از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تغییر رشته از انسانی به هنر 📞 شرایط تغییر رشته از انسانی به هنرستان و کنکور

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تغییر رشته‌‌ از انسانی به هنر

تغییر رشته از انسانی به هنر برای بسیاری از دانش آموزان که علاقه مند به تحصیل در رشته‌‌ های هنر هستند ، اما به دلایل مختلفی از جمله اصرار خانواده در حال تحصیل در رشته‌‌ انسانی می باشند ، جزو سوالات مهم است. بسیاری از دانش آموزان پس از هدایت تحصیلی و انتخاب رشته‌‌ برای ورود به دوره دهم ، از انتخاب رشته‌‌ خود رضایت ندارند به همین دلیل به دنبال تغییر رشته‌‌ می باشند. این حالت ممکن است برای بسیاری از دانش آموزان در حال تحصیل در مقطع دهم انسانی پیش بیاید که تمایل دارند تغییر رشته‌‌ داده‌ و وارد رشته‌‌ های هنر در هنرستان شوند. در ادامه این مقاله همراه ما باشید ، چراکه پیرامون تغيیر رشته‌‌ از انسانی به هنر اطلاعات بیشتری ارائه کرده‌ ایم تا راهنمای شما عزیزان باشیم.

شما دانش آموزان عزیز می توانید برای راهنمایی در خصوص شرایط تغییر رشته‌ از انسانی به هنرستان و کنکور ، با مشاوران مجرب ما تماس بگیرید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

قوانین تغییر رشته از انسانی به هنر در نظام جدید _ دهم به یازدهم

مطابق قوانین تحصیل در دوره نظام جدید ، دانش آموزان در حال تحصیل در سال دهم مجاز هستند از هر رشته‌‌ ای که در آن در حال تحصیل می باشند به رشته‌‌ دیگری در سال یازدهم تغییر رشته‌‌ دهند.

متقاضیان تغيیر رشته‌‌ از انسانی به هنر در سال دهم به یازدهم ، می توانند فرم مربوطه را از دبیرستان محل تحصیل خود دریافت کنند و آن را در دو نسخه تکمیل کرده‌ و به مدیر و یا مشاوره مدرسه خود تحویل دهند.

در صورتی که مدیر مدرسه با درخواست تغیير رشته‌‌ دانش آموز از رشته‌‌ انسانی به هنر موافقت نماید درخواست او برای آموزش و پرورش منطقه ، ناحیه و یا شهرستان محل تحصیل داوطلب ارسال می گردد.

چنانچه آموزش و پرورش منطقه محل تحصیل ، با درخواست دانش آموز موافقت نماید ، دانش آموز برای شرکت در امتحانات سال دهم هنر به هنرستان مربوطه ارجاع داده‌ می شود. در صورتی با انتخاب رشته‌‌ دانش آموز موافقت می گردد که او موفق به کسب نمرات قبولی در امتحانات شهریور ماه همان سال شود. در این صورت متقاضی تغیير رشته‌‌ از انسانی به هنر مجاز به شروع سال تحصیلی جدید و مقطع یازدهم از مهرماه در رشته‌‌ هنر می باشد.

مرتبط بخوانید : تغییر رشته از تجربی به هنر

قوانین تغییر رشته‌‌ انسانی به هنر در نظام جدید _ یازدهم به دوازدهم

تغییر رشته‌‌ از انسانی به هنر در مقطع یازدهم به دوازدهم دارای قوانین جدید در نظام تحصیلی جدید (3 _ 3 _ 6) می باشد. به طوری که هر گونه تغییر رشته‌‌ در این مقطع دارای شرایط خاصی است که در ادامه به آن می پردازیم.

احتمالا این را هم بپسندید  تغییر رشته به تربیت بدنی 📞 شرایط ، مدارک و دروس تغییر رشته به تربیت بدنی

بر اساس آخرین بخشنامه های صادر شده‌ از سوی وزارت آموزش و پرورش ، تغییر رشته‌‌ در پایه یازدهم به دوازدهم ، فقط به صورت درون شاخه ای امکان پذیر می باشد. یعنی دانش آموزی که در حال تحصیل در مقطع یازدهم انسانی است ، فقط می تواند نسبت به تغییر رشته‌‌ به رشته‌‌ های ریاضی ، تجربی و علوم و معارف اسلامی اقدام کند و امکان تغيیر رشته‌‌ از انسانی به هنر در مقطع یازدهم به دوازدهم وجود ندارد.

بنابراین بر خلاف تحصیل در نظام تحصیلی قدیم که محدودیتی برای تغییر رشته‌‌ های نظری به هنر وجود نداشت ، دانش آموزان در حال تحصیل در مقطع یازدهم رشته‌‌ انسانی ، نمی توانند در مقطع دوازدهم وارد رشته‌‌ های هنر در هنرستان شوند. این دسته از دانش آموزان یا باید در رشته‌‌ انسانی بمانند و یا به رشته‌‌ های درون شاخه ای خود تغییر رشته‌‌ دهند.

لازم است اشاره کنیم که برای دانش آموزان در حال تحصیل در مقطع یازدهم در هنرستان ، محدودیتی وجود ندارد و می توانند به هر رشته‌‌ دیگری در هنرستان از سال یازدهم به دوازدهم تغییر رشته‌‌ دهند.

مرتبط بخوانید : تغییر رشته از مهندسی به پزشکی

راهکار پیشنهادی برای تغییر رشته از انسانی به هنر

دانش آموزانی که در بدو ورود به مقطع دوازدهم انسانی هستند ، اما با توجه به قوانین موجود نمی توانند به رشته‌‌ های هنر تغییر رشته‌‌ دهند ، بهتر است دیپلم خود را با عنوان علوم انسانی دریافت کنند اما پس از فارغ التحصیلی در کنکور هنر شرکت کنند.

مطابق دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری ، متقاضیان این آزمون می توانند بدون در نظر گرفتن‌ عنوان مدرک دیپلم خود در یکی از زیر گروه های شناور از جمله هنر نام نویسی و شرکت کنند. بنابراین اگر علاقه مند به ادامه تحصیل در رشته‌‌ های هنر هستید ، ولی مجاز به تغییر رشته‌‌ و تحصیل در هنرستان نمی باشید ، می توانید با مطالعه سرفصل های امتحانی رشته‌‌ هنر در کنکور شرکت کرده‌ و در رشته‌‌ مورد علاقه خود در دانشگاه تحصیل کنید.

احتمالا این را هم بپسندید  تغییر رشته از کاردانش به فنی حرفه ای 📞 3 روش تغییر رشته از کاردانش به فنی حرفه ای

سوالات متداول

  • آیا تغییر رشته‌ از انسانی به هنر از مقطع دهم به یازدهم امکان پذیر می باشد ؟

بله ، دانش آموزان در حال تحصیل در مقطع دهم رشته‌‌ انسانی می توانند در صورت تمایل و با طی مراحل لازم ، تغییر رشته‌‌ داده‌ و در مقطع یازدهم وارد هنرستان شوند.

  • برای تغيیر رشته‌‌ از انسانی به هنر در مقطع یازدهم ، چه مراحلی باید طی شود ؟

متقاضیان باید برای تغيیر رشته‌‌ از انسانی به هنر ابتدا فرم الف را تکمیل کرده و به مدیر مدرسه خود تحویل دهند. در پی موافقت مدیر و آموزش و پرورش منطقه ، ناحیه و یا شهرستان محل تحصیل دانش آموز ، امکان شرکت در امتحانات رشته‌‌ جدید و تغيیر رشته‌‌ وجود دارد.

  • شرایط تغيیر رشته‌‌ از انسانی به هنر از مقطع یازدهم به دوازدهم چگونه است ؟

متاسفانه مطابق آخرین بخشنامه آموزش و پرورش ، تغییر رشته‌‌ از مقطع یازدهم به دوازدهم فقط در رشته‌‌ های درون شاخه ای امکان پذیر است؛ به این معنی که دانش آموزان در حال تحصیل در مقطع یازدهم رشته‌‌ انسانی نمی توانند در مقطع دوازدهم وارد هنرستان شوند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تغییر رشته به تربیت بدنی

تغییر رشته به تربیت بدنی 📞 شرایط ، مدارک و دروس تغییر رشته به تربیت بدنی

رشته‌ تربیت بدنی یکی از رشته‌ های ارائه شده‌ در شاخه فنی حرفه ای است …

3 نظر

  1. ببخشید چطوری میتونیم از رشته انسانی تو دانشگاه معماری بخونیم؟

  2. سلام خوب هستید میخواستم بدونم برای کنکور هنر کتاب های مخصوص این رشته رو بخونم یا رشته انسانی رو واینکه اول کنکور انسانی بدیم بعد هنر ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر