از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

آزمون تیزهوشان چند سوال دارد 📞 تعداد سوالات هوش و تحصیلی آزمون تیزهوشان

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

آزمون تیزهوشان چند سوال دارد

آزمون تیزهوشان را سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان برای پایه های ششم به هفتم و نهم به دهم برگزار می کند. دانش آموزانی که دارای شرایط شرکت در این آزمون هستند و از معدل و سوابق تحصیلی مناسبی برخوردار می باشند ، می توانند منابع را تهیه کنند و با مطالعه منابع ، آمادگی لازم برای حضور در آزمون را کسب نمایند. آزمون تیزهوشان جزو آزمون های سخت و پررقابت در سطح مدرسه است و به همین دلیل شرکت کنندگان باید مطالعه و برنامه ریزی اصولی داشته باشند. در این مطلب می خواهیم بررسی کنیم که آزمون تیزهوشان چند سوال دارد و از هر درس چند سوال طراحی خواهد شد. لطفا همراه ما باشید.

آزمون تیزهوشان ششم به هفتم چند سوال دارد

آزمون تیزهوشان ششم به هفتم را سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان تحت عنوان آزمون سنجش هوش برگزار می نماید. دانش آموزان مشغول به تحصیل در پایه ششم ابتدایی در صورت برخورداری از معدل و نمرات مناسب ، امکان شرکت در این آزمون را خواهند داشت. با توجه به تغییرات صورت گرفته در آزمون تیزهوشان ششم ، عمده‌ سوالات این آزمون به صورت هوش و استعداد تحلیلی هستند و کمتر سوالی از کتاب های درسی طراحی می شود.

بنابراین شرکت کنندگان ازمون سنجش هوش ششم ابتدایی به سوالات هوش پاسخ خواهند داد و دو دفترچه سوال در اختیار آنها قرار خواهد گرفت. دفترچه شماره یک حاوی 60 سوال است و داوطلب به مدت 75 دقیقه فرصت دارد که به سوالات این دفترچه پاسخ دهد. پس از 75 دقیقه ، دفترچه شماره یک جمع آوری شده‌ و دفترچه شماره دو عرضه خواهد شد. داوطلبان در مدت زمان 25 دقیقه باید به 60 سوال دفترچه سوال دو نیز پاسخ دهند.

احتمالا این را هم بپسندید  ثبت نام آزمون تیزهوشان استان گلستان 1403 📞 ششم به هفتم و نهم به دهم

بنابراین در پاسخ به این سوال که آزمون تیزهوشان چند سوال دارد ، لازم است بدانید که در آزمون تیزهوشان ششم 120 سوال طراحی می شود و داوطلبان به مدت 100 دقیقه فرصت پاسخگویی به این تعداد سوال را دارد.

مرتبط بخوانید : آزمون تیزهوشان چگونه است

آزمون تیزهوشان نهم به دهم چند سوال دارد

آزمون تیزهوشان نهم به دهم بر خلاف آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ، دارای دو دسته سوال تحلیلی و تحصیلی می باشد یعنی داوطلبان علاوه بر پاسخگویی به سوالات طراحی شده‌ از کتب درسی ، باید به سوالات هوش و استعداد تحلیلی نیز پاسخ دهند. شرکت کنندگان آزمون تیزهوشان نهم به دهم ، دو دفترچه سوال خواهند داشت که در دفترجه اول ، 50 سوال استعداد تحلیلی طراحی شده‌ است و زمان پاسخگویی به آن نیز 50 دقیقه می باشد. دانش آموزان برای پاسخگویی به هر سوال هوش آزمون تیزهوشان نهم ، به مدت یک دقیقه زمان خواهند داشت. دفترچه سوال دوم آزمون تیزهوشان شامل 50 سوال است و داوطلبان باید در مدت 70 دقیقه به تمام سوالات پاسخ دهند.

بنابراین در آزمون تیزهوشان نهم به دهم ، 100 سوال طراحی می شود که و کل مدت زمان آزمون نیز 120 دقیقه است. دفترچه اول مربوط به سوالات هوش و استعداد تحلیلی می باشد و در دفترچه دوم نیز از دروس ریاضیات ، علوم تجربی ، زبان و ادبیات فارسی ، مطالعات اجتماعی (تاریخ ، جغرافیا ، اجتماعی) ، قرآن و معارف اسلامی (قرآن و پیام های آسمانی) و عربی سوال طراحی می شود.

مرتبط بخوانید : سوالات هوش آزمون تیزهوشان نهم

آیا آزمون تیزهوشان نمره منفی دارد

آزمون تیزهوشان چند سوال دارد

سوالی که ممکن است برای شما هم پیش آمده‌ باشد این است که آیا آزمون تیزهوشان نمره منفی دارد؟ در این باره باید بگوییم که به ازای هر پاسخ درست در آزمون تیزهوشان ، 3 نمره مثبت شامل حال شما می شود و هر پاسخ غلط نیز یک نمره منفی می باشد. با توجه به این موضوع ، شما به ازای هر سه پاسخ اشتباه ، 3 نمره مثبت یک پاسخ صحیح را از دست می دهید. بنابراین توصیه می شود که به سوالات شک دار و مبهم پاسخ ندهید تا نمره منفی شامل حال شما نشود.

احتمالا این را هم بپسندید  ویرایش ثبت نام آزمون تیزهوشان 1403 📞 زمان و سایت ویرایش اطلاعات تیزهوشان

سوالات شما

  • آزمون تیزهوشان چند سوال دارد؟

آزمون تیزهوشان در پایه های ششم به هفتم و نهم به دهم برگزار می شود که تعداد سوالات هر یک از این آزمون ها را در مطلب بررسی کرده‌ ایم.

  • مدت زمان پاسخگویی آزمون تیزهوشان چند دقیقه است؟

مدت زمان پاسخگویی آزمون تیزهو.شان ششم 100 دقیقه و آزمون تیزهوشان نهم 120 دقیقه است.

  • آیا آزمون تیزهوشان وقت اضافه دارد؟

خیر ، آزمون تیزهوشان وقت اضافه ندارد و شرکت کنندگان باید در مدت زمان تعیین شده‌ ، به سوالات پاسخ دهند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

آزمون تیزهوشان گاما

آزمون تیزهوشان گاما 📞 راهنمای شرکت در امتحانات تیزهوشان گاما

آزمون تیزهوشان در پایه های ششم به هفتم و نهم به دهم به صورت هر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر