از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تاثیر سهمیه رزمندگان در کنکور – میزان تاثیر سهمیه رزمندگان در کنکور سراسری 1401

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تاثیر سهمیه رزمندگان در کنکور

 

یکی از سهمیه های موثر در کنکور سراسری سهمیه رزمندگان است و داوطلبانی که از این سهمیه برخوردار هستند ، باید در زمان تکمیل برگه ثبت نام کنکور برای اعمال آن اقدام کنند. میزان تاثیر سهمیه رزمندگان در کنکور سراسری 1401 موضوعی است که در ادامه این مطلب آن را بررسی خواهیم کرد اگر شما هم دارای این سهمیه هستید ، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

برای راهنمایی در زمینه سهمیه رزمندگان کنکور سراسری و پرسیدن سوالات خود در این خصوص ، با مشاوران ما تماس بگیرید تا با اطلاعات دقیق راهنمایی شوید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

میزان تاثیر سهمیه رزمندگان در کنکور سراسری 1401

سهمیه رزمندگان یکی از سهمیه های کنکور سراسری است که در انتخاب رشته اعمال می شود. تاثیر این سهمیه برای دارندگان آن به این صورت است که 5 درصد ظرفیت هر رشته محل به آنها اختصاص داده می شود و بدین طریق با استفاده از سهمیه خود شانس قبولی بیشتری نسبت به داوطلبان دارای سهمیه عادی دارند. (فرضا اگر ظرفیت یک رشته محل 100 نفر باشد ، 5 نفر ظرفیت به داوطلبان دارای سهمیه رزمندگان تعلق دارد)

فرق سهمیه رزمندگان با ایثارگران در میزان ظرفیتی است که دانشگاه ها به این سهمیه ها اختصاص می دهند و ظرفیت اختصاص داده شده به سهمیه 25 درصد ایثارگران ، 5 برابر ظرفیتی است که به سهمیه رزمندگان اختصاص می یابد.

نحوه اعمال سهمیه رزمندگان در کنکور

اگر دارای سهمیه رزمندگان هستید و می خواهید در کنکور اعمال شود ، حتما باید در زمان ثبت نام کنکور که در بهمن ماه انجام می شود ، کدپیگیری مربوطه را که از سازمان ذیربط دریافت کرده اید ، در فرم ثبت نام درج نمایید و در غیر این صورت امکان اعمال سهمیه برای شما وجود نخواهد داشت.

البته اگر فراموش کرده اید که کدپیگیری را وارد فرم ثبت نام کنکور کنید ، در زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور به شما فرصت داده خواهد شد که با مراجعه به باجه های رفغ نقص سازمان سنجش ، سهمیه خود را اعمال نمایید.

مشمولین سهمیه رزمندگان در کنکور 1401

  • رزمندگانی که از تاریخ 31 شهریور سال 1359 لغایت 31 شهریور سال 1367 حداقل 6 ماه متوالی یا متناوب به صورت داوطلبانه در جبهه حضور داشته اند.
  • پرسنل کادر ثابت ، پیمانی و وظیفه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی که علاوه بر میزان موظفی ، از تاریخ 31 شهریور سال 1359 لغایت 31 شهریور سال 1367 حداقل 6 ماه پیوسته یا 9 ماه ناپیوسته  به صورت داوطلبانه در جبهه حضور داشته اند.

تاثیر سهمیه رزمندگان در انتخاب رشته کنکور

برای داوطلبانی که دارای سهمیه رزمندگان در کنکور هستند ، دو رتبه اعلام می شود. یک رتبه مربوط به سهمیه مناطق و یک رتبه نیز مربوط به سهمیه رزمندگان آنهاست. این دسته از داوطلبان برای آنکه مجاز به استفاده از سهمیه رزمندگان خود شوند ، باید 85 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد را کسب نمایند و در غیر این صورت اجازه استفاده از سهمیه خود را نخواهند داشت.

بنابراین با وجود آنکه برای داوطلبان دارای سهمیه رزمندگان ، 5 درصد ظرفیت رشته های دانشگاهی اختصاص می یابد اما شرط برخورداری از این ظرفیت ، کسب نمره لازم است و داوطلبی که نتواند نمره حد نصاب لازم را کسب کند ، باید با توجه به رتبه در سهمیه منطقه خود انتخاب رشته را انجام دهد.

تاثیر سهمیه رزمندگان در کنکور | سوالات متداول

  • میزان تاثیر سهمیه رزمندگان در کنکور 1401 چقدر است ؟

5 درصد ظرفیت هر رشته محل به داوطلبان دارای سهمیه رزمندگان اختصاص می یابد.

  • نحوه اعمال سهمیه رزمندگان در کنکور به چه صورت است ؟

برای اعمال سهمیه رزمندگان در کنکور ، باید در فرم ثبت نام کنکور کد پیگیری مربوطه درج شود.

  • کدام دسته از داوطلبان مشمول سهمیه رزمندگان هستند ؟

داوطلبان با برخورداری از دو شرط مشمول سهمیه رزمندگان کنکور هستند که در این مطلب بررسی شد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر