از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

پرداخت نکردن هزینه انصراف از دانشگاه 1401 – انصراف از دانشگاه بدون پرداخت جریمه

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

پرداخت نکردن هزینه انصراف از دانشگاه

 

داوطلبان بسیاری هستند که بعد از قبولی در دانشگاه بنا به دلایلی مثل دور بودن دانشگاه ، علاقه نداشتن به رشته و دانشگاه قبول شده و مواردی مشابه ، تقاضای انصراف از دانشگاه را دارند همچنین بعضی از دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه نیز متقاضی انصراف از تحصیل هستند. انصراف از دانشگاه با پرداخت هزینه همراه است و فرقی نمی کند که شما دانشجوی کدام دانشگاه باشید ، باید جریمه انصراف از آن دانشگاه را بپردازید تا با درخواست شما مبنی برا انصراف از دانشگاه ، موافقت شود. سوالی که در این میان پرسیده می شود این است که پرداخت نکردن هزینه انصراف از دانشگاه چه مشکلاتی به همراه دارد ؟ آیا می توان بدون پرداخت جریمه از دانشگاه انصراف داد ؟ در صورت عدم پرداخت جریمه ، آیا امکان شرکت مجدد در کنکور یا ثبت نام در دانشگاهی دیگر وجود دارد ؟ ما در این مطلب می خواهیم پاسخ تمام این سوالات را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

پرداخت نکردن هزینه انصراف از دانشگاه دانشجویان ترم یک

اکثر دانشجویانی که متقاضی انصراف از دانشگاه هستند ، دانشجویان ورودی سال جدید می باشند که یا در دانشگاه ثبت نام کرده اند و به عنوان دانشجوی ترم یک محسوب می شوند و یا اینکه ثبت نام نکرده اند. اگر در دانشگاهی قبول شده اید اما برای ثبت نام قطعی اقدام نکرده اید و مدارکی به دانشگاه تحویل نداده اید ، شما نیازی به انصراف ندارید و در صورت عدم مراجعه به دانشگاه در موعد مقرر ، از پذیرش در دانشگاه حذف می شوید.

احتمالا این را هم بپسندید  هزینه انصراف از دانشگاه فرهنگیان 1401 - راهنمای شرایط و هزینه

اما اگر دانشجوی ترم یک دانشگاه هستید ، با توجه به دانشگاه محل تحصیل تان ممکن است از شما هزینه انصراف دریافت شود یا اینکه از پرداخت جریمه معاف شوید. دانشجویان ترم یک در صورت ارائه دلایل منطقی ، می توانند بدون پرداخت جریمه از دانشگاه انصراف دهند و سپس برای شرکت در کنکور سال آینده و یا ثبت نام در دانشگاهی دیگر اقدام نمایند.

مرتبط بخوانید : هزینه انصراف از دانشگاه ازاد ترم یک

پرداخت نکردن جریمه انصراف از دانشگاه آزاد

هزینه انصراف از دانشگاه آزاد رقم بالایی است و در صورت عدم پرداخت جریمه ، انصراف برای دانشجو رد نمی شود. اگر هدفتان از انصراف دانشگاه آزاد ، ثبت نام در دانشگاه دیگری است ، لازم است بدانید که بدون قطعی نشدن انصراف شما در این دانشگاه ، سایر دانشگاه ها ثبت نام شما را انجام نمی دهند. البته شما می توانید تحصیل همزمان در دانشگاه آزاد و پیام نور را داشته باشید یعنی این دو دانشگاه به توافق رسیده اند که برای کمتر شدن دانشجویان انصرافی خود ، امکان تحصیل همزمان را برای دانشجویان فراهم سازند.

مرتبط بخوانید : تحصیل همزمان در دانشگاه آزاد و پیام نور

پرداخت نکردن هزینه انصراف از دانشگاه روزانه

دانشگاه روزانه با وجود آنکه شهریه پرداز نیست ، اما از دانشجویان انصرافی خود جریمه دریافت می کند و جریمه انصراف از این دانشگاه با توجه به مقطع ، رشته ، سال ورود به دانشگاه ، تعداد ترم های گذرانده شده ، تعداد ترم های باقی مانده و …. تعیین می شود. دانشجویان دانشگاه روزانه که می خواهند انصراف دهند ، در صورت عدم پرداخت جریمه ، امکان شرکت در کنکور یا ثبت نام در دانشگاهی دیگر را نخواهند داشت.

مرتبط بخوانید : هزینه انصراف از دانشگاه دولتی

عدم پرداخت هزینه انصراف از دانشگاه و شرکت در کنکور سراسری

عمده دانشجویان متقاضی انصراف از دانشگاه ، تصمیم به شرکت مجدد در کنکور سراسری دارند و می خواهند وارد رشته مورد علاقه خود شوند. بالاتر توضیح داده شد که برای انصراف از دانشگاه ، نیاز به پرداخت جریمه است تا مجوز انصراف دانشجو صادر شود اما اگر قصد دانشجو شرکت در کنکور سراسری باشد ، قوانین فرق می کند.

احتمالا این را هم بپسندید  شرایط انصراف از دانشگاه غیر انتفاعی - هزینه انصراف 1401

اگر شما دانشجوی دانشگاه روزانه هستید ، برای ثبت نام کنکور سراسری حتما باید از دانشگاه خود انصراف دهید اما اگر از دانشجویان سایر دانشگاه ها هستید ، نیازی نیست که از دانشگاه انصراف دهید و می توانید بعد از شرکت در کنکور سراسری و کسب نتیجه دلخواه ، درخواست انصراف خود را به ثبت برسانید.

مرتبط بخوانید : تحصیل همزمان دو رشته در دانشگاه آزاد و دولتی

سوالات شما

  • آیا می توان بدون پرداخت نکردن هزینه انصراف از دانشگاه ، انصراف داد ؟

لازمه قطعی شدن انصراف از تحصیل دانشجو ، پرداخت هزینه انصراف می باشد.

  • تکلیف دانشجویان انصرافی از دانشگاه که جریمه پرداخت نکرده اند چیست ؟

دانشجویان انصرافی تا زمانی که وضعیت تحصیل خود را در دانشگاه مشخص نکنند ، امکان ثبت نام در سایر دانشگاه ها را ندارند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

مدارک لازم برای انصراف از دانشگاه

مدارک لازم برای انصراف از دانشگاه 1402 📞 معرفی لیست کامل مدارک

هر دانشجویی ممکن است پس از مدتی تحصیل در رشته و دانشگاه پذیرفته شده خود، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر