از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته مهندسی برق بدون کنکور دانشگاه آزاد 1401 – شرایط و راهنمای ثبت نام

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته مهندسی برق بدون کنکور دانشگاه آزاد

 

دانشگاه آزاد به عنوان یکی از دانشگاه های جامع در کشور شناخته می شود چرا که از مقطع کاردانی تا مقطع دکتری تخصصی تمام رشته های تحصیلی اعم از علوم پزشکی ، فنی مهندسی ، علوم انسانی ، هنر و … را ارائه می کند و از طرفی امکان تحصیل در بسیاری از رشته ها را هم به صورت بدون کنکور و هم به صورت با کنکور فراهم ساخته است. در این مطلب می خواهیم رشته مهندسی برق دانشگاه آزاد را بررسی کنیم. ابتدا توضیح داده خواهد شد که آیا این رشته در دانشگاه آزاد بدون کنکور می باشد یا خیر و سپس درباره شرایط قبولی در آن ، اطلاعاتی ارائه خواهد شد. با ما همراه باشید.

سوالات خود را در زمینه رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد و شرایط قبولی در هر یک از رشته ها ، از مشاوران ما بپرسید تا با اطلاعات دقیق راهنمایی شوید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

آیا رشته مهندسی برق در دانشگاه آزاد بدون کنکور است

دانشگاه آزاد بیشترین تنوع را در ارائه رشته های تحصیلی بدون کنکور دارد و بیشتر از 90 درصد رشته های تحصیلی را بدون کنکور قرار داده است. از گروه ریاضی هم در این دانشگاه رشته های زیادی بدون کنکور هستند که از جمله پر متقاضی ترین آنها ، رشته مهندسی برق است.

بیشترین ظرفیت پذیرش رشته مهندسی برق دانشگاه آزاد عمدتا بدون آزمون است و فرصت قبولی برای بسیاری از علاقه مندان فراهم می باشد. این رشته در اکثر دانشگاه هایی که رشته های فنی مهندسی را ارائه می کند ، دایر می باشد و به عبارتی جزو رشته های ثابت بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد است.

احتمالا این را هم بپسندید  ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علوم تحقیقات 1402 📞 راهنمای کامل

شرط معدل رشته مهندسی برق بدون کنکور دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد شرایط خیلی سختی برای پذیرش بدون کنکور قرار نداده است و در نتیجه شما با هر معدلی می توانید در انتخاب رشته بدون کنکور این دانشگاه شرکت داشته باشید. نکته ای که در خصوص شرط معدل بدون کنکور دانشگاه آزاد وجود دارد این است که با وجود نداشتن شرط معدل ، اما داوطلبانی که از معدل بهتری برخوردار هستند ، شانس قبولی شان بیشتر است.

مدرک تحصیلی لازم برای قبولی در رشته مهندسی برق بدون کنکور دانشگاه آزاد

برای ثبت نام رشته مهندسی برق دانشگاه آزاد اگر وارد مقطع کاردانی پیوسته شوید ، باید دارای مدرک دیپلم باشید و نیازی به ارائه پیش دانشگاهی نیست ولی اگر مقطع کاردانی ناپیوسته یا کارشناسی پیوسته را انتخاب کنید ، می بایست دارای یکی از مدارک تحصیلی دیپلم نظام جدید دوازدهم ، دیپلم 4 ساله نظام قدیم ، پیش دانشگاهی یا مدرک کاردانی باشید.

مدت زمان تحصیل در رشته مهندسی برق دانشگاه آزاد

برای ثبت نام بدون آزمون رشته مهندسی برق در دانشگاه آزاد می توانید مقطع کاردانی یا کارشناسی را انتخاب کنید. در صورت انتخاب مقطع کاردانی ، مدت زمان تحصیل شما دو سال خواهد بود و مدرک فوق دیپلم دریافت می کنید ولی اگر مقطع کارشناسی را انتخاب کنید ، مدت زمان تحصیل شما 4 سال خواهد بود و در انتها مدرک لیسانس می گیرید.

آیا با دیپلم انسانی و تجربی می توانیم در رشته برق بدون کنکور آزاد قبول شویم

اگر دیپلم شما انسانی یا تجربی است و می خواهید در رشته مهندسی برق ثبت نام کنید ، این امکان برای شما وجود دارد ولی باید در نظر داشته باشید که اولویت پذیرش با دارندگان دیپلم ریاضی است و اگر ظرفیتی باقی بماند ، از داوطلبان دارای معدل بالای رشته های انسانی و تجربی ثبت نام به عمل می آید.

احتمالا این را هم بپسندید  بهترین رشته های پیام نور - معرفی بهترین رشته ها برای تحصیل در دانشگاه پیام نور

زمان و راهنمای ثبت نام رشته مهندسی برق بدون کنکور دانشگاه آزاد

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در دو نیمسال مهر ماه و بهمن ماه است و شما در هر نیمسال که مدارکتان کامل بود می توانید نسبت به ثبت نام خود اقدام کنید. نحوه ثبت نام نیز به صورت اینترنتی می باشد و در سایت azmoon.org انجام می گیرد.

در این سامانه 4 دفترچه ثبت نام بدون کنکور کاردانی پیوسته ، کاردانی ناپیوسته ، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته قرار می گیرد که شما باید دفترچه راهنمای مقطع تحصیلی مورد تقاضا را دانلود کنید و آن را بررسی نمایید. پس از اینکه مطلع شدید کدام دانشگاه ها رشته مهندسی برق را ارائه می کنند ، می بایست با پرداخت هزینه در سایت مذکور و خرید سریال اعتباری ، مراحل ثبت نام خود را آغاز کنید.

شما می توانید 100 کد رشته در سایت azmoon.org  به ثبت برسانید و حتما باید اولویت های اول فرم انتخاب رشته تان را با کد رشته هایی تکمیل کنید که به آنها علاقه مند هستید. در پایان ثبت رشته ها و تایید نهایی ، یک شماره پیگیری هم دریافت خواهید کرد.

سوالات متداول 

  • برای ثبت نام رشته مهندسی برق بدون آزمون دانشگاه آزاد چه اقداماتی انجام دهیم ؟

برای ثبت نام بدون آزمون در رشته مهندسی برق دانشگاه آزاد باید در سایت azmoon.org اقدام کنید.

  • شرط معدل رشته مهندسی برق بدون کنکور دانشگاه آزاد چگونه است ؟

رشته مهندسی برق بدون آزمون دانشگاه آزاد شرط معدل ندارد.

  • ثبت نام رشته مهندسی برق بدون کنکور دانشگاه آزاد چند بار در سال انجام می گیرد ؟

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد دو بار در سال انجام می شود.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تمدید مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد

تمدید مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد 📞 فرصت مجدد ثبت نام بدون کنکور و با کنکور دانشگاه آزاد

تمدید مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد ، فرصتی مجدد برای داوطلبانی است که بنا به …

2 نظر

  1. سلام وقتتون بخیر ببخشید من سال یازدهم رشته الکترونیک فنی هستم میخواستم ببینم که من بعد از گذراندن سال دوازدهم و گرفتن دیپلم می‌تونم توی دانشگاه آزاد بدون کنکور توی رشته مهندسی برق ثبت نام کنم.
    بعد تا چه مقطعی توی دانشگاه آزاد می‌تونم ادامه بدم

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله شما می توانید وارد رشته مهندسی برق شوید و تا مقاطع ارشد و دکتری امکان ادامه تحصیل وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر