از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شهریه دانشگاه شبانه رشته اقتصاد 1401 – شهریه ثابت و متغیر

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شهریه دانشگاه شبانه رشته اقتصاد

 

اگر در رشته اقتصاد دانشگاه شبانه قبول شده اید حتما می دانید که تحصیل در این رشته و این دانشگاه رایگان نیست و باید برای هر ترم تحصیل خود شهریه پرداخت کنید. دانشگاه شبانه یکی از دانشگاه های سراسری شهریه پرداز است که در رشته های مختلف علوم انسانی شهریه متفاوتی را از دانشجویان دریافت می نماید. در این دانشگاه شهریه به صورت ترم به ترم دریافت می شود و اگر شهریه ترم پرداخت نشود ، اجازه انتخاب واحد و ورود به نیمسال بعدی داده نمی شود. شهریه دانشگاه شبانه رشته اقتصاد 1401 متشکل از شهریه های ثابت و متغیر می باشد که جزئیات آن را به طور کامل در این مطلب بررسی خواهیم کرد. همراه ما باشید.

برای اطلاع از شهریه دقیق رشته اقتصاد و سایر رشته ها در دانشگاه شبانه و دیگر دانشگاه های شهریه پرداز  ، با مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

شهریه دانشگاه شبانه رشته اقتصاد

رشته اقتصاد یکی از رشته های دانشگاه شبانه است که عمده ظرفیت پذیرش آن برای داوطلبان کنکور انسانی می باشد اما داوطلبان گروه های تجربی و ریاضی نیز در صورت علاقه مندی می توانند این رشته را انتخاب کنند. برای تحصیل در رشته اقتصاد دانشگاه شبانه نیاز به پرداخت شهریه می باشد که شهریه را هزینه های ثابت و متغیر تشکیل می دهد.

احتمالا این را هم بپسندید  شهریه دانشگاه شبانه رشته مهندسی صنایع 1401 - شهریه ثابت و متغیر نوبت دوم مهندسی صنایع

هزینه تحصیل هر ترم رشته اقتصاد در دانشگاه نوبت دوم حدود 3/5 میلیون تومان می باشد و سالانه هم 10 الی 15 درصد افزایش می یابد. مبلغ شهریه ذکر شده ، برای سال 1401 است و در سال آینده افزایش خواهد یافت.

مرتبط بخوانید : رتبه لازم برای رشته اقتصاد

جزئیات شهریه ثابت و متغیر رشته اقتصاد در دانشگاه شبانه

همانطور که بالاتر اشاره شد ، شهریه رشته اقتصاد در دانشگاه شبانه شامل بخش های ثابت و متغیر است البته شهریه تمام رشته ها به این صورت است و یک بخش از هزینه تحصیل اختصاص به شهریه ثابت و بخش دیگر نیز اختصاص به شهریه متغیر دارد. شهریه ثابت را نوع رشته تحصیلی ، سال ورود به دانشگاه و مقطع تحصیلی تعیین می کند ، رشته های انسانی از شهریه ثابت کمتری برخوردارند و مقطع کارشناسی نسبت به مقاطع ارشد و دکتری شهریه ثابت کمتری دارد. سال ورود به دانشگاه هم در محاسبه شهریه ثابت موثر است به طوری که دانشجویان ورودی امسال به نسبت دانشجویان ورودی سال آینده شهریه ثابت کمتری دارند. شهریه ثابت شما یکبار در ابتدای ورود به دانشگاه تعیین می شود و تا زمانی که تمام واحدهای درسی را پاس کنید ، مبلغ آن بیشتر یا کمتر نخواهد شد.

اما شهریه متغیر هر یک از دروس عملی ، عمومی ، نظری ، اصلی ، تخصصی و پروژه سالانه حدود 10 الی 15 درصد گران تر می شود و شما در هر ترم با توجه به انتخاب واحدی که انجام می دهید ، شهریه متغیرتان تعیین می شود. برای مثال اگر در یک ترم 20 واحد درسی اخذ کنید و اکثر واحدهای اخذ شده از نوع تخصصی باشند ، نسبت به ترمی که بیشتر واحدهای درسی شما عمومی و نظری است ، شهریه متغیرتان گران تر خواهد بود.

مرتبط بخوانید : هزینه هر ترم کارشناسی ارشد شبانه 

دانشجویان تازه وارد دانشگاه شبانه چگونه شهریه پرداخت کنند

دانشجویان ورودی جدید دانشگاه شبانه برای پرداخت شهریه خود باید به سایتی که دانشگاه معرفی کرده است مراجعه کنند. در این سامانه یک بخش از شهریه به صورت علی الحساب از دانشجو دریافت می گردد تا انتخاب واحد برای او انجام شود و برای پرداخت باقی مانده بدهی معمولا تا زمان برگزاری امتحانات پایان ترم فرصت داده می شود.

احتمالا این را هم بپسندید  شهریه دانشگاه شبانه مهندسی معماری 1401 - شهریه ثابت و متغیر مهندسی معماری نوبت دوم

بعد از ترم یک هم برای ورود به ترم دو باید شهریه ثابت را پرداخت کنید و سپس انتخاب واحد را بر اساس چارت درسی انجام دهید. بعد از انجام انتخاب واحد ، شهریه متغیر شما با توجه به دروسی که اخذ کرده تعیین می شود و تا انتهای ترم فرصت پرداخت آن را خواهید داشت.

مرتبط بخوانید : رتبه لازم برای رشته اقتصاد کشاورزی 

سوالات شما

  • رشته اقتصاد دانشگاه شبانه چقدر شهریه دارد ؟

برای راهنمایی کامل در خصوص هزینه تحصیل یک ترم رشته اقتصاد دانشگاه شبانه لطفا این مطلب را مطالعه کنید.

  • دانشجویان قبول شده در رشته اقتصاد دانشگاه شبانه چگونه باید شهریه پرداخت کنند ؟

دانشجویان تازه وارد دانشگاه شبانه باید از طریق سایت معرفی شده از سوی دانشگاه ، شهریه علی الحساب را به صورت اینترنتی پرداخت کنند.

  • آیا شهریه دانشگاه نوبت دوم هر سال گران تر می شود ؟

بله ، دانشگاه شبانه سالانه حدود 10 تا 15 درصد مبلغ شهریه را در رشته های مختلف افزایش می دهد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

شهریه دانشگاه نوبت دوم کارشناسی

شهریه دانشگاه نوبت دوم کارشناسی 1401 – تمام رشته ها و دانشگاه ها

  بیشترین تعداد دانشجویان دانشگاه نوبت دوم را دانشجویان مقطع کارشناسی تشکیل داده اند که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر