از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته مهندسی برق بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401 – شرایط و راهنمای ثبت نام

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته مهندسی برق بدون کنکور دانشگاه پیام نور

 

به جرات می توان گفت محبوب ترین رشته تحصیلی در کنکور ریاضی ، رشته مهندسی برق است و دانشگاه های بسیاری هر ساله این رشته را ارائه می کنند تا داوطلبان بتوانند با شرکت در کنکور ریاضی و یا ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ، پذیرش بگیرند. یکی از دانشگاه هایی که رشته مهندسی برق را دارد ، دانشگاه پیام نور است و سوالی که علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه پیام نور دارند این است که آیا مهندسی برق دانشگاه پیام نور بدون کنکور است یا خیر ؟ در صورت بدون کنکور بودن شرایط آن به چه صورت است ؟ زمان و نحوه ثبت نام چگونه است ؟ با توجه به سوالاتی زیادی که در خصوص رشته مهندسی برق بدون آزمون دانشگاه پیام نور وجود دارد ، ادامه این مطلب را به این موضوع اختصاص داده ایم.

سوالات خود را در زمینه رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور و شرایط قبولی در هر یک از رشته ها ، از مشاوران ما بپرسید تا با اطلاعات دقیق راهنمایی شوید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

آیا دانشگاه پیام نور رشته مهندسی برق بدون کنکور را ارائه می کند

رشته های زیادی در دانشگاه پیام نور بدون آزمون ارائه می شوند که از جمله این رشته ها می توان به رشته های حسابداری ، روانشناسی ، مدیریت و … اشاره کرد. از رشته های فنی مهندسی هم در این دانشگاه بر اساس سوابق تحصیلی هستند که رشته مهندسی برق یکی از آنهاست. بنابراین اگر می خواهید رشته مهندسی برق را بدون آزمون تحصیل کنید ، دانشگاه پیام نور این امکان را برای شما فراهم کرده است و می توانید بر اساس سوابق تحصیلی خود نسبت به ثبت نام اقدام نمایید.

ظرفیت پذیرش رشته مهندسی برق بدون آزمون دانشگاه پیام نور

با توجه به اینکه تقاضای زیادی برای رشته مهندسی برق دانشگاه پیام نور وجود دارد ، ظرفیت پذیرش آن مناسب است تا اکثر متقاضیان بتوانند پذیرش بگیرند بنابراین اگر دارای شرایط لازم هستید ، برای قبولی در دانشگاه پیام نور نگران نباشید و شانس پذیرش دارید.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته دارویاری - معرفی رشته دارویاری و راهنمای قبولی در این رشته

در هر یک از استان هایی که دانشگاه پیام نور در آنجا دایر است ، حداقل یکی از واحدهای پیام نور رشته مهندسی برق را ارائه می کنند و در استان های بزرگتری مثل تهران و اصفهان ، اکثر دانشگاه های پیام نور رشته مهندسی برق را دارند.

زمان ثبت نام رشته مهندسی برق بدون کنکور دانشگاه پیام نور

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور دو بار در سال انجام می گیرد و شما می توانید در مهرماه یا بهمن ماه نسبت به ثبت نام خود اقدام کنید. پیشنهاد می کنیم اگر مدارکتان کامل است ، در مهرماه ثبت نام کنید زیرا در این نیمسال ظرفیت های پذیرش بیشتر است و شانس قبولی بهتری دارید اما اگر مدارکتان کامل نیست و در بهمن ماه تکمیل می شود ، می توانید در این نیمسال ثبت نام خود را انجام دهید.

شرط معدل رشته مهندسی برق بدون کنکور دانشگاه پیام نور

در رابطه با شرط معدل رشته مهندسی برق دانشگاه پیام نور لازم است بدانید که این دانشگاه شرط معدل ندارد و با هر معدل بالای 10 می توان ثبت نام بدون آزمون این دانشگاه را انجام داد ولی نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که داوطلبان دارای معدل بالا از شانس قبولی بیشتری برخوردارند و اگر معدل شما پایین است ، احتمال قبولی تان ضعیف تر است.

نحوه ثبت نام اینترنتی در رشته مهندسی برق بدون کنکور دانشگاه پیام نور

همانطور که می دانید ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه پیام نور به صورت اینترنتی انجام می گیرد و سامانه ثبت نام هم سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی Sanjesh.org می باشد. در این سامانه می توانید دفترچه راهنمای انتخاب رشته را مشاهده کنید و با دانلود آن و مطالعه آن ، از رشته های ارائه شده مطلع گردید.

احتمالا این را هم بپسندید  مدت زمان تحصیل در رشته مهندسی برق - طول دوره تحصیل در رشته مهندسی برق

لازم به ذکر است که انتخاب رشته بدون آزمون تمام دانشگاه های سراسری به طور مشترک انجام می گیرد یعنی شما می توانید در فرم انتخاب رشته خود علاوه بر رشته مهندسی برق دانشگاه پیام نور ، از سایر رشته های این دانشگاه هم انتخاب کنید و یا رشته های دانشگاه های دولتی ، نوبت دوم ، غیرانتفاعی و … را هم درج کنید.

برای ثبت نام هم نیاز به پرداخت هزینه در سایت سنجش می باشد که مبلغ آن هر ساله تغییر می کند. این مبلغ را پرداخت می کنید و به شما کارت اعتباری ارائه می شود. با سریال اعتباری که دریافت می کنید ، می توانید فرم انتخاب رشته را دریافت کرده و مراحل ثبت نام خود را انجام دهید.

شهریه رشته مهندسی برق دانشگاه پیام نور

تحصیل در دانشگاه پیام نور رایگان نیست و شما به عنوان دانشجوی این دانشگاه باید به ازای هر ترم تحصیل هزینه بپردازید. شهریه دانشگاه پیام نور در رشته مهندسی برق حدود 3 الی 3/5 میلیون تومان در هر ترم است که سالانه حدود 15 درصد هم افزایش می یابد.

سوالات متداول

  • آیا دانشگاه پیام نور رشته مهندسی برق را بدون آزمون ارائه می کند ؟

بله رشته مهندسی برق در دانشگاه پیام نور بدون آزمون است.

  • چگونه در رشته مهندسی برق بدون کنکور پیام نور قبول شویم ؟

با ارائه مدرک تحصیلی لازم و ثبت نام در موعد مقرر می توانید در رشته مهندسی برق بدون کنکور پیام نور پذیرفته شوید.

  • شرط معدل رشته مهندسی برق پیام نور چقدر است ؟

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور شرط معدل ندارند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

فراگیر پیام نور دکتری

فراگیر پیام نور دکتری 📞 شرایط پذیرش فراگیر دکتری دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور پذیرش دانشجو را به دو شیوه بدون کنکور و با کنکور انجام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر