از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته ترویج و آموزش کشاورزی پایدار – معرفی جامع و بازار کار ترویج و آموزش کشاورزی پایدار

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته ترویج و اموزش کشاورزی پایدار

 

رشته ترویج و آموزش کشاورزی پایدار از جمله رشته های زیر گروه کنکور تجربی می باشد که هدف از این رشته تربیت دانشجویانی است که بتوانند تکنولوژی را در زمینه کشاورزی به کار بگیرند که این کار با استفاده از دروس تئوری و عملی که فرا گرفته اند، انجام می شود.

همچنین با استفاده از ایده های نوین و خلاقانه به توسعه کشاورزی در مناطق روستایی می پردازند و آن ها را به افراد اینگونه مناطق نیز انتقال می دهند. هر کدام از درس های تخصصی رشته  آموزش کشاورزی پایدار ضریب های مختلفی را با خود به همراه دارد که در ادامه به بررسی هر کدام از آن ها خواهیم پرداخت.

با دروس اختصاصی رشته ترویج و آموزش کشاورزی پایدار آشنا شوید

دروس اختصاصی که در این رشته وجود دارند به علت دانش هایی که در آن ها نهفته شده اند ، می توانند برای این دانشجویان بسیار کمک کننده باشد. این دروس شامل موارد زیر هستند:

  1. مقدمات روانشناسی تربیتی
  2. جامعه شناسی روستایی
  3. مقدمات مردم شناسی عشایری
  4. اصول آموزش و پرورش
  5. اصول آموزش بزرگسالان
  6. اصول آموزش کشاورزی
  7. اصول ترویج کشاورزی
  8. اصول مدیریت آموزش و ترویج
  9. اصول برنامه­ ریزی ترویجی
  10. طرح و تهیه برنامه آموزشی
  11. نوآوری و نوپذیری
  12. آموزش سمعی و بصری
  13. اصول مقاله نویسی فنی و ترویجی
  14. ترویج و آموزش کشاورزی عملی

فارغ التحصیلان این رشته چه توانایی ها را به دست خواهند آورد؟

هر توانایی بستگی به میزان درک فرد از آن دروس که می توانند عملی و یا تئوری باشند ، دارد. با فرض فراگیری تمامی دروس افرادی که در رشته ترویج و آموزش کشاورزی پایدار فارغ التحصیل می شوند ، از توانایی های زیر بهره مند خواهند بود:

  • پروژه های اجرایی ترویجی را می توانند تهیه کنند.
  • به مسئله یابی در روستا می پردازند.
  • در تهیه طرح جامع و گسترده ترویج می توانند مشارکت داشته باشند.
  • برنامه های آموزشی کشاورزی را می توانند در دبیرستان اجرا کنند.
  • همچنین این افراد می توانند نوآوری های سودمند کشاورزی را به دیگران انتقال دهند.

چه آینده شغلی و بازار کاری برای این فارغ التحصیلان وجود دارند؟

رشته ترویج و اموزش کشاورزی پایدار

 

احتمالا این را هم بپسندید  رشته زبان و ادبیات کردی - معرفی جامع و بازار کار رشته زبان و ادبیات کردی

بدون شک یکی از اصلی ترین اهدافی که افراد آن را دنبال می کنند ، آینده شغلی و بازار کار مربوط به یک رشته می باشد و رشته ترویج و آموزش کشاورزی پایدار  نیز در بین همین موارد قرار می گیرد.

این افراد اگر بتوانند به خوبی درس های عملی و تئوری خود را فرا بگیرند ، می توانند آینده شغلی خوبی را برای خودشان بسازند و در سمت های مختلف به فعالیت های خود ادامه دهند که از آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دانش آموختگان رشته کشاورزی پایدار ، در ابتدا به نام مهندس شناخته می شوند و می توانند فعالیت های خود را به عنوان رئیس سازمان کشاورزی استان انجام دهند. همچنین به عنوان مجری طرح های تحقیقاتی کار خود را انجام می دهند که سمت آن ها در وزارت تعاون است. صندوق بیمه و سازمان مدیریت و برنامه ریزی از دیگر فعالیت هایی به حساب می آیند که این افراد می توانند آن ها را به انجام برسانند که این مورد از این رو انجام می شود که بتوانند سطح زندگی روستایی را ارتقا و بهبود ببخشند.

ضریب و گرایش های رشته ترویج و آموزش کشاورزی پایدار

پنج درس در این رشته از اهمیت بالایی برخوردار هستند که شامل زیست شناسی ، زمین شناسی ، ریاضی ، فیزیک و شیمی می شوند که ضرایب هر کدام از آن ها به ترتیب 2، 1، 3، 2 و 2 هستند.

همچنین در سه مقطع مختلف این دانشجویان می توانند گرایش های خود را انتخاب کنند. مقطع کارشناسی گرایش مهندسی ترویج و آموزشی کشاورزی پایدار ، مقطع کارشناسی ارشد گرایش های مهندسی ترویج و آموزشی کشاورزی پایدار و توسعه عمران روستایی و در نهایت مقطع دکتری ، گرایش ترویج کشاورزی و آموزش کشاورزی را به خود اختصاص داده اند.

احتمالا این را هم بپسندید  کاردانی هتلداری - معرفی و بازار کار کاردانی هتلداری

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بازار کار هوشبری - راهنمای بازار کار و آینده شغلی رشته هوشبری

بازار کار هوشبری – راهنمای بازار کار و آینده شغلی رشته هوشبری

  کارشناس هوشبری با متخصص بیهوشی کاملا متفاوت است ، تخصص بیهوشی یکی از تخصص …

4 نظر

  1. من خودم ترویج میخونم،ترم ۱ هستم،واقعا یه رشته ی عالی هس،در مورد آینده ی شغلی یکم تردید داشتم،ممنونم ازتون بابت راهنمایی

    • پاسخ با ما

      با سلام. موفق و موید باشید.

    • سلام منم توی انتخاب رشته ترویج و آموزش کشاورزی پایدار رو اوردم ممنون میشم از تجربیاتتون بهم بگین و اینکه به نظرتون بین حسابداری دانشگاه آزاد و این رشته کدوم بهتره؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. توصیه می شود برای راهنمایی کامل در خصوص تحصیل و آینده شغلی رشته ترویج و آموزش کشاورزی پایدار ، با مشاوران مجرب ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر