از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شرایط شرکت در کنکور سراسری برای فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد 1402

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شرایط شرکت در کنکور سراسری برای فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد 1402

 

دسته ای از داوطلبان آزمون سراسری را دارندگان مدرک کارشناسی ارشد تشکیل می دهند که می خواهند با شرکت در کنکور سراسری ، تحصیل مجدد داشته باشند. شرایط شرکت در کنکور سراسری برای فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد فراهم است و این دسته از داوطلبان می توانند در آزمون سراسری هر یک از 5 گروه آزمایشی شرکت نمایند و پس از اعلام رتبه ها از سوی سازمان سنجش ، نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند. در ادامه این مطلب راهنمای کاملی برای فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد در خصوص شرایط شرکت در کنکور را شرح می دهیم.

با توجه به اینکه شرایط  کنکور مجدد هر ساله با تغییراتی همراه است ، شما عزیزان می توانید حهت کسب اطلاعات در خصوص آخرین شرایط شرکت مجدد در کنکور، یک تماس تلفنی مفید با مشاوران ارشد مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما داشته باشید تا شما را راهنمایی کنند و با آگاهی کامل اقدام به شرکت در کنکور نمایید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

شرایط شرکت در کنکور سراسری برای فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد

کنکور سراسری هر ساله برای 5 گروه آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان برگزار می شود و سازمان سنجش آموزش کشور نیز مسئول برگزاری آزمون است. در این آزمون داوطلبان زیادی حضور دارند مخصوصا کنکور تجربی که به دلیل داشتن رشته های پزشکی و پیراپزشکی ، متقاضیان بیشتری هم دارد.

سازمان سنجش آموزش کشور برای ثبت نام کنکور سراسری یکسری شرایط را در نظر می گیرد تا فقط داوطلبانی که واجد شرایط هستند ، بتوانند در آزمون شرکت کنند. این شرایط در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری درج شده اند و شرایط برای فارغ التحصیلان ارشد متفاوت تر است.

مرتبط بخوانید : استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران

اگر مدرک کارشناسی ارشد دارید و می خواهید در کنکور سراسری شرکت کنید ، لازم است بدانید که امکان شرکت در کنکور را دارید و برای تحصیل مجدد هیچ محدودیتی برای شما وجود ندارد. اما باید دارای شرایط زیر باشید :

  • اگر آقا هستید ، باید از نظر نظام وظیفه مشکلی برای ادامه تحصیل نداشته باشید و با توجه به اینکه برای هر مقطع تحصیلی فقط یکبار معافیت تحصیلی صادر می شود ، برای شرکت در کنکور و تحصیل مجدد می بایست کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت ارائه نمایید.
  • اگر از رشته های علوم پزشکی فارغ التحصیل شده اید برای شرکت مجدد در کنکور سراسری باید طرح تعهد خدمت خود را به پایان رسانده باشید.
  • برای شرکت در کنکور سراسری نباید به هیچ ارگان یا دستگاه اجرایی تعهد خدمت داشته باشید.
احتمالا این را هم بپسندید  شهریه فراگیر ارشد دانشگاه آزاد 1402 📞 شهریه کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد

شرایط شرایط شرکت در رشته های پزشکی کنکور سراسری برای فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد

اکثر دارندگان مدرک کارشناسی ارشد که تقاضای شرکت در کنکور سراسری را دارند ، به دنبال قبولی در رشته های پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی و رشته های پیراپزشکی هستند و این سوال را دارند که آیا می توانند در این رشته ها تحصیل کنند یا خیر ؟

اگر شما هم تقاضای تحصیل در رشته های گروه پزشکی را دارید لازم است بدانید که شرایط تحصیل در این رشته ها برای شما فراهم است و می توانید هر یک از رشته های پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، پرستاری ، اتاق عمل ، هوشبری و … را در دانشگاه های روزانه ، پردیس خودگردان و آزاد انتخاب کنید.

مرتبط بخوانید : تحصیل مجدد در مقطع کارشناسی پیام نور

راهنمای ثبت نام کنکور برای فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد

فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد برای شرکت در کنکور سراسری باید در بهمن ماه نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند. نحوه ثبت نام کنکور به صورت اینترنتی می باشد و سازمان سنجش در سایت خود به نشانی sanjesh.org ثبت نام را انجام می دهد. در زمان ثبت نام کنکور باید یک فرم را تکمیل کنید و حتما باید گزینه “فارغ التحصیل شده مقطع کارشناسی ارشد” را در فرم تیک بزنید.

جهت ثبت نام در کنکور ، باید کارت اعتباری گروه آزمایشی مدنظرتان را انتخاب کنید و هزینه شرکت در آن گروه آزمایشی را بپردازید. پس از تکمیل فرم ثبت نام نیز به شما یک شماره پرونده و کدپیگیری ارائه خواهد شد که لازم است این کدها را تا زمان پذیرش نهایی در دانشگاه نزد خود حفظ کنید.

احتمالا این را هم بپسندید  ثبت نام ارشد 1403 - راهنمای کاربردی ثبت نام کارشناسی ارشد

سوالات متداول

  • آیا فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد می توانند در کنکور سراسری شرکت کنند ؟

بله ، شرکت در کنکور سراسری برای فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد امکان پذیر است.

  • شرایط شرکت در کنکور سراسری برای فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد چیست ؟

شرایط شرکت در کنکور سراسری را برای فارغ التحصیلان ارشد به طور کامل در این مطلب شرح دادیم.

  • آیا فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد اجازه انتخاب رشته های پزشکی را دارند ؟

بله ، فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد می توانند رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی را در دانشگاه های روزانه و شهریه پرداز انتخاب کنند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بهترین آموزشگاه کنکور در غرب تهران

بهترین آموزشگاه کنکور در غرب تهران 📞 نکات انتخاب بهترین آموزشگاه کلاس کنکور

پیدا کردن بهترین آموزشگاه کنکور در غرب تهران می تواند کار سختی باشد چرا که …

2 نظر

  1. رضوان حقی

    سلام من ارشد مدیریت از پردیس دارم آیا میتونم در کنکور تجربی شرکت کنم ؟آیا نیاز به ایجاد سابقه در رشته تجربی دارم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. اگر می خواهید از تاثیر مثبت سوابق تحصیلی بهره مند شوید می توانید در امتحانات ایجاد سابقه تحصیلی شرکت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر