از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

کارشناسی ارشد پیام نور بدون کنکور ، هر آنچه باید بدانید

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

کارشناسی ارشد پیام نور بدون کنکور ، هر آنچه باید بدانید

آزمون کارشناسی ارشد پیام نور بدون کنکور یا همان آزمون فراگیر ارشد پیام نور هر ساله توسط سازمان سنجش آموزش کشور برای جذب دانش پذیر در مقطع کارشناسی ارشد و در رشته های علوم انسانی ، فنی مهندسی ، علوم پایه ، هنر ، کشاورزی و منابع طبیعی برای دانشگاه پیام نور برگزار می شود.

منظور از بدون کنکور بودن کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور این است که دیگر نیازی به شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سراسری نیست ولی متقاضیان باید در یک آزمون به نسبت آسان تر شرکت نموده و با مطالعه منابع که به آن ها معرفی می شود ، خود را برای حضور در این آزمون آماده کنند. هم چنین در پذیرش کارشناسی ارشد پیام نور بدون کنکور ، معدل دوره کارشناسی داوطلب نیز تاثیر گذار است.

ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور 99 در هر یک از رشته های مورد علاقه داوطلب و بدون توجه به مدرک دوره کارشناسی ، امکان پذیر می باشد.

راهنمای ثبت نام و برگزاری کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور

در سال 99 بیست و یکمین آزمون ورودی دوره های فراگیر کارشناسی ارشد پیام نور برگزار می شود و احتمالا زمان ثبت نام در این آزمون همانند سال های گذشته از اواخر مهر ماه الی دهه اول آبان ماه باشد.

داوطلبان واجد شرایط لازم می بایست جهت ثبت نام خود به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایند و پس از واریز هزینه ثبت نام (در سال 98 هزینه ثبت نام کارشناسی ارشد پیام نور بدون کنکور به مبلغ 80 هزار تومان بوده است که در سال 99 به این مبلغ افزوده خواهد شد) از طریق کارت های بانکی عضو شبکه شتاب ، انتخاب رشته خود را انجام دهند.

داوطلبان در زمان ثبت نام ارشد بدون کنکور پیام نور باید کد رشته محل های مورد نظر خود را که از دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته مربوطه استخراج کرده اند ، در فرم انتخاب رشته درج نمایند. لازم به ذکر است که هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 20 کد رشته محل می باشد.

نکات مهم

  • پس از ثبت نام در سایت سنجش ، عدم شرکت در آزمون کارشناسی ارشد پیام نور بدون کنکور به منزله انصراف تلقی می شود و هزینه واریزی جهت ثبت نام عودت داده نمی شود.
  • آزمون به صورت چند گزینه ای برگزار می شود و به پاسخ های غلط نیز نمره منفی اختصاص نمی یابد.

دانلود دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی ارشد فراگیر پپام نور

دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی ارشد پیام نور بدون کنکور 98

(برای دانلود دفترچه بر روی لینک کلیک کنید)

دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی ارشد فراگیر پپام نور 99

(همزمان با انتشار دفترچه لینک فوق فعال خواهد شد)

زمان برگزاری آزمون ارشد فراگیر پیام نور نیز در دهه سوم آذر ماه می باشد و داوطلبان باید با تهیه کارت ورود به جلسه از سایت سنجش ، از آدرس و ساعت دقیق زمان برگزاری آزمون مطلع شده و نیم ساعت پیش از آن در حوزه امتحانی حضور داشته باشند.

دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی توجه داشته باشید که در زمان دریافت کارت ورود به جلسه باید میانگین معدل دروس گذرانده شده را در فرم ثبت نام ویرایش نمایند. جدول زمانبندی زیر که مربوط به سال گذشته است ، تاریخ دقیق ثبت نام ، برگزاری و اعلام نتایج کارشناسی ارشد پیام نور بدون کنکور را نشان می دهد :

شرایط ثبت نام و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

فارغ التحصیلان دوره کارشناسی جهت ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور 99 باید واجد شرایط زیر باشند :

  • دارندگان مدارک کارشناسی پیوسته و یا ناپیوسته رسمی و بالاتر  و یا دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی به شرط فارغ التحصـیلی تا تاریخ 30 بهمن ماه 99 می توانند بدون توجه به نوع رشته تحصیلی کارشناسی خود ثبت نام کارشناسی ارشد پیام نور بدون کنکور را انجام دهند.
  • داوطلبانی که رشته کارشناسی آنها با رشته کارشناسی ارشد انتخابی همنام و یا مشابه نباشد ، به تشخیص گروه آموزشی مربـوطه ؛ موظفنـد حداکثر تا 12 واحد جبرانی از مقطع کارشناسی همان رشته را با موفقیت بگذرانند.
  • نمره نهایی لازم برای قبولی آزمون ارشد فراگیر به صورت 80 نمره حاصل از آزمون و تأثیر 20 درصدی معدل مدرک کارشناسی می باشـد.
  • میانگین معدل مدرک کارشناسی برای داوطلبانی که دانش آموخته دوره کارشناسی ناپیوسته می باشند ، حاصل میـانگین معـدل دو مقطـع کـاردانی و کارشناسی ناپیوسته است.
  • هر داوطلب واجد شرایط می تواند تنها یک کد رشته امتحانی مطابق جدول شماره را حداکثر در 20 واحد دانشگاهی انتخاب کند. (امکان شرکت در بیش از یک کد رشته امتحانی وجود ندارد)
  • مشمولان غایب مجاز به ادامه تحصیل نمی باشند و در صورت شرکت در آزمون و قبولی در دانشگاه، معافیت تحصیلی برای آن ها صادر نمی شود.
  • دانشجویان مشمول اخراجی دانشگاه ها و یا ترک تحصیل ، تا پایان خدمت دوره ضرورت و یا دریافت معافیت دائم، شرایط استفاده از معافیت تحصیلی را نخواهند داشت و مجاز به ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور نیستند.

مدارک لازم برای ثبت نام آزمون ارشد فراگیر 99

علاقه مندان جهت ثبت نام آزمون ارشد فراگیر در سایت سازمان سنجش ، باید اطلاعات و مدارکی را در سامانه بارگذاری نمایند که به شرح زیر می باشند :

  1. عکس صفحه اول و دوم شناسنامه
  2. عکس کارت ملی
  3. عکس 3*4 (پشت زمینه سفید)
  4. عکس مدرک پایان خدمت یا معافیت سربازی
  5. عکس مدرک کاردانی برای فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ناپیوسته
  6. عکس مدرک کارشناسی پیوسته و یا ناپیوسته
  7. عکس مدرک تایید سهمیه ایثارگری از مراجع ذیربط

منابع آزمون کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور

داوطلبان موظفند پس از ثبت نام در آزمون ، منابعی را که در دفترچه ذکر شده است را تهیه و مطالعه نمایند. محتوای امتحان کاملا مطابق با منابع پیشنهادی است و حدود 6 الی 8 واحد از دوره ارشد شما را شامل می شود. در واقع شما با مطالعه منابع و حضور در آزمون ، در صورت قبولی حداقل 6 و حداکثر 8 واحد از دوره کارشناسی ارشد خود را طی می کنید و از بهمن ماه به عنوان دانشجوی ترم دوم وارد دانشگاه می شوید.

تصاویر زیر نمونه منابع آزمون ارشد فراگیر در سه رشته پرطرفدار می باشد و برای اطلاع از منابع سایر رشته ها می توانید علاوه بر بررسی دفترچه ، با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی ” پاسخ با ماتماس بگیرید.

تعداد واحد های درسی دوره کارشناسی ارشد حداکثر 32 واحد است که باید در 3 سال گذرانده شوند هر داوطلب بر اساس معدل اکتسابی می تواند در هر ترم حداقل 6 و حداکثر 12 واحد درسی اخذ کند.

شهریه کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور

کارشناسی ارشد پیام نور بدون کنکور ، هر آنچه باید بدانید

میزان شهریه ارشد فراگیر پیام نور با میزان شهریه دانشجویان عادی این دانشگاه تفاوتی ندارد ولی در نحوه پرداخت شهریه متفاوت هستند. به دلیل آنکه دانشجویان دوره ارشد پیام نور بدون کنکور از ترم دوم وارد دانشگاه می شوند باید شهریه ترم یک را که به صورت دانش پذیری گذرانده اند را نیز در ابتدای ترم دوم پرداخت کنند.

در واقع مابه التفاوت شهریه دوره دانش پذیری متقاضیانی که موفق به ورود به دانشگاه شده اند ، در اولین نیمسال دانشجویی متناسب با تعـداد واحـد انتخـابی دوره دانش پذیری دریافت خواهد شد. شهریه ارشد فراگیر پیام نور در تمامی رشته ها یکسان و به شرح زیر است :

  • شهریه ثابت هر ترم حدود 1/140/000 تومان
  • شهریه متغیر دروس نطری حدود 112/000 تومان
  • شهریه متغیر دروس عملی کم هزینه حدود 324/000 تومان
  • شهریه متغیر دروس عملی پر هزینه و پایان نامه حدود 520/000 تومان

دانشجویان پذیرفته شده در طرح کارشناسی ارشد پیام نور بدون کنکور ، در ابتدای ورود به دانشگاه باید شهریه ثابت + شهریه متغیر ترم یک (حدود 2 الی 2/5 تومان ) و هم چنین شهریه ثابت ترم دو را پرداخت کنند و تا زمان امتحانات پایان ترم فرصت دارند که شهریه متغیر ترم دوم را با دانشگاه تسویه کنند.

شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور مطابق مصوبات هیأت امنای دانشگاه سالانه افزایش پیدا می کند.

اسامی رشته های کارشناسی ارشد پیلم نور بدون کنکور

رشته های کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور در گروه های علوم انسانی، فنی مهندسی، علوم پایه، هنر و کشاورزی و منابع طبیعی به شرح زیر  ارائه می شود  و برخی از دانشگاه ها رشته ها را هم به صورت آموزشی – پژوهشی و هم به صورت الکترونیکی برگزار می کنند و معمولا طرفیت پذیرش در شیوه الکترونیکی بیش از آموزشی – پژوهشی است

برای دریافت فایل رشته های کارشناسی ارشد بدون فراگیر پیام نور بر روی لینک کلیک کنید

سوالات متدوال داوطلبان

  • ثبت نام ارشد فراگیر 99 در چه تاریخی انجام می گیرد؟

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور از اواخر مهر ماه آغاز می شود.

  • برای اطلاع از منابع آزمون ارشد بدون کنکور پیام نور باید به کدام سایت مراجعه کنیم؟

جهت اطلاع از منابع ارشد فراگیر، باید دفترچه راهنما را که لینک آن در این مطلب قرار داده شده است را دانلود کنید.

  • تاثیر معدل در آزمون ارشد فراگیر چقدر است؟

معدل دوره کارشناسی به میزان 20 درصد در آزمون ارشد فراگیر تاثیر گذار است.

احتمالا این را هم بپسندید  مدارک لازم برای ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه پیام نور 1401 - لیست کامل مدارک

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

فراگیر پیام نور دکتری

فراگیر پیام نور دکتری 📞 شرایط پذیرش فراگیر دکتری دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور پذیرش دانشجو را به دو شیوه بدون کنکور و با کنکور انجام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر