از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

ترک تحصیل از دانشگاه بدون انصراف 1403 📞 شرایط و راهنمای ترک تحصیل بدون انصراف از دانشگاه

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

ترک تحصیل از دانشگاه بدون انصراف

ترک تحصیل از دانشگاه بدون انصراف و پرداخت هزینه انصراف از تحصیل موضوعی است که در این مطلب به آن می پردازیم. همانطور که بسیاری از شما نیز می دانید طبق قوانین و مقررات تمام دانشگاه های روزانه ، شبانه ، پیام نور ، آزاد و … دانشجویان پذیرفته‌ شده‌ ترم جدید در صورتی که بنابه هر دلیلی مثل علاقه نداشتن‌ به رشته‌ تحصیلی یا دور بودن دانشگاه و… بدون درخواست مرخصی از واحد مربوطه اقدام به غیبت کنند ، به صورت خودکار جزو دانشجویان انصرافی قرار خواهند گرفت اما این کار چه عواقبی دارد ؟ آیا دانشجویی که یک ترم غیبت داشته‌ است باید هزینه انصراف پرداخت کند ؟ برای یافتن‌ پاسخ سوالات خود ادامه مطلب را مطالعه فرمایید.

دریافت مشاوره در زمینه انصراف از تحصیل ،  مشاوره از طریق تماس با مشاوران پاسخ با ما

همین حالا تماس بگیرید و سوالات خود را در خصوص چگونگی ترک تحصیل از دانشگاه بدون انصراف از مشاوران ما بپرسید.

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

شرایط و راهنمای ترک تحصیل بدون انصراف از دانشگاه

ترک تحصیل دانشجویان دلایل مختلفی دارد ، بیشتر دانشجویانی که قصد ترک تحصیل و انصراف دادن را دارند ، علاقه به رشته‌ و دانشگاه پذیرفته‌ شده‌ خود ندارند و یا اینکه دانشگاه محل تحصیل از نظر مسافت دور است. البته عده ای از دانشجویان نیز هستند که از عهده پرداخت شهریه دانشگاه آزاد یا شهریه دانشگاه پردیس خودگردان بر نمی آیند و به همین دلیل میخواهند انصراف دهند تا با شرکت و ثبت نام کنکور سال بعد ، در دانشگاه دولتی روزانه قبول شوند.

دانشجویانی که به تازگی در دانشگاه پذیرفته‌ شده‌ اند اگر به مدت یک ترم یا بیشتر به دانشگاه مراجعه نکنند یعنی غیبت داشته‌ باشند ، به صورت خودکار در دسته دانشجویان انصرافی قرار می گیرند ( یعنی ترک تحصیل از دانشگاه بدون انصراف ) و حتی در صورت پشیمانی دیگر امکان ادامه تحصیل در دانشگاه مربوطه را نخواهند داشت.

مرتبط بخوانید : ادامه تحصیل بعد از چند سال ترک تحصیل

شرایط و هزینه انصراف از دانشگاه 1403

دانشجویان برای ترک تحصیل از دانشگاه بدون انصراف باید هزینه پرداخت کنند اما آیا هزینه انصراف شامل حال تمام دانشجویانی که ترک تحصیل کرده‌ اند ، می شود ؟ طبق قوانین دانشگاه ها دانشجویانی که هیچ گونه ثبت نام اولیه در دانشگاه انجام نداده‌ اند و مدارکی در دست دانشگاه ندارند ، در صورت ترک تحصیل نیازی نیست که هزینه انصراف پرداخت کنند اما در صورتی که در دانشگاه پذیرفته‌ شده‌ ثبت نام کرده‌ اند ، باید برای انصراف از تحصیل هزینه بپردازند که میزان هزینه انصراف از تحصیل در دانشگاه های مختلف روزانه ، نوبت دوم ، پردیس خودگردان و …. و همچنین در مقاطع کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری متفاوت است.

احتمالا این را هم بپسندید  شرایط انصراف از دانشگاه پیام نور و هزینه آن 1401 - راهنمای کامل

دانشجوی انصرافی مجاز است به فاصله سه ماه انصراف خود را پس بگيرد در غيراينصورت واحد دانشگاهي بايد حکم انصراف را صادر و به دانشجو ابلاغ نمايد.

مرتبط ببینید : شرایط و هزینه انصراف از دانشگاه آزاد

شرایط و هزینه انصراف از دانشگاه آزاد

ترک تحصیل از دانشگاه بدون انصراف

دانشجویان دانشگاه آزاد در صورت انصراف از تحصیل باید جریمه پرداخت کنند و میزان جریمه هم نسبتا سنگین است. بنابراین اگر در دانشگاه آزاد قبول شده اید ، قبل از ثبت نام در دانشگاه ، مطمئن شوید که به رشته و دانشگاه خود علاقه دارید و سپس شهریه را پرداخت کنید. هزینه ترک تحصیل یا مرخصی ترم اول دانشگاه آزاد با توجه به مقطع و رشته‌ تحصیلی دانشجو تعیین می شود.

ترک تحصیل از دانشگاه بدون انصراف در ترم یک و دو

بسیاری از دانشجویانی که تصمیم به انصراف از تحصیل دارند ، دانشجوی ترم یک و دو هستند و درباره شرایط و هزینه انصراف ، سوالاتی دارند. این دسته از دانشجویان هم در صورت تمایل به انصراف از تحصیل ، باید فرم انصراف را تکمیل کرده و هزینه را طبق اعلام دانشگاه ، بپردازند.

پاسخ به سوالات پر تکرار

دانشجویانی که در دانشگاه پیام نور پذیرفته‌ شده‌ اند و ثبت نام نیز کرده‌ اند ، در صورت انصراف از تحصیل باید هزینه ای را پرداخت نمایند که میزان هزینه با توجه به رشته‌ و مقطع تحصیلی دانشجو محاسبه می شود. اما دانشجویان ترم یک که در دانشگاه ثبت نام نکرده‌ اند در صورت ترک تحصیل بدون انصراف ، لازم نیست که هزینه بپردازند.

احتمالا این را هم بپسندید  هزینه انصراف از دانشگاه پردیس خودگردان 1401 - جریمه انصراف از پردیس بین الملل

پذیرفته‌ شدگان دانشگاه روزانه 1402 در صورت عدم ثبت نام دانشگاه می توانند در کنکور 1403 نیز دانشگاه روزانه را انتخاب کنند.

دانشجویان آقا پس از انصراف از دانشگاه حداکثر تا یک سال پس از تاریخ انصراف می توانند وارد رشته‌ و دانشگاه دیگری شوند و در غیر این صورت مشمول غیبت سربازی خواهند شد.

مدارک لازم برای انصراف از دانشگاه توسط خود دانشگاه اعلام می شود.

هزینه ترک تحصیل یا مرخصی ترم اول دانشگاه آزاد با توجه به مقطع و رشته‌ تحصیلی دانشجو تعیین می شود.

 هزینه انصراف از تحصیل با توجه به رشته‌ ، مقطع تحصیلی و دانشگاه ، برآورد شده‌ و به عنوان مبلغ جریمه به دانشجو اعلام می شود.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

مدارک لازم برای انصراف از دانشگاه

مدارک لازم برای انصراف از دانشگاه 1402 📞 معرفی لیست کامل مدارک

هر دانشجویی ممکن است پس از مدتی تحصیل در رشته و دانشگاه پذیرفته شده خود، …

260 نظر

  1. سلام بنده در سال ۸۵ در دانشگاه پیام نور از طریق فراگیر ثبت نام کردم و ۶۸ واحد را گذرانده ام و بعد بعللی دانشگاه را رها کرده و همانطور رها شده تا الان باقی مانده ، الان وضعیت بنده چگونه است ، اگر جایی امتحان بدهم آیا دیپلم من را میدهند و آیا ریز نمرات ۶۸ واحد را میدهند و اساسا چکار کنم ؟ باز یاد آوری میکنم سال ۸۵ فراگیر شرکت کردم و شهریه پرداخت میکردم ، باتشکر

    • پاسخ با ما

      با سلام. بهتر است با مشاوران تماس بگیرید تا کامل راهنمایی شوید.

    • حمید جلیلوند

      بنده در سال 97اواسط ترم دوم دانشگاه پیام نور تهران جنوب در مقطع ارشد بدون اطلاع به دانشگاه ترک تحصیل نمودم و آیا اجازه دارم دوباره آزمون سراسری در مقطع ارشد شرکت کنم

    • پاسخ با ما

      با سلام. باید از دانشگاه قبلی انصراف دهید

    • سلام‌منسال‌۹۲دانشگاه‌آزادثبت‌نام‌کردم‌بعد‌بدلیل‌مشکلات‌خانوادگی‌نتونستم‌برم‌الان‌چکارکنم

    • پاسخ با ما

      با سلام. اگر وارد دانشگاه نشده اید ، انصراف از تحصیل نخواهید داشت و می توانند برای ثبت نام مجدد اقدام نمایید.

  2. سلام،من دانشگاه غیرانتفاعی ثبت نام کردم مدرک پیش دانشگاهی تحویل ندادم اما منو مجازکردن به شرکت در امتحان و الان میخوام دانشگاه دیکه شرکت کنم،بخاطر تحویل ندادن مدرک پیش دانشگاهیم میتونم هزینه انصراف ندم و اون مدرک دیپلمم گواهی موقت هست

    • پاسخ با ما

      سلام. اگر مدرک تحصیلی خود را ارائه نداده اید ، ثبت نام شما قطعی انجام نشده است. ضمن اینکه مشمول پرداخت هزینه انصراف نمی باشید. (طبق قوانین دانشگاه ها دانشجویانی که هیچ گونه ثبت نام اولیه در دانشگاه انجام نداده اند و مدارکی در دست دانشگاه ندارند ، در صورت ترک تحصیل نیازی نیست که هزینه انصراف پرداخت کنند)

  3. سلام وقت بخیر،من ثبت نام دانشگاه ازادم هستم اما فقط دیپلم موقتم دست دانشگاه هست نه اصل دیپلم،برای انصراف لازمه هزینه پرداخت کنم؟

    • پاسخ با ما

      سلام. اگر ثبت نامتان قطعی نشده است نیازی به انصراف دادن نیست.

  4. سلام من ۳سال پیش پیام نور بدون کنکور ثبت نام کردم مشکل خوردم نتونستم برم الان جریمه میشم

    • پاسخ با ما

      با سلام. اگر مدارکی را به دانشگاه تحویل نداده اید ، نیازی به پرداخت جریمه نیست.

    • من کارشناسی ارشد دانشگاه ازاد ترم اول هستم ولی مدارکما به صورت فیزیکی تحویل ندادم یک ترم هم خوندم . قصد انصراف دارم . مشمول جریمه انصراف میشوم؟ و میتونم تو کارشناسی ارسد ۱۴۰۲ شرکت کنم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله به دلیل آنکه ثبت نام شما در دانشگاه انجام شده است ، برای شرکت در کنکور ارشد 1402 باید وضعیت تحصیل خود را در دانشگاه فعلی مشخص نمایید.

  5. سلام من این 4سال که دوبار مشروط شدم دانشگاه من هم اخارج کردن حالا فقط ریزنمرات خودم پیش خودشون میشه ریز نمرات از مدرسه دوباره بگیرم لطفا جواب بدین ضروری است

  6. سلام خسته نباشید بنده سال ۹۷ کارشناسی ارشد روزانه دانشگاه فردوسی مشهد قبول شدم، ثبت نام و شرکت کردم تمامی واحدها و کلاس رو هم پشت سر گذاشتم فقط پایان نامم مونده، اما در حال حاضر دیگه نمیخوام ادامه بدم و قصد خروج از کشور رو دارم، اگر بدون انصراف از دانشگاه ترک تحصیل کنم برای خروج از کشورم مشکلی پیش نمیاد؟؟ پیشامد قانونی برام نداره؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا کامل شما را راهنمایی کنند.

  7. سلام من ترم ۲ حقوق دانشگاه پیام نور هستم و میخوام انصراف بدهم آیا برای انصراف باید بدهی قبلی به دانشگاه تسویه بشه آخه من یک ترم غایبی داشتم و فوقش به خاطر ترم قبل از غایبیم ۲ ملیون باید بدهکار باشم نه چهار ملیون

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا برای راهنمایی در خصوص ترک تحصیل از دانشگاه ، با مشاوران ما تماس بگیرید.

  8. سلام،من سال۹۵تموم کردم واحدهای درسیمو اما تا امسال دنبالش نرفتم،الان وضعیت تحصیلیمو زده ترک تحصیل،باید چکار کنم حالا؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. حتما برای پیگیری به دانشگاه مراجعه کنید.

  9. سلام من یک ترم تو دانشگاه پیام نور خوندم ولی خوشم نیومد میخوام برم آزاد، باید جریمه بدم؟ اصلا پیشو نگیرم و سراغش نرم چی میشه ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای ثبت نام در دانشگاه جدید باید از دانشگاه قبلی انصراف دهید و گواهی انصراف از تحصیل را به دانشگاه جدید ارائه دهید.

  10. دانشحجوي دكتري

    با سلام. ارسال مدارك براي ثبت نام در دانشگاه آزاد و مقطع دكتري تخصصي بصورت مجازي انجام شده و شماره دانشجويي هم صادر شده است ولي هنوز اصل مدارك را تحويل نداده ام. آيا بايد انصراف را كتبا اعلام كنم و آيا مشمول جريمه انصراف مي شوم يا خير؟
    -ضمنا مي گويند اگر در ترم اول قبل از پايان ماه اول، درخواست انصراف داده شود مشمول جريمه انصراف نمي شود، آيا اين موضوع درست است؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. خیر شما مشمول پرداخت هزینه انصراف از تحصیل نمی باشید.

  11. سلام من بعد 2ترم از دانشگاه پیام نور بدلیل مسافت طولانی نتونستم ادامه بدم ترک تحصیل کردم حالا من برای ادامه مشگلی برام پیش میاد

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای ادامه تحصیل در سایر دانشگاه ها با مشکل مواجه می شوید پس لازم است که از دانشگاه قبلی انصراف دهید.

  12. سلام، دانشجوی نوبت دوم ارشد ورودی 99 هستم که بعد از ثبت نام بصورت مجازی فقط یکماه سر کلاسها حاضر شدم و دیگه به دانشگاه مراجعه نکردم و حتی مدرک کارشناسی و سایر مدارک رو هم به صورت فیزیکی در موعد مقرر به دانشگاه تحویل ندادم و امسال میخواستم مجدد کنکور ارشد شرکت کنم آیا با این شرایط من برای انصراف باید هزینه ای پرداخت کنم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. شرایط انصراف شما نیاز به بررسی بیشتری دارد لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا کامل راهنمایی شوید.

  13. من ورودی جدید هستم و دانشگاه پیام نور ثبت نام رو مجازی انجام دادم و مدارکم رو آنلاین آپلود کردم
    آیا نیاز هست کتبا انصراف بدم از دانشگاه؟
    و اینکه مشمول پرداخت جریمه میشم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. با توجه به اینکه مدارک خود را ارسال کرده اید ، باید انصراف دهید ولی مشمول پرداخت جریمه نیستید.

  14. بیتا صابری

    سلام وقت بخیر من دانشگاه تهران مرکز بازیگری ثبت نام کردم ولی فقط ثبت نام اولیه که یه کد دانشجویی موقت بهم دادن دیروز کد دانشجویی دائمم اومده الان باید مدارکمو براشون پست کنم ولی نمیخوام برم و میخوام سال بعد دوباره کنکور بدم
    آیا من باید هزینه انصراف بدم؟! فقط تو ثبت نام اولیه ریز نمراتمو تو سایت بارگذاری کردم ولی هیچ مدرکی برای دانشگاه پست نکردم و هیچ پولیم براشون واریز نکردم

    • پاسخ با ما

      با سلام. خیر شما مشمول پرداخت هزینه انصراف نیستید.

  15. سلام من یه ترم حسابداری کارشناسی ناپیوسته خوندم!به دلایلی مجبور به ترک تحصیل شدم!الان بعد از ۳_۴ سال جریمه دارم؟هیچ بدهی از قبل نداشتم!
    حتما باید انصراف بدم یا خودکار ثبت شده؟به مدارک که برای ثبت نام دادم نیاز ندارم!تا الان مدرک اصلی کاردانی اومده!ازهم جدا هستن یا برای کاردانی که جدا گرفتم باید جریمه ی رشته کارشناسیمو پرداخت کنم!که ندارم!قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های ندارم!شرایط رفت وبرگشت هم ندارم،نمیتونم حضوری برم.به دلیل جابجایی به شهر دیگر که خیلی دوره!الان باید چیکار کنم!

    • پاسخ با ما

      با سلام. ترک تحصیل از دانشگاه بدون انصراف و ارائه مدارک لازم ، انصراف محسوب می شود و با توجه به اینکه شما فقط یک ترم در مقطع کارشناسی ناپیوسته تحصیل کرده اید ، مشمول جریمه نیستید.

  16. با سلام!
    یک ترم در دانشگاه اسلامی کارشناسی ناپیوسته خواندم.بعد از ازدواج و مشکلات دیگر به دانشگاه مراجعه نکردم.۶سال سال از زمان می گذرد،تکلیفم چیه باید به مراجعه کنم و خسارتی بپردازم.

    • پاسخ با ما

      با سلام. در صورت ترک تحصیل از دانشگاه بدون انصراف ، لازم است که به دانشگاه مراجعه کرده و هزینه انصراف بپردازید تا امکان ثبت نام در دانشگاهی دیگر را داشته باشید.

    • محمدحسين ذکري

      سلام من ترم شش کارشناسی شبانه هستم ،دو ترم هست که مشروط میشم ،میخواستم بدونم برای انصراف باید جریمه بدم ؟

  17. سلام من با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد ثبت نام کردم مدرک هم تحویل دادم ولی هنوز هزینه ای واریز نکردم آیا برای انصراف و پس گرفتن مدارک باید هزینه انصراف پرداخت کنم؟؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای راهنمایی در خصوص شرایط ترک تحصیل از دانشگاه بدون انصراف ، با مشاوران ما در ارتباط باشید.

  18. سلام من سال 97 دانشگاه پیام نور قبول شدم ولی ثبت نام نکردم. سال 98 دانشگاه روزانه قبول شدم ثبت نام اینترنتی انجام دادم ولی در هیچ کلاسی شرکت نکردم. انصراف هم ندادم حالا میخام کنکور 1401 شرکت کنم آیا مشکلی برای من ایجاد میشه یا برای انصراف باید کاری انجام بدم و جریمه پرداخت کنم لطفا جواب بدین نگرانم و من میتونم در کنکور امسال شرکت کنم و دوباره دانشگاه روزانه برم با تشکر.

    • پاسخ با ما

      با سلام.‌با توجه به مواردی که ذکر کردید ، مشکلی برای شرکت در کنکور 1401 و پذیرش مجدد در دانشگاه روزانه ندارید.

  19. با سلام خسته نباشید
    من در سال 99 بدون کنکور ثبت نام کردم و یک ترم برداشتم و نصف شهریه رو دادم ولی به دلایلی نخوندم و همونطوری موند الان میخوام انصراف بدم و در یک رشته دیگه و دانشگاه دیگه ایی ثبت نام کنم میخواستم بدونم چقدر هزینه انصراف میشه؟
    و اینکه میتونم بدون انصراف در یک دانشگاه دیگه ایی اقدام به ثبت نام و تحصیل کنم؟
    چون من اصل مدرک دیپلمم دست خودمه و فقط کپی مدرک رو به دانشگاه دادم
    ممنون میشم کمکم کنید

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای ثبت نام در دانشگاهی جدید حتما باید وضعیت تحصیل خود را دانشگاه قبلی مشخص کنید و انصراف شما ثبت شده باشد. لازم است که به دانشگاه مراجعه کرده و فرم انصراف را تکمیل کنید.

  20. سلام انصراف از دانشگاه روزانه در مقطع دکتری در ترم سوم، مشمول جریمه خواهد شد؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله دانشجویان دانشگاه روزانه در صورت انصراف از تحصیل باید جریمه بپزدازند.

  21. سلام من بعد ۳ترم بنا به دلایلی دانشگاه نرفتم…دانشگاه ازاد رشته کاردانی پیوسته..الان حدود ۵/۶سال میگذره…و مدارکم رو میخوام ایا باید جریمه پرداخت کنم؟؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا از طریق دانشگاه پیگیری کنید و برای راهنمایی بیشتر با مشاوران ما تماس حاصل بفرمایید.

  22. سلام،بنده داتشجوی ترن ۳ روزانه ام،میخواستم بپرسم بدون انصراف از دانشگاه و پرداخت جریمه و فقط با ترک تحصیل،حتی بعد از گذشت یکسال محرومیت، میشه توی کنکور یا دانشگاهی ثبتنام کنم؟؟یا فقط از طریق اموزشگاه های خصوصی میتونم درس بخونم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. شما در صورت انصراف از تحصیل از دانشگاه روزانه می توانید در کنکور سراسری شرکت کنید و مجدد وارد دانشگاه روزانه شوید

  23. باسلام
    من دانشگاه روزانه ارشد قبول شدم ثبت نام اولیه انجام دادم وفقط کپی مدارک بارگزاری کردم و شماره دانشجویی و انتخاب واحد خود دانشکاه انجام داده و کلاس هم شروع شده ولی به دلیل مسافت و شاغل بودن امکان ادامه تحصیل در این دانشگاه نمی باشم امکان انصراف هست که هزینه پرداخت نشه و بدون درخواست انصراف جزء انصرافی ها بشی یا باید درخواست بدی و امکان ثبت نام در تکمیل ظرفیت شبانه و غیر انتفاعی 1400است

    • پاسخ با ما

      با سلام. در صورت برگزاری تکمیل ظرفیت می توانید شرکت کنید و اگر قبول شدید ، ثبت نام رشته و دانشگاه جدید را انجام دهید. برای اطلاع از شرایط و هزینه انصراف از تحصیل دانشگاه روزانه لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

    • سلام. من سال 90 کارشناسی ناپیوسته اتاق عمل قبول شدم. یک ترم رفتم ولی بدون انصراف ترک کردم. حالا امسال مجددا همان رشته وهمان دانشگاه رو قبول شدم.میخوام برم،مشکلی برام پیش نمیاد

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

  24. نگین احمدی

    سلام..من ترم ۱علوم تربیتی دانشگاه پیامنور هستم.میخواهم انصراف بدهم ایا مشمول جریمه هستم؟

  25. سلام
    من همین امسال دانشگاه غیرانتفاعی ثبت نام. کردم و فقط شهریه ثابت رو پرداخت کردم، الان میخوام پیام. نور ثبت نام کنم باید حتما انصراف بدم؟ اگر دنبالش نرم چی میشه؟ و انصراف بدم مشمول جریمه میشم؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله باید وضعیت تحصیلی خود را در دانشگاه غیرانتفاعی مشخص کنید تا مجاز به ثبت نام در دانشگاه پیام نور شوید.

  26. سلام من الان ترم یک دانشگاه ازاد هستم میخوام ترم دو رو مرخصی بگیرم و در کنکور دوباره شرکت کنم اگه قبول شدم میتونم از اون دانشگاه بدون پداخت هیچ هزینه ای خارج بشم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. در صورت انصراف از دانشگاه باید هزینه بپردازید.

  27. با عرض سلام من ترم 2 دکتری روانشناسی دانشگاه آزاد هستم می خواهم هزینه انصراف ندم چه کار کنم اگر ترک تحصیل کنیم شرایطش چیه؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا برای راهنمای در خصوص ترک تحصیل از دانشگاه بدون انصراف ، با مشاوران ما تماس بگیرید تا کامل راهنمایی شوید.

    • سلام. من ترم اول کارشناسی ارشد دانشگاه ازاد هستم. میخام بدون انصراف ترک تحصیل کنم. امسال هم در کنکور گارشناسی ارشد شرکت کردم. اگه امسال قبول نشم باز هم سال بعد میتونم در کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ شرکت کنم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله دانشجویان انصرافی دانشگاه آزاد محدودیتی برای شرکت در کنکور مجدد ندارند.

  28. با سلام من ۴ ترم در دانشگاه ازاد درس خوندم و نزدیک ۵۰.۶۰ واحد پاس کردم ولی الان به دلایلی میخوام انصراف بدم و برم سراغ خدمتم ترک تحصیلم به چه صورت کارشناسی پیوسته بودم .

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای ترک تحصیل باید به دانشگاه مراجعه کرده و فرم پر کنید.

  29. سلام من ترم ۷ روزانه هستم و میخوام انصراف بدم میتونم مدرک فوقم رو بگیرم و انصراف بدم؟ آیا باید جریمه پرداخت کنم؟ ترک تحصیل از دانشگاه بدون انصراف شرایطش چحوریه

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا برای راهنمایی کامل در خصوص سوال خود با مشاوران ما تماس بگیرید.

  30. سلام خسته نباشید بنده ورودی ۹۹ بدون آزمون کارشناسی پیوسته دانشگاه آزادم بعد از خوندن ۱ ترم ۲ ترم مرخصی تحصیلی گرفتم میخام بدونم میتونم بدون انصراف از دانشگاه آزاد پیام نور ثبت نام کنم ؟ آخه گواهی موقتم هم دستشونه میخام هزینه انصراف ندم با تشکر

  31. سلام من دانشگاه آزاد بدون کنکور واحد تهران جنوب ۴ ترم حسابداری خوندم وسال ۹۶ بدون انصراف دادن از دانشگاه محل سکونتمو به شهرستان انتقال دادم و الان میخام در کنکور ۱۴۰۱ شرکت کنم آیا در صورت قبولی در کنکور ۱۴۰۱ میتونم بدون انصراف از داشگاه آزاد وارد دانشگاه روزانه بشم

  32. با سلام من ورودی ۹۴رشته روانشناسی دانشگاه پیام نور فراگیر بودم حدود ۹۵واحد پاس کردم ولی دیگه دانشگاه نرفتم و انصراف ندادم این ترم میخوام ثبت نام کنم شرایط ‌جریمه ام به چه صورته؟

  33. سلام من مهندسی کامپیوتر دانشگاه پیام نور خوندم بنا به دلایلی دو ترم اخر درس رو رها کردم و مراجعه نکردم ، الان ۵سال ازونموقه میگذره ،امکانش هست من بخوام مدرک فوق دیپلم کامپیوترم رو بگیرم؟
    اگر انصراف بدم میتونم کنکور سراسری امسال رو شرکت کنم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. در صورت ترک تحصیل از دانشگاه بدون انصراف حتما باید وضعیت انصراف خود را مشخص کنید تا بتوانید در کنکور شرکت نمایید.

  34. سلام من یک سال پیش دانشگاه آزاد ثبت‌نام کردم و انتخاب واحد هم نکردم در مقطع کارشناسی ارشد و دیگه نمیخوام برم دانشگاه حالا باید هزینه ای بپردازم برای این کار

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای ترک تحصیل از دانشگاه بدون انصراف باید هزینه بپردازید زیرا مدارک خود را به دانشگاه ارائه کرده اید.

    • سلام ازسال 93ترک تحصیل کردم ایا واحدهایم حذف شده میخوام ادامه یدم

  35. سلام من بهمن سال 94 با کنکور پیام نور قبول شدم و یک ترم هم رفتم بعدش بنا ب دلايلی نتونستم برم دانشگاه و ترک تحصیل کردم بدون اینکه انصراف بدم، الان میخام درسمو ادامه بدم و از طرفی هم مدارک تحصیلیمو ندارم میشه منو راهنمایی کنید باید چیکار کنم یا با چه شماره تماس بگیرم؟ و اینکه دیگه نمیتونم همون دانشگاه پیام نور ادامه تحصیل بدم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما به شماره 9099071612 تماس بگیرید تا درباره ترک تحصیل از دانشگاه بدون انصراف راهنمایی شوید.

  36. سلام من دانشجوی ترم اول کارشناسی پیوسته رشته مدیریت در دانشگاه آزاد هستم. ورودی ۱۴۰۰ نیم سال اول هستم. در سامانه آموزشیار ثبت نام کردم شماره دانشجویی دائم هم دارم. شهریه ثابت و بیمه و خدمات آموزشی رو پرداخت کردم و کلاس هارو شرکت کردم . هیچ کدوم از مدارک مثل شناسنامه و کپی شناسنامه و کپی کارت ملی و اصل و فرع دیپلم رو به دانشگاه به صورت فیزیکی ندادم و فقط مدارک در سایت آموزشیار بارگزاری کردم . الان در آذرماه میخام انصراف بدم. آیا باید هزینه انصراف پرداخت کنم؟؟ امکان داره پرداخت نکنم؟؟

  37. باسلام من در سال ۹۵یک درس معرفی ب استاد داشتم ک ب دلایلی پیگیری نکردم در مقطع کارشناسی رشته ای تی بصورت ازاد دانشگاه علمی کاربردی
    ایا الان من ترک تحصل محسوب شدم؟چون میخام واسه ارشد کنکور دولتی شرکت کنم میشه لطفا راهنمایی کنید ممنونم

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا از طریق دانشگاه پیگیری کنید.

    • سلام.
      من با استعداد درخشان وارد مقطع ارشد دانشگاه ازاد شدم. ولی هیچ مدرکی فیزیکی و حضوری ارائه ندادم و فقط در سایت آموزشیار بارگزاری کردم و ترم اول رو به پایانه.میخوام دیگه ادامه ندم. باید هزینه انصراف پرداخت کنم؟؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای راهنمایی در خصوص انصراف از تحصیل لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید.

  38. دنیا پرتوی

    با سلام من ترم اول دکترای دانشگاه آزادد هستم. میخواهم انصراف بدهم ولی میگن جریمه می شی. آیا راهی برای فرار ازین جریمه هست . من هنوز انتحانات رو هم شرکت نکردم. بنده دانشگاه روزانه هم قبول شدن. میخواستم اونجا ثبت نام کنم و آزاد انصراف بدم

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا برای ترک تحصیل از دانشگاه بدون انصراف ، شما را راهنمایی کنند.

  39. با سلام من ورودی ۹۰ ۹۱ دانشگاه پیامنور بودم و بعد از سه ترم بخاطر راه دوری که داشتم ادامه ندادم و بدون انصراف خود بخود دیگه دانشگاه نرفتم الان قصد ادامه دارم تو همون دانشگاه باید چکار کنم؟آیا واحدهایی که پاس کردم برام مونده یا باید دوباره پاسشون کنم؟؟؟؟ممنونم

    • پاسخ با ما

      با سلام. باید وضعیت مدارکی که به دانشگاه قبلی ارائه کرده اید را مشخص کنید

  40. سلام من هفت سال پیش پژوهش هنر در پردیس خودگردان قبول شدم بصورت مجازی بود و من فقط چند بار در کلاس شرکت کردم و بدلیل مشغله کاری نتونستم آنلاین شم و ترک کردم ، میخواستم بدونم الان میتونم همونو ادامه بدم بدون نیاز به شرکت در کنکور مجدد یعنی راهی هست که برام مرخصی رد کنن؟ و اگر نه، باید انصراف بدم و جریمه ای پرداخت کنم برای شرکت مجدد در آزمون؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای دریافت پاسخ سوالات خود لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا به صورت کامل راهنمایی شوید.

  41. سلام. من ورودی ۹۹ دانشگاه دولتی کارشناسی پیوسته خوندم، ۳ ترم گذروندم درخواست انصراف دادم… مدارکی که دست دانشگاه کپی هستن و اصل نیستن که بهشون نیاز داشته باشم… میتونم جریمه رو ندم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام.‌ باید با پرداخت هزینه ، انصراف خود را قطعی کنید تا بتوانید در دانشگاهی دیگر ثبت نام کنید.

  42. سلام وقت بخیر من یک ترم در دانشگاه آزاد روانشناسی خوندم و یک ترم هم بدون مرخصی اصلا نرفتم الان دوباره میخوام ادامه بدم باید چیکار کنم؟؟؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. ترم قبل برای شما مرخصی در نظر گرفته می شود و ترم بعدی می توانید انتخاب واحد کنید. با مدیر گروه آموزشی باید صحبت کنید تا ترم قبل را مرخصی رد کند.

    • سلام.من ترم اولم رو در دانشگاه آزادرشته میکروبیولوژی گذروندم ولی بخاطر مسافت ترم بعدرو بدون اعلام به دانشگاه وانصراف در دانشگاه آزادشهرم دررشته علوم تربیتی ثبت نام کردم می خواستم بدونم مشکلی پیش نمیاد واینکه درکل چکارباید بکنم.ممنون

    • پاسخ با ما

      با سلام. ممکن است در زمان دریافت مدرک فارغ التحصیلی با مشکل مواجه شوید.

    • سلام وقت بخیر
      من تابستان ۹۷دو درس معرفی به استاد گرفتم دانشگاه پیام نور و فارغ التحصیل شدم تا الان دنبال کار های تصفیه حساب و فارغ التحصیلی نرفتم الان چه کار باید بکنم
      سیستم زده عدم مراجعه لطفا راهنمایی کنید

    • پاسخ با ما

      با سلام. می توانید به دانشگاه مراجعه کنید و کارهای فارغ التحصیلی خود را انجام دهید.

  43. سلام من ترم ۵ ارشددانشگاه ازاد،میخوام انصراف بدم.امکانش هست بعد انصراف مثلا یکسال دیگه، دوباره ادامه بدم یا دیگه نمیشه

    • پاسخ با ما

      با سلام. دانشجویان انصرافی مجاز به بازگشت به تحصیل در همان رشته تحصیلی نیستند.

  44. سلام من دانشگاه دولتی قبول شدم و ثبت نام کردم برای کارشناسی ناپیوسته میخواستم ببینم اگر انصراف ندم و حضوری نرم مشکلی پیش میاد؟فوق دیپلمم مال دانشگاهه دیگه ای هست

  45. سلام من یک ترم دردانشگاه آذاد درس خوندم مدارک ام دست دانشگاه هستش الان نمیخام برم دانشگاه از پس هزینه هاش بر نمیام باید چیکار کنم راهی نیست هزینه انصراف راندهم دانشگاه میگه نصف شهریه ثابت ۷ترم را باید بدم که میشه ۶ میلیون

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای انصراف باید هزینه ای را که دانشگاه تعیین کرده است را بپردازید.

  46. سلام ببخشید من پارسال ارشد پیام نور قبول شدم ثبت نام کردم و انتخاب واحد انجام دادم اما هیچ مدرکی به دانشگاه تحویل ندادم و فقط تاییدیه تحصیلیم از طرف دانشگاه قبلیم براشون ارسال شد
    همون ترم اول تپی امتحانات شرکت نکردم و هیچ کارنامه ای هم برام ثبت نشد
    الان بعد برام پیام اومده شما به دانشگاه بدهی دارین
    و داخل سایت شهریه متغییر ترم اول برام بدهی ثبت شده
    آیا من که توی امتحانات شرکت نکردم و حتی کلاسی هم برگذار نشد باید این شهریه رو پرداخت کنم؟
    با مشمول جریمه میشم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. باید برای ترک تحصیل ، هزینه انصراف را بپردازید.

  47. سلام من ترم اول ورودی بهمن هستم ، ثبت نامم تکمیل هستش و شهریه ثابت هم ریختم دو سه تا کلاسم شرکت کردم ولی قصد کنکور دادن دارم اگه بخوام انصراف بدم باید جریمه پرداخت کنم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. می توانید بدون انصراف از دانشگاه در کنکور شرکت کنید

  48. با سلام من ورودی بهمن 98در دانشگاه دولتی پرستاری هستم و از شروع دانشگاه فقط دو هفته حضوری رفتم بعدش مجازی شد و یک ترم مرخصی گرفتم و الان دیگه نمیخوام برم دانشگاه میگه یا انصراف بده یا درخواست انتخاب واحد کن. اگه درخواست انتخاب واحد کنی و نیای باید هزینه ی آموزش رایگان رو بدی. من الان چیکار کنم؟ دیگه نمیخوام برم. دانشگاه امروز بهم هشت بار زنگ زدن. و دیگه کلا هزینه ی ثبت نام در دانشگاه ای دیگه رو ندارم

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای ترک تحصیل از دانشگاه بدون انصراف ، لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  49. سلام خسته نباشید من ترم اخر هستم سه واحدم بیشتر نمونده بعدش چون سنوات سال تحصیلیم تموم شده اخراج سنواتی خوردم و من واسه نیمسال دوم ثبت نام نکردم مهلتش هم تموم شده تو دانشگام زدن اگر ثبت نام نکرده باشین حکم انصراف از تحصیل براتون صادر میشه میخواستم بگم بعدش باید چیکار کنم چون فقط سه واحدم مونده به خاطر سه واحد انصراف از تحصیل واسم میزنن اگر میدونین چیکار کنم میشه بگید لطفا ممنون میشم

    • پاسخ با ما

      با سلام. توصیه می شود حتما با مشاوران ما تماس بگیرید تا کامل شما را راهنمایی کنند.

  50. سلام وقتتون بخیر من ترم دو دانشگاه آزاد بدون کنکور هستم و الان به دلی مشکلاتی میخواهم ترک نحصیل کنم وضعیت من چگونه میشود؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. با توجه به اینکه دو ترم تحصیل کرده اید برای انصراف باید هزینه پرداخت کنید.

  51. سلام من سال ۹۶ ارشد بصورت مجازی قبول شدم یه ترمم شرکت کردم ولی از ترم بعد نرفتم و همچنین هیچ مدرکی تحویل ندادم داخل کارت دانشجویمم نوشته در صورت ندادن مدارک ترم بعد ثبت نام نمیشید
    پارسالم زنگ زدم دانشگاه گفتن مدارک تحویل ندادی به خودی خود انصراف داده محسوب میشی .
    بنظر شما الان میتونم ارشد شرکت کنم ثبت نامم کردم

    • پاسخ با ما

      با سلام. با توجه به اینکه دانشگاه تایید کرده است انصراف شما قطعی است ، می توانید مجدد در کنکور ارشد شرکت کنید.

  52. فرزانه میرزایی

    سلام من ترم ٢كارشناسي ناپيوسته هستم ميخوام انصراف بدم شهريه ثابت كامل پرداخت كردم و نصف شهريه متغير ، ميخواستم ببينم شهريه بهم برميگرده ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. در زمان انصراف از تحصیل شهریه پرداختی برگشت داده نمی شود.

  53. سلام من بهمن ۹۸ از ثبت نام کردم واسه دانشگاه انتخاب واحد کردم خورد ب کرونا و دیگ نتونستم برم تا الان
    خواستم بدونم الان اگه بخوام دوباره برم دانشگاه میتونم ثبت نام کنم مشکلی برام پیش نمیاد یا مشمول سربازی محسوب نمیشم

  54. سلام من ترم ۲کارشناسی ارشد دانشگاه روزانه هستم ترم یک مرخصی ترمی گرفتم الانم چون حضوری شده نمیتونم ادامه بدم.میخوام انصراف بدم هزینه انصراف چقد میشه برام

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس یگیرید تا شما را راهنمایی کنند

  55. سلام .من پارسال ارشد فراگير قبول شدم ولي نرفتم الان ميتونم‌ برم ثبت نام کنم و ادامه تحصیل بدم؟ یا باید باز کنکور بدم؟

  56. سللم من سال 96 ارشد ازاد بدون کنکور قبول شدم یه سری مدارک تحویل دانسگاه دادم ولی انتخاب واحد نکردم حالا مدارکم رو لازم دارم زنگ زدم مبگن باید انصراف بدی میخاستم ببینم هزینخ باید پرداخت کنم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را برای ترک تحصیل از دانشگاه بدون انصراف راهنمایی کنند.

  57. سلام من دانشجوی ترم ۲ ارشد پردیس خودگردانم. میخوام ببینم اگه نخوام دیگه برم دانشگاه کلا باید جریمه بدم؟ هیچ دانشگاه دیگه ای هم نمیخوام شرکت کنم بعد از این

    • پاسخ با ما

      با سلام. انصراف از یک دانشگاه و پرداخت جریمه به این دلیل است که بتوانید در دانشگاهی دیگر ثبت نام کنید و اگر قصد ادامه تحصیل ندارید ، نیازی به پرداخت جریمه نیست.

  58. سلام من حدود دوسال پیش دانشگاه ازاد ثبت نام کردم . اما متوجه شدم به درس علاقه ندارم و میخوام برم خدمت سربازی و ثبت نام کامل هم شدم . اما هیچ مردکی جز دیپلم موقت تو دانشگاه ندارم . دیپلم اصلی دست خودم و یک سال هم غیبت دارم تو دانشگاه الان نیازی هست برم انصراف از تحصیل بدم و پولی بپردازم یا خیر خودشان اخراج و ترک ازتحصیل رد میکنن و میتونم برم خدمت.

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا برای راهنمایی کامل با مشاوران ما تماس بگیرید.

  59. سلام من در دانشگاه روزانه 5 ترم خوندم ولی اصل دیپلم رو از مدرسه نگرفتم که به دانشگاه بدم در صورت انصراف مشمول پرداخت هزینه میشم؟؟

  60. سلام من سال ۹۴ارشد قبول شدم از دانشگاه روزانه ولی به خاطر بعد مسافت بعد ثبت نام و ارایه مدارک بیخیال ادامه تحصیل شدم ولی انصراف هم ندادم امسال ارشد سال ۱۴۰۱از دانشگاه آزاد شرکت کرده وازمون دادم آیا در صورت قبولی میتونم قبل ثبت نام در آزاد از دانشگاه قبلی انصراف بدهم ومدر کم رو بگیرم یا باید زود تر برای انصراف اقدام میکردم ؟؟ممنون از پاسخگویی شما

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

  61. باسلام خسته نباشیدمن ورودی بهمن دامپزشکی ازاد اوردم امافقط بصورت مجازی ثبت نام کردم وکتبی ثبت نام نکردم هیچ هزینه ای ندادم وانتخاب واحدنکردم امسال میخوام دوباره کنکوربدم ایامشکای برام پیش میاد؟چون انصراف هم ندادم ازاون دانشگاه فقط یک ثبت نام مجازی دارم تکلیفم چیه؟تروخداجواب بدید

    • پاسخ با ما

      با سلام. با توجه به اینکه در دانشگاه ثبت نام نکرده اید و شهریه ای پرداخت نکرده اید ، ثبت نام برای شما انجام نشده است و برای شرکت در کنکور مشکلی نخواهید داشت.

  62. با سلام بنده دانشجوی کارشناسی ارشد بودم دانشگاه آزاد و تمام واحد هارو پاس کردم و فقط پایان نامه مونده بود و الان چندین سال هست که دانشگاه رو رها کردم و حتی یکبار هم تو این چند سال به دانشگاه مراجعه نکردم چون توان پرداخت شهریه نداشتم،و حتی طی نامه ای یکبار هم اخطار کتبی از دانشگاه دریافت کرده ام،راه حل چیست؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. توصیه می شود با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

  63. سلام من سال ۱۴۰۰ارشد دولتی قبول شدم ولی هیچ ثبت نامی نکردم و تا سال ۱۴۰۲ از ارشد محروم شدم …ایا میتونم از پاییز ۱۴۰۱ برم ارشد بخونم؟؟

  64. باسلام من ده سال پیش کارشناسی گرفتم ولی به خاطر یه سری مسایل ازشهرمون رفتم و نتونستم برم دنبال اینکه شهریمو بدم پول یه ترم روندادم ومدرکمو هم نگرفتم امتحان دادم و قبول شدم ولی دنبال مدرک و تصفیه پول ترم نرفتم حالا میتونم برم بعدازدهسال دنبال مدرکم وبدهیمو بدم درضمن دانشگاه آزادبودم

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید با مراجعه به دانشگاه ، پیگیر امور فارغ التحصیلی خود باشید.

  65. سلام من وردی بهمن بودم دیپلم ندادم ولی و مدارک دادم حال تا الان انصراف زدن واسم

  66. mehraneh mirdousti

    سلام خسته نباشید من رشته اموزش زبان انگلیسی دانشگاه ازاد شرکت کردم بعد از دو ترم بنا به دلایلی نتونستم برم دانشگاه و یک ترم مرخصی رد کردم و بعدش هم کلا نرفتم الان نزدیک ۲ سال میشه چطوری میتونم برگردم دانشگاه و ادامه بدم؟

  67. سلام وقت بخیر. من دانشجو ترم 6 روزانه دولتی هستم اما میخواهم انصراف بدهم. و کلا ترک تحصیل کنم. آیا راهی وجود دارد که جریمه نپردازم؟ متشکرم.

  68. سلام من 8واحد معرفی به استاد گرفتم ولی از تاریخ 17فروردین سال 1400تا حالا نرفتم امتحان بدهم حالا منع از تحصیل شدم باید چکار کنم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

  69. سلام.
    من دو ترم در دانشگاه ازاد درس خوندم و امتحانات رو هم دادم‌. اما امسال دوباره کنکور ۱۴۰۱ رو شرکت کردم و می‌خوام رشته ی دیگری رو بخونم.
    هیچ مدرکی رو فیزیکی دست دانشگاه ندادم.
    ایا برای انصراف باید جریمه پرداخت کنم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله مشمول پرداخت جریمه انصراف از تحصیل هستید.

  70. سلام من ۱۴۰۰ دانشگاه آزاد قبول شدم این رشته را دوست ندارم میخام ترک تحصیل کنم یا انصراف بدم آیا باید مبلغی پرداخت کنم تحت عنوان جریمه ؟

  71. سلام،اگر امسال با سوابق تحصیلی پیامنور شرکت کنم و بعداز یک ترم انصراف بدم و کنکور ۱۴۰۲شرکت کنم.اگر انصراف ندم و هزینه پرداخت نکنم و بعدازیک ترم دیگه کلاس ها رو نرم و ترک تحصیل کنم بدون انصراف،برای ثبت‌نام دانشگاه روزانه به مشکل میخورم؟حتما باید هزینه انصراف پرداخت بشه؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. باید وضعیت تحصیل خود را در دانشگاه پیام نور مشخص کنید تا بتوانید در دانشگاه جدید ثبت نام نمایید.

  72. سلام من ورودی ۹۹ رشته علوم تربیتی در ملایر هستم ثبت نام کردم اما حتی یه ترم هم به صورت کامل تو کلاسا شرکت نکردم حتی امتحان هم ندادم الان یکسال و خورده ای هم میگذره وضعیت من چجوریه میتونم تو کنکور ۱۴۰۲ شرکت کنم

    • پاسخ با ما

      با سلام. چون ثبت نام کرده اید باید انصراف دهید و سپس در کنکور شرکت کنید

    • سلام من سال 1392 از دانشگاه آزاد کارشناسی ارشد قبول شدم و طی3 ترم کلیه واحدها را پاس کردم و حتی خود پایان نامه را هم انتخاب واحد کردم ولی چون استاد راهنما نتوانستم پیدا کنم رهایش کردم . حالا می خوهم ادامه داده و ارشدم را بگیرم. خواستم بدانم جریمه من برای این سالها چقدر میشود؟ باتشکر

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا راهنمایی تان کنند.

  73. وقت بخیر من سال ۹۸دانشگاه دولتی کاردانی قبول شدم ۲ ترمم درس خوندم ولی از ترم ۳ ب بعد بنا ب مشکلاتی ک برام پیش اومد ترک تحصیل کردم بدون انصراف یا مرخصی تحصیلی الان دوباره بخام ادامه بدم شرایطم چطور میشه ممنون میشم راهنمایی کنین

    • پاسخ با ما

      با سلام. باید از طریق دانشگاه پیگیری کنید ممکن است برای شما انصراف رد شده باشد

  74. سلام من کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد قبول شدم مدارک و ارائه دادم و شهریه پرداخت کردم درصورت انصراف مبلغ شهریه پس داده میشه؟

  75. سلام
    من یک ترم و نیم دانشگاه ازاد بدون کنکور درس خوندم
    الان ۴ ساله که همینجوری رهاش کردم و میخوام یه رشته بدون کنکور دیگه در یک دانشگاه ازاد دیگه ثبتنام کنم
    المثنی مدرکی که دست دانشگاه دارم (پیش دانشگاهی) رو دارم
    ایا بدون انصراف از دانشگاه قبلی برای ثبتنام دانشگاه جدید به مشکل برمیخورم؟

  76. سلام من روزانه مقطع کاردانی فنی میخوندم اما نتونستم واحد هامو پاس کنم و ۴ ترم ثنواتم هم تمام شد بود دانشگاه رو همینجوری رها کردم و دیگه نرفتم. میخواستم بدونم الان وضعیت من چه هستن؟ اخراجی هستم یا انصرافی و برای گرفتن مدارکم باید تمام هزینه های واحدهای اخذ شدمو پرداخت کنم تا مدارکمو دانشگاه پس بده؟ آیا میتونم بعدش کنکور شرکت کنم و روزانه قبول بشم؟ سهمیه هم دارم

  77. سلام من دانشگاه ازاد اذرشهر ثبت نام کردم یک ترم فقط شهریه ثابت دادم نرفتم مدارک کپی شناسنامه و کپی مدرک موقت فقط دادم الان میخوام تبریز غیر انتفاعی ثبت نام کنم میتونم بدون انصراف برم ثبت نام؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. باید وضعیت تحصیل خود را در دانشگاه آزاد مشخص کنید.

  78. سلام من روانشناسی دانشگاه آزاد اصفهان قبول شدم و ثبت نام مجازی در سامانه آموزشیار را انجام دادم و مدارک هم به صورت مجازی در سامانه آموزشیار بارگذاری کردم ؛ فعلا کد دانشجویی دائم و جواب پذیرش برام صادر نشده و مدارکم را برای دانشگاه نفرستادم(هیچ مدرکی در دانشگاه ندارم) و شهریه هم پرداخت نکردم.
    من نمیخوام برم دانشگاه و الان منصرف شدم.
    سوالم اینه
    باید انصراف بدم؟؟؟ و هزینه انصراف پرداخت کنم؟؟؟

    ممنون از پاسخگوییتون

    • پاسخ با ما

      با سلام. خیر نیاز به انصراف و پرداخت جریمه نیست و در صورت عدم مراجعه به دانشگاه ، ثبت نام شما لغو خواهد شد.

  79. سلام خسته نباشید من تیر ماه ۱۴۰۱ کنکور دادم و توی انتخاب رشته رشته های پیام نور رو زدم و دیروز پیامکی برای ثبت نام در دانشگاه به من ارسال شد ولی من پشیمون شدم از رفتن به دانشگاه و میخام پشت کنکدر بمونم ایا منی که در پیام نور پذیرفته شدم ولی هیج ثبت نامی نکردم باید برم انصراف بدم و هزینه ایی پرداخت کنم

  80. سلام من سال ۱۴۰۰ دانشگاه آزاد قبول شدم ثبت نام کردم و یک ترم هم خوندم ولی دیگه ترم بعد رو نرفتم و دوباره کنکور دادم و رشته روزانه دولتی قبول شدم ، در ضمن با مدرک گواهی موقت دیپلم دانشگاه ازاد رو ثبت نام کرده بودم و اصل مدرک دیپلم دست خودمه ، برای تحصیل در رشته دولتی که قبول شدم حتما باید از دانشگاه انصراف بدم و هزینه پرداخت کنم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. اگر ثبت نام را نهایی نکرده اید نیاز به انصراف نیست و ثبت نام شما قطعی نشده است.

  81. سلام.
    بنده در کنکور۱۴۰۱ دانشگاه روزانه قبول شدم.
    ب دلیل دور بودن مسافت ، میخام یه سال پشت کنکور بمونم و دوباره بخونم.
    هیچ ثبت نامی هم انجام ندادم..
    آیا میتونم در کنکور دی ماه شرکت کنم،
    مشکلی برام پیش نمیاد.؟

  82. سلام.
    کسانی ک دانشگاه روزانه ۱۴۰۱ قبول شدند،
    در صورت عدم ثبت نام در دانشگاه،
    و در صورت شرکت مجدد در کنکور دی ماه،
    می‌توانند در انتخاب رشته خود دانشگاه های روزانه را
    انتخاب کنند.

  83. سلاله خرم ارایی

    سلام وقت بخیر
    من از دانشگاه غیر انتفاعی هنر پارس انصراف دادم
    چون میخواستم دانشگاه ازاد ثبتنام کنم
    ولی من اصلا حواسم نبود که گواهی موقت من دست انها بوده
    و من اصلا گویا مجبور به انصراف نبودم انها هم چیزی به من نگفتن الان چه کنم‌ می توانم هزینه ام را پس بگیرم ؟ الان چه کنم هزینه زیادی را برای هیچ پرداخت کردم کلن چند جلسه شرکت کردم در کلاسم
    هیچ کسی منو راهنمایی نکرد ممنون میشم بگیذ الان چه‌کنم

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  84. سلاله خرم ارایی

    سلام وقت بخیر من دانشجو رشته عکاسی غیر انتفاعی هنر پارس بودم
    من گواهی موقت ام دیت دانشگاه بود و کلن چند جلسه در کلاس ها شرکت کردم و بعد گفتم میخواهم انصراف بدم بعد شرکت نکردنم در کلاس ها ولی الان دیدم که وقتی که گواهی موقت دست دانشگاه هست نیازی به انصراف نی
    اونا هیچی به من نگفتن و هزینه ازم گرفتن الان من چه کنم
    واقعا این هزینه برام خیلی سنگین بوده
    ایا می توانم پولم را پس بگیرم ؟
    من نمیدانستم وقتی گواهی موقت دست انهاست می توانم انصراف ندهم

  85. سلام من در کنکور۱۴۰۱در دانشگاه روزانه قبول شدم و ثبت نام غیر حضوری انجام دادم و برام شماره دانشجویی اومد ولی مدارکمو کتبی نبردم وهیچ انتخاب واحدی انجام ندادم و کلا هم نرفتم دانشگاه،برای شرکت درکنکور مجدد باید برم انصراف بدم یا خودشون به علت غیبت انصراف میزنن؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  86. سلام من از دانشگاه سراسری مدرک لیسانس گرفتم ودرحال حاضر در دانشگاه سراسری ارشد میخونم. ولی در این میان با کپی مدارک تحصیلیم در دانشگاه پیام نور ثبت نام کردم و یک ترم خوندم ولی ترم دو رو نخوندم و رها کردم الان جزو انصرافی ها میشم یا نیاز نیست پیگیر شم.
    برای تطبیق واحدها نامه گرفتم برای دانشگاه سراسری ولی گفتن تقریبا باید۱۵میلیون پرداخت کنم منم بی خیال شدم . البته اصل کل مدارک تحصیلی من در دانشگاه سراسری هست که درحال حاضر مشغول به تحصیلم

  87. سلام من ورودی سال ۸۶ هستم سال ۸۹ دیگه انتخاب واحد انجام ندادم الان مدرک فوق دیپلم به من تعلق میگیره وباید هزینه پرداخت کنم؟

  88. سلام
    من ترم ۲ رو تمام کردم دانشگاه آزاد .اما نمیخوام دیگه ادامه بدم
    باید حتما انصراف بدم؟جریمه پرداخت کنم؟ اگه پیگیرش نشم خودشون انصراف رد نمیکنن؟چون پیامی برام اومده ک درصورتی ک وضعیتم رو مشخص نکنم خودشون انتخاب واحد میکنن
    اگه راهنماییم کنین ممنون میشم

    • پاسخ با ما

      با سلام. بدون انصراف قطعی مجاز به ثبت نام در دانشگاه دیگری نخواهید بود.

  89. سلام وقت بخیر من امسال ‌دانشگاه ازاد واخدمرکز تهران ثبت نام کردم ترم یک ولی بخاطر هزینه هاش نتونستم برم و میخام تا ترم بعدی یعنی بهمن ماه کار کنم و پولشو جور کنم و هیچ مدارکی هم به دانشگاه ارجاع نکردم میخواستم ببینم ترم بعد که بهمن ماه میشه مشکلی پیش نمیاد که بخوام برم دانشگاه ؟؟؟؟؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. اگر در دانشگاه ثبت نام نکرده اید ، دانشجوی این دانشگاه محسوب نمی شوید.

  90. با سلام. من سابقه یکبار انصراف از دانشگاه پیام نور را دارم. امسال از دانشگاه روزانه قبول شدم پیش ثبت نام اینترنتی رو انجام دادم و شماره دانشجویی به من اختصاص داده شد. پشیمان شدم و به ثبت نام حضوری نرفتم و هیچ مدارکی ارائه ندادم و میخوام سال بعد در کنکور روزانه شرکت کنم. دانشگاه گفت ما شما رو عدم مراجعه میزنیم. آیا این عدم مراجعه به معنی انصراف است؟ یعنی یکبار امتیاز انصراف رو از دست میدهم؟ با توجه به اینکه سابقه یکبار انصراف از دانشگاه پیام نور را دارم، میتوانم سال بعد در کنکور رشته روزانه شرکت کنم؟

  91. سلام وقت بخیر
    من دانشگاه دولتی روزانه مقطع کارشناسی دوترم غیبت کردم بعد ترم ۳ الان باید چیکارکنم؟میخوام ادامش بدم

    • پاسخ با ما

      با سلام. باید با مراجعه به دانشگاه پیگیری کنید احتمال دارد برای شما انصراف یا مرخصی رد شده باشد.

  92. سلام وقتتون بخیر
    من دانشجوی تربیت بدنی توی دانشگاه دولتی بودم و تا تیر ماه همین امسال ترم دوم رو تموم کردم اما برای ترم سوم ثبت نام نکردم و انصراف هم ندادم ،اگه بخوام سال بعد مهر ماه دوباره ثبت نام کنم شرایطش چجوریه ؟
    ایا امکانش هست ؟
    و اینکه از همون ترم سه شرو میکنم یا باید از اول بخونم

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  93. سلام وقت بخیر. سال 99 پاس کردم تمام دروسمو. دانشگاه آزاد بخاطر کرونا نرفتم برای کارای فارغ‌التحصیل الان متوجه شدم یکی از اساتید نمره منو نداده وارد نکرده منم متوجه نشدم الان رفتم میبینم کلی بدهی برام زدن وضعیت تحصیلمو نوشتن عادی مشغول به تحصیل
    بدهیم خیلی بالاست. باید چکار کنم؟ تو رو خدا راهنماییم کنید من توان پرداخت اون بدهی رو ندارم بعدشم به من چه ربطی داره استاد نمرمو فراموش کرده بزاره

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  94. سلام وقت بخیر دانشگاه آزاد درس خوندم‌من فقط پایان نامم مونده بود که اونم تحویل استاد دادم ولی نمرمو نداد منم متوجه نشدم الان سه سال گذشته. چون یه سری اتفاقاتی افتاد نشد برم دانشگاه الان رقم بالایی برام بدهی زدن ولی وضعیت تحصیلمو و زدن شاغل به تحصیل عادی.
    الان باید چکار کنم؟ نمیتونم اون هزینه زیاد و پرداخت کنم راهی هست مدرک کاردانی بگیرم؟ یا فقط میتونم انصراف از تحصیل بدم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

  95. سلام من چهار ترم دانشگاه دولتی روزانه درس خوندم کارشناسی پیوسته و73واحد هم پاس کردم بعد دوترم مرخصی زایمان گرفتم امابعداز اتمام مرخصیم بدون انصراف دیگه دانشگاه نرفتم والان میخوام برم مدرک کاردانی بگیرم باید جریمه پرداخت کنم

  96. سلام من ورودی ۸۶ دانشگاه آزاد هستم و سال ۸۸ ترک تحصبل کردم (تا الان مراجعه نکردم‌)اگر ریز نمرات این دو سال را بخواهم دانشگاه بهم می دهد؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید با مراجعه به دانشگاه ریز نمرات را دریافت نمایید.

  97. مریم سلیمانی

    سلام.دانشجوی ترم یک خودگردان دانشگاه ازاد هستم و الان میخوام انصراف بدم به دلیل اینکه شهریه سنگینی داره الان من باید جریمه بدم و اگه نداشته باشم که جریمه رو پرداخت کنم چی میشه بعدش؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  98. سلام من سال۸۹دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام کرده بودم و۳ماه اونجاخوندم وخودم بخاطرازدواج ترک کردم آیافوق دیپلم بحساب میام یاهمون دیپلم باتشکر

  99. سلام من ترم یک دانشگاه غیر انتفاعی خوندم میخوام برای کنکور بخونم و ترم دو رو دانشگاه نرم اگه بدون اطلاع انتخاب واحد نکنم ، برای دانشگاه انصراف تلقی میشه؟ باید چیکار کنم؟

  100. سلام
    من دانشجوی سال ۸۸ هستم ب دلایلی بدون اینکه انصراف بدم ترک تحصیل کردم الان باز میخوام از اول شروع به تحصیل کنم میتونم یا نه چه شرایطی داره ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  101. سلام من پسر هستم و دانشگاه پیام نور هستم
    سال قبل 2 ترم مرخصی گرفتم
    امسال هم ترم نیمسال اول رو نرفتم دانشگاه و نیمسال دوم هم نخواهم رفت
    آیا میتونم سال بعد بازم ۲ ترم دانشگاه بمونم؟

  102. سلام من دانشگاه چند واحد گرفتم ولی خوده اموزشگاه برام حذف کرد و سایت انتخاب واحدم رو بست و من الان یه سال ولکردم و الان تصمییم گرفتم برم ادامه بدم میتونم برم پرونده ام رو بگیردک و ادامه کاردانی رو در دانشگاه ازاد ادامه بدم ؟؟؟؟؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  103. سلام
    من ارشد دانشگاه آزاد تهران جنوب ثبت نام کردم اما اواخر ترم پشیمون شدم و قصد دارم به سربازی برم
    آیا باید هزینه انصراف از دانشگاه بدم؟ مدرک لیسانسم رو به دانشگاه هنوز تحویل ندادم و دست خودمه
    ممکنه بدون هزینه انصراف بدم ؟ مشکلی برام پیش میاد؟

  104. سلام،من ورودی مهر ۱۴۰۰ دانشگاه پیام نور هستم،یک ترم رو به صورت مجازی درس خوندم و بعد پشیمون شدم و الان میخوام انصراف بدم.
    با توجه به اینکه من به صورت مجازی ثبت نام کردم و اصل مدارک رو به دانشگاه تحویل ندادم و فقط مدارک برای دانشگاه آپلود کردم
    نیاز هست که به صورت حضوری به دانشگاه برم و به صورت کتبی انصراف بدم؟و اینکه چقدر باید هزینه انصراف پرداخت کنم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  105. سلام. سال ۱۴٠٠ دولتی قبول شدم مدارک کپی فرستادم. یک تزم خوندم بعدش تزم دو انتخاب واحد کردم ولی امتحانات شرکت نکردم. برام انصراف از تحصیل بدون تحویل مدارک زدند. حال بخوام دانشگاه جدید برم امسال مشکلی برام پیش میاد ایا. یا اینکه باید برم هزینه پرداخت کنم و گواهی انصراف بگیرم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. انصراف شما تایید شده است و باید گواهی انصراف را دریافت کرده و برای ثبت نام در دانشگاه جدید ارائه نمایید.

  106. سلام ممنون از مطالب مفید تون
    من دانشجوی حسابداری ترم اول هستم شبانه می خوام بعد این ترم دیگه نرم دانشگاه یعنی از ترم دو دیگه نرم و بشین بخونم که روزانه قبول بشم

  107. سلام بنده سال ۸۸ورودی دانشگاه ازاد بودم دوترم واحداشو پاس کردم موقعه ترم سوم امتحانات که چندتا ازواحداشو میخواستم برم امتحان بدمو کلا بدون انصراف نرفتم به علت ووو
    حالا میخواستم بدونم اون موقعه ترم اول من معافیت کفالت هم داشتم حالا ایا میتونم ادامه واحدامو پاس کنم

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  108. سلام من ترم یک دانشگاه آزاد هستم . مدارکم رو تحویل دادم شهریه ثابت رو هم پرداخت کردم. سه جلسه فقط رفتم و دیگه تا الان نرفتم دانشگاه و اقدامی برای انصراف نکردم. آیا مشمول پرداخت جریمه انصراف هستم؟؟
    ممنون

  109. سلام
    من ورودی سال 77 دانشگاه ازاد مقطع لیسانس بودم. یک ترم مانده بود تا درسم تموم بشه ولی بنا به دلایلی نتونستم ادامه بدم و دیگه دانشگاه نرفتم. الان می تونم مدرک کاردانی بگیرم؟ اگر بخوام لیسانس بگیرم چیکار باید بکنم؟
    ممنون

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  110. سلام
    من دانشجوی روزانه نا پیوسته دانشگاه فنی حرفه ای هستم سه ترم خوندم و به دلایلی نمتونم ترم بعدیم رو بخونم و فارغ تحصیل بشم در طول تحصیلم یه ترم هم مرخصی گرفتم میخوام بدونم اخراج اموزشی میشم اگه امسال نخونم ؟
    و اینکه امکانش هست دوباره ساله بعد ثبت نام کنم در همون رشته و روزانه قبول بشم ادامه بدم یا باید به صورت شهریه پرداز بخونم تو یه دانشگاه دیگ
    چیکار باید بکنم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  111. سلام
    من ترم ۸ ازاد هستم
    و کنکور سراسری دادم دولتی قبول شدم
    کارت پایان خدمتم دارم
    میتونم دو رشته رو همزمان تحصیل کنم؟
    و اگه ازاد رو بدون انصرافی ترک تحصیل کنم باید جریمه بدم؟
    چون اصل مدرک دیپلم پیش خودمه و فقط یه سفته ۵میلیونی به ازاد دادم بجای دیپلم
    و اگه جریمه بشم فقط باید سفته رو پاس کنم همین؟
    ممنون میشم جواب بدین.

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  112. سلام من دانشگاه روزانه قبول شدم اما می‌خوام پشت کنکور بمونم با توجه به اینکه فقط یک بار میشه انصراف داد اگر من امسال ثبت نام نکنم انصراف محسوب میشه و فرصتم رو از دست میدم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. خیر در صورت عدم ثبت نام ، انصرافی در نظر گرفته نمی شود

  113. سلام وقت بخیر بنده غیرانتفاعی قبول شدم و مدارکمو به صورت فیزیکی هم ارائه دادم و کارت دانشجویی صاده شده اما شهریه پرداخت نکردم اگربخوام انصراف بدم مشمول جریمه میشم؟

  114. سلام دانشجوی مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد ورودی ۹۳ هستم از سال ۹۶ بدون انصراف از تحصیل در س رو رها کردم میخواستم بدونم میتونم با چه شرایطی میتونم درسم رو ادامه بدم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  115. سلام من دانشجوی مقطع کارشناسی روزانه هستم اینترنتی ثبت نام رو انجام دادم ولی هیچ مدرکی تو این هفته که کلاسا شروع شده پست نکردم میخوام انصراف بدم اما پتوم تو خوابگاه مونده و نیاوردمش آیا باید هزینه انصرافو پرداخت کنم یا میتونم برم خوابگاه پتومو بیارم؟

  116. سلام وقتتون بخیر من دانشگاه پیام نور ثبت نام کردم شهریه و انتخاب واحد رو انجام دادم ولی هنوز در کلاسها شرکت نکردم چون تازه انتخاب واحد کردم الان میخوام انصراف بدم ایا شهریه رو میتونم پس بگیرم و اینکه باید حریمه پرداخت کنم ؟ ممنون میشم پاسخگو باشین

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  117. سلام و وقت بخیر من ارشد خوارزمی بودم اما چون باردادر بودم و بعد زایمان کردم نتونستم ادامه بدم و کلا رها کردم.حالا باید جریمه بدم.؟ فقط یک ترم بود.

  118. سلام من دانشجوی پرستاری روزانه هستم میخواستم سال دیگه از دانشگاه مرخصی برای کنکور دوباره بگیرم. اگه دوباره روزانه قبول بشم هزینه انصراف ازم گرفته میشه یا خیر

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله برای انصراف از تحصیل باید هزینه بپردازید

  119. سلام وقت بخیر
    من سال ۹۱ دانشگاه آزاد ثبت نام کردم شهریه ثابت ترم یک رو پرداخت کردم اما اصلا کلاسارو شرکت نکردم بدون انصراف و مراجعه ترک تحصیل کردم اما مدرک اصل دیپلم و پیش دانشگاهی دست خودمه
    سفته و گواهی موقت دیپلم دست دانشگاهه
    حالا من میخوام کنکور شرکت کنم و ادامه تحصیل بدم مشکلی برام ایجاد میشه؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید تا راهنمای شما باشند.

  120. سلام من دانشگاه پیام نور 8 سال پیش تا ترم 8 خوندم و موقع تحویل پروژه ترم آخر به مشکل خوردم و دیگه نتونستم برم
    الان میتونم ادامه بدم یا دیگه نمیشه
    الان باید چکار کنم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  121. سلام، دانشگاه آزاد ثبت نام کردم و شماره دانشجویی موقت رو دریافت کردم اما مدارکم رو در آموزشیار بارگذاری نکردم و شهریه هم ندادم چون تصمیم گرفتم دوباره بخونم برای کنکور
    الان باید انصراف بدم؟؟ و اینکه سال بعد اگر رشته ایی رو روزانه یا آزاد قبول بشم بخاطر این موضوع مشکلی به وجود نمیاد؟ برای فرهنگیان چی؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. نیازی به انصراف نیست و مشکلی برای شما پیش نمی آید

  122. سلام من در دانشگاه آزاد ثبت نام کردم البته هیچ مدرک تحصیلی حتی ریز نمرات پیش دانشگاهی و دیپلم هم بهشون ندادم بعد یک هفته به خاطر مسافت دور دیگه نرفتم
    تنها شهریه ثابت پرداخت کردم
    ایا برای ثبت نام در دانشکاه یا علمی کاربردی نیاز به انصراف از اون دانشکاه هست؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله باید وضعیت تحصیل خود را در دانشگاه قبلی مشخص کنید.

  123. سلام خوبین من ثبت نام ترم یک دانشگاه آزاد سوابق تحصیلی انجام دادم اما هیچ مدرک تحصیلی ریز نمراتی دستشون ندارم،فقط شهریه ثابت دادم،به خاطر فاصله ی دور یک هفته فقط رفتم دگه نرفتم آیا نیاز به انصراف هست ؟

  124. سلام من سال ۱۴۰۰دانشگاه ازاد ثبت نام کردم و موقت قبول شدم و برام تا سال ۱۴۰۴معافی تحصیلی گرفتم اما به دانشگاه هیچ مبلغی ندادم و میخواسم کلا بیام بیرون ینی هیچ پولی پرداخت نکردم و الان هنوز معاف تحصیلی دارم میخوام بدونم بخوام برم سربازی باید چیکار کنم نمیدونم چرا دانشگاه منو اخراج نکرده

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس حاصل بفرمایید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

  125. سید پارسا طباطبایی

    سلام
    من پیام نور دو ترم مرخصی تحصیلی گرفتم و دو ترم هم امتحان دادم ولی این ترم اخر رو ثبت نام و انتخاب واحد نکردم. الان چکار باید کنم؟

  126. با سلام، بنده در دانشگاه ازاد درس میخونم و الان ترم۲ هستم ، میخاستم انصراف بدم، باید هزینه انصراف بدهم؟مدارکم اصل دیپلمم را به به دانشگاه تحویل نداده ام

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله مشمول پرداخت هزینه انصراف از تحصیل هستید

  127. سلام، من ترم۲ دانشگاه ازاد هستم،اصل دیپلمم را هنوز به دانشگاه تحویل ندادم، میخاستم انصراف بدم، مشمول هزینه انصراف میشم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله باید هزینه انصراف از تحصیل پرداخت نمایید.

  128. سلام ، درصورت ترک تحصیل و مراجعه نکردن به دانشگاه در طول ترم، ایا دانشگاه برای دانشجو ،انصراف از تحصیل میزند؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. خیر ، دانشجو باید فرم انصراف از تحصیل را تکمیل نماید.

  129. سلام، تدک تحصیل از دانشگاه ازاد، مشکلی برای رفتن به خدمت سربازی پیش می اورد؟؟

  130. سلام، درصورت ترک تحصیل از دانشگاه، مشکلی برای رفتن به خدمت سربازی پیش می اید؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. باید انصراف دهید و سپس برای سربازی اقدام نمایید.

  131. سلام، ایا بعد از انتخاب واحد ،می توان برای دریافت مرخصی اقدام کرد؟؟
    یا اینکه باید قبل از انتخاب واحد برای مرخصی تحصیلی اقدام کرد؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای دریافت مرخصی تحصیلی نباید انتخاب واحد کنید.

  132. سلام من۱۴۰۲ دانشگاه روزانه قبول شدم و به صورت اینترنتی هم ثبت نام رو انجام دادم ولی برای مرحله بعد ثبت نام مدارک حضوری ارائه ندادم و منصرف شدم و تو هیچ کلاسی شرکت نکردم…الان باید برای انصراف اقدامی کنم؟؟برا کنکور سال بعد مشکلی پیش نمیاد؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. خیر نیازی به انصراف نیست و می توانید در کنکور شرکت کنید.

  133. سلام. من دو سال پیش ترم چهار کارشناسی ارشد روزانه بودم و بدون درخواست انصراف ترک تحصیل کردم. الان به مدرک لیسانسم، که باید آزاد سازی بشه، نیاز دارم.ممنون میشم راهنماییم کنید که چکار باید بکنم. آیا نیاز به پرداخت هزینه انصراف از ارشد دارم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر