از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

هزینه انصراف از دانشگاه فرهنگیان 1401 – راهنمای شرایط و هزینه

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

هزینه انصراف از دانشگاه فرهنگیان

 

شناخت نداشتن از محیط دانشگاه فرهنگیان و عدم کسب اطلاعات کافی درباره شرایط استخدامی آموزش و پرورش و همچنین آشنا نبودن با شرایط تحصیل در دانشگاه فرهنگیان گاهی موجب می شود که داوطلبان کنکوری با اشتباه در انتخاب رشته در این دانشگاه پذیرفته شوند و پس از چند ترم تحصیل در دانشگاه ، به دنبال انصراف دادن باشند. انصراف از دانشگاه فرهنگیان امکان پذیر است ولی دانشجویان متقاضی برای جبران خسارتی که با پذیرش در دانشگاه صندلی دانشجوی احتمالی دیگری را اشغال کرده اند باید هزینه ای را به عنوان جریمه پرداخت کنند که هزینه نیز بر اساس مقررات دانشگاه دریافت می شود.

هزینه انصراف از دانشگاه فرهنگیان در سال تحصیلی جدید مشخص شد ، کلیه دانشجو معلمان عزیزی که قصد انصراف از دانشگاه را دارند ، می توانند برای اطلاع از میزان دقیق مبلغ هزینه انصراف با توجه به رشته و مقطع تحصیلی ، با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرند تا پس از راهنمایی کامل و اطلاع از آخرین شرایط انصراف از تحصیل دانشگاه فرهنگیان ، نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

 

هزینه انصراف از دانشگاه فرهنگیان 1401

همانطور که می دانید دانشگاه فرهنگیان از دانشگاه های روزانه به شمار می رود و شرایط انصراف از دانشگاه و کنکور مجدد این دانشگاه با سایر دانشگاه های روزانه مشترک است. معمولا بیشتر دانشجو معلمانی که تقاضای انصراف از تحصیل دانشگاه فرهنگیان را دارند ، با شناخت های غلط و بدون تحقیق کردن در زمان انتخاب رشته کنکور ، وارد این دانشگاه شده اند و پس از گذراندن چند ترم متوجه می شوند که هیچ علاقه ای به دانشگاه و رشته تحصیلی خود ندارند و باید وارد رشته و دانشگاه دیگری شوند.

احتمالا این را هم بپسندید  دانشگاه فرهنگیان رشته حسابداری - رشته حسابداری به دانشگاه فرهنگیان

دانشجویان دانشگاه فرهنگیان با توجه به اینکه در یک دانشگاه پر متقاضی پذیرفته شده اند ، در صورت انصراف از تحصیل باید جریمه پرداخت کنند چرا که با قبول شدن در این دانشگاه در واقع ظرفیتی را به خود اختصاص داده اند که ممکن بود داوطلبی دیگر نیز شانس قبولی در این دانشگاه را داشت. میزان هزینه انصراف از دانشگاه فرهنگیان طبق مقررات دانشگاه تعیین شده و به وزارت آموزش و پرورش کشور پرداخت می شود.

مرتبط بخوانید : شرایط انصراف از دانشگاه و کنکور مجدد

شرایط انصراف از تحصیل دانشجویان ترم یک دانشگاه فرهنگیان

بسیاری از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان که درخواست انصراف از تحصیل دارند ، دانشجوی ترم یک دانشگاه هستند و از مشاوران ما سوال میپرسند که ایا قبولی دوره روزانه کنکور 1401 محرومیت از کنکور 1402 دارد ؟ متاسفانه در جواب بگوییم که سازمان سنجش آموزش کشور برای دانشجویان دانشگاه روزانه از جمله دانشگاه فرهنگیان ، محرومیت یکساله ورود به دانشگاه روزانه را لحاظ کرده است ، بدین صورت که دانشجویان دانشگاه های روزانه می توانند در کنکور 1402 شرکت کنند ولی به مدت یکسال از ورود به دانشگاه روزانه محروم هستند.

پس شما به عنوان دانشجوی ترم یک دانشگاه فرهنگیان حتی در صورت پرداخت هزینه انصراف نیز به مدت یکسال از شرکت در کنکور به منظور انتخاب دانشگاه های روزانه محروم هستید.

البته شرایط شرکت در کنکور سراسری هر ساله تغییر می کند و ممکن است در کنکور سال 1402 محرومیت یکساله دانشجویان روزانه حذف شود همچنین در سال های قبل بسیاری از دانشجویان دانشگاه روزانه بوده اند که با ارسال درخواست به سازمان سنجش محرومیت یکساله خود را از ورود به دانشگاه روزانه لغو کرده اند.

پس اگر میخواهید دوباره در سال 1402 وارد دانشگاه روزانه شوید ولی از نحوه ارسال درخواست در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش برای لغو محرومیت خود اطلاعی ندارید ، حتما با مشاوران ما تماس بگیرید و موضوع را پیگیری کنید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

انصراف از دانشگاه باید به صورت کتبی انجام بگیرد و گواهی انصراف از تحصیل نیز به دانشگاه جدید تحویل داده شود. توصیه می شود که برای اطلاع از آخرین اخبار انصراف از دانشگاه های مختلف و همچنین آگاهی از مدارک لازم جهت انصراف از تحصیل ، با مشاوران ما تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.

مرتبط بخوانید : مدارک لازم برای انصراف از دانشگاه

سوالات شما

  • آیا انصراف از دانشگاه فرهنگیان جریمه دارد ؟
احتمالا این را هم بپسندید  شرایط کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان 1403 📞 ثبت نام کارشناسی ارشد فرهنگیان

بله ، دانشجو معلمان برای انصراف از دانشگاه باید جریمه پرداخت کنند.

  • هزینه انصراف از دانشگاه فرهنگیان 1401 جقدر است ؟

هزینه انصراف از دانشگاه فرهنگیان با توجه به شرایط دانشجو تعیین می شود که در این مطلب توضیح داده ایم.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان ماده 28

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان ماده 28 📞 شرایط و راهنمای ثبت نام

بر اساس ماده 28 که همان آزمون استخدامی آموزش و پرورش است ، داوطلبان دارای …

3 نظر

  1. سلام خسته نباشید بنده ترم یک دانشگاه فرهنگیان هستم. بعد از یک ماه و نیم تحصیل انصراف دادم. برآورد هزینه هنوز برای بنده نشده گفتند تا کمیسیون باید صبر کنم. آیا هزینه هشت سال تعهد خدمت هم از بنده میگیرند؟

  2. سلام و عرض خسته نباشید ورودی 1402 هستم. بعد از یک ماه و نیم تحصیل میخواهم انصراف بدم از دانشگاه فرهنگیان.جریمه چطور میشه؟ آیا برای تعهد خدمت هم بایدی هزینه دهم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران تماس بگیرید تا کامل و دقیق راهنمایی شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر