از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

درآمد رشته دندانپزشکی – میزان درآمد دندانپزشکان و بازار کار رشته دندانپزشکی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

درآمد رشته دندانپزشکی - میزان درآمد دندانپزشکان و بازار کار رشته دندانپزشکی

 

دانشجویان رشته دندانپزشکی پس از گذراندن حدود 5 الی 7 سال طول دوره تحصیل در دانشگاه و طی کردن 2 سال طرح تعهد خدمت اجباری در مناطق محرومی که توسط وزارت بهداشت تعیین می شود ، وارد حرفه و شغل خود می شوند. اطلاع از بازار کار و درآمد دندانپزشکان اولین دغدغه دانشجویان این رشته است به حصوص که با توجه شرایط اقتصادی کشورمان ، بازار کار اکثر رشته ها اشباع شده است و فرصت های شغلی عالی نصیب کسانی می شود که در رشته و تخصص خود مهارت دارند.

اما در رشته های پزشکی مثل دندانپزشکی اکثر فارغ التحصیلان جذب بازار کار می شوند و کمتر دانش آموخته ای است که نتواند از طریق این رشته ها به شغل مناسب نرسد. دندانپزشک می تواند در بیمارستان ها و مراکز درمانی مشغول به کار شود و یا برای کسب درآمد بیشتر ، کلینیک دندانپزشکی تاسیس کند.

شما عزیزان میتوانید جهت دریافت مشاوره تخصصی در زمینه بازار کار و میزان درآمد مشاغل مختلف از مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما راهنمایی دریافت کنید، کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

درآمد رشته دندانپزشکی عمومی

درآمد رشته دندانپزشکی با توجه به استان محل فعالیت و شرایط کاری متفاوت است دندانپزشکانی که جذب مراکز درمانی دولتی می شوند ، مطابق با قانون مدیریت خدمات کشوری حقوق دریافت می کنند اما دندانپزشکانی در کلینیک های خصوصی فعالیت دارند ، مطمئنا درآمد بیشتری نصیبشان می شود و معمولا بدین صورت است که به ازای هر بیمار ، درصدی را به عنوان حق العمل به کلینیک پرداخت می کنند.

به دانشجویان دندانپزشکی پیشنهاد می شود که قبل از ورود به بازار کار حتما به عنوان دستیار دندانپزشک در مطب و کلینیک ها مشغول به کار شوند البته در شاخه های پزشکی اشتغال به کار تا قبل از فارغ التحصیلی و دریافت مجوز غیر قانونی است اما می توان به عنوان کارآموز و دستیار فعالیت کرد. درامد دانشجویان دندانپزشکی نیز بر اساس محل فعالیت متغیر می باشد.

پردرآمد ترین تخصص های رشته دندانپزشکی

دندانپزشکی که تخصص خود را گرفته باشد ، قطعا درآمد بیشتری هم خواهد داشت و پردرآمد ترین تخصص های دندانپزشکی در ایران برای متخصصی که روزانه فقط یک عمل جراحی انجام دهد ، به صورت زیر است :

  • ارتودنسی (درآمد حداقل 45 میلیون در ماه)
  • جراحی دهان و فک و صورت (درآمد حداقل 40 میلیون در ماه)
  • جراحی لثه (درآمد حداقل 35 میلیون در ماه)
  • پروتز های دندانی (حداقل 40 میلیون در ماه)
  • دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی (حداقل 30 میلیون در ماه)

دندانپزشکان می توانند علاوه بر دندانپزشکی عمومی مثل کشیدن دندان و امور مربوط به درمان کارهای دیگری مثل ایمپلنت کردن دندان ها که با توجه به برند ايمپلنت (IDcom فرانسه ، INTRA آمريكا ، SIC سوئيس و ..) كلينيک های دندانپزشكی حدود 2 الی 3/5 میلیون تومان هزینه در بر دارد و یا ارتودنسی کردن دندان ها که بستگی دارد متحرک ، ثابت ، یک فک یا دو فک باشد ، در یک كلينيک خصوصی حدود 2 الی 7/5 میلیون تومان برای دندانپزشک درآمد دارد.

احتمالا این را هم بپسندید  کاردانی بهداشت محیط - معرفی جامع و بازار کار کاردانی بهداشت محیط

میزان درآمد مطب رشته دندانپزشکی

درآمد رشته دندانپزشکی - میزان درآمد دندانپزشکان و بازار کار رشته دندانپزشکی

 

هزینه یک جلسه دندانپزشکی در کمترین حالت حدود 150 هزار تومان است و با در نظر گرفتن روزانه 100 مراجعه به کلینیک و همچنین در نظر گرفتن مواد مصرفی که حدود 15 درصد از هزینه ها را شامل می شود و حقوق کارکنان و هزینه اجاره مطب و خرید و تعمیر دستگاه های پزشکی ، در ماه دست کم 20 میلیون تومان را می توان از طریق تاسیس مطب دندانپزشکی به دست آورد.

البته دندانپزشک متخصص از عمل جراحی هایی که روزانه انجام می دهد ، درآمد مجزایی خواهد داشت و اگر در ماه فقط 10 عمل جراحی داشته باشد ، می تواند ماهانه حدود 10 میلیون تومان نیز از طریق جراحی کسب کند.

ناگفته نماند اینکه مطب در کجای شهر تاسیس شده باشد ، سطح مالی ساکنین منطقه به چه صورت باشد ، روزانه چند مراجعه کننده وجود داشته باشد ، دندانپزشک چقدر مهارت داشته باشد و … از عوامل تاثیر گذار درمیزان درآمد دندانپزشکان است. آیا تخصص و نوع برخورد دندانپزشک به حدی مناسب است که بیمار مراجعات بعدی نیز داشته باشد گاهی دندانپزشک به حدی متبحر است که بیماران ، عاملی برای تبلیغ او می شوند و در نتیجه با زیاد شدن مراجعه کنندگان ، درآمد مطب نیز افزایش می یابد.

شرایط و هزینه راه اندازی مطب دندانپزشکی

  • عدم سوء پیشینه کیفری
  • کسب موافقت و پروانه تاسیس از وزارت بهداشت
  • آماده سازی ساختمان و فضای مناسب مطب دندانپزشکی (معمولا برای هر یونیت دندانپزشکی 10 متر در نظر گرفته می شود و حداقل مساحت لازم برای تاسیس کلینیک ، 150 متر مربع است )
  • وجود حداقل یک دستگاه اتوکلاو با حجم حداقل 17 ليتر ، دستگاه رادیوگرافی پری اپیکال ، حداقل 5 دستگاه یونیت و يک دستگاه راديولوژی پانورکس ولترال سفال
  • استخدام حداقل یک دستیار دندانپزشک با تحصیلات دانشگاهی
  • استخدام حداقل یک تکنسین رادیولوژی با تحصیلات دانشگاهی
  • وجود حداقل يک پرستار دندانپزشکی که تحصيلات دانشگاهی دارد ، برای ارائه خدمات درمانی ، جرمگیری ، آموزش بهداشت و همکاری با دندانپزشکان
  • وجود دارو و تجیهزات اتاق اورژانس مثل کپسول اکسیژن ، قفسه های دارویی ، ست احیا و …
احتمالا این را هم بپسندید  رتبه لازم برای رشته دندانپزشکی - طبق آخرین رتبه قبولی 1400 و 99

تجهیزات دندانپزشکی قیمت‌های بالایی دارند مثلا میانگین قيمت دستگاه اتوکلاو تمام اتوماتیک حدود 80 میلیوت تومان ، دستگاه راديولوژي پانورکس ولترال سفال حدود 90 میلیون تومان و دارو تجهیزات دندانپزشکی نزدیک به 100 میلیون تومان برای دندانپزشک هزینه در پی دارد.

میزان درآمد دندانپزشکان در مطب

اما میزان درآمد دندانپزشکان در مطب به حدی هست که تمام این هزینه را جبران کند در حال حاضر ليست قيمت خدمات دندانپزشكی در كلينيک های دولتی به صورت زیر است :

  • کشیدن دندان 120/000 تومان
  • درمان ریشه یک کانال 160/000 تومان
  • درمان ریشه دو کانال 240/000 تومان
  • درمان ریشه سه کانال 350/000 تومان
  • ترمیم و پر کردن دندان 140/000 تومان
  • ترمیم و پرکردن دندان با کامپوزیت 180/000 تومان
  • جراحی لثه 450/000 تومان
  • پروتز ثابت 560/000 تومان

که البته این هزینه ها در کلینیک های خصوصی حدود 30 الی 40 درصد قابل افزایش است.

توصیه می شود برای دریافت اطلاعات تکمیلی تر در رابطه با درامد دانشجویان دندانپزشکی ، اشباع شدن رشته دندانپزشکی ، حقوق دندانپزشک در بیمارستان دولتی ، حقوق طرح دندانپزشکی 99 ، معایب رشته دندانپزشکی و … با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.

درآمد دانشجویان رشته دندانپزشکی

حدود درآمد دانشجویان رشته دندانپزشکی که مربوط به کار در کلینیک دانشگاه در ترم‌ های 11 و 12 است ، حدود 2 میلیون تومان برای هر ترم است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

لیست دانشگاه های پردیس خودگردان دندانپزشکی

لیست دانشگاه های پردیس خودگردان دندانپزشکی 1401 – معرفی کامل دانشگاه ها

  دانشگاه های پردیس خودگردان عمده ظرفیت پذیرش خود را به رشته های تحصیلی گروه …

5 نظر

  1. سلام من اردیبهشت دفاع کردم و الان درگیر کارای صحافی پایان نامه هستم … در مورد طرح دندانپزشکی میخواستم بدونم بر چه اساسی توی جاهای که انتخاب کردیم در میایم ؟ و به لحاظ امکانات وو ضعیت مکان انتخابی از کجا اطلاعات کسب کنم ؟ یک سوال دیگر هم در خصوص مدارک لازم برای ثبت نام طرح دارم ایا اسکن کارت ملی کافی هست ؟ من شناسنامه ام رو گم کردم البته کپی دارم ولی فقط از صفحات اول کپی دارم … خواستم بدونم ایا اصل شناسنامه لازمه برا ثبت نام طرح ؟

    • پاسخ با ما

      سلام. برای راهنمایی کامل و دریافت پاسخ تمام سوالات خود لطفا با مشاوران در ارتباط باشید.

  2. سلام درآمد رشته دندانپزشکی دقیقا چقدره ؟
    با سه سال دبیرستان میشه ۷ سال یا بعد از دبیرستان باید ۷ سال بخونیم

    • سلام من دانشجوی ترم دوازده دندانپزشکی هستم.اگه‌ واحداتو مرتب تموم کنی ۱۲ترم یا همون ۶سال طول میکشه،نسبت به پزشکی و داروسازی رشته آسون تریه ولی دو یه سال آخرش استرس بالایی داره.

  3. مطب دندانپزشکی خیلی زیاد شده به ازای هر 1000 نفر یک مطب. خیلی از مطبها خالی از بیمار هستن هر ساله 2000 دندانپزشک مجوز مطب میگیرن…بزودی دندانپزشکان هم مثل پزشکان عمومی بیکار خواهند شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر