از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

مزایای دانشگاه فرهنگیان و معایب دانشگاه فرهنگیان 1403 📞 راهنمای کامل

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

مزایا و معایب دانشگاه فرهنگیان
اگر به شغل معلمی و تدریس کردن‌ علاقه مند هستند ، بهترین دانشگاه برای تحصیل و ورود به این شغل ، دانشگاه فرهنگیان است. قبولی در دانشگاه فرهنگیان شرایط و ضوابطی را می طلبد و با توجه به مزایایی که دارد هرساله بسیاری از داوطلبان در انتخاب رشته‌ کنکور ، رشته های این دانشگاه را نیز انتخاب می کنند. اکثر علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان ، فقط مزایای این دانشگاه را در نظر می گیرند اما بد نیست بدانید که دانشگاه فرهنگیان معایبی را نیز شامل می شود که شاید برای بسیاری از شما خوشایند نباشد. طرح تعهد خدمت اجباری ، کسر حقوق دانشجویی و … که در ادامه بیشتر در خصوص مزایا و معایب دانشگاه فرهنگیان توضیح خواهیم داد.

شما عزیزان میتوانید جهت دریافت مشاوره تخصصی در زمینه تمام موضوعات مرتبط با دانشگاه فرهنگیان با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ، کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

مزایای و معایب دانشگاه فرهنگیان 1403

دانشگاه فرهنگیان و همچنین دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ، اختصاص به رشته های معلمی دارد و حیطه فعالیت این دو دانشگاه ، تربیت دبیر در رشته هایی همچون آموزش ابتدایی ، آموزش تربیت بدنی ، آموزش ریاضی ، آموزش زیست شناسی و … است. دوران تحصیل در دانشگاه فرهنگیان 4 سال و به عبارتی 8 نیمسال تحصیلی است و پس از این مدت ، دانش آموختگان باید طرح تععد خدمت را نیز بگذرانند و سپس وارد شغل خود شوند.

همه چیز درباره مزایای دانشگاه فرهنگیان

احتمالا بیشتر شما تا حدودی با مزایای دانشگاه فرهنگیان آشنا هستید ، استخدام قطعی بلافاصله پس از فارغ التحصیلی ، دریافت حقوق دانشجویی ، تحصیل رایگان ، بهره مندی از آموزشهای با کیفیت و …. مهم ترین مزیت های تحصیل در دانشگاه فرهنگیان هستند.

  • دانشگاه فرهنگیان استخدام پس از فارغ التحصیلی دارد البته نه برای تمام دانش آموختگان بلکه دانشجویانی که در دوران کارآموزی بتوانند نمره و صلاحیت لازم را به دست آورند و سازمان آموزش و پرورش نیز آنها را تایید کند ، استخدام خواهند شد. پس ورود به دانشگاه  فرهنگیان به معنای صد در صد استخدام شدن‌ نیست و باید علاوه بر اینکه در دانشگاه جز دانشجویان برتر و دارای نمرات بالا باشید ، در دوران کارآموزی که معمولا در ترم 7 و 8 و به صورت عملی طی می کنید نیز بتوانید صلاحیت لازم را به دست آورید.
  • دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از حقوق دانشجویی برخوردار هستند.
  • تحصیل در دانشگاه فرهنگیان رایگان است و دانشجویان هیچ گونه شهریه ای پرداخت نمی کنند.
  • دانشجویان از بیمه خدمات درمانی بهره مند می شوند.
  • مدرک دانشگاه فرهنگیان معتبر و زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری است.
  • برای دانشجویان امکانات رفاهی مثل خوابگاه در نظر گرفته‌ می شود.
  • دانشجویان آقا از رفتن به خدمت سربازی معاف هستند.

مرتبط بخوانید :  مزایا و معایب تحصیل در دانشگاه امام صادق

همه چیز درباره معایب دانشگاه فرهنگیان

تمام دانشگاه ها در کنار مزایایی که دارند ، از معایبی هم برخودار هستند اما مزایای دانشگاه فرهنگیان در حدی است که بتوان از معایب این دانشگاه چشم پوشی کرد.
  • دانشجویان پس از دانش آموختگی حتما باید به مدت 5 سال طرح تعهد خدمت را بگذرانند.
  • دانشگاه فرهنگیان تفکیک جنسیتی وجود دارد یعنی دانشکده های واحد خواهران و برادران مجزاست. البته برای برخی از دانشجویان این مورد جزو مزایای دانشگاه فرهنگیان محسوب می شود و نه معایب
  • قوانین پوشش در دانشگاه فرهنگیان به صورت حجاب برتر یعنی چادر برای دانشجویان خانم و پوشش ساده و مناسب برای دانشجویان آقاست.
  • از حقوق دانشجویان دانشگاه فرهنگیان برای هزینه خوابگاه ، هزینه غذا و … کسر می شود که میزان کسر از حقوق با توجه به خدمات و امکاناتی که دانشجو بهره مند است ، متفاوت است. مثلا از حقوق دانشجویی که تمام ایام هفته در خوابگاه است و غذای خوابگاه را استفاده می کند ، به نسبت بیشتر از حقوق دانشجویی که نصف هفته در خوابگاه است ، کسر می شود. البته همین که دانشجویان دانشگاه از حقوق برخوردار هستند ، جزو مزایای تحصیلی آنها محسوب می شود اما کم کردن‌ حقوق به دلیل استفاده از خوابگاه و رزور غذا ، از معایب این دانشگاه است.
  • بعضی از واحد های پردیس فرهنگیان شرایط خوابگاهی نامناسبی دارند تعداد دانشجویان زیاد و ظرفیت کم خوابگاه باعث شلوغی زیاد اتاق ها می شود که وعده داده شده‌ این مشکلات حل می شوند.
  • میزان درآمد فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان به نسبت کمتر از میزان درآمد اکثر مشاغل است.

مرتبط بخوانید : معایب دانشگاه غیرانتفاعی – بدی های تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی

افزایش شرط سنی دانشگاه فرهنگیان 1403

از مزایای دانشگاه فرهنگیان ، افزایش شرط سنی می باشد. علاقه مندان به شرکت در کنکور تریب معلم 1403 ، که دارای مدرک دکتری هستند می توانند با حداکثر سن 45 سال و داوطلبان دارای مدارک پایین‌ تر از دکتری می‌ توانند با حداکثر سن 40 سال در کنکور تربیت معلم شرکت کنند. این قانون مربوط به کنکور تربیت معلم 1403 است و ورودی‌ های 1402 دانشگاه فرهنگیان با شرط سنی 24 سال دانشجو شدند.

شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان شرایط پذیرش نسبتا سختی را در مقایسه با سایر دانشگاه ها دارد و شما باید برای قبولی در این دانشگاه تمام شرایط را در نظر بگیرید.

  • ورود به دانشگاه فرهنگیان دارای شرط معدل است. شرط معدل دانشگاه فرهنگیان در چند سال اخیر کمتر شده‌ و به دیپلم 14 کاهش یافته‌ است.
  • دانشگاه فرهنگیان از داوطلبان تمام گروه های آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان دانشجو پذیرش می کند ولی علاقه مندان باید تراز بالای 6000 را در کنکور کسب نمایند.
  • قبولی در دانشگاه فرهنگیان با برگزاری مصاحبه و معاینات پزشکی همراه است و داوطلبی که نمرات علمی و رتبه لازم را دارد ، اگر در مصاحبه رد شود حتی در صورت داشتن رتبه و تراز عالی ، قبول نخواهد شد. وضعیت جسمانی مناسب با رشته انتخابی ، قدرت دید و بینایی مناسب ، قدرت شنوایی ، قدرت تکلم و گفتار و … از جمله مواردی است که در معاینات پزشکی بررسی می شوند.
مرتبط بخوانید : مزایای دانشگاه دولتی 
سوالات شما
  • آیا دانشجویان دانشگاه فرهنگیان حقوق دریافت می کنند ؟
احتمالا این را هم بپسندید  رتبه لازم برای تربیت معلم انسانی 1403 📞 آخرین رتبه تربیت معلم

بله برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان حقوق دانشجویی در نظر گرفته‌ شده‌ است.

  • مزایای دانشگاه فرهنگیان چیست ؟

درباره مزایای دانشگاه فرهنگیان در این مطلب کامل توضیح داده‎‌‌ ایم.

  • تحصیل در دانشگاه فرهنگیان جه معایبی دارد ؟

شاید تفکیک جنسیتی دانشگاه فرهنگیان برای بعضی از دانشجویان جزو معایب محسوب شود.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

کنکور فرهنگیان برای رشته تجربی

کنکور فرهنگیان برای رشته تجربی 📞 راهنمای ثبت نام و مصاحبه تربیت معلم تجربی

کنکور فرهنگیان برای رشته تجربی در سال 1403 برگزار می شود و بیشترین تعداد داوطلبان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر