از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تحصیل همزمان با خدمت سربازی در دانشگاه آزاد – تحصیل حین خدمت در دانشگاه آزاد 1401

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تحصیل همزمان با خدمت سربازی در دانشگاه آزاد

 

امکان تحصیل همزمان با خدمت سربازی در دانشگاه آزاد یکی از سوالاتی است که مشمولان خدمت نظام وظیفه سربازی درباره آن از مشاوران ما می پرسند و می خواهند بدانند که آیا می توانند همزمان با خدمت خود ، در یکی از رشته های بدون کنکور یا با کنکور دانشگاه آزاد تحصیل کنند یا خیر. اگر شما هم تاریخ اعزام به خدمتتان نزدیک است یا هم اکنون سرباز هستید و این سوال را دارید ، تا انتهای این مطلب همراه باشید تا پاسخ سوال خود را دریافت نمایید. برای راهنمایی بیشتر نیز حتما با مشاوران مجرب پاسخ با ما تماس بگیرید.

سوالات خود را پیرامون تحصیل همزمان با خدمت سربازی از مشاوران ما بپرسید تا با اطلاعات دقیق راهنمایی شوید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

تحصیل همزمان با کنکور با خدمت سربازی در دانشگاه آزاد

ورود به دانشگاه آزاد از دو طریق شرکت در کنکور سراسری و یا پذیرش در رشته های بدون کنکور امکان پذیر است. اگر متقاضی رشته محل های با کنکور دانشگاه آزاد هستید مثل رشته های پزشکی و پیراپزشکی که هیچ کدام بدون کنکور ارائه نمی شوند ، باید در کنکور شرکت کنید و با کسب رتبه لازم در این رشته ها پذیرش شوید.

مرتبط بخوانید : تحصیل همزمان دو رشته در دانشگاه آزاد و دولتی

امکان شرکت در کنکور سراسری برای سربازان حین خدمت وجود ندارد یعنی اگر شما اعزام به خدمت سربازی شده اید ، نمی توانید در کنکور شرکت نمایید اما اگر هنوز تاریخ اعزام شما فرا نرسیده است ، اجازه شرکت در کنکور را خواهید داشت.

همچنین مشمولان خدمت سربازی که تاریخ اعزام به خدمت آنها پیش از اعلام نتایج نهایی کنکور است ، می توانند در کنکور شرکت کنند و در تاریخ مقرر برای اعزام به خدمت اقدام نمایند. در صورتی که پس از اعلام نتایج نهایی جزو پذیرفته شدگان باشند ، مجازند که از ایست خدمتی بهره مند شوند و در دانشگاه قبول شده ثبت نام کنند و باقی خدمت سربازی خود را پس از اتمام دانشگاه بگذرانند.

تحصیل همزمان بدون کنکور با خدمت سربازی در دانشگاه آزاد

امکان تحصیل هم زمان با خدمت سربازی در رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد نیز وجود ندارد و تحصیل در این رشته ها نیز فقط برای متقاضیانی امکان پذیر است که معافیت تحصیلی دارند و یا از سایر معافیت های دائم و موقت استفاده می کنند.

تحصیل همزمان با خدمت سربازی در دانشگاه علمی کاربردی

تنها دانشگاهی که مجوز ثبت نام سربازان را در رشته های تحصیلی خود دارد ، دانشگاه علمی کاربردی است و سربازان می توانند با ثبت نام در رشته های این دانشگاه ، تحصیل همزمان با سربازی خود داشته باشند. جهت ثبت نام دوره های تک پودمانی دانشگاه علمی کاربردی که برای سربازان برگزار می شود ، دارا بودن حداقل مدرک دیپلم الزامی است و اگر دیپلم نداشته باشید ، نمی توانید ثبت نام کنید.

رشته های تحصیلی متنوعی نیز در طرح سرباز دانشجو ارائه می شوند که برخی از پرمتقاضی ترین آنها به شرح زیر هستند :

  • جوشکاری
  • مکانیک – ماشین افزار
  • مکانیک خودرو
  • برق – برق صنعتی
  • الکترونیک – الکترونیک صنعتی
  • صنایع چوبی – تولید مبلمان
  • دامپروری – پرورش صنعتی طیور
  • باغبانی – تولید محصولات گلخانه ای
  • گردشگری
  • مترجمی عمومی زبان انگلیسی
  • مدیریت کسب و کار

لازم به ذکر است که تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی با پرداخت شهریه همراه است و باید به ازای هر ترم تحصیل شهریه مصوب دانشگاه را پرداخت نمایید. نحوه ثبت نام نیز به صورت اینترنتی و از طریق سایت ساتب می باشد.

مرتبط بخوانید : تحصیل همزمان با سربازی در دانشگاه پیام نور – آیا تحصیل همزمان با سربازی امکان پذیر است

سوالات متداول

  • آیا امکان تحصیل همزمان با خدمت سربازی در دانشگاه آزاد وجود دارد ؟

خیر ، دانشگاه آزاد مجاز به ثبت نام سربازان در حال خدمت نیست.

  • آیا امکان تحصیل در رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد هم زمان با خدمت سربازی وجود دارد ؟

خیر ، در رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد نیز امکان تحصیل هم زمان با خدمت سربازی وجود ندارد.

  • کدام دانشگاه ها شرایط تحصیل را برای سربازان خدمت نظام وظیفه فراهم کرده اند ؟

در میان دانشگاه های سراسری و آزاد ، فقط دانشگاه علمی کاربردی شرایط تحصیل هم زمان با خدمت سربازی را برای متقاضیان فراهم ساخته است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر