از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

درآمد دکترای پرستاری 📞 آینده شغلی و میزان درآمد دکترای پرستاری

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

درآمد دکترای پرستاری

دانشجویان رشته‌ پرستاری از همان سال آخر تحصیل و در دوران کارورزی پرستاری نیز می توانند وارد شغل خود شوند و ماهانه نیز حقوقی به آنها تعلق می گیرد ، پس استخدامی رشته‌ پرستاری قطعی است مگر اینکه کسی خودش نخواهد کار کند. بسیاری از علاقه مندان به رشته‌ پرستاری از ما می پرسند که وضعیت بازار کار و درآمد دکترای پرستاری به چه صورت است ؟ ایا با ادامه تحصیل در این رشته‌ می توانیم به موقعیت های شغلی بهتر و در نتیجه درآمد بیشتری برسیم ؟ در همین راستا ، این مطلب را آماده کرده‌ ایم تا آینده شغلی و میزان درآمد دکترای پرستاری را بررسی کنیم.

شما عزیزان میتوانید سوالات خود را در خصوص حقوق دکترای پرستاری ، از مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما بپرسید ،

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند لطفا بخاطر داشته باشید که تماس صرفا از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد و صفر امکانپذیر است .

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

درآمد دکترای پرستاری

مراقبت های پزشکی قبل و بعد از عمل جراحی و همچنین حین جراحی و مراقبت های درمانی بیماران ، از وظایف پرستاران است و با توجه به اهمیت  کار این قشر که در بهبود و ارتقا سلامت بیماران نقش مثبتی دارند و افزایش نیاز به پرستاران توانمند در بیمارستان ها و مراکز درمانی ، درآمد خوبی برای آنها وجود دارد. رشته‌ پرستاری شامل مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی است و درآمد یک پرستار بر اساس میزان تحصیلاتی که دارد و همچنین محل اشتغال و درجه او ، تعیین می شود و اگر شما می خواهید که زودتر استخدام شوید و شغل و حقوقتان تضمین شود ، رشته‌ پرستاری گزینه مناسبی برای شماست.

در خصوص ادامه تحصیل در مقاطع ارشد و دکترای رشته‌ پرستاری و کسب درآمد بیشتر نیز باید بگوییم که پرستاران می توانند همزمان با کار در بیمارستان ، تحصیلات خود را نیز ارتقا دهند و با بیشتر شدن سابقه کار و همچنین ارتقا تحصیلات پست های مهم تری  مثل  سر پرستار ، سوپروایزر بالینی ، سوپروایزر کنترل عفونت ، سوپروایزر آموزشی و یا ریاست پرستاری بیمارستان را به عهده بگیرند که درآمد بیشتری نیز برای آنها در پی دارد. ( میانگین حقوق پرستاری 10 الی 12 میلیون تومان)

مرتبط بخوانید : تغییر رشته به پرستاری

دوره دکترای پرستاری

فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد پرستاری در صورت تمایل به ادامه تحصیل در مقطع دکتری ، می توانند در آزمون دکتری تخصصی وزارت بهداشت شرکت نمایند و پس از قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه و همچنین گذراندن دوره آموزشی دکتری تخصصی که شامل 25 واحد دروس اختصاصی و 20 واحد رساله دکتری است ، مدرک دکترای خود را دریافت نمایند.

احتمالا این را هم بپسندید  حقوق پرستاری 📞 مستند آخرین حقوق پرستاری 1402

طبق نظرات برخی دانشجویان رشته‌ پرستاری ، بازار کار این رشته‌ در دوره دکتری چندان جالب نیست و آنطور که باید باشد ، شرایط کاری ایده الی برای دارندگان مدرک دکتری پرستاری وجود ندارد و شاید درجه شغلی پرستاری که مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد و همچنین سابقه کار زیاد تری دارد ، از درآمد یک دکترای پرستاری بیشتر باشد.

یک دکترای پرستاری در نهایت می تواند به عنوان استاد دانشگاه تدریس کند و یا عضو هیئت علمی دانشگاه باشد و حقوق یک هیئت علمی را دریافت نماید و اینده کاری چندان جالبی برای دکترای پرستاری در ایران وجود ندارد و حدود 15 دانشگاه در این رشته‌ دانشجوی دکترا پذیرش می کنند.

مرتبط بخوانید :  معرفی و راهنمای کارشناسی پرستاری

میزان حقوق درجات پرستاری

برای پرستاران در بیمارستان ها ، درمانگاه ها ، مراکز درمانی ، مراکز نگهداری سالمندان و کودکان دولتی و خصوصی امکان اشتغال فراهم است. شرایط محیط کار و میزان درآمد پرستاران با توجه به نوع مسئولیتی که دارند و بخش های بیمارستانی که در آنجا مشغول هستند ، متفاوت است. برای مثال پرستاری که در بخش اورژانس بیمارستان فعالیت می کند با پرستار بخش اطفال ، بخش داخلی و جراحی ، اتاق عمل ، ICU و CCU شرایط کاری متفاوتی دارند و وظایف محول شده‌ به آنها نیز متفاوت است.

در سال جدید درآمد پرستاری در بیمارستان های دولتی حدود 4 میلیون تومان در ماه و در بیمارستان های خصوصی حدود 5 تا 8 میلیون تومان است که البته هر سال افزایش می یابد.

درجات پرستاری

نوع درجه وظایف و مسئولیت ها
پرستاران مترون  سرپرستار کل پرستاران و ماماهای بیمارستان هستند و اتاقی جداگانه در بیمارستان دارند.
سوپروایزر  هر شیفت یک سوپروایز دارد که نطارت و کنترل بخش ها را بر عهده دارند و لباس این پرستاران نیز سرمه ای است.
هدنرس هدنرس یا سرپرستار ، در هر بخش وجود دارد که به اعمال پرسنل هر بخش نظارت دارند.
استف استف ها معاون هدنرس هستند و در نبود هدنرس را مسئولیت بخش را به عهده دارند.
پرستار روتیشن دریافت اطلاعات بیمار و تحویل به پزشک ، کمک به بیمار ، فراهم کردن غذا و داروی بیمار از وظایف پرستار روتیشن است که لباسشان نیز سفید است.

با سابقه کار بیشتر و ارتقا تحصیلات ، درجه پرستار بیشتر می شود.  بالاترین درجه پرستاری نیز مترون ها هستند که یک اتاق جداگانه در بیمارستان به آنها اختصاص داده‌ می شود. مترون هاف سرپرستار کل پرستاران و ماماهای بیمارستان هستند و حقوق بیشتری نیز دریافت می کنند. پس شما با ادامه تحصیل در دکترای پرستاری می توانید به بالاترین درجه این شغل یعنی مترون ارتقا پیدا کنید. شما با سابقه کار بیشتر حتی می توانید به عنوان رییس بیمارستان مشغول به کار شوید.

سوالات شما

  • درآمد رشته پرستاری در مقطع دکتری چقدر است؟

میانگین حقوق پرستاری 10 الی 12 میلیون تومان می باشد.

  • آیا مدرک تحصیلی بالاتر باعث افزایش حقوق می شود؟

یکی از عوامل موثر در افزایش حقوق پرستاری ، داشتن مدرک تحصیلی از سطح بالاتر است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

حقوق پرستاری

حقوق پرستاری 📞 مستند آخرین حقوق پرستاری 1402

حداقل حقوق پرستاران در سال 1402 چقدر است ؟ حقوق پرستاری در بیمارستان خصوصی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر