از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 1402 📞 دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت فرهنگیان

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان یکی از دانشگاه هایی است که در صورت داشتن ظرفیت خالی در رشته‌ های تحصیلی خود ، اقدام به برگزاری تکمیل ظرفیت می نماید و داوطلبانی که در مرحله اول انتخاب رشته‌ موفق به قبولی در این دانشگاه نشده‌ اند و به مصاحبه دعوت نشده‌ اند ، می توانند پس از دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و اطلاع از دانشگاه های دارای رشته‌ مدنظرشان ، برای ثبت نام و انتخاب رشته‌ اقدام کنند. در ادامه این مطلب ضمن قرار دادن لینک دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 1402 ، توضیحاتی در خصوص تکمیل ظرفیت این دانشگاه ارائه خواهیم کرد. همراه ما باشید.

سوالات خود در را زمینه شرایط ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور ، از مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما بپرسید تا با اطلاعات دقیق راهنمایی شوید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

آیا دانشگاه فرهنگیان در سال 1402 تکمیل ظرفیت خواهد داشت

پیش از اینکه درباره دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان صحبت کنیم ابتدا لازم می دانیم بررسی نماییم که آیا در سال 1402 برای دانشگاه فرهنگیان تکمیل ظرفیت برگزار خواهد شد یا خیر؟ در این رابطه بهتر است بدانید که تکمیل ظرفیت فقط در صورتی برگزار می شود که بعضی از رشته‌ ها دارای ظرفیت خالی باشند و دانشگاه با برگزاری تکمیل ظرفیت قصد پر کردن ظرفیت این رشته‌ ها را داشته‌ باشد.

در واقع ، پس از اعلام نتایج انتخاب رشته‌ کنکور که اسامی پذیرفته‌ شدگان دانشگاه فرهنگیان مشخص می شوند ، بعضی از پذیرفته‌ شدگان بنا به دلایلی از ثبت نام در این دانشگاه انصراف می دهند که در این صورت دانشگاه با ظرفیت خالی مواجه می شود و برای تکمیل این ظرفیت ، مرحله تکمیل ظرفیت را اجرا می نماید.

احتمالا این را هم بپسندید  معرفی رشته آموزش ریاضی - بازار کار و آینده شغلی رشته آموزش ریاضی

زمان انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان اگر برگزار شود ، یک دفترچه راهنما تهیه می شود و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. در این دفترچه لیست رشته‌ های تحصیلی به همراه ظرفیت پذیرشی که دارند موجود است و داوطلب در مرحله اول باید بررسی کند که کدام دانشگاه های فرهنگیان ظرفیت خالی دارند و آیا در استان بومی آنها دانشگاهی ظرفیت خالی دارد یا نه.

زمان انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 1402 در اوایل آبان ماه خواهد بود البته اگر تکمیل ظرفیت برگزار شود این دفترچه منتشر می گردد. دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان از دفترچه تکمیل ظرفیت سایر دانشگاه های سراسری مجزا نیست و به عبارتی لیست رشته‌ های دارای ظرفیت خالی تمام دانشگاه ها اعم از روزانه ، شبانه ، فرهنگیان ، غیرانتفاعی ، پردیس خودگردان و … در یک دفترچه قرار داده‌ می شود.

مرتبط بخوانید : رشته‌ های تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

همانطور که ذکر شد ، دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگيان جدای از دفترچه تکمیل ظرفیت سایر دانشگاه ها نیست و پس از اینکه تمام دانشگاه های سراسری لیست رشته‌ های دارای ظرفیت خالی خود را به سازمان سنجش اعلام نمودند ، سازمان سنجش یک دفترچه تهیه می کند و تمام این رشته‌ ها را داخل آن دفترچه قرار می دهد.

بنابراین شما برای دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1402 فقط باید به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید و در صورت انتشار دفترچه ، لینک دانلود مستقیم آن را در این مطلب هم قرار خواهیم داد.

احتمالا این را هم بپسندید  لیست رشته های تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1402 📞 لینک دانلود دفترچه

در دفترچه تکميل ظرفیت کنکور علاوه بر اینکه لیست رشته‌ های دارای ظرفیت خالی درج شده‌ اند ، به داوطلبان در خصوص شرایط انتخاب رشته‌ در مرحله تکمیل ظرفیت توضیح داده‌ شده‌ است. شما متقاضیان شرکت در تکميل ظرفیت حتما باید دفترچه را مطالعه کنید و از شرایط و ضوابط مطلع گردید سپس برای تکمیل فرم انتخاب رشته‌ اقدام نمایید.

لیست رشته های تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

رشته‌ های تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان شامل رشته‌ های آموزش ابتدایی ، آموزش زیست شناسی ، آموزش شیمی ، آموزش تربیت بدنی و … هستند ولی تمام این رشته‌ ها در تمام واحد های فرهنگیان ارائه نمی شوند برای مثال ممکن است در دانشگاه فرهنگیان استان بومی شما فقط رشته‌ آموزش زیست شناسی ارائه شود و شما فقط اگر در کنکور تجربی شرکت کرده‌ باشید می توانید این رشته‌ را انتخاب کنید یا اینکه رشته‌ آموزش ابتدایی فقط برای گروه انسانی ارائه شود و در این صورت داوطلبان رشته‌ های ریاضی و تجربی امکان انتخاب این رشته‌ را نخواهند داشت.

مرتبط بخوانید : دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

سوالات متداول

  • آیا دانشگاه فرهنگیان تکمیل ظرفیت دارد ؟

بله ، ممکن است برای دانشگاه فرهنگیان تکمیل ظرفیت برگزار شود.

  • دفترچه تکمیل ظرفیت فرهنگیان در چه تاریخی منتشر می شود ؟

در صورت برگزاری تکمیل ظرفیت برای دانشگاه فرهنگيان ، دفترچه آن در اوایل ابان ماه انتشار می یابد.

  • دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگيان را از کدام سایت دانلود کنیم ؟

سایت دانلود دفترچه تکميل ظرفیت فرهنگیان سایت سازمان سنجش آموزش کشور می باشد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

کنکور فرهنگیان برای رشته تجربی

کنکور فرهنگیان برای رشته تجربی 📞 راهنمای ثبت نام و مصاحبه تربیت معلم تجربی

کنکور فرهنگیان برای رشته تجربی در سال 1403 برگزار می شود و بیشترین تعداد داوطلبان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر