از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

نکات تست زنی نمونه دولتی 📞 نکات طلایی تست زنی آزمون نمونه دولتی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

نکات تست زنی نمونه دولتی

مدارس نمونه دولتی از مدارس برتر کشور هستند که از طریق آزمون ورودی در پایه دهم مقطع دوم متوسطه دانش آموز پذیرش می کنند. سوالات آزمون نمونه دولتی نهم به دهم به صورت تستی مطرح می شود و مشکلی که اکثر دانش آموزان با توجه به شیوه آموزش تشریحی مدرسه دارند ، حل کردن سوالات تستی است و داوطلبان آزمون نمونه دولتی برای موفقیت در این ازمون باید نکات تست زنی را یاد بگیرند.

مشاوره شرکت در آزمون نمونه دولتی و قبولی در این آزمون – مشاوره از طریق تماس با مشاوران پاسخ با ما

همین حالا تماس بگیرید و در زمینه های برنامه ریزی درسی ، تراز قبولی و منابع ازمون نمونه دولتی 1403 مشاوره تخصصی دریافت کنید.

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

نکات طلایی تست زنی آزمون نمونه دولتی

سوالات آزمون نمونه دولتی نهم به دهم از دروس ریاضی ، علوم تجربی ، ادبیات و … طراحی می شوند که تمام سوالات نیز به صورت تستی و چهارگزینه ای هستند. بنابراین دانش آموزانی که در آزمون نمونه دولتی شرکت می کنند باید با استفاده از روش ها و نکات تست زنی مثل تکنیک ضربدرمنها و یا تکنیک حذف گزینه ، به تعداد بیشتری از سوالات پاسخ دهند و شانس بیشتری برای پذیرش داشته باشند.

روش ها و نکات تست زنی مختلفی برای آزمون نمونه دولتی وجود دارد که البته این روش ها فقط برای آزمون نمونه دولتی نیست و شما در هر آزمون تستی مثل آزمون تیزهوشان یا حتی کنکور سراسری شرکت کنید ، استفاده از این روشها برای کسب درصد دروس بالاتر موثر خواهد بود.

در ادامه چند مورد از نکات طلایی تست زنی آزمون نمونه دولتی را توضیح داده‌ ایم :

تکنیک ضربدر منها

منظور از تکنیک ضربدرمنها به این صورت است که شما یک دور سوالات آزمون را بررسی می کنید و اگر جواب سوالی را بلد بودید ، سریع پاسخ می دهید و میروید سوال بعدی. اما اگر در جواب سوالی شک داشتید ، باید در کنار سوال علامت ضربدر قرار دهید و اگر جواب سوالی را نمی دانستید ، علامت منها در کنار سوال بزنید.

احتمالا این را هم بپسندید  نتایج آزمون نمونه دولتی نهم به دهم 1403 📞 اعلام نتایج نمونه دولتی نهم به دهم

بعد از اینکه به تمام سوالات پاسخ دادید ، در وقت اضافه به سوالاتی که کنارشان ضربدر زده‌ اید برگردید و دوباره سعی در حل کردن آنها داشته باشید. با این تکنیک به تمام سوالات آسان آزمون پاسخ می دهید و زمان برای حل سوالات سخت هدر نمی رود.

مرتبط بخوانید : نکات مهم در جلسه کنکور

پاسخگویی به تست های شک دار

بیشتر دانش آموزان از ما میپرسند که آیا به سوالات شک دار پاسخ بدیم یا نه ؟ این موضوع را در نظر داشته باشید که تست های پاسخ غلط برای شما نمره منفی می آورند و به ازای هر سه پاسخ غلط ، یک پاسخ درست شما از بین می رود و تست های شک دار به دلیل آنکه احتمال درست بودن آنها 50 درصد است پس ممکن است نمره منفی برای شما داشته باشند.

توصیه ما این است که پس از پاسخ دادن به سوالات آسان آزمون ، به سوالات شک دار برگردید و با دقت تمام پاسخ دهید ولی پس از به دست آوردن پاسخ اگر بازهم شک داشتید ، آن تست را رها کنید و زمان بیشتری را برای آن صرف نکنید

در این رابطه بخوانید : نکات طلایی کنکور

نکات تست زنی نمونه دولتی – تکنیک حذف گزینه ها

یکی از نکات تست زنی بسیار کارآمد در آزمون نمونه دولتی ، تکنیک حذف گزینه ها است. از این تکنیک برای درسهای حفظی مثل علوم تجربی و عربی استفاده کنید و به این صورت است که باید گزینه اشتباه را تشخیص و حذف کنید تا در نهایت یک گزینه درس باقی بماند.

بهترین روش های مطالعه برای قبولی در آزمون نمونه دولتی چیست ؟

چگونه در مدارس نمونه دولتی قبول شویم ؟

بهترین کتاب های کمک آموزشی آزمون نمونه دولتی چیست ؟

در روز باید چقدر تست کار کنیم ؟

بهترین کتاب های تست زنی نمونه دولتی چیست؟

بهترین زمان تست زنی چه زمانی است ؟

چگونه سرعت تست زنی خود را افزایش دهیم؟

برای پاسخ به تمام سوالات خود در زمینه آزمون نمونه دولتی و افزایش شانس قبولی تان در این ازمون ، با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید تا مشاوران با تجربه ای که دارند ، راهنمای شما دانش آموزان عزیز باشند.

احتمالا این را هم بپسندید  اعلام نتایج نمونه دولتی خراسان جنوبی 1402 📞 زمان و نحوه دریافت نتایج

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

تعداد تست های لازم برای هر درس

احتمالا برای شما نیز سوال پیش آمده‌ است که برای هر درس آزمون نمونه دولتی باید چقدر تست بزنیم تا به مهارت لازم برسیم. شما برای تست زنی هر درس باید به ضریب آن درس توجه داشته باشید. مثلا درس ریاضی با ضریب 3 ، مهم ترین درس آزمون نمونه دولتی است. پس باید برای این درس بیشتر تست کار کنید.

علاوه بر ضریب درس ، به تعداد سوالاتی هم که از آن درس در آزمون مطرح می شود نیز توجه ویژه ای داشته باشید. مثلا دو درس ریاضی و علوم تجربی هر کدام با 25 سوال ، بیشترین تعداد سوال ها را در آزمون نمونه دولتی به خود اختصاص داده‌ اند. اما از درس زبان عربی تنها 8 سوال و از درس زبان انگلیسی 7 سوال مطرح می شود.

نکات تست زنی نمونه دولتی – توجه به زمان

دانش آموزان برای تست زنی باید به زمان هم توجه داشته باشند و بتوانند در سریع ترین زمان ، بهترین راه حل سوال را پیدا کرده‌ و پاسخ دهند. آزمون نمونه دولتی نهم به دهم فقط 120 دقیقه یعنی دو ساعت وقت دارد.  شما باید در این مدت به 100 سوال پاسخ دهید. بنابراین وقت کمی برای هر سوال دارید و باید از همین حالا که برنامه ریزی درسی برای ازمون را شروع کرده‌ اید ، در تست زنی مدیریت زمان هم داشته باشید.

مرتبط ببینید: بهترین منابع تست کنکور

سوالات شما

  • برای تست زنی آزمون نمونه دولتی از کدام منابع استفاده کنیم؟

توصیه می شود برای بهره مندی از مشاوره تهیه منابع آزمون نمونه دولتی با مشاوران ما ارتباط برقرار نمایید.

  • چگونه در آزمون نمونه دولتی مدیریت زمان داشته باشیم؟

مهارت مدیریت زمان در جلسه آزمون فقط با تمرین و حل تعداد تست های زیاد به دست می آید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی ششم

آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی ششم 1403 📞 راهنمای شرکت در آزمون ها و نحوه ثبت نام

آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی ششم از آزمون های پرمتقاضی در سطح مدارس است و …

یک نظر

  1. مفید بود درباره نکات تست زنی نمونه دولتی خیلی ممنون👌🏻

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر