از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته شیعه شناسی – معرفی جامع و بازار کار شیعه شناسی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته شیعه شناسی – معرفی جامع و بازار کار شیعه شناسی

 

یکی از گرایش های کنکور انسانی ، رشته شیعه شناسی می باشد و داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در این رشته را دارند باید در کنکور سراسری و در دانشگاه های دولتی ، غیر انتفاعی و یا مجازی پذیرش شوند.

در این رشته مباحث مربوط به یک جمعیت مذهبی که شیعه نام دارند مورد نقد و بررسی قرار می گیرد که در ادامه این مطلب اطلاعاتی را در رابطه با گرایش های رشته شیعه شناسی و بازار کار آن در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد ، مقاله زیر را مطالعه فرمایید.

معرفی و بررسی بازار کار شیعه شناسی

رشته شیعه شناسی در نظام آموزش ایران آنچنان از جایگاه خاصی برخوردار نیست. شکل گیری تاریخی جامعه جهانی مسلمان ، منجر به تنوع بسیار زیادی شده است که منعکس کننده یک تکثرگرایی غنی فکری ، معنوی و نهادی است و بر همین اساس در دانشگاه های ایران رشته ای تحت عنوان شیعه شناسی ارائه می شود.

در این رشته ، نحوه شکل گیری شیعه در تاریخ ، چگونگی گسترش آن ، وضعیت فعلی شیعه در جامعه امروز ، اصول عقیدتی ، معارف ، آیین ها ، علوم و مسائل مرتبط با شیعه مورد بررسی قرار می گیرد.

رشـته شـیعه شـناسی بین دو دانش الهیات و علوم اجتماعی پیوند ایجاد می کند و در نهایت این دو رشته را به یکدیگر ارتباط می دهد. در رشته شیعه شناسی ، مبحث شیعه به عنوان یک مجموعه واقعی در نظر گرفته می شود.

برای ادامه تحصیل در این شاخه و کسب موفقیت های شغلی باید به زبان عربی و در عین حال به مطالعه گذشته مسلمانان و شرايط اجتماعي شيعيان جهان علاقه مند باشید. فارغ التحصیلان شیعه شناسی با توجه به توانایی و مهارت های خود می توانند در مراکز ذیل جذب و استخدام شوند :

  1. حوزه های علمیه
  2. مدارس و دانشگاه ها
  3. تحقیقات و فناوری
  4. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  5. سازمان های عقیدتی سیاسی
  6. وزارت امور خارجه
  7. وزارت علوم
  8. سازمان فرهنگ و ارتباط اسلامی
  9. و …

ظرفیت و گرایش رشته شیعه شناسی

به صورت کلی ظرفیت این رشته در کنکور انسانی تاکنون 132 نفر بوده است ، که 72 نفر می توانند در دوره های آموزشی مجازی غیر انتفاعی و 60 نفر در دوره های حضوری غیر انتفاعی مشغول به تحصیل شوند.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته معارف اسلامی - تبلیغ و ارتباطات - معرفی جامع و بازار کار

لازم به ذکر است که نحوه پذیرش دانشجویان در رشـته شـیعه شـناسی کاملا بدون آزمون می باشد و با توجه به سوابق تحصیلی ، دانشجویان مورد پذیرش قرار می گیرند.

در مقطع تحصیلی کارشناسی این رشـته گرایش خاصی ندارد  اما در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری می توانید در گرایش های زیر تحصیل کنید :

  1. تاریخ 
  2. جامعه شناسی 
  3. کلام

از دروس رشـته شـیعه شـناسی می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  1.  مردم شناسی شیعیان
  2.  آیین ها و شعائر شیعه
  3.  جمعیت شناسی شیعه
  4.  تاریخ تشیع
  5.  تاریخ تمدن اسلامی
  6.  اندیشه اجتماعی متفکران شیعه 

دانشگاه هایی که در رشته شیعه شناسی دانشجو می پذیرند

  1. دانشکده غیرانتفاعی اصول الدین (محل تحصیل واحد تهران)
  2. موسسه غیرانتفاعی رهپویان – قم (ویژه خواهران)
  3. دانشگاه غیرانتفاعی ادیان و مذاهب – قم

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با گرایش های رشته شیعه شناسی و بازار کار آن و دریافت مشاوره تحصیلی تلفنی به وب سایت “پاسخ با ما ” مراجعه نمایید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بازار کار هوشبری - راهنمای بازار کار و آینده شغلی رشته هوشبری

بازار کار هوشبری – راهنمای بازار کار و آینده شغلی رشته هوشبری

  کارشناس هوشبری با متخصص بیهوشی کاملا متفاوت است ، تخصص بیهوشی یکی از تخصص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر