از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور 📞 دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور 1402

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور

دفترچه تکمیل ظرفیت آخرین دفترچه کنکور است تا داوطلبان بر اساس رشته‌ های موجود در آن بتوانند یکبار دیگر شانس قبولی خود را در رشته‌ مورد علاقه شان امتحان کنند. این دفترچه توسط سایت سازمان سنجش برای دانشگاه های سراسری و همچنین توسط سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی برای دانشگاه آزاد منتشر می شود که در آن علاوه بر اینکه لیست رشته‌ های تکمیل ظرفیت قرار داده‌ شده‌ اند ، در خصوص شرایط و نحوه انتخاب رشته‌ نیز توضیحاتی ارائه شده‌ است. در ادامه این مطلب قصد داریم در خصوص دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور توضیح دهیم همچنین لینک دانلود دفترچه را هم قرار داده‌ ایم.

سوالات خود در را زمینه شرایط ثبت نام و انتخاب رشته‌ تکمیل ظرفیت کنکور ، از مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما بپرسید تا با اطلاعات دقیق راهنمایی شوید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور 1402

در بعضی از سال ها برای کنکور تکمیل ظرفیت برگزار می شود تا داوطلبانی که در هیچ رشته‌ ای قبول نشده‌ اند یا از رشته‌ قبولی خود رضایت ندارند بتوانند با شرکت در تکمیل ظرفیت در رشته‌ بهتری پذیرش بگیرند.

برگزاری یا عدم برگزاری تکميل ظرفیت کنکور 1402قطعی نیست و اگر اجرا شود ، زمان آن در آبان ماه خواهد بود. همزمان با شروع تکمیل ظرفیت ، یک دفترچه راهنما در سایت سنجش منتشر می شود که در این دفترچه لیست رشته‌ های دارای ظرفیت درج می شوند.

احتمالا این را هم بپسندید  لیست رشته های تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1402 📞 لینک دانلود دفترچه

تکمیل ظرفيت کنکور سراسری برای دانشگاه های سراسری از جمله روزانه ، شبانه ، پردیس خودگردان ، پیام نور و غیرانتفاعی به صورت مشترک انجام می گیرد و لیست رشته‌ های دارای ظرفیت این دانشگاه ها در یک دفترچه به اطلاع داوطلبان رسانده‌ خواهد شد.

مرتبط بخوانید : دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد هم مثل سایر دانشگاه ها در بعضی از سال ها مرحله تکمیل ظرفیت را برای رشته‌ های تحصیلی خود برگزار می کند که عمده این رشته‌ ها از گروه علوم پزشکی و پیراپزشکی هستند.‌

اگر قصد شرکت در تکميل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد را دارید باید دفترچه راهنمای آن را از سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی دانلود نمایید این دفترچه فقط مختص به دانشگاه آزاد است و در آبان ماه انتشار می یابد.

دفترچه تکمیل ظرفیت رشته‌ های پزشکی

دفترچه تکميل ظرفیت رشته‌ های پزشکی شامل دفترچه ای برای دانشگاه روزانه و پردیس خودگردان و یک دفترچه مجزا هم برای دانشگاه آزاد منتشر می شود. در واقع ، تکمیل ظرفیت رشته‌ های پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه های پردیس خودگردان و روزانه به صورت مشترک انجام می گیرد و دانشگاه آزاد تکمیل ظرفیت را جداگانه برگزار می کند.

مرتبط بخوانید : دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 

دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان متقاضیان زیادی دارد و شاید در سال 1402 این دانشگاه هم مرحله تکمیل ظرفیت را اجرا کند. رشته‌ های تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان شامل رشته‌ های آموزش ابتدایی ، آموزش زیست شناسی ، آموزش شیمی ، آموزش تربیت بدنی و … هستند و شما باید بررسی کنید که این رشته‌ ها در استان بومی شما ارائه می شوند یا خیر.

احتمالا این را هم بپسندید  ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد 1402 📞 زمان و شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد

دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان از دفترچه سایر دانشگاه های سراسری مجزا نیست و اگر شما قصد دارید در تکمیل ظرفیت این دانشگاه شرکت کنید باید دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور را دانلود نمایید.

مرتبط بخوانید : رشته های تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

دفترچه تکميل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد 1402

دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور

علاوه بر کنکور سراسری ، در مقطع کارشناسی ارشد هم تکميل ظرفیت برگزار می شود که دفترچه آن از طریق سایت سنجش قابل دریافت است. زمان تکميل ظرفیت کارشناسی ارشد پس از ماه آبان به بعد است و داوطلبانی که در آزمون حضور داشته‌ اند و انتخاب رشته‌ را هم انجام داده‌ اند می توانند در تکميل ظرفیت هم انتخاب رشته‌ کنند البته امکان شرکت در این مرحله از پذیرش برای داوطلبانی که در انتخاب رشته‌ اولیه حضور نداشته‌ اند نیز فراهم می باشد.

سوالات متداول

  • دفترچه تکمیل ظرفيت کنکور در چه تاریخی منتشر می شود ؟

برای برگزاری تکميل ظرفیت کنکور هنوز اطلاعیه دقیقی منتشر نشده‌ است اما اگر برگزار شود زمان انتشار دفترچه بعد از آبان ماه خواهد بود.

  • دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور را از کدام سایت دانلود کنیم ؟

دفترچه تکمیل طرفيت کنکور دانشگاه های سراسری در سایت سنجش منتشر می شود.

  • چگونه از رشته‌ های تکمیل ظرفیت کنکور مطلع شویم ؟

لیست رشته‌ های تکمیل ظرفيت کنکور را می توانید از دفترچه راهنما بررسی کنید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تکمیل ظرفیت رشته های پیراپزشکی

تکمیل ظرفیت رشته های پیراپزشکی 1402 📞 تمام رشته های پیراپزشکی

برگزاری تکمیل ظرفیت رشته های پیراپزشکی مورد تقاضای بسیاری از داوطلبان کنکور تجربی است و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر