشته ها را از دانشجویان دریافت می کند. میزان شهریه دانشگاه آزاد در رشته داروسازی همانند سایر رشته های علوم پزشکی ، نسبتا زیاد می باشد و از دو بخش شهریه ثابت و متغیر تشکیل شده است.

در سال جدید هزینه تحصیل در رشته داروسازی حدود 10 میلیون تومان در هر ترم خواهد بود که البته این میزان شهریه برای دانشجویانی است که از طریق کنکور وارد دانشگاه شده اند.

تحصیل در رشته داروسازی بدون کنکور خارج از کشور

تعدادی از دانشگاه های خارج از کشور که مورد تایید وزارت بهداشت نیز می باشند از جمله ، دانشگاه آناتولی ، دانشگاه آتاتورک ، دانشگاه استانبول و … رشته داروسازی بدون کنکور را تحت شرایط خاصی ارائه می دهند و علاقه مندان که فرصت تحصیل این رشته را در دانشگاه های ایران ندارند ، در صورت داشتن شرایط لازم می توانند در خارج از کشور به تحصیل بپردازند.

دارا بودن معدل بالا ، شرط تحصیل در رشته داروسازی بدون کنکور دانشگاه های خارج از کشور می باشد و در برخی از دانشگاه ها نیز ارائه مدرک آیلتس یا تافل اجباری است.

هزینه تحصیل رشته داروسازی بدون کنکور نیز با توجه به اینکه دانشگاه ها خصوصی هستند و طول دوره تحصیل در داروسازی 5 سال است ، ماهانه حداقل 150 الی 300 دلار خواهد بود.

در یک جمع بندی کلی از این مطلب متوجه شدیم که داروسازی دانشگاه آزاد بدون کنکور ارائه نمی شود و خرید صندلی داروسازی حتی در دانشگاه های پردیس خودگردان و پردیس کیش نیز صحت ندارد. تنها راه تحصیل بدون آزمون در این رشته ، تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور است که برای انتخاب بهترین کشور باید پارامتر های مختلفی مثل سطح دانشگاه ، ظرفیت پذیرش دانشگاه و … بررسی شوند و توصیه ما این است که  مشورتی با مشاوران ارشدپاسخ با ما داشته باشید تا با در نظر گرفتن تمام شرایطی که دارید (رزومه ، مدرک زبان ، توامندی مالی و …) بهترین کشور و دانشگاه برای تحصیل شما در رشته داروسازی معرفی شود.

احتمالا این را هم بپسندید  دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد زبان 1401 - دانلود pdf

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

آزمون دکتری تخصصی داروسازی

آزمون دکتری تخصصی داروسازی 📞 معرفی گرایش ها ، طول دوره تحصیل و دروس تخصصی

فارغ التحصیلان از مقطع دکتری عمومی رشته داروسازی و همچنین دارندگان مدرک کارشناسی ارشد از …

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر