از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

دانشگاه سما ساری – معرفی و راهنمای کامل

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

دانشگاه سما ساری – معرفی و راهنمای کامل

یکی از زیر مجموعه های دانشگاه آزاد اسلامی ، دانشگاه سما ساری است که از آن به عنوان آموزشکده فنی حرفه ای نیز یاد می شود. ثبت نام در دانشگاه سما  به صورت بدون کنکور و فقط با ارائه مدرک دیپلم امکان پذیر می باشد ، بنابراین برای ورود به این دانشگاه نه نیازی به شرکت در کنکور سراسری و نه نیازی به ارائه مدرک پیش دانشگاهی می باشد و تنها در صورت دارا بودن دیپلم ، می توان برای تحصیل در آن اقدام کرد.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سما ساری

دانشگاه های سما شعبه کوچکتری از دانشگاه آزاد هستند با این تفاوت که رشته های محدود تری را فقط در دوره کاردانی پیوسته ارائه می دهند. ثبت نام در دانشگاه سما ساری همزمان با ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد و در دو ترم مهر و بهمن ماه انجام می گیرد.

زمان در نظر گرفته شده برای ورودی نیمسال اول تحصیلی معمولا در اواخر مرداد ماه و این زمان برای ورودی بهمن ماه در اواخر دی ماه می باشد.

با توجه به مشخص نبودن زمان دقیق ثبت نام توصیه می شود که کانال تلگرام یا صفحه اینستاگرام “پاسخ با ما” را دنبال کنید و به محض شروع شدن ثبت نام ، سریع و پیش از تکمیل شدن ظرفیت ثبت نام خود را توسط مشاوران مجرب مرکز انجام دهید.

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سما ساری

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سما ساری ممکن است به صورت اینترنتی و یا به صورت حضوری انجام گیرد. معمولا ثبت نام ترم مهر ماه اینترنتی و به صورت هماهنگ با سایر دانشگاه های آزاد از طریق سامانه azmoon.org می باشد و ثبت نام ترم بهمن حضوری و با مراجعه به دانشگاه است.

احتمالا این را هم بپسندید  سیدا سنندج - سامانه سیدا دانشگاه آزاد سنندج - راهنمای جامع

اطلاعیه های مربوط به نحوه ثبت نام دانشگاه سما ساری از طریق انتشار دفترچه ای تحت عنوان دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در اختیار داوطلبان قرار می گیرد و باید مطابق دستورالعمل ذکر شده در دفترچه ضمن تهیه مدارک لازم ، اقدامات لازم را انجام داد.

رشته های بدون کنکور واحد سما ساری

رشته های بدون کنکور دانشگاه سما ساری فقط مربوط به دوره کاردانی پیوسته و در واقع رشته های کاردانی ناپیوسته ، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته در این دانشگاه فعلا تدریس نمی شود.

اسامی رشته های این دانشگاه به شرح زیر هستند و نکته بسیار مهم این است که داوطلبان فقط می توانند در رشته ای که متناسب با مدرک دیپلم آن هاست ، ثبت نام کنند.

  • الکترونیک – الکترونیک عمومی
  • تاسیسات – تهویه مطبوع
  • الکتروتکنیک – برق صنعتی
  • مدیریت خانواده – مدیریت خانواده
  • نقشه کشی معماری – معماری
  • صنایع فلزی – جوشکاری
  • الکتروتکنیک – تاسیسات الکتریکی
  • نرم افزار کامپیوتر
  • ساختمان – کارهای عمومی ساختمان
  • گرافیک – گرافیک
  • مکانیک خودرو – مکانیک خودرو
  • حسابداری
  • نقشه برداری – نقشه برداری
  • امور اداری
  • تاسیسات – تبرید
  • تربیت بدنی

پس از بررسی رشته های دانشگاه سما ساری در صورتی که رشته مد نظرتان ارائه نشده است ، می توانید رشته های سایر دانشگاه ها از جمله رشته های دانشگاه آزاد یا رشته های دانشگاه علمی کاربردی را بررسی کنید.

توجه داشته باشید که شما الزامی ندارید که برای دوره کاردانی پیوسته حتما وارد دانشگاه سما ساری شوید ، زیرا این دوره تحصیلی در دانشگاه های آزاد و علمی کاربردی نیز ارائه می شود که تنوع رشته های بسیار زیادی هم دارد. جهت دریافت مشاوره و راهنمایی بیشتر در این زمینه می توانید از مشاوران ارشد مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی “پاسخ با ما” راهنمایی بخواهید.

احتمالا این را هم بپسندید  نتایج پذیرش بدون ازمون کارشناسی ازاد 1402 📞 زمان و نحوه اعلام نتایج

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ثبت نام دانشگاه آزاد

ثبت نام دانشگاه آزاد 📞 راهنمای کامل ثبت نام در دانشگاه آزاد

پس از دانشگاه های روزانه و شبانه ، ثبت نام دانشگاه آزاد بیشترین متقاضیان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر