از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته زبان و ادبیات کردی – معرفی جامع و بازار کار رشته زبان و ادبیات کردی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته زبان و ادبیات کردی

 

زبان کردی یکی از اصیل ترین زبان های ایرانی می باشد ، به طوری که برخی تاریخ نگاران اعتقاد دارند که ریشه کردهای امروزی به مادها بر می گردد. این زبان گویش تعداد زیادی از مردمان در ایران و جهان می باشد و کسانی که به تحصیل رشته زبان و ادبیات کردی روی می آورند در واقع اصول و پایه های این زبان را خواهند شناخت.

با این علم می توانند با آثار و کتب این زبان بیش از دیگران آشنا شوند و از جنبه های ملی و مذهبی و نیز هویت آنان دفاع نمایند. در ادامه بیشتر به معرفی این رشته خواهیم پرداخت.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه رشته زبان و ادبیات کردی و بازار کار و آینده شغلی آن ، یک تماس مفید با مشاوران ارشد مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما داشته باشید ،

مشاوران ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

معرفی و اهمیت رشته زبان و ادبیات کردی

رشته زبان و ادبیات کردی با این هدف تاسیس شده است که افراد علاقه مند را با پیشینه تاریخی و زیبایی ها و عناصر ادبی این زبان آشنا سازد. همچنین بررسی نحوه اثرگذاری زبان های کردی و فارسی  بر یکدیگر و نیز ارتباطات مابین آن ها از دیگر جنبه های مورد بررسی این رشته تحصیلی می باشد. در نهایت افرادی که این رشته تحصیل می نمایند ، دید عمیقی نسبت به جنبه های گوناگون زبان کردی به دست آورده و می توانند به خلق آثار جدید و یا نقد و بررسی آثار قدیمی بپردازند.

نحوه ورود به زبان و ادبیات کردی

رشته زبان و ادبیات کردی از گرایش های کنکور انسانی می باشد و با پیگیری های مسئولین دانشکده زبان و ادبیات دانشگاه کردستان ، از سوی سازمان سنجش در مقطع کارشناسی در دفترچه آزمون سراسری سال 1394 قرار گرفت و در دانشگاه کردستان ارائه گردید.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته علوم دامی - معرفی جامع و بازار کار علوم دامی

در حال حاضر این رشته فقط در دانشگاه کردستان برگزار می شود بر اساس گزارش دانشگاه در سال گذشته سه استادیار به صورت تمام وقت داشته و 160 دانشجو در آن در حال تحصیل می کرده اند.

امکان ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز با تغییر گرایش به سایر رشته های زبان و ادبیات وجود خواهد داشت.

دروس مقطع کارشناسی زبان و ادبیات کردی

دوره تحصیلی کارشناسی زبان و ادبیات کردی 4 ساله و شامل 8 ترم تحصیلی می باشد. هر واحد به صورت 16 ساعت تدریس خواهد شد. واحدها به صورت زیر می باشند:

  • 22 واحد عمومی
  • 42 واحد پایه و اصلی
  • 72 واحد تخصصی
  • 2 واحد اختیاری

برای آشنایی عمیق تر با واحدهای درسی رشته زبان و ادبیات کردی و دروسی که طی این دوره فراگرفته می شوند ، لطفا با مشاوران پاسخ با ما ارتباط برقرار نمایید.

بازار کار رشته زبان و ادبیات کردی

فارغ التحصیلان این رشته با دانش های عمومی و تخصصی که در طی تحصیل فرامی گیرند می توانند با دید عمیق تری متون و آثار ادبی این فرهنگ را مورد بررسی قرار دهند و مطالعه نمایند.

این افراد می توانند به ترجمه آثار کردی پرداخته و کتب متعددی تالیف نمایند ، به علاوه به علت نزدیکی زیاد زبان فارسی و کردی می توانند اشتراکات زبانی و نحوه اثر گذاری هر یک از این زبان ها بر یکدیگر و بر زبان های دیگر را نیز درک نمایند و به عنوان کارشناسانی در این عرصه صاحب فکر و ایده باشند.

همچنین به علت نو بودن این رشته امیدواریم با پیشرفت زمان تلاش بیشتری برای باز کردن زمینه های کاری در این عرصه صورت گیرد. به طور مثال صدا و سیما ، سازمان میراث فرهنگی ، سازمان های فرهنگی ، حوزه های هنری ، آموزش و پرورش و خبرگزاری ها می توانند عرصه های مناسبی برای فعالیت فارغ التحصیلان زبان و ادبیات کردی باشند.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته فناوری اطلاعات و ارتباطات - معرفی جامع و بازار کار فناوری اطلاعات و ارتباطات

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بودجه بندی کنکور انسانی دی ماه

بودجه بندی کنکور انسانی دی ماه ۱۴۰۱ – لیست کامل بودجه بندی

داوطلبان کنکور انسانی پس از کنکور تجربی ، دومین گروه آزمایشی پر جمعیت آزمون سراسری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر