از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

حقوق انترن پزشکی 1402 📞 انترن کیست و میزان حقوق انترن چقدر است

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

حقوق انترن پزشکی

 

دوره کارورزی بالینی یا همان دوره انترن ، نقطه پایانی و عطف آموزش بالینی پزشکی به دانشجویان این رشته است و دانشجویان به صورت مستقیم با فعالیت در بیمارستان ها و مراکز درمانی ، بیماران را معاینه می کنند و طبق دستور و تشخیص پزشک ، به درمان بیماری می پردازند. این دوره معمولا شامل 18 ماه است و به کارآموزان حقوق ماهیانه نیز تعلق می گیرد که به عنوان کمک هزینه تحصیلی آنها در نظر گرفته شده است.

با توجه به صحبت های اخیر معاون آموزشی وزارت بهداشت در خصوص افزایش حقوق انترن پزشکی ، مطلبی در این باره تهیه کرده ایم تا جزئیات حقوق دانشجویان دوره کارورزی بالینی رشته پزشکی را شرح دهیم.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت آخرین اخبار افزایش حقوق دانشجویان پزشکی با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما در ارتباط باشید ، کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

میزان حقوق انترن پزشکی 1402

دانشجویان پزشکی در مدت تحصیل 7 ساله خود درآمد بسیار پایینی دارند و در حالی که در بیشتر کشور های جهان ، دانشجویان رزیدنتی و انترن ها به عنوان یک پزشک مستقل فعالیت می کنند و حقوق و مزایای یک پزشک نیز شامل حالشان می شود ، در کشور ما برای انترن ها با برچسب دانشجو ، در مقابل فعالیت های آموزشی و درمانی که تقریبا حدود 90 ساعت در هفته است ، از حقوق چندان جالبی برخوردار نیستند.

مرتبط بخوانید : حقوق دانشجویان پرستاری – آیا دانشجویان پرستاری حقوق میگیرند ؟

این در حالی است که پزشکان و سایر کادر درمانی نظام سلامت ، با 35 تا 40 ساعت فعالیت در هفته از حقوق و مزایایی بسیار بیشتر از دانشجویان انترن پزشکی برخوردار هستند و همین موضوع باعث شده است که انترن ها برای بهره مندی از حق و حقوق بیشتر ، مطالباتی داشته باشند.

احتمالا این را هم بپسندید  ظرفیت پزشکی کل کشور - ظرفیت پذیرش کل کشور به چه میزان است ؟

تفاوت حقوق انترن پزشکی برای متاهل ها و مجردها

در حال حاضر مبالغ دریافتی انترن ها حدود 5.5 میلیون تومان برای مجرد ها و 3.5 میلیون تومان نیز برای متاهل هاست و با توجه به اینکه دانشجویان پزشکی اجازه فعالیت در دوران تحصیل را ندارند و در صورت اشتغال به کار در بیمارستان ها و مراکز درمانی تعلیق می شوند ، این مبلغ پاسخگوی هزینه های تحصیل و امرار معاش آنها نیست و اغلب پزشکان نیز در این سنین تشکیل خانواده داده اند و از لحاظ اقتصادی با مشکل مواجه هستند.

البته باید بدانید که حقوق انترن پزشکی بسته به این که دانشجویان در کدام مناطق خدمت می کنند و پوشش دهنده چند نفر هستند ، متفاوت می باشد. به عنوان مثال ، حقوق انترن پزشکی در مناطق محروم و کم برخوردار بیشتر است همچنین دانشجو پزشکانی که افراد بیشتری را پوشش می دهند ، حقوق بالاتری دارند.

افزایش حقوق انترن پزشکی 1402

درباره حقوق انترن پزشکی همواره بحث هایی شده است و میزان حقوق اختصاص داده شده به انترن ها بسیار کمتر از حد تصور است و تبدیل حق ‌الزحمه فعالیت دانشجویان دوره انترن از کمک هزینه تحصیلی به حقوق به همراه مزایا از جمله سابقه کار ، همیشه از مطالبات اینترن ‌ها و رزیدنت ‌های پزشکی بوده است. البته معاون آموزشی وزارت بهداشت ، از اصلاح حقوق دانشجویان رزیدنت در سال اینده خبر داده است و طبق گفته های ایشان ، برای تعیین مبلغ افزایش حقوق انترن پزشکی ، باید منتظر تصویب بودجه در مجلس شورای اسلامی باشیم.

تبدیل حق ‌الزحمه فعالیت دانشجویان انترن پزشکی از عنوان کمک هزینه تحصیلی به حقوق به همراه مزایا مثل محاسبه دوران انترن در سابقه کار و همچنین برخورداری از 40 درصد بیشتر حقوق و دستمزد مطابق با قوانین اداره کار با 44 ساعت کار در هفته ، مطالبات دانشجویان رشته پزشکی است.

جزئیات دوران انترنی پزشکی

حقوق انترن پزشکی

چهارمین مرحله از تحصیل در رشته پزشکی ، دوره انترنی است و دانشجویان پزشکی پیش از ورود به این دوره باید در یک آزمون پیش کارورزی که به پره اینترنی مرسوم است ، شرکت نمایند. محتوای این ازمون تمام مباحث دوره فیزیوپاتولوژی و استاژری است و سوالات نیز تستی هستند. دانشجویان اگر نصف سوالات را درست پاسخ دهند ، در آزمون پذیرفته می شوند و وارد دوره انترنی خواهند شد.

دوره اینترنی (کارورزی) نیز حدود یک سال و نیم است که کلاس های تئوری ندارد و تمام دروس به صورت عملی هستند. شرکت در جلسات آموزشی عملی ، ویزیت بیماران هر صبح ، کشیک های پزشکی و … از فعالیت های دانشجویان انترن پزشکی است و حتی در نبود پزشک و استاد متخصص ، بستری کردن و دارو دادن به بیماران به عهده انترن هاست.

دانشجویان رزیدنتی و متخصص ، مسئول دانشجویان انترنی هستند و اگر خطایی از انترن ها سر بزند ، رزیدنت ها می توانند آن ها را تنبیه کنند مثل اضافه کردن شیفت و ساعت کاری بیشتر. پس دانشجویان انترنی زیر نظر رزیدنت ها فعالیت می کنند و حداکثر 12 شب در ماه که به صورت یک روز در میان هم هست ، کشیک شبانه می گذرانند. کارهای روزانه هم معمولا از ساعت 8 صبح تا 4 بعد از ظهر است و تعداد شیفت های شبانه هم بستگی به تعداد انترن های دانشگاه و بیمارستان دارد.

دروس انترنتی پزشکی

تعدادی از دروس انترنتی نیز به شرح زیر هستند :

  • بیماری‌های اعصاب
  • بیماری‌های عفونی
  • کارآموزی داخلی
  • بیماری‌های جراحی
  • بیماری‌های ارتوپدی
  • بیماری‌های عفونی
  • کارآموزی جراحی
  • تاریخ و اخلاق پزشکی
  • بیماری‌های کودکان
  • پزشکی قانونی و مسمومیت‌ ها
  • فارماکولوژی بالینی
  • کارآموزی چشم
  • کارآموزی پوست
  • کارآموزی بهداشت
  • کارآموزی بخش کودکان
  • بهداشت
  • کارآموزی گوش و حلق و بینی
  • کارآموزی ارتوپدی
  • بیماری‌های زنان و زایمان
  • کارآموزی رادیولوژی
  • بیماری‌های روانی
  • کارآموزی روانپزشکی

سوالات شما

  • حقوق انترن پزشکی چقدر است؟

حقوق انترن پزشکی بستگی به محل خدمت و دیگر موارد دارد که در این مطلب بررسی کردیم.

  • آیا حقوق دانشجویان انترن پزشکی در مناطق محروم بیشتر است؟

بله درآمد انترن پزشکی در مناطق محروم بیشتر تعیین شده است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

لیست دانشگاه های پردیس خودگردان پزشکی

لیست دانشگاه های پردیس خودگردان پزشکی 1401 – معرفی تمام دانشگاه ها

  به جرئت می توان گفت رشته پزشکی پر متقاضی ترین رشته کنکور سراسری تجربی …

4 نظر

  1. آیا اتباع خارجی میتواند دوره انترنی (کارورزی پزشکی) خود را در یکی از بیمارستان های ایران سپری بکند لطفا معلومات دهید
    تشکر

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

  2. آیا به دانشجویان پزشکی انترن عیدی داده می شود؟

  3. من دانشجوی پزشکی هستم از اینکه به این رشته اومدم پشیمان هستم چون درسها ی کنکور سخت را با بدبختی گذراندم وحالا درسهای سخت پزشکی را باید بگذرانم اونهم دور از خانه که خیلی راه دور ودراز دو شب ودو روز با قطار باید عبور کنم تا به پیش پدر ومادرم بروم وبا این حقوق کم پزشکی
    کاش لااقل ما را انتقال میدادن به استان محل زندگیم کمکم کنید
    چکار کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر