از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

استرس سر جلسه کنکور – راهکار های کنترل استرس و آرامش در جلسه کنکور 1401

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

استرس سر جلسه کنکور

 

استرس سر جلسه کنکور را معمولا اکثر داوطلبان کنکوری دارند و در سال های گذشته با داوطلبان زیادی روبرو بوده ایم که با داشتن استرس بیش از حد نتوانستند به خوبی به سوالات پاسخ دهند و در نتیجه آزمون ناموفقی را پشت سر گذاشته اند. استرس داشتن تا یک حدی طبیعی است اما با استرس بیش از حد در جلسه کنکور چگونه باید مقابله کنیم ؟ راهکار های کنترل استرس و آرامش در جلسه کنکور 1401 را در ادامه می توانید مطالعه کنید.

در سال سرنوشت ساز خود ریسک نکنید ، یک برنامه ریزی علمی و اصولی میتواند روزهای باقیمانده تا کنکور شما را به روزهای طلایی شما تبدیل کند ، با کارشناسان بسیار با تجربه ما تماس بگیرید و همین امروز برنامه ریزی و توصیه های تخصصی خود را دریافت کنید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

استرس سر جلسه کنکور

افکار منفی و ترس از ناکامی و قبول نشدن در کنکور دو عامل مهمی است که باعث استرس زیاد در داوطلبان کنکوری می شود. البته فکر کردن به اینکه آزمون سراسری بخش زیادی از موفقیت شغلی و تحصیلی آینده مان را تضمین می کند تا حد زیادی باعث استرس می شود اما این استرس مانع تمرکز در پاسخگویی به سوالات کنکور خواهد بود.

راهکارهایی وجود دارد که شما با رعایت کردن آنها می توانید تا حدودی زیادی استرس خود را سر جلسه کنکور کاهش دهید. در ادامه به بررسی این راهکار ها میپردازیم :

مرتبط بخوانید : جلسه کنکور چگونه است 

تمرکز روی نقاط قوت

یکی از دلایلی استرس سر جلسه کنکور توجه زیادی به نقاط ضعف است داوطلب با فکر کردن به اینکه نتوانسته است بخش هایی از مباحث کنکور را کامل جمع بندی کند دچار استرس می شود اما در مقابل این نقاط ضعف نقاط قوتی هم وجود دارد که باید آنها را پررنگ تر کنید و به جای تمرکز بر روی ضعف‌ های خود و بزرگ‌ کردن آن‌ها به نقاط قوت‌ تان فکر کنید و ببینید که می‌توانید با داشتن همین چند نقطه قوت عملکرد بی نظیری داشته باشید.

احتمالا این را هم بپسندید  شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور 1402 📞 راهنمای تصویری دریافت اطلاعات کنکور

رفع استرس سر جلسه کنکور – مدیریت زمان در جلسه آزمون

زمانبندی کنکور موضوعی است که بیشتر داوطلبان از آن غافل هستند. حتما مدیریت زمان کافی را داشته باشید تا با کمبود وقت برای حل سوالات مواجه نشوید. به هر درس عمومی و اختصاصی دقیقا همان زمانی را اختصاص دهید که در دفترچه قید شده است. مدت زمان کنکور برای دروس عمومی 75 دقیقه و برای دروس اختصاصی حدود 170 دقیقه است که در گروه های ازمایشی مختلف متفاوت می باشد.

اگر با زمانبندی لازم پیش نروید قطعا آخر جلسه به دلیل مواجه شدن با کمبود زمان دچار استرس خواهید شد. از همین حالا که زمان کمی تا برگزاری کنکور 1400 باقی مانده است ، هر روز تمرین کنید تا مدیریت آزمون لازم کم کم به دستتان بیاید.

رعایت تکنیک های تست زنی

حتما تکنیک های تست زنی را فرا بگیرید تا بتوانید به سوالات بیشتری در آزمون پاسخ دهید. سوالات اسان را از سوالات سخت جدا کنید و اول به انها پاسخ دهید و درصد سوالات آسان را به راحتی به دست آورید. اگر سوالی سخت و نیاز به وقت بیشتری داشت آن را نشانه دار کنید تا در وقت اضافه دوباره به آن برگردید.

مرتبط بخوانید : استرس قبول نشدن در کنکور – 7 راه کار طلایی غلبه بر استرس عدم قبولی

با این روش می توانید سوالات آسان را پاسخ دهید و یکبار یگر به سوالات سخت و وقت گیر برگردید. این نکته را هم در نظر داشته باشید که ابتدا به شما دفترچه سوال عمومی داده می شود و راس 75 دقیقه این دفترچه ها جمع می شود و سپس دفترچه اختصاصی در میان داوطلبان توزیع خواهد شد.

احتمالا این را هم بپسندید  دانشگاه صدا و سیما چه رشته هایی دارد - لیست کامل رشته های دانشگاه صدا و سیما 1401

رفع استرس سر جلسه کنکور – پاسخ نامه را به درستی تکمیل کنید

تکمیل پاسخ نامه را هرگز به آخر جلسه موکول نکنید و حداقل هر ده سوال یکبار شماره سوال دفترچه با شماره سوال پاسخ نامه را چک کنید چون اگر یک گزینه را اشتباه پر کرده باشید ، تا پایان تمام گزینه ها اشتباه پر می شوند.

وقتی یک سوال را حل می کنید تمام تمرکزتان فقط بر روی آن سوال باشد و به سوالات قبلی و بعدی برنگردید. به داوطلبان اطراف خود توجهی نکنید و اگر داوطلبی سریع جواب می دهد ، نگران نشوید چرا که دفترچه سوالات شما متفاوت است و داوطلبانی هستند که شانسی و بدون صرف وقت ، جواب می دهند.

جلسه آزمون را شبیه سازی کنید

شبیه سازی جلسه کنکور تا زیادی از استرس شما می کاهد. برای شبیه سازی آزمون در یک ماه مانده به کنکور حداقل دو بار در هفته یک دسته سوال عمومی و اختصاصی تهیه کنید. سطح سوالات انتخابی باید در حد آزمون و حتی یک مقدار هم سخت تر باشد و بهتر است از تست های ازمون سال های قبل استفاده کنید.

از میز و صندلی استفاده کنید و لباس‌ هایتان باید همان لباس هایی باشد که قرار است سر جلسه بپوشید. دقیقا به اندازه زمان آزمون اصلی ، زمان در نظر بگیرید و بیشتر یا کمتر نباشد. با این روش شما علاوه بر اینکه به تسلط کافی مدیریت زمان آزمون می رسید ، می توانید بخش هایی را که فراموش کرده اید یا یادگیری ناقص داشته اید بشناسید و در ایام باقی مانده به کنکور دوباره این بخش ها را مرور کنید تا ملکه ذهنتان شوند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

دفترچه رشته های با ازمون دانشگاه ازاد

دفترچه رشته های با ازمون دانشگاه ازاد 1401 – لینک دانلود دفترچه

  انتخاب رشته دانشگاه آزاد در گروه های آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر