از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تحصیل همزمان در دو رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد – راهنمای کامل

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تحصیل همزمان در دو رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد

 

تحصیل همزمان در دو رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد دغدغه برخی از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد است و تمایل دارند علاوه بر تحصیل در این مقطع ، وارد رشته مورد علاقه خود در دوره کارشناسی نیز شوند. سوالی که برای این دسته از دانشجویان پیش می آید این است که آیا امکان تحصیل همزمان در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد وجود دارد و در صورت امکان پذیر بودن ، کدام دانشگاه ها این شرایط را فراهم کرده اند ؟ اگر شما هم این سوالات را دارید ، تا انتهای مطلب همراه ما باشید تا پاسخ خود را بیابید.

برای راهنمایی در زمینه تحصیل همزمان در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و پرسیدن سوالات خود ، با مشاوران ما تماس بگیرید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

تحصیل همزمان در دو رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه دولتی

تحصیل همزمان در 2 رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد با توجه به شرایط خاصی انجام می گیرد و تمام دانشجویان مجاز به تحصیل هم زمان نیستند.

در دانشگاه دولتی روزانه امکان تحصیل هم زمان در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد وجود ندارد ولی دانشجویان مقطع ارشد دانشگاه روزانه می توانند رشته دوم را از دانشگاه پیام نور انتخاب کنند و به تحصیل بپردازند.

همچنین دانشجویانی که در یکی از رشته های مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند ، تا قبل از فارغ التحصیلی ، مجاز به تحصیل همزمان در مقطع ارشد آن رشته یا رشته دیگر نمی باشند و باید تمام واحد های درسی دوره کارشناسی را بگذرانند.

تحصیل همزمان در دو رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

در دانشگاه آزاد فقط دانشجویان استعداد درخشان که دارای مدال های جهانی المپیادی هستند یا رتبه خیلی خوبی را در کنکور ارشد کسب کرده اند ، مجاز به تحصیل هم زمان در مقطع کارشناسی هستند. این دسته از دانشجویان می توانند رشته دوم خود را هم از دانشگاه آزاد و هم از دانشگاه پیام نور انتخاب کنند.

البته قانون تحصیل همزمان در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به تازگی تغییر کرده است و قبلا به این صورت بود که اگر یک دانشجوی استعداد درخشان در دو رشته تحصیل همزمان داشت و در آزمون ارشد نیز پذیرفته می شد ، به دلیل آنکه از رشته اول هنوز فارغ التحصیل نشده بود باید از رشته دوم انصراف می داد حتی اگر 90 درصد واحدهای درسی گذرانده شده بود. این قانون اکنون اصلاح شده است و دانشگاه آزاد به دانشجویان دارای شرایط لازم این فرصت را می دهد که در دو مقطع مختلف تحصیل همزمان داشته باشند.

  • دانشجویان دارای مدال طلا المیپاد های کشوری
  • دانشجویان دارای مدال طلا جشنوراه جوان خوارزمی
  • دانشجویانی که جزو نفرات برتر دانشگاه خود باشند.
  • دانشجویانی که رتبه کنکور آنها به اندازه 2.5 انحراف معیار از میانگین بالاتر باشد.

دانشجویان با داشتن یکی از شرایط فوق ، مجاز به تحصیل همزمان در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خواهند بود.

برای راهنمایی در زمینه تحصیل همزمان در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و پرسیدن سوالات خود ، با مشاوران ما تماس بگیرید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

شرایط انتخاب رشته و دانشگاه دوم در تحصیل همزمان

دانشجویانی که میخواهند تحصیل هم زمان در دو رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد داشته باشند ، برای انتخاب رشته دوم نیازی به شرکت در کنکور سراسری ندارند و می توانند بر اساس سوابق تحصیلی و معدل ، وارد رشته دوم شوند. این دسته از دانشجویان می توانند در طرح فراگیر ارشد شرکت کنند یا ثبت نام رشته های بدون کنکور مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور یا دانشگاه آزاد را انجام دهند.

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز مجاز به تحصیل در مقطع کاردانی و کارشناسی می باشند و می توانند با ثبت نام بدون کنکور این مقاطع ، وارد رشته مورد علاقه خود شوند.

دانشجویانی که میخواهند تحصیل همزمان در 2 مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را داشته باشند ، باید از توانمندی مالی لازم در پرداخت شهریه برخوردار باشند. میزان شهریه دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی ارشد بیشتر از مقطع کارشناسی است و شاید لازم باشد برای هر ترم تحصیل خود حدود 10 میلیون نیز شهریه بپردازید. پس قبل از اقدام به ثبت نام در رشته دوم ، حتما این مورد را نیز مد نظر داشته باشید تا پس از موافقت با درخواست شما مشکلی جهت ادامه تحصیل نداشته باشید.

برای دانشگاه پیام نور نیز شرایط به همین صورت است و دانشجویان این دانشگاه نیز باید برای هر ترم تحصیل خود شهریه بپردازند. ولی میزان شهریه دانشگاه پیام نور کمتر از شهریه دانشگاه آزاد است و اگر به دنبال دانشگاهی با هزینه های کمتری هستید ، دانشگاه پیام نور برای شما مناسب تر است.

سوالات متداول

  • آیا امکان تحصیل همزمان در دو رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد وجود دارد ؟

بله ، بعضی از دانشگاه ها شرایط تحصیل همزمان مقطع کارشناسی ارشد و کارشناسی را فراهم کرده اند.

  • شرایط تحصیل همزمان دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد چیست ؟

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد می توانند به صورت همزمان در مقطع کاردانی یا کارشناسی نیز به تحصیل بپردازند.

  • آیا برای تحصیل همزمان در رشته دوم باید از طریق کنکور سراسری پذیرش شویم ؟

در تحصیل همزمان ، برای پذیرش در رشته دوم الزامی به شرکت در کنکور سراسری نیست و اگر رشته محل مدنظر شما بدون کنکور ارائه شده است ، می توانید بر اساس سوابق تحصیلی وارد آن رشته و دانشگاه شوید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

11 نظر

  1. سلام وقتتون بخیر
    ببخشید من در کنکور سراسری لیسانس مجدد دولتی در اومدم، و هفته دیگه از پایان نامه ارشدم دفاع (دولتی) می کنم، ثبت نام کرده ام و در کلاس های کارشناسی شرکت کردم، خودم به دانشگاه اطلاع دادم که هنوز از ارشد دفاع نکردم گفتند که حق نداری ادامه بدی

    من رتبه زیر ۲۰ در ارشد داشتم و کارشناسی اول و ارشد معدلم بالای ۱۷ است ولی ترم ۶ ارشدم آیا تبصره قانونی برای ثبت نام من وجود دارد؟

    من هفته دیگه دفاع میکنم

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا برای راهنمایی کامل در خصوص تحصیل همزمان در دو رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد با مشاوران ما تماس بگیرید.

    • نوراله ابراهیمی

      با سلام دانشجوی ارشد دولتی هستم و دارای مدرک کاردانی وکارشناسی مجزا آیا در آموزشکده های فنی میتوانم در دوره کارشناسی رشته دیگری به طور همزمان تحصیل نمایم. با تشکر از راهنمایی

  2. سلام وقتتون بخیر
    من دانشجوی ارشد دانشگاه سوره هستم در رشته گرافیک می تونم کارشناسی پیوسته در دانشگاه آزاد رشته حقوق ثبت نام کنم

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  3. سلام وقتتون بخیر ببخشید من ارشد دولتی قبول شدم خواستم همزمان کارشناسی دانشگاه آزاد ثبت نام کنم آیا امکانش هست ؟جواب بدین ممنونم

  4. سلام آیا امکان داره همزمان فراگیر ارشد پیام نور رشته اقتصاد و دانشگاه دیگری اعم از دولتی ،آزاد یا غیر انتفاعی ارشد رشته حقوق بخونم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  5. سلام
    ببخشید بنده کارشناسی الاهیات دارم و در حال تحصیل در کارشناسی علوم سیاسی دانشگاه پیام نور هستم. میخواستم ببینم از طریق اون کارشناسی الاهیات میتونم ارشد الاهیات شرکت کنم وقتی هنوز دارم کارشناسی علوم سیاسی رو در پیام نور میخونم ؟مثلا کنکور ارشد شرکت کنم و دانشگاه دولتی یا ازاد ارشد قبول بشم .

  6. سلام من دانشجوی ارشد روزانه دولتی هستم و کارشناسی پیام نور سوابق قبول شدم آیا پیام نور میتونم ثبت نام کنم؟

  7. سلام خسته نباشید میشه هم زمان دانشگاه آزاد یک مقطع کارشناسی ارشد خوند و دانشگاه دولتی کارشناسی ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر