از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

دانشگاه علمی کاربردی بهتره یا آزاد – تفاوت های دانشگاه علمی کاربردی و آزاد

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

دانشگاه علمی کاربردی بهتره یا آزاد

 

دانشگاه علمی کاربردی بهتره یا آزاد ؟ احتمالا شما هم قصد پذیرش بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی را دارید ولی می خواهید در دانشگاهی تحصیل کنید که در حین تحصیل و بعد از فارغ التحصیلی با مشکلی مواجه نشوید. دانشگاه های علمی کاربردی و آزاد هر دو رشته های تحصیلی زیادی را بدون کنکور ارائه می دهند و تنوع رشته ها در هر دو دانشگاه زیاد است همچنین تحصیل در هر یک از این دانشگاه ها با پرداخت شهریه همراه است ولی در برخی دیگر از موارد دارای تفاوت هایی هستند که در ادامه این مطلب کامل شرح خواهیم داد.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت پاسخ سوالات خود در زمینه دانشگاه علمی کاربردی بهتره یا آزاد ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ،

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

دانشگاه علمی کاربردی بهتره یا آزاد

بسیاری از دانشگاه ها از جمله دانشگاه آزاد و علمی کاربردی هر ساله تعداد زیادی از رشته های تحصیلی خود را بدون کنکور قرار می دهند تا از این طریق فرصت ادامه تحصیل برای داوطلبانی فراهم شود که شرایط شرکت در کنکور را ندارند و یا رتبه مناسب رشته تحصیلی مورد علاقه خود را به دست نمی آورند. هر یک از این دو دانشگاه ها از برخی جهات دارای مزیت هایی نسبت به دانشگاه دیگر هستند و شما باید با بررسی تمام جوانب ، در نهایت یک دانشگاه را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنید.

مرتبط بخوانید : مشاوره انتخاب رشته دانشگاه علمی کاربردی

رشته های تحصیلی

رشته های تحصیلی زیادی در دانشگاه های علمی کاربردی و آزاد ارائه می شوند و شما می توانید تقریبا از تمام گروه ها اعم از علوم انسانی ، فنی مهندسی ، علوم پایه ، کشاورزی و حتی برخی از رشته های علوم پزشکی ، در این دانشگاه ها رشته پیدا کنید. محبوب ترین رشته های بدون کنکور دانشگاه های آزاد و علمی کاربردی شامل حقوق ، حسابداری ، روانشناسی ، مهندسی برق ، مهندسی کامپیوتر ، مهندسی معماری ، گرافیک ، تکنسین اتاق عمل ، تکنسین تجهیزات پزشکی ، دارویاری ، دامپزشکی و …. هستند.

در دانشگاه آزاد علاوه بر رشته های بدون کنکور ، رشته های پرستاری ، هوشبری ، اتاق عمل ، پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی و …. به صورت با کنکور ارائه می شوند در حالی که  هیچ یک از این رشته  ها را دانشگاه علمی کاربردی ندارد.

مقاطع تحصیلی

در دانشگاه علمی کاربردی فقط دو مقطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ارائه می گردد بنابراین اگر این دانشگاه را انتخاب کنید ، امکان تحصیل پیوسته برای دریافت مدرک لیسانس ندارید و ابتدا باید کاردانی را بخوانید و بعد از آنکه فوق دیپلم گرفتید ، وارد دوره کارشناسی ناپیوسته شوید.

اما در دانشگاه ازاد مقاطع کاردانی پیوسته ، کاردانی ناپیوسته ، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته ارائه می شود و شما می توانید با انتخاب مقطع کارشناسی پیوسته ، تحصیل چهار ساله پیوسته داشته باشید و مدرک لیسانس بگیرید.

مرتبط بخوانید : رشته های هنر دانشگاه علمی کاربردی

همچنین مقاطع ارشد و دکتری تخصصی نیز در دانشگاه آزاد ارائه می شود در حالی که دانشگاه علمی کاربردی فقط تا دوره کارشناسی ، رشته ارائه می نماید.

شهریه دانشگاه علمی کاربردی بهتره یا آزاد 

همانطور که بسیاری از شما هم می دانید ، در حالت کلی شهریه دانشگاه آزاد بیشتر از دانشگاه علمی کاربردی است بنابراین اگر به دنبال گزینه تحصیل مقرون به صرفه تری هستید ، دانشگاه علمی کاربردی مناسب شماست. برای مثال در رشته های فنی مهندسی شهریه دانشگاه آزاد ممکن است نزدیک به 4 میلیون تومان یا حتی بیشتر باشد در حالی که میزان شهریه این رشته ها در دانشگاه علمی کاربردی حداکثر 2 میلیون تومان است.

مرتبط بخوانید : هر ترم دانشگاه علمی کاربردی چند ماه است –  هر ترم دانشگاه چند ماه است

اعتبار مدرک دانشگاه علمی کاربردی بهتره یا آزاد

در خصوص اعتبار مدرک دانشگاه علمی کاربردی یا آزاد لازم است بدانید که مدارک هر دو دانشگاه برای شرکت در آزمون های استخدامی ، استخدام شدن و ادامه تحصیل معتبر است. مثلا شما می توانید با مدرک لیسانس دانشگاه علمی کاربردی در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کنید و مشکلی نخواهید داشت.

برای ورود به بازار کار نیز قبل از اینکه دانشگاه محل فارغ التحصیلی شما مهم باشد ، به مهارت ها و توانمندی هایی که دارید توجه می شود پس توصیه می شود در طول دوران تحصیل ، مهارت های مرتبط با رشته تحصیلی خود را فرابگیرید تا برای پیدا کرد شغل موفق تر باشید.

سوالات متداول

  • مدرک دانشگاه علمی کاربردی بهتره یا آزاد ؟

مدرک هر دو دانشگاه آزاد و علمی کاربردی معتبر است.

  • شهریه دانشگاه علمی کاربردی بهتره یا آزاد ؟

شهریه دانشگاه آزاد از شهریه دانشگاه علمی کاربردی بیشتر است.

  • رشته های دانشگاه علمی کاربردی بهتره یا آزاد ؟

هر دو دانشگاه آزاد و علمی کاربردی رشته های تحصیلی متنوعی ارائه می کنند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر