از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

جلسه کنکور چگونه است – راهنمای ورود و حضور بی استرس در جلسه کنکور

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

جلسه کنکور چگونه است - راهنمای ورود و حضور بی استرس در جلسه کنکور

 

بخش زیادی از موفقیت داوطلبان و رسیدن به نتیجه دلخواه ، عملکردی است که در جلسه کنکور دارند و در سال های گذشته بارها اتفاق افتاده است که داوطلبانی با سطح معلومات عالی به دلیل استرس زیادی که داشتند و یا انجام ندادن کارهای لازم برای کنکور ، نتوانسته اند به خوبی به سوالات پاسخ دهند و در نتیجه آزمون موفقیت آمیز نیز عایدشان نشده است. از جمله نکات لازم برای جلسه کنکور که داوطلبان همواره می پرسند چگونه است ، می توان به تهیه وسایل کنکور ، مدیریت زمان در پاسخگویی به سوالات ، به کار گیری تکنیک های تست زنی و .. اشاره کرد که در ادامه بیشتر به آن ها می پردازیم.

جلسه کنکور چگونه است – تکنیک های تست زنی و مدیریت زمان

از اشتباهات رایج داوطلبان در جلسه کنکور این است که سوال را به خوبی نمی خوانند و شتاب زده فقط در پی پیدا کردن جواب سوال هستند ، توصیه می شود سوالات را با دقت و به آرامی بخوانید و کلمات کلیدی را مشخص کنید تا مباحث برای شما یادآوری شود. افعال منفی و مثبت ، قید ها ، حروف ربط و کلمات شرطی از مواردی هست که ممکن است داوطلب را گمراه کند مثلا عبارات ” همه موارد درست است به جز “ ، یا ” گزینه ها را از راست به چپ بخوانید “ ، ” گزینه ای درست است که “ ، ” مطلوب است “ ، ” برترین “ ، “بد ترین “ و … که باید دقیق خوانده شوند و عجله ای خواندن باعث می شود خواسته اصلی سوال را درک نکنید.

از اشتباهات دیگر داوطلبان این است که مثلا جواب آن ها می شود ” 3 ” که این جواب در گزینه 4 قرار دارد ولی اشتباها گزینه 3 را در فرم پاسخ نامه پر می کنند و حتما در این مدل تست ها نیز دقت زیادی داشته باشید.

احتمالا این را هم بپسندید  برنامه ریزی کنکور تجربی / بهترین برنامه ریزی برای کنکور تجربی امسال

سوالات را به همان ترتیبی که در دفترچه قرار داده شده پاسخ دهید و حدالامکان سعی کنید که ترتیب دفترچه را بهم نزنید زیرا ممکن است دچار فراموشی شوید که سوالاتی را جا انداخته اید که همین موضوع تمرکز شما را بهم میزند.

سوالات آسان را شناسایی کنید و اول به آن ها پاسخ دهید و سپس سوالات سخت و زمان بر را که نیاز به وقت بیشتری دارند ، بررسی کنید. حتما سوالات سخت را نشان دار کنید تا دیگر زمانی را برای پیدا کردن آن سوالات هدر ندهید. برای هر درس خود بخشی از زمان را ذخیره کنید ، تا فرصت مرور و بازگشت به سوالات پاسخ نداده شده را داشته باشید.

جلسه کنکور چگونه است – توجه به زمانبندی کنکور

در جلسه کنکور 2 دفترچه سوال به داوطلبان تحویل داده می شود ، دفترچه اول شامل سوالات عمومی و دفترچه دوم نیز مربوط به سوالات اختصاصی است. در صفحه اول هر دفترچه ، زمان لازم برای پاسخگویی هر درس و هر تست درج شده مثلا برای 25 سوال درس زبان و ادبیات فارسی مجموعا 18 دقیقه فرصت پاسخگویی دارید یعنی برای هر سوال حدود 43 ثانیه.

حتما به زمانبندی کنکور توجه داشته باشید و جوری برنامه ریزی کنید که زمانی هم برای برگشتن به سوالات پاسخ داده شده و مرور دوباره آن ها داشته باشید.

توجه داشته باشید که پس از 75 دقیقه دفترچه سوال عمومی از شما تحویل گرفته می شود و سپس دفترچه سوالا اختصاصی پخش می شود بنابراین حتما سعی کنید در آن 75 دقیقه ، تمام 100 سوال عمومی را به دقت بررسی کنید.

هرگز کل 75 دقیقه را برای یک یا دو درس صرف نکنید و زمان هر درس را به خودش اختصاص دهید تا در دقایق پایانی با کمبود زمان برای یک درس خاص مواجه نشوید.

احتمالا این را هم بپسندید  رتبه لازم برای رشته مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی - رشته ژنتیک

تکمیل درست پاسخ نامه سوالات

پس از دریافت دفترچه سوال و پاسخ نامه ، اطلاعات مندرج بر روی آن را با اطلاعات خود مطابقت کامل دهید که هیچ گونه اشتباهی وجود نداشته باشد. سوالات را به همان ترتیب دفترچه پاسخ دهید و حتما دقت داشته باشید که آن ها را درست در پاسخ نامه درج کنید و اگر یک گزینه را اشتباه پر کنید ، تا پایان سوالات تمام گزینه ها اشتباه پر می شود بنابراین توصیه می شود حتما پس از 5 سوال یکبار ، شماره سوال دفترچه را با شماره سوال پاسخ نامه چک کنید.

به هیچ وجه پر کردن پاسخ نامه را به دقایق آخر موکول نکنید و جواب هر سوال را بلافاصله وارد پاسخ نامه کنید زیرا ممکن است در پایان زمان کافی نداشته باشید.

وقتی سوالی را جواب می دهید ، تمام تمرکزتان فقط بر روی آن سوال باشد و به سوالات قبل و بعد آن بازنگردید ، توجهی به سایر داوطلبان نداشته باشید و اگر داوطلبی سریع جواب می دهد ، نگران نشوید چرا که دفترچه سوالات شما متفاوت است و داوطلبانی هستند که شانسی و بدون صرف وقت ، جواب می دهند.

در این مطلب سعی کردیم تا نکات مهم در جلسه کنکور 1400 را برای شما شرح دهیم تا با رعایت آن ها به موفقیت برسید اما بدون شک استفاده از تجربیات رتبه های برتر سال های گذشته و مشاوران توانمند نیز تاثیر زیادی در موفقیت شما خواهد داشت ، در این راستا می توانید جهت ارتباط با رتبه های برتر کنکور سال های گذشته و بهره مندی از تجربیات آن ها ، با مرکز مشاوره تحصیلی  ” پاسخ با ما تماس حاصل فرمایید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

انتخاب رشته کنکور زبان

انتخاب رشته کنکور زبان – راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور زبان 1402

  داوطلبانی که در کنکور سراسری زبان شرکت کرده اند می بایست منتظر اعلام نتایج …

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر