از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

هزینه انصراف از دانشگاه دولتی 1402 📞 جریمه انصراف

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

دانشجویان دانشگاه های دولتی که به هر دلیلی از رشته‌ تحصیلی و دانشگاه خود انصراف می دهند ، باید هزینه ای را تحت عنوان جریمه انصراف از دانشگاه پرداخت نمایند تا با درخواست انصراف از تحصیل آنها موافقت شود. میزان هزینه انصراف از دانشگاه دولتی 1402 در رشته‌ ها و مقاطع تحصیلی مختلف متفاوت است همچنین ترم انصراف از تحصیل نیز در تعیین جریمه انصراف ملاک قرار می گیرد مثلا هزینه انصراف از تحصیل دانشجویان ترم یک با دانشجویان سال بالاتر متفاوت می باشد. ما در این مطلب می خواهیم شما را برای هزینه انصراف از دانشگاه دولتی به طور کامل راهنمایی کنیم. با ما همراه باشید.

هزینه انصراف از دانشگاه دولتی در سال تحصیلی 1402 مشخص شد ، کلیه دانشجویان عزیزی که قصد انصراف از دانشگاه را دارند ، می توانند برای اطلاع از میزان دقیق مبلغ هزینه انصراف با توجه به رشته‌ و مقطع تحصیلی ، با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرند تا پس از راهنمایی کامل و اطلاع از آخرین شرایط انصراف از تحصیل دانشگاه دولتی ، نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

هزینه انصراف از دانشگاه دولتی 1402

طبق دستورالعمل های موجود و مصوبات وزارت علوم تحقیقات و فناوری ، دانشجویان دانشگاه های دولتی و روزانه برای انصراف از تحصیل موظف به پرداخت هزینه های بهره مندی از آموزش رایگان هستند و دانشجو پس از تسویه حساب و ارائه فیش بانکی مبنی بر پرداخت جریمه ، می تواند انصراف خود را قطعی کند.

احتمالا این را هم بپسندید  هزینه انصراف از دانشگاه فرهنگیان 1401 - راهنمای شرایط و هزینه

جریمه انصراف از تحصیل در دانشگاه های سراسری متفاوت است و رشته‌ و مقطع تحصیلی دانشجو در تعیین مبلغ جریمه انصراف از تحصیل محاسبه می شود. در دانشگاه های دولتی روزانه و همجنین دانشگاه فرهنگیان که از دانشگاه های روزانه به شمار می رود ، جریمه انصراف از تحصیل با توجه به رشته‌ ، مقطع تحصیلی و دانشگاه ، برآورد شده‌ و به عنوان مبلغ جریمه به دانشجو اعلام می شود.

مرتبط بخوانید : هزینه انصراف از دانشگاه ازاد ترم یک و هزینه انصراف از دانشگاه فرهنگیان

شرایط انصراف از تحصیل دانشگاه دولتی

مهم ترین شرایط انصراف از تحصیل دانشگاه دولتی که دانشجویان متقاضی انصراف از تحصیل باید این شرایط را مد نظر داشته‌ باشند و با آگاهی کامل نسبت به پرداخت هزینه انصراف اقدام کنند ، به شرح زیر است :

  • پذیرفته‌ شدگان دانشگاه های غیرروزانه اعم از نوبت دوم ، پردیس خودگردان ، آزاد ، پیام نور و … در کنکور 1402 در صورت تمایل برای شرکت و ثبت نام کنکور 1403 ، نیازی نیست که از دانشگاه خود انصراف دهند و می توانند پس از قبولی در دانشگاه جدید ، درخواست انصراف از دانشگاه قبلی را مطرح کنند.

لغو محرومیت یکساله دانشجویان روزانه

  • دانشجویان ورودی 1402 دانشگاه روزانه  ، برای شرکت در کنکور 1403 و انتخاب مجدد دانشگاه روزانه ، محرومیتی شامل حالشان نمی شود و می توانند شرکت کنند. در سال های گذشته برای دانشجویان ورودی جدید دانشگاه روزانه محرومیت یکساله انتخاب دانشگاه روزانه وجود داشت که این محرومیت برداشته‌ شده‌ است.
  • پذیرفته‌ شدگان دانشگاه روزانه کنکور 1402 که برای ثبت نام قطعی خود به دانشگاه مراجعه نکرده‌ اند ، نیازی نیست که برای انصراف از تحصیل درخواست دهند و با ثبت نام نکردن‌ در دانشگاه ، انصراف آنها ثبت شده است.
  • دانشجویان دانشگاه روزانه برای شرکت در کنکور 1402 حتما باید قبل از اتمام زمان ثبت نام کنکور 1402 ، انصراف خود را قطعی کرده‌ باشند.
احتمالا این را هم بپسندید  شرایط و هزینه انصراف از دانشگاه آزاد 1401 - 1402 - پاسخ با ما

تمام شرایطی که گفته‌ شده‌ برای تمام مقاطع کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری صدق می کند و درخواست انصراف از تحصیل باید به صورت کتبی و حضوری در دانشگاه ثبت شود.

مرتبط بخوانید : مدارک لازم برای انصراف از دانشگاه

سوالات شما

  • جریمه انصراف از دانشگاه دولتی چقدر است ؟

هزینه انصراف از دانشگاه دولتی با توجه به سال ورود به دانشگاه ، ترم تحصیلی ، رشته‌ تحصیلی ، مقطع تحصیلی و عوامل دیگر تعیین می شود.

  • آیا می توان بدون پرداخت جریمه از دانشگاه دولتی انصراف داد ؟

خیر ، لازمه قطعی شدن‌ انصراف از تحصیل در دانشگاه ، پرداخت جریمه است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ترک تحصیل از دانشگاه بدون انصراف

ترک تحصیل از دانشگاه بدون انصراف 1403 📞 شرایط و راهنمای ترک تحصیل بدون انصراف از دانشگاه

ترک تحصیل از دانشگاه بدون انصراف و پرداخت هزینه انصراف از تحصیل موضوعی است که …

28 نظر

  1. سلام و خسته نباشید من ورودی ۹۸ دانشگاه دولتی بهداشت هستم و الان دارم انصراف میدم حدودا هزینش چقدره و چه چیز های معیار هست مثل ترم و….

    • پاسخ با ما

      سلام. برای اطلاع از جزئیات دقیق هزینه انصراف از تحصیل دانشگاه دولتی ، با مشاوران تماس بگیرید.

  2. سلام من ورودی 99 روزانه هستم برای انتخاب رشته روزانه 1401 حتما باید 2ترم دانشگاه رو کامل بگذرونم؟

    • پاسخ با ما

      سلام آیدا عزیز. دانشجویان روزانه ورودی 99 به مدت یکسال از شرکت در کنکور سراسری به منظور ورود به دانشگاه روزانه محروم هستند ولی پس از یکسال می توانند با پرداخت هزینه انصراف از دانشگاه دولتی از دانشگاه خود انصراف دهد و در کنکور سراسری شرکت نمایند و دانشگاه های روزانه را انتخاب نمایند.

  3. سلام ، من ورودی ۹۹ روزانه رشته ارشد تاریخ دانشگاه دولتی هستم ولی به دلایلی انصراف دادم به خاطر مشکلات ، ایا باید جریمه بپردازم ؟ چون میخوام ارشدمو در دانشگاه پیام نور ادامه بدم .ممنون میشم راهنماییم کنید . با تشکر

    • پاسخ با ما

      پذیرفته شدگان دانشگاه روزانه کنکور 99 که برای ثبت نام قطعی خود به دانشگاه مراجعه نکرده اند ، نیازی نیست که برای انصراف از تحصیل درخواست دهند و با ثبت نام نکردن در دانشگاه ، انصراف آنها ثبت شده است.

  4. سلام من دانشجوی ورودی ۹۹روزانه هستم .
    ترم یک ثبت نام کردم ولی امتحانات رو ندادم و در ترم دو هم کلا ثبت نام نکردم حالا انصراف دادم جریمه ۲میلیون اومد.
    میخواستم ببینم آیا این ممکنه؟
    جریمه زیاد نیست؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. جریمه انصراف از دانشگاه دولتی با توجه به مقطع و رشته تحصیلی متفاوت است. اگر دانشگاه مبلغ 2 میلیون در نظر گرفته است ، باید پرداخت کنید.

  5. سلام وقتتون بخیر
    من دانشجوی کارشناسی روزانه هستم و دو ترم رو هم پاس کردم و میخوام انصراف بدم الان میتونم انصراف بدم یا باید ترم سوم رو هم بخونم. واینکه میتونم کنکور بدم هم دوباره دانشگاه دولتی دوره روزانه قبول بشم آیا از جریمه انصراف معاف میشم یا باید جریمه رو پرداخت کنم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای انصراف از دانشگاه دولتی باید هزینه بپردازید و با توجه به اینکه دو ترم از تحصیل شما گذشته است می توانید در کنکور 1401 شرکت کنید و مجددا وارد دانشگاه روزانه شوید.

  6. سلام.
    من دانشجوی روزانه و ورودی ۹۷ هستم میخواستم ببینم اگر الان در ترم ۷ انصراف بدم و بخوام مدرک گاردانیم رو هم تز دانشگاه دریافت کنم باز هم لازمه جریمه بپردازم یا نه؟ درصورتی که ترم ۷ انتخاب واحد کنم جریمه داره؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله مشمول پرداخت هزینه انصراف از دانشگاه دولتی می باشید

  7. سلام من ورودی 98 دانشگاه روزانه بودم و بعد از دو ترم از دانشگاه انصراف دادم امسال تو دوره شبانه پذیرفته شدم ایا مشمول خسارت میشم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. باید انصراف خود را در دانشگاه روزانه به صورت کتبی ارائه کنید و هزینه انصراف نیز توسط دانشگاه تعیین می شود.

  8. با سلام وقت بخیر من دانشجوی ترم 5 هستم و قصد انصراف دارم و قصد دارم مجددا در کنکور روزانه 1401ثبت نام کنم حتما باید جریمه انصراف پرداخت کنم ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله شما مشمول پرداخت هزینه انصراف از دانشگاه دولتی می باشید.

  9. با سلام
    دانشجوی دکتری 1400 روزانه هستم، ثبت نام و انتخاب واحد ترم جاری انجام دادم و کمتر یک ماه از در کلاسها حضور داشتم، درخواست انصراف از تحصیل داده ام. میزان جریمه چگونه برآورد می شود؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمائید.

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا برای راهنمایی کامل و دقیق در خصوص هزینه انصراف از دانشگاه دولتی مقطع دکتری ، با مشاوران ما تماس بگیرید.

  10. سلام دانشجو ترم یک دانشگاه دولتی ام میخوام قبل از امتحانات انصراف بدم ایا میتونم کنکور ۴۰۱ شرکت کنم

    • پاسخ با ما

      با سلام. باید تا اسفندماه برای انصراف از دانشگاه اقدام کنید.

  11. با سلام من در دانشگاه دولتی کاردانی سال ۹۹ قبول شدم والان بعد از دو ترم قبول شد ودر ترم ۳ هستم ومی خواهم انصراف بدم برم خدمت سربازی آیا مشمول جریمه میشم

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله برای انصراف از تحصیل از دانشگاه دولتی باید جریمه پرداخت کنید.

  12. سلام وقت شما بخیر. من دانشجوی ترم دو دکتری دانشگاه دولتی هستم. الان میخوام انصراف بدم برم سربازی و به احتمال زیاد دیگه ادامه تحصیل ندم آیا مشموش جریمه میشم؟

  13. سلام وقت بخیر من دانشجوی دکتری ترم ۳ دانشگاه تبریز و روزانه هستم میخواستم انصراف بدم آیا باید هزینه پرداخت کنم یا بعد از یکسال دیگر موردی ندارد؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  14. سلام.من دانشجوی روزانه هستم.در صورتی که از دانشگاه انصراف ندم و مرخصی بگیرم و مجدد کنکور بدم و روزانه قبول بشم.باید به دانشگاه هزینه انصراف بدم؟

  15. با سلام من دانشجوی روزانه بودم ولی به علت مشروطی الان شبانه شدم و شهریه پرداز بودم. برای من اخراجی زده بودن ولی برای ادانه تحصیلم تا دریافت مدرک کاردانی موافقت کردم. در صورت انصراف شامل پرداخت جریمه میشم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر