از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی 1402 📞 راهنمای شرکت در تکمیل ظرفیت

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی

ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی فرصت دوباره برای داوطلبانی است که از ثبت نام در دوره اصلی جا مانده‌ اند. در مرحله تکمیل ظرفیت بسیاری از رشته‌ ها از گروه های انسانی ، فنی مهندسی ، تجربی و … ارائه می شوند و دارندگان مدرک دیپلم می توانند برای ثبت نام در مقطع کاردانی و دارندگان مدرک فوق دیپلم می توانند برای ثبت نام در مقطع کارشناسی ناپیوسته‌ اقدام کنند. برای مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی یک دفترچه راهنما منتشر می شود که لیست رشته‌ ها در این دفترچه موجود هستند. در ادامه شما را برای ثبت نام به طور کامل راهنمایی می کنیم. همراه ما باشید.

در صورت داشتن هر گونه سوال برای ثبت نام تکمیل ظرفیت علمی کاربردی  می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی

مرحله تکمیل ظرفيت دانشگاه علمی کاربردی مدتی پس از اتمام فرایند ثبت نام اصلی این دانشگاه اجرا می شود. با توجه به اینکه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور یکبار در اواخر مردادماه و یکبار در دی ماه انجام می گیرد ، تکمیل ظرفيت برای نیمسال اول معمولا در مهرماه و برای نیمسال دوم معمولا در بهمن ماه است.

البته برگزاری تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی همه ساله نیست و در صورت وجود ظرفیت خالی ، اجرا می شود. پس از اعلام نتایج دانشگاه علمی کاربردی ، بعضی از پذیرفته شدگان برای ثبت نام قطعی در دانشگاه اقدام نمی کنند و به همین دلیل ظرفیت خالی باقی می ماند. در این شرایط دانشگاه مرحله تکمیل ظرفیت را اجرا می نماید.

مرتبط بخوانید : زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

لیست رشته‌ های تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی

رشته‌ های تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی محدود هستند زیرا عمده ظرفیت پذیرش رشته‌ ها تکمیل شده‌ است و هر رشته‌ حداکثر 10 نفر پذیرش دارد. لیست رشته‌ های تکمیل ظرفیت علمی کاربردی مشخص نیست و باید منتظر انتشار دفترچه راهنما باشیم.

احتمالا این را هم بپسندید  جواب تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد کی میاد 1402 📞 زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت آزاد

اسامی رشته‌ های تکمیل ظرفیت در مقاطع کاردانی و کارشناسی دایر هستند که دارندگان مدرک دیپلم مجاز به ثبت نام در مقطع کاردانی و همچنین دارندگان مدرک فوق دیپلم مجاز به ثبت نام در مقطع کارشناسی هستند.

مرتبط بخوانید : تکمیل ظرفیت رشته های پزشکی دانشگاه آزاد 

راهنمای ثبت نام در رشته های تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی

برای ثبت نام بدون کنکور تکمیل ظرفیت علمی کاربردی باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید. در این سامانه دفترچه راهنما قرار داده‌ می شود و داوطلبان باید دفترچه را دریافت و بررسی نمایند و سپس اقدام به انتخاب رشته‌ کنند. ثبت نام با پرداخت هزینه انجام می گیرد و لازم است قبل از اقدام به تکمیل فرم ، در سایت سنجش هزینه پرداخت شده‌ و کارت اعتباری دریافت گردد.

برای تکمیل فرم انتخاب رشته‌ هر داوطلب مجاز خواهد بود که 30 رشته‌ محل در مقطع کارشناسی و  20 رشته‌ محل در مقطع کاردانی انتخاب نماید. پس از اتمام فرایند ثبت نام هم باید کد پیگیری از سامانه دریافت شود و عدم دریافت کد به معنای ناقص بودن ثبت نام خواهد بود.

مرتبط بخوانید : تکمیل ظرفیت چیست – راهنمای قبولی در تکمیل ظرفیت دانشگاه ها

شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت علمی کاربردی

ثبت نام در تکمیل ظرفيت دانشگاه علمی کاربردی شرایط پیچیده‌ ای ندارد و مهم ترین شرط آن ، ارائه مدرک تحصیلی مرتبط است. دارندگان مدرک دیپلم نظام قدیم و نظام جدید هر یک از رشته‌ های نظری ، فنی حرفه ای و کاردانش می توانند در مقطع کاردانی دانشگاه علمی کاربردی انتخاب رشته‌ کنند و برای ثبت نام در مقطع کارشناسی ناپیوسته‌ نیز مدرک فوق دیپلم نیاز است.

احتمالا این را هم بپسندید  تکمیل ظرفیت دانشگاه دولتی چگونه است 📞 راهنمای کامل

امکان پذیرش در رشته‌ ای مغایر با رشته‌ مدرک ارائه شده‌ وجود دارد و به عنوان مثال داوطلب با دیپلم تجربی می تواند رشته‌ های انسانی یا فنی مهندسی را انتخاب کند اما لازم است این نکته مد نظر متقاضیان تغییر رشته در دانشگاه قرار بگیرد که اولویت پذیرش در هر رشته‌ با داوطلبان دارای دیپلم رشته‌ مرتبط است.

سوالات شما

  • آیا تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی امسال اجرا می شود ؟

در حال حاضر اطلاعیه ای مبنی بر تکمیل ظرفیت علمی کاربردی سال 1402 منتشر نشده‌ است و باید منتظر اعلام سازمان سنجش باشیم.

  • زمان تکمیل ظرفیت علمی کاربردی در چه تاریخی است ؟

در صورت برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت برای دانشگاه علمی کاربردی ، زمان آن حدود یک ماه پس از اعلام نتایج ثبت نام اصلی خواهد بود.

  • ثبت نام تکمیل ظرفیت علمی کاربردی چگونه انجام می شود ؟

ثبت نام در تکمیل ظرفیت علمی کاربردی به صورت اینترنتی انجام می گیرد و سایت سازمان سنجش مسئول ثبت نام است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تکمیل ظرفیت دانشگاه پردیس خودگردان

تکمیل ظرفیت دانشگاه پردیس خودگردان 1402 📞 زمان ، شرایط ثبت نام و لیست رشته ها

تکمیل ظرفیت دانشگاه پردیس خودگردان برای رشته‌ های مختلف بدون کنکور و با کنکور برگزار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر