از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

ادامه تحصیل بعد از دیپلم 1402 📞 شرکت در کنکور یا پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی ؟

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

ادامه تحصیل بعد از دیپلم

بعد از اتمام تحصیلات متوسطه دوم و دریافت مدرک دیپلم از مدرسه ، برای ادامه تحصیلات باید وارد دانشگاه شد. به طور کلی ، دو راه برای ورود به دانشگاه وجود دارد ؛ راه اول شرکت در کنکور سراسری برای قبولی در رشته‌‌‌ ها و دانشگاه های تاپ و راه دوم هم ثبت نام بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی. از طریق این دو راه می توانید وارد دانشگاه شوید و تحصیلات خود را در مقاطع کاردانی و کارشناسی ادامه دهید. در این مطلب می خواهیم درباره ادامه تحصیل بعد از دیپلم اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم.

سوالات خود را در زمینه پذیرش بدون کنکور در دانشگاه و یا در زمینه شرکت در کنکور سراسری ، از مشاوران ما بپرسید تا با اطلاعات دقیق راهنمایی شوید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

ادامه تحصیل بعد از دیپلم با شرکت در کنکور

اکثر فارغ التحصیلان دبیرستانی ، در کنکور شرکت می کنند و اگر رتبه خوبی به دست آورند ، در رشته‌‌‌ و دانشگاه مورد علاقه خود قبول می شوند ولی در صورت عدم کسب رتبه لازم ، یا یکسال دیگر پشت کنکور می مانند و یا اینکه تصمیم می گیرند بدون کنکور وارد دانشگاه شوند.

کنکور سراسری هر ساله برای رشته‌‌‌ های ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان برگزار می شود که پر متقاضی ترین رشته‌‌‌ ، گروه تجربی است. داوطلبان با داشتن مدرک دیپلم نظام جدید ، مدرک پیش دانشگاهی ، مدرک دیپلم 4 ساله نظام قدیم و یا مدرک کاردانی ، می توانند در کنکور شرکت کنند.

شما با داشتن یکی از مدارک تحصیلی فوق می توانید در کنکور رشته‌‌‌ مورد علاقه تان شرکت کنید و در صورتی که رتبه مناسبی به دست آورید ، در رشته‌‌‌ و دانشگاه مورد علاقه تان پذیرفته‌‌‌ خواهید شد. کنکور ، برای رشته‌‌‌ ها و دانشگاه های پرمتقاضی برگزار می شود به عنوان مثال برای قبولی در رشته‌‌‌ های پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه های علوم پزشکی روزانه ، پردیس خودگردان و آزاد ، حتما باید در کنکور شرکت کنید و امکان پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در این رشته‌‌‌ ها وجود ندارد.

مرتبط بخوانید : اگر انتخاب رشته‌‌‌ نکنیم چه میشود

ادامه تحصیل بعد از دیپلم در دانشگاه آزاد

در دانشگاه آزاد هم می توانید بدون کنکور تحصیل کنید و هم می توانید از طریق شرکت در کنکور ، انتخاب رشته‌‌‌ این دانشگاه را انجام دهید. اگر قصد قبولی در رشته‌‌‌ های علوم پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه آزاد دارید ، باید در کنکور رتبه مناسب به دست آورید ولی به جزء این رشته‌‌‌ ها ، تمام رشته‌‌‌ های تحصیلی از گروه تجربی ، ریاضی ، انسانی ، هنر و زبان ، بدون کنکور ارائه می شوند.

احتمالا این را هم بپسندید  تکمیل ظرفیت استعداد درخشان ارشد دانشگاه آزاد 1402 📞 زمان و راهنمای تکمیل ظرفیت

شما برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد کافیست مدرک دیپلم داشته‌‌‌ باشید و اگر دیپلم شما نظام جدید باشد ، می توانید وارد دوره تحصیلی کارشناسی شوید و بعد از 4 سال تحصیل مدرک لیسانس بگیرید. در صورتی هم که دیپلم نظام قدیم داشته‌‌‌ باشید ، باید مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی هم ارائه کنید تا مجاز به تحصیل در این مقطع شوید.

اگر هم دیپلم شما نظام جدید نیست و یا پیش دانشگاهی و کاردانی ندارید ، می توانید در مقطع کاردانی پیوسته‌‌‌ ثبت نام کنید و بعد از دو سال تحصیل و دریافت مدرک فوق دیپلم ، برای ادامه تحصیل در مقطع لیسانس اقدام کنید.

مرتبط بخوانید : بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور چه کنیم – هر آنچه باید بدانید

ادامه تحصیل بعد از دیپلم در دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور هم مثل دانشگاه آزاد رشته‌‌‌ های بدون کنکور زیادی را ارائه می کند که همگی در مقطع کارشناسی پیوسته‌‌‌ ارائه می شوند. شما با دیپلم خود می توانید در این دانشگاه هم تحصیل کنید ولی به شرطی که دیپلم نظام جدید ارائه کنید و یا پیش دانشگاهی هم داشته‌‌‌ باشید.

از جمله رشته‌‌‌ های بدون کنکور پر متقاضی دانشگاه پیام نور شامل حسابداری ، روانشناسی ، حقوق ، مدیریت بازرگانی ، مهندسی برق ، مهندسی کامپیوتر ، مهندسی مکانیک و … هستند که هیچ شرط معدلی هم ندارند.

مرتبط بخوانید : ادامه تحصیل بعد از چند سال ترک تحصیل – شرایط ادامه تحصیل بعد از ترک تحصیل

ادامه تحصیل با دیپلم در دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه علمی کاربردی آسان ترین شرایط پذیرش را دارد و برای ورود به این دانشگاه فقط کافیست مدرک دیپلم داشته‌‌‌ باشید و فرقی هم نمی کند دیپلم شما نظام جدید باشد یا نظام قدیم. تنوع رشته‌‌‌ های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی بسیار زیاد است ولی نکته‌‌‌ ای که وجود دارد این است که در مقطع کاردانی ارائه می شوند و شما در صورت تحصیل در این دانشگاه ، ابتدا مدرک فوق دیپلم می گیرید و بعدا می توانید با ثبت نام مقطع کارشناسی ناپیوسته‌‌‌ ، برای گرفتن لیسانس هم اقدام کنید.

احتمالا این را هم بپسندید  ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علوم تحقیقات 1402 📞 راهنمای کامل

سوالات متداول

  • راه های ادامه تحصیل بعد از دیپلم چیست ؟

ادامه تحصیل بعد از دیپلم از طریق شرکت در کنکور سراسری و یا پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی امکان پذیر است.

  • آیا با دیپلم نظام قدیم می توانیم در کنکور شرکت کنیم ؟

بله ، اگر دیپلم نظام قدیم دارید در صورتی که مدرک پیش دانشگاهی هم ارائه کنید ، می توانید در کنکور شرکت نمایید.

  • آیا برای ثبت نام بدون کنکور با دیپلم نظام قدیم حتما باید پیش دانشگاهی داشته‌‌‌ باشیم ؟

در صورت انتخاب مقطع کارشناسی پیوسته‌‌‌ ، باید دارای مدرک دیپلم نظام قدیم و پیش دانشگاهی باشید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

حذفیات دروس پیام نور

حذفیات دروس پیام نور 📞 لیست کامل حذفیات امتحانات پیام نور

دانشجویان دانشگاه پیام نور پس از گذراندن‌ هر ترم و واحدهای درسی باید در امتحانات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر