از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

کارشناسی ارشد برق بدون کنکور 1401 – کارشناسی ارشد مهندسی برق بدون آزمون

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

کارشناسی ارشد برق بدون کنکور

 

رشته مهندسی برق در گرایش های کنترل ، مخابرات ، قدرت و … یکی از رشته های سخت و البته جذاب فنی مهندسی محسوب می شود که خواهان زیادی هم میان علاقه مندان به رشته های فنی دارد. این رشته را اکثر دانشگاه ها ارائه می کنند و در مقطع کارشناسی می توان به صورت بدون کنکور هم در آن تحصیل کرد اما آیا در مقطع کارشناسی ارشد هم امکان تحصیل بدون کنکور دارد ؟ در ادامه این مطلب قصد داریم شرایط کارشناسی ارشد برق بدون کنکور را بررسی کنیم. همراه ما باشید.

سوالات خود را در زمینه شرایط پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های مختلف ، از مشاوران ما بپرسید تا با اطلاعات دقیق راهنمایی شوید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

امکان ادامه تحصیل بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی برق

در پاسخ به این سوال که آیا ادامه تحصیل بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی برق امکان پذیر است یا خیر لازم است بدانید که بله امکان پذیر است و شما با توجه به دانشگاهی که فارغ التحصیل شده اید و معدلی که دارید ، می توانید ثبت نام بدون کنکور این رشته را انجام دهید.

مرتبط بخوانید : شرایط شرکت در کنکور سراسری برای فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد 

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد برق بدون کنکور

اگر از رشته مهندسی برق دانشگاه های روزانه و نوبت دوم فارغ التحصیل شده اید ، به شرطی که سال فارغ التحصیلی شما همان سال باشد و جزو 10 درصد دانشجویان برتر هم رشته و هم ورودی خود باشید ، امکان پذیرش بدون کنکور در همان شعبه دانشگاه یا سایر شعبه ها برای شما مهیاست.

احتمالا این را هم بپسندید  ارشد بدون کنکور میکروبیولوژی 1402 📞 کارشناسی ارشد بدون کنکور میکروبیولوژی آزاد و پیام نور

در واقع ، دانشگاه های روزانه و نوبت دوم ظرفیت پذیرش محدودی را به مقطع کارشناسی ارشد بدون کنکور اختصاص می دهند و دانشجو تنها به شرط دارا بودن معدل خوب و قرار گرفتن در میان 10 درصد دانشجویان برتر هم رشته و هم ورودی ، می تواند مقطع ارشد را بدون کنکور وارد شود که حال یا در همان دانشگاه و یا در شعبه دیگری که آن رشته را ارائه می دهد ، پذیرفته می شود.

اما اگر از دانشگاه روزانه و شبانه فارغ التحصیل نشده اید و یا معدل شما خوب نیست ، راه های دیگری برای ادامه تحصیل بدون کنکور در مقطع ارشد را دارید. یک راه ، آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور ، راه دوم نیز ثبت نام استعداد درخشان بدون کنکور دانشگاه آزاد و راه سوم شرکت در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد.

کارشناسی ارشد برق بدون آزمون فراگیر دانشگاه پیام نور

ثبت نام بدون آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور هر ساله از سوی سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد و دارندگان مدرک لیسانس هر دانشگاهی که معدل بالای 12 دارند ، می توانند ثبت نام این دانشگاه را انجام دهند. زمان ثبت نام در اسفندماه است و نحوه ثبت نام هم به صورت اینترنتی در سایت سنجش است.

روال شرکت در آزمون ارشد فراگیر پیام نور بدین صورت است که شما رشته و گرایش مدنظرتان را انتخاب می کنید و در آن رشته – گرایش ، ثبت نام و انتخاب رشته را انجام می دهید. سپس منابعی که در دفترچه تعیین شده است را مطالعه می کنید منابع آزمون ، کتاب های درسی ترم اول رشته انتخابی شما هستند و اگر در آزمون قبول شوید ، ترم یک شما با شرکت در آزمون و کسب نمره قبولی ، به پایان می رسد و با ورود به دانشگاه ، ترم دوم شما آغاز می شود.

مرتبط بخوانید : زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

کارشناسی ارشد برق بدون کنکور استعداد درخشان دانشگاه آزاد

در صورتی که تمایل به ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد دارید ، این دانشگاه از دو طریق در مقطع کارشناسی ارشد دانشجوی بدون کنکور پذیرش می کند. یک که چندین سال است اجرا می شود ، پذیرش از طریق طرح استعداد درخشان می باشد. این طرح فقط به معدل داوطلبان و سال فارغ التحصیلی آنها توجه می کند به صورتی که معدل نباید کمتر از 16 باشد و از زمان فارغ التحصیلی نیز حداکثر 3 سال گذشته باشد.

احتمالا این را هم بپسندید  کارشناسی ارشد تهران مرکز بدون کنکور 1402 📞 زمان و راهنمای ثبت نام

اگر واجد شرایط مذکور هستید ، می توانید در مردادماه برای ثبت نام اقدام کنید و فرقی نمی کند از کدام دانشگاه فارغ التحصیل شده باشید. در زمان ثبت نام مجاز هستید که 100 کد رشته را انتخاب و ثبت کنید.

راه دوم پذیرش در مقطع ارشد دانشگاه آزاد ، شرکت در آزمون فراگیر است. این آزمون فقط یکبار در سال 1401 برگزار شده است و هنوز مشخص نیست که آیا در سال 1402 هم برگزار خواهد شد یا خیر.

مرتبط بخوانید : ترمیم معدل کارشناسی ارشد – شرایط ترمیم معدل ارشد در تمام دانشگاه ها

سوالات متداول

  • آیا رشته مهندسی برق در مقطع کارشناسی ارشد بدون کنکور ارائه می شود ؟

بله ، امکان تحصیل بدون کنکور در مقطع ارشد مهندسی برق فراهم است.

  • شرایط پذیرش بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی برق چیست ؟

شرایط کارشناسی ارشد برق بدون کنکور دانشگاه های مختلف ، متفاوت است که توصیه می شود این مطلب را بررسی کنید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تکمیل ظرفیت ارشد فراگیر پیام نور

تکمیل ظرفیت ارشد فراگیر پیام نور 📞 زمان و شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت فراگیر پیام نور

تکمیل ظرفیت ارشد فراگیر پیام نور ممکن است برگزار شود تا داوطلبانی که در مرحله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر