از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

عوامل محرومیت از کنکور 1402- موارد ممنوعیت شرکت در کنکور سراسری 1402

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

عوامل محرومیت از کنکور

 

کنکور سراسری هر ساله توسط سازمان سنجش آموزش کشور برای پذیرش دانشجو در رشته ها و دانشگاه های مختلف برگزار می شود و علاقه مندان به دارا بودن شرایط لازم می توانند در آزمون سراسری گروه های آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان شرکت کنند. تعدادی از داوطلبان بنا بر شرایطی که دارند ، از شرکت در کنکور محروم هستند و باید برای رفع محرومیت خود اقدام کنند. در این مطلب می خواهیم بررسی کنیم که عوامل محرومیت از کنکور 1402 چیست و چگونه می توان محرومیت داوطلبان را برطرف کرد. برای دریافت پاسخ سوالات خود در این خصوص ، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

سوالات خود را در خصوص محرومیت از کنکور و شرایط رفع محرومیت ، از مشاوران ما بپرسید تا کامل راهنمایی شوید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

عوامل محرومیت از کنکور 1402

شرایط ثبت نام کنکور سراسری در دفترچه ای تحت عنوان دفترچه راهنمای ثبت نام درج می شود و داوطلبان باید پیش از اقدام به ثبت نام و واریز هزینه در سایت سنجش ، این دفترچه را دانلود و بررسی نمایند و در صورتی که دارای شرایط لازم بودند ، نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند. موارد ممنوعیت شرکت در کنکور سراسری نیز در دفترچه قید می شود که به شرح زیر هستند :

  • داوطلبانی که از سیستم آموزشی نظام قدیم رشته های ریاضی ، تجربی و انسانی فارغ التحصیل شده اند ولی مدرک پیش دانشگاهی ندارند ، مجاز به ثبت نام کنکور نیستند.
  • فارغ التحصیلان رشته های فنی حرفه ای و کاردانش نظام قدیم که مدرک پیش دانشگاهی یا مدرک کاردانی ندارند ، مجاز به ثبت نام در کنکور 1402 نیستند.
  • اشتباه زدن معدل در ثبت نام کنکور 1402 موجب محرومیت از شرکت در کنکور می شود البته داوطلبانی که سهوا معدل خود را اشتباه درج کرده اند ، فرصت اصلاح را از طریق ارسال درخواست در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش دارند.
  • دانشجویانی اخراجی دانشگاه ها اجازه ثبت نام کنکور 1402 را ندارند مگر آنکه تسویه کرده باشند.
  • محرومیت از دانشگاه روزانه مختص به داوطلبانی است که در کنکور 1400 در دانشگاه روزانه قبول شده اند و این دسته از داوطلبان می توانند در کنکور 1402 شرکت کنند ولی به مدت یکسال از دانشگاه روزانه محروم هستند.
  • داوطلبانی که از کنکور سال 63 و پس از آن 2 از طریق کنکور سراسری، در  یک دانشگاه روزانه پذیرفته شده باشند حق شرکت در کنکور سراسری 1402 را ندارند.
  • فارغ التحصیلان رشته های علوم پزشکی که مشمول طرح نیروی انسانی اجباری هستند ، قبل از اتمام طرح خود اجازه شرکت در کنکور به آنها داده نخواهد شد. (رشته های دارای تعهد خدمت عبارتند از پزشکی ، دندانپزشكی ، داروسازی ، پرستاری ، اتاق عمل ، هوشبری ، راديولوژی ، علوم آزمايشگاهی و فوريت های پزشكی)
  • داوطلبان دارای طرح اجباری تنها به شرط قبولی در یکی از رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی می توانند طرح خود را به تعویق بیاندازند و پس از فارغ التحصیلی از رشته جدید ، طرح را بگذرانند.
  • داوطلبان آقا که دارای مشکلات نظام وظیفه هستند ، تا زمانی که وضعیت سربازی خود را مشخص نکنند اجازه ثبت نام در کنکور 1402 را نخواهند داشت.

مرتبط بخوانید : ایا قبولی دوره روزانه کنکور 1401 محرومیت از کنکور 1402 دارد

عواقب عدم توجه به موارد ممنوعیت شرکت در کنکور سراسری 1402

داوطلبانی که به عوامل محرومیت از کنکور 1402 توجهی نکنند و در آزمون سراسری شرکت نمایند ، در هر مرحله از ثبت نام و پذیرش که باشند قبولی آنها لغو خواهد شد و دانشگاه ها ثبت نام این دسته از داوطلبان را انجام نمی دهند. در واقع اگر داوطلبی حتی اگر بهترین رتبه را کسب کند ولی طبق موارد فوق ، جزو داوطلبان محروم از کنکور باشد ، قبولی او باطل می شود و باید پس از رفع محرومیت خود اقدام کند.

مرتبط بخوانید : شرط ثبت نام دانشجویان انصرافی روزانه در کنکور

سوالات متداول

  • موارد ممنوعیت شرکت در کنکور سراسری 1402 چیست ؟
احتمالا این را هم بپسندید  محرومیت از کنکور چند سال است - شرایط رفع محرومیت کنکور سراسری

لیست کامل عوامل محرومیت از کنکور سراسری 1402 کامل در این مطلب ارائه شده است.

  • چگونه عوامل محرومیت از کنکور 1402 را رفع کنیم ؟

رفع محرومیت داوطلبان با توجه به شرایطی که دارند ، متفاوت است. برای راهنمایی کامل لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید.

  • ایا دانشجو روزانه میتواند کنکور بدهد ؟ 

بله ، دانشجویان روزانه به شرط انصراف از دانشگاه تا تاریخ 25 اسفندماه، مجاز به ثبت نام کنکور 1402 هستند.

تعداد سالهای محرومیت از کنکور برای داوطلبان با شرایط مختلف ، فرق دارد.

دانشجویان انصرافی دانشگاه های روزانه و غیرروزانه می توانند در کنکور 1402 شرکت کنند.

  • ایا دانشجویان دانشگاه پیام نور و آزاد نیز جزو محرومین کنکور هستند ؟

خیر ، دانشجویان دانشگاه های پیام نور و آزاد مشکلی برای ثبت نام در کنکور ندارند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

4 نظر

  1. سلام من امسال به صورت استعداد درخشان و بدون آزمون در مقطع ارشد تو دانشگاه خودم که روزانه هستش پذیرفته شدم ، و میخوام تو کنکور تجربی ۱۴۰۰ شرکت کنم و انتخاب رشته روزانه هم انجام بدم ، حتما باید تا اسفند انصراف بدم یا بعد از قبولی هم میشه انصراف داد با توجه به اینکه من کارشناسی ارشدم ؟

  2. علیرضا لطفی

    سلام،خسته نباشید،من دانشجو پیام نورهستم ولی شک دارم ترم آخر(خرداد سال۱۴۰۲)قبول میشم یا نه،در ثبت نام کنکور 1402گزینه فارغ التحصیلی بزنم یا دانشجو انصرافی؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. اگر تا شهریورماه 1402 فارغ التحصیل می شوید ، گزینه فارغ التحصیلی را بزنید.

  3. سلام.اینجانب فارغ التحصیلان رشته علوم ازمایشگاهی هستم. اگر در آزمون استخدامی شرکت کنم و استخدام شوم می توانم در کنکور سراسری شرکت کنم و در رشته پزشکی تحصیل کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر