از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

چگونه استعداد درخشان دانشگاه شویم – شرایط استعداد درخشان تمام دانشگاه ها

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

چگونه استعداد درخشان دانشگاه شویم

فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی دانشگاه های سراسری و آزاد که قصد ورود به مقطع کارشناسی ارشد را دارند می توانند از دو طریق اقدام کنند ؛ راه اول که همان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد می باشد اما اگر در این آزمون رتبه مناسبی کسب نشود ، راه دوم پذیرش از طریق استعداد درخشان می باشد. تمام دانشجویان مشمول پذیرش بر اساس قانون استعداد درخشان نیستند و باید دارای شرایطی باشند. در ادامه این مطلب می خواهیم بررسی کنیم که چگونه استعداد درخشان دانشگاه شویم. با ما همراه باشید.

برای پرسیدن سوالات خود راجع به شرایط شرکت در طرح استعداد درخشان ، با مشاوران ما تماس بگیرید تا به طور کامل راهنمایی شوید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

چگونه استعداد درخشان دانشگاه شویم

قبولی در مقطع کارشناسی ارشد از طریق سهمیه استعداد درخشان شرایط راحت تری دارد و دانشجو می تواند بر اساس سوابق تحصیلی خود وارد رشته و گرایش مورد علاقه اش در مقطع کارشناسی ارشد شوند. تمام دانشجویان واجد شرایط استفاده از سهمیه استعداد درخشان نیستند و در دانشگاه های سراسری و آزاد این شرایط تغییر می کنید :

مرتبط بخوانید : سهمیه استعداد درخشان ارشد وزارت بهداشت

شرایط استعداد درخشان دانشگاه روزانه و نوبت دوم

دانشگاه روزانه نیز برای مقطع کارشناسی ارشد طرح استعداد درخشان را در نظر گرفته است تا دانشجویان برتر و ممتاز هر یک از رشته های تحصیلی بتوانند تحصیلات خود را بدون شرکت در آزمون ادامه دهند. دانشجویان واجد شرایط استعداد درخشان دانشگاه روزانه به شرح زیر می باشند :

  • رتبه های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیاد های علمی و دانشجویی برای ورود به همان رشته یا رشته مرتبط
  • دانشجویان نمونه کشوری با معرفی معاونت دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به شرطی که از نظر میانگین کل همتراز پانزده درصد برتر در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند.
  • دانشجویان رتبه اول تا سوم جشنواره های معتبر علمی مثل جشنواره خوارزمی ، جشنواره رازی و فارابی در رشته و گروه آزمایشی مرتبط
  • دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی که طی 6 نیمسال تحصیلی حداقل 100 واحد درسی گذرانده اند و به لحاظ میانگین ، جزو ده درصد دانشجویان برتر هم رشته و هم ورودی خود قرار دارند و طی 8 نیمسال نیز فارغ التحصیل شده اند.
  • دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی که طی 6 نیمسال تحصیلی حداقل 100 واحد درسی گذرانده اند و به لحاظ میانگین ، جزو 20 درصد دانشجویان برتر هم رشته و هم ورودی خود قرار دارند و طی 8 نیمسال نیز فارغ التحصیل شده اند. و در کنکور ریاضی یا تجربی رتبه زیر 100 به دست آورده بودند. یا در کنکور انسانی، هنر و زبان رتبه آنها زیر 50 بوده است.
احتمالا این را هم بپسندید  ایران داک - لینک ورود به سامانه ایران داک و راهنمای استفاده

چگونه استعداد درخشان دانشگاه آزاد شویم

شرایط استعداد درخشان دانشگاه آزاد به نسبت دانشگاه روزانه آسان تر است و این دانشگاه برای پذیرش دانشجو به صورت استعداد درخشان ، معدل را مد نظر قرار می دهد. دانشجویان رشته های غیرعلوم پزشکی یعنی رشته های انسانی ، فنی مهندسی ، علوم پایه و …. برای پذیرش بر اساس استعداد درخشان در دانشگاه آزاد باید دارای حداقل معدل 16 باشند و این شرط معدل برای دانشجویان رشته های علوم پزشکی ، حداقل معدل 17 به بالا است.

مرتبط بخوانید : زمان ثبت نام استعداد درخشان ارشد دانشگاه آزاد و تکمیل ظرفیت استعداد درخشان ارشد دانشگاه آزاد 

برای پذیرش با سهمیه استعداد درخشان در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ، نیاز به ثبت نام در سایت azmoon.org می باشد. در این سامانه لینک ثبت نام قرار داده می شود که زمان آن در تیرماه می باشد. داوطلبان واجد شرایط می بایست به سایت مراجعه کنند و ابتدا دفترچه راهنما را مطالعه نمایند. پس از اطلاع از اینکه رشته تحصیلی آنها در دانشگاه ازاد به صورت استعداد درخشان ارائه شده است ، می توانند در سامانه مذکور هزینه بپردازند و ثبت نام و انتخاب رشته خود را انجام دهند.

شرایط استعداد درخشان سایر دانشگاه ها

شرایط استعداد درخشان سایر دانشگاه ها مثل دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی به این صورت است که هر یک از واحد های دانشگاهی شرط معدل تعیین می کنند و دانشجویانی که جزو نفرات برتر هم رشته و هم ورودی خود باشند و معدل مدنظر دانشگاه را به دست آورند ، می توانند بر اساس سهمیه استعداد درخشان وارد مقطع کارشناسی ارشد شوند.

احتمالا این را هم بپسندید  حداکثر مدت مجاز تحصیل کارشناسی ارشد 📞 راهنمای کامل

سوالات متداول

  • چگونه استعداد درخشان دانشگاه روزانه شویم ؟

اگر از مقطع کارشناسی دانشگاه روزانه فارغ التحصیل شده اید ، برای استعداد درخشان شدن در مقطع کارشناسی ارشد باید دارای یکسری شرایط باشید که در این مطلب توضیح دادیم.

  • چگونه استعداد درخشان دانشگاه آزاد شویم ؟

شرایط استعداد درخشان دانشگاه آزاد برای رشته های علوم پزشکی و غیرعلوم پزشکی را می توانید در این مطلب مطالعه کنید.

  • شرط معدل استعداد درخشان چقدر است ؟

شرط معدل استعداد درخشان در دانشگاه های مختلف ، متغیر است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

رشته های ارشد دانشگاه معارف اصفهان

رشته های ارشد دانشگاه معارف اصفهان 1402 📞 لیست کامل رشته ها

دانشگاه غيرانتفاعی معارف قرآن و عترت اصفهان ، یک مرکز غیردولتی و غیرانتفاعی است که …

2 نظر

  1. سلام آیا با داشتن یکی از شرایط استعداد درخشان بودن ..
    می‌توانیم در فراخوان شرکت کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر