از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

آیا برای ثبت نام کنکور کارت ملی لازم است؟ مدارک لازم برای ثبت نام کنکور

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

آیا برای ثبت نام کنکور کارت ملی لازم است ؟ مدارک لازم برای ثبت نام کنکور

 

آیا برای ثبت نام کنکور کارت ملی لازم است؟ مدارک لازم برای ثبت نام کنکور چیست ؟ ثبت نام کنکور سراسری در کدام سایت انجام می گیرد ؟ مدارک ثبت نام را چگونه در سایت بارگذاری کنیم ؟ ثبت نام کنکور سراسری هر ساله انجام می شود و داوطلبان هر یک از گروه های آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان می بایست با مراجعه به سامانه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور که مسئولیت برگزاری آزمون را بر عهده دارد ، ثبت نام خود را انجام دهند. داوطلبان جهت نام نویسی در آزمون سراسری باید اطلاعات و مشخصات خود را به سامانه ارائه دهند و در غیر اینصورت ثبت نام آنها باطل خواهد شد. در ادامه شما را از مدارک لازم برای ثبت نام کنکور و نحوه ثبت مدارک در سایت سنجش ، مطلع خواهیم ساخت.

آیا برای ثبت نام کنکور کارت ملی لازم است؟

کارت ملی یکی از مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری است و علاوه بر اینکه باید در فرم ثبت نام کنکور از کارت ملی استفاده کنید ، در زمان خرید سریال ثبت نام نیز به کارت ملی نیاز دارد.

داوطلبان می بایست پیش از دریافت فرم ثبت نام کنکور ، ابتدا با واریز هزینه در سایت سازمان سنجش کارت اعتباری مربوط به گروه آزمایشی را تهیه نمایند و داوطلبانی که در بیش از یک گروه آزمایشی شرکت می کنند ، می بایست برای هر کدام از گروه ها یک کارت جداگانه خریداری کنند.

خرید کارت اعتباری ثبت نام با کد ملی هر داوطلب انجام می گیرد و در هر گروه آزمایشی برای هر کد ملی تنها یک کارت اعتباری ارائه می شود پس دقت داشته باشید که اطلاعات خود را به درستی درج نمایید و کارت اشتباه تهیه نکنید.

مرتبط بخوانید : نداشتن کارت ملی برای کنکور 

پس از خرید سریال ثبت نام ، باید فرم ثبت نام را دریافت و آن را تکمیل کنید. نیازی به بارگذاری تصویر کارت ملی در سایت سنجش نیست و تنها باید کد ملی داوطلب در فرم ثبت نام قید گردد. تنها مدرکی که باید در سایت اسکن شود ، عکس 4*3 داوطلب است و تصویر هیچ یک از مدارک شناسایی مثل شناسنامه ، کارت ملی ، مدرک فارغ التحصیلی و …. لازم نیست که در سایت بارگذاری شوند و فقط باید اطلاعات مربوطه در فرم پیش نویس ثبت نام درج گردند.

شما عزیزان میتوانید ثبت نام کنکور خود را توسط مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما که با مراحل ثبت نام آشنایی دارند ، انجام دهید ،

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری 1402

آیا برای ثبت نام کنکور کارت ملی لازم است

 

احتمالا این را هم بپسندید  آموزش ثبت نام در کنکور 1403 📞 راهنمای تصویری ثبت نام در کنکور سراسری

پس در پاسخ به سوال آیا برای ثبت نام کنکور کارت ملی لازم است؟ دانستید که به کارت ملی نیاز است اما لزومی به اسکن تصویر آن در سایت سنجش نیست و فقط باید شماره ملی داوطلب را جهت خرید کارت اعتباری و واریز هزینه و همچنین برای تکمیل فرم ثبت نام ، در دسترس داشته باشید.

به جز کارت ملی ، مدارک و اطلاعات دیگری نیز برای ثبت نام کنکور لازم هستند که در ادامه توضیح داده شده است :

  • عکس

عکس داوطلب باید با مشخصات ، 4*3 ، فرمت jpg ، حداکثر حجم 70 کیلو بایت ، واضح و بدون اثر مهر ، منگنه و هرگونه لکه ، حداکثر 400*300 پیکسل و حداقل 300*200 پیش از شروع ثبت نام تهیه و در سامانه سنجش بارگذاری شود.

  • اطلاعات شناسنامه ای

شامل نام ، نام خانوادگی ، نام پدر ، کد ملی ، شماره و سری سریال شناسنامه ، تاریخ تولد و …

  • کد 13 رقمی مربوط به اتباع غیر ایرانی
  • کد 12 رقمی مربوط به تایید سهمیه رزمندگان و ایثارگری
  • کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی داوطلبان نظام قدیم
  • کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم داوطلبان نظام جدید
  • معدل کل دیپلم
  • معدل کتبی دیپلم
  • کد وضعیت نظام وظیفه

در مورد نحوه تهیه کدهای مربوط به فرم ثبت نام کنکور سراسری (کد سوابق تحصیلی ، کد نظام وظیفه ، کد سهمیه های ایثارگران و رزمندگان و …) سوالی دارید؟

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

سایر اطلاعات لازم برای تکمیل فرم ثبت نام کنکور

علاوه بر موارد فوق که مهم ترین اطلاعات لازم جهت تکمیل فرم ثبت نام کنکور هستند ، اطلاعات زیر نیز مورد نیاز می باشند :

  • کد پستی
  • شماره تلفن ثابت
  • شماره تلفن همراه
  • آدرس محل سکونت
احتمالا این را هم بپسندید  تمدید مهلت ثبت نام کنکور 📞 فرصت مجدد ثبت نام کنکور سراسری 1403 نوبت اول و دوم

همچنین داوطلبان علاقه مند به تحصیل در رشته های دانشگاه پیام نور و غیر انتفاعی باید در زمان ثبت نام کنکور ، کارت اعتباری مربوط به این دانشگاه ها را از سایت سنجش خریداری نمایند و برای خرید کارت نیز به کد ملی نیاز است. پس از تهیه کارت دانشگاه پیام نور و غیر انتفاعی ، سریال پرداخت می بایست در فرم ثبت نام درج شود.

این مطلب در پاسخ به سوال پر تکرار داوطلبان کنکوری ” آیا برای ثبت نام کنکور کارت ملی لازم است؟ ” تهیه شد. توصیه می شود که فرم پیش نویس ثبت نام کنکور را دفترچه راهنمای کنکور استخراج و تکمیل نمایید تا با اطلاع از تمام جزئیات فرم ، در زمان تکمیل فرم اصلی ثبت نام اشتباهی رخ ندهد.

مرتبط بخوانید : دریافت کد دانش آموزی با کد ملی

سوالات شما

  • آیا برای ثبت نام کنکور کارت ملی لازم است؟

بله، کارت ملی برای ثبت نام در کنکور لازم می باشد.

  • آیا برای ورود به جلسه کنکور باید کارت ملی داشته باشیم ؟

داوطلبان کنکور سراسری باید علاوه بر کارت ورود به جلسه ، یک مدرک شناسایی که می تواند کارت ملی یا شناسنامه باشد را به همراه خود بیاورند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری کی میاد

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری کی میاد ؟ 📞 زمان انتشار دفترچه کنکور 1403

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری کی میاد ؟ یکی از سوالاتی که در مرکز مشاوره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر