از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته مدیریت فرهنگی هنری 📞 معرفی جامع و بازار کار مدیریت فرهنگی هنری

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته مدیریت فرهنگی هنری

تا به حال به موسسه ها و فرهنگسراها دقت نموده اید ؟ به نظر شما آیا مدیریت بخش های فرهنگی و هنری کشور کاری آسان است ؟ به نظر شما اگر یک مدیریت صحیح با دانش رشته‌ فرهنگی هنری در این عرصه ها فعالیت نماید ، شیوه های اجرایی مقررات و ضوابط چقدر تغییر خواهند نمود ؟ آیا دوست دارید یکی از افراد تاثیر گذار در این قضیه باشید ؟ آیا به مجموعه های فرهنگی و هنری علاقه دارید ؟ پس مطلب زیر را بخوانید تا بیشتر با رشته‌ مدیریت فرهنگی و هنری آشنا شوید.

معرفی و اهمیت رشته مدیریت فرهنگی و هنری

در حوزه فرهنگ و هنر نیز مانند هر تخصص دیگری به افراد متخصص نیاز است ، رشته‌ مدیریت فرهنگی هنری برای عرصه های مدیریتی این حوزه نیروی متخصص تربیت کند.

قطعا مدیران غیر متخصص خوبی هم در این عرصه هستند اما غالبا کج روی های فراوان و آزمون و خطاهای بسیار داشته اند سپس با استفاده از تجربیاتشان توانسته اند تا حدی خود را در مسیر درست قرار دهند.  مدیریت فرهنگی هنری برای غلبه با این گونه مشکلات تاسیس شده است.

نحوه ورود به رشته مدیریت فرهنگی هنری

مدیریت فرهنگی هنری نیز مانند شاخه ای از مدیریت است و در نتیجه رشته‌ شناور محسوب می گردد. متقاضیان از رشته‌ های تجربی ، ریاضیات ، علوم انسانی و هنر می توانند به این رشته‌ وارد شوند و همچنین امکان ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز وجود دارد.می توانید برای دریافت اطلاعات جامع تر با مشاوران ما تماس بگیرید.

مقاطع تحصیلی رشته‌ مدیریت فرهنگی هنری

مقطع کارشناسی 4 ساله و شامل 132 واحد می باشد. شرح واحدها به این صورت است :

  • 20 واحد دروس عمومي
  • 40 واحد پايه
  • 23 واحد اصلي
  • 38 واحد اختصاصي
  • 12 واحد اختياري
احتمالا این را هم بپسندید  رشته اقتصاد - معرفی جامع و بازار کار اقتصاد

پس از گذراندن این مقطع قادرید در مراکز فرهنگی و هنری ، فرهنگسراها و نیز کانون پرورش فکری مشغول کار شوید.

به علاوه درطول دوران تحصيل خود با مباحثي ديگر از قبيل امور هنری ، مفاهیم دینی ، اجتماعي ، فرهنگ و ارتباط و… آشنا می شوید تا بتوانید ناشر فرهنگی مناسبی باشید.

مقطع کارشناسی ارشد 2 ساله بوده و در دو گرایش برنامه ریزی و مدیریت امور فرهنگی ارائه می گردد.

در دوره دکتری گرایش ها تخصصی تر می شود و در یکی از گرایش های آن که به شرح زیر است می توانید ادامه تحصیل دهید.

  • تصمیم گیری و خط مشی گذاری مدیریت و برنامه ریزی امور فرهنگی
  • مدیریت مراکز فرهنگی و اطلاع رسانی
  • مدیریت و برنامه ریزی فرهنگ سازمان ملی

بازار کار مدیریت فرهنگی هنری

رشته‌ مدیریت فرهنگی هنری از رشته‌ های تازه تاسیس می باشد و هنوز نمی توان به طور قطع راجع به آینده شغلی این رشته‌ نظر داد. همانطور که گفته شد ، فارغ التحصیلان می توانند در تمامی مراکز فرهنگی شانس استخدام داشته باشند.

بخشی از این مراکز در بالا نام برده شدند ، مثال های دیگر شامل صدا و سیما و ارگان های مرتبط با امور فرهنگی مثل مدارس و دانشگاه ها است. دیگر مثال ها شامل مطبوعات ، خبرگزاری ها سازمان های انتشاراتی ، گالری ها و موزه ها و مراکز از این دست می باشند.

مشاغل مجری گری ، نویسندگی ، سردبیری و مدیریت روابط عمومی به صورت مستقیم و مشاغل مدیریت آموزشی و راهنمایی تورهای جهانگردی به صورت غیر مستقیم از این حرفه بهره می برند.

احتمالا این را هم بپسندید  معرفی رشته تاریخ - بازار کار و آینده شغلی تاریخ

در نتیجه در تمامی حوزه هایی که به فرهنگ مربوط می شوند ، بازار کار خوبی دارد. البته امید داریم که با توجه به اهمیتی که برای این رشته‌ قائل می شوند ، آینده خوبی برای فارغ التحصیلان فراهم گردد. در دنیا نیز این رشته‌ به نام “Arts and Cultural Mangement ” شناخته شده است.

سوالات شما

  • رشته مدیریت فرهنگی هنری را کدام دانشگاه ارائه می دهد؟

داوطلبان می توانند از طریق شرکت در کنکور و یا ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ، وارد رشته مدیریت فرهنگی هنری در دانشگاه های مختلف شوند.

  • شرایط قبولی بدون کنکور در رشته مدیریت فرهنگی هنری به چه صورت است؟

قبولی بدون کنکور در رشته مدیریت فرهنگی هنری بر اساس سوابق تحصیلی انجام می گیرد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بازار کار هوشبری - راهنمای بازار کار و آینده شغلی رشته هوشبری

بازار کار هوشبری – راهنمای بازار کار و آینده شغلی رشته هوشبری

  کارشناس هوشبری با متخصص بیهوشی کاملا متفاوت است ، تخصص بیهوشی یکی از تخصص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر