از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد – راهنمای ثبت نام

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد - راهنمای ثبت نام

ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد شانس دوباره برای داوطلبانی است که در هیچ رشته و دانشگاهی قبول نشده اند و یا در صورت قبولی ، از رشته خود رضایت ندارند در واقع تمام داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد شده اند می توانند در تکمیل ظرفیت شرکت کنند و فرقی نمی کند که دانشجوی پذیرفته شده باشند یا خیر.

دانشگاه آزاد پس از اعلام نتایج نهایی کنکور به بررسی رشته های خود پرداخته و در صورتی که ظرفیت رشته به حد نصاب لازم نرسد ، تکمیل ظرفیت را برگزار می کند. در ادامه راهنمای کامل ثبت نام تکمیل ظرفیت آزاد در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه ، ارائه شده است.

پذیرفته شدگان مرحله اول انتخاب رشته ، در صورت شرکت در تکمیل ظرفیت آزاد و پذیرش در یکی از رشته ها ، باید در رشته جدید ثبت نام کنند و اجازه بازگشت به رشته قبلی را ندارند.

زمان و نحوه شرکت در تکمیل ظرفیت آزاد مهر ماه 99

در سال گذشته زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد برای ورودی ترم اول از تاریخ 2 الی 10 مهر ماه بوده است و احتمالا در سال جاری نیز دهه اول مهر ماه برای ثبت نام در نظر گرفته شود. متقاضیان در مهلت مقرر فرصت دارند که با مراجعه به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org دفترچه تکمیل ظرفیت آزاد را دانلود و سپس ثبت نام را انجام دهند. مراحل کلی ثبت نام به شرح زیر است :

  1. ورود به سایت دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org
  2. وارد کردن کدملی و شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد (کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد را از انتهای کارنامه کنکور بیابید)
  3. واریز هزینه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزاد (در سال گذشته هزینه ثبت نام به مبلغ 44 هزار تومان بوده است)
  4. دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد و بررسی رشته های ارائه شده
  5. دریافت فرم ثبت نام و انتخاب رشته
  6. درج حداکثر 100 کدرشته محل در گروه آزمایشی مربوطه

داوطلبانی که در دو گروه آزمایشی شرکت کرده اند ، برای ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت مجموعا حق انتخاب 100 کدرشته محل را برای هر دو گروه دارند.

برای دانلود دفترچه راهنمای شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد کلیک کنید

زمان و نحوه شرکت در تکمیل ظرفیت آزاد بهمن ماه 99

تکمیل ظرفیت رشته های با کنکور دانشگاه آزاد برای نیمسال دوم تحصیلی چند سال است برگزار نمی شود و آخرین بار در سال 96 اجرا شد ، بنابراین برای سال 99 نمی توان به طور قطعی اعلام کرد که آیا تکمیل ظرفیت برای ترم بهمن برگزار می شود یا خیر !

البته در سال گذشته زمانی که تکمیل ظرفیت برای ورودی مهر ماه برگزار شد ، در تعدادی از رشته ها ظرفیت پذیرش برای نیمسال دوم تحصیلی نیز اختصاص داده شده بود یعنی داوطلبان در مهر ماه ثبت نام می کنند ولی از بهمن وارد دانشگاه می شوند.

هم چنین ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد برای رشته های بدون کنکور در ترم بهمن ماه انجام گرفت و تنوع رشته های ارائه شده نیز نسبتا زیاد بود.

در حال حاضر که زمان دقیق برگزاری تکمیل ظرفیت آزاد اعلام نشده است ، توصیه می شود در کانال تلگرام یا صفحه اینستاگرام “پاسخ با ما” عضو شوید و به محض آغاز شدن ثبت نام ، سریع و پیش از پایان مهلت مقرر ثبت نام خود را انجام دهید.

احتمالا این را هم بپسندید  مهلت انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تکمیل ظرفیت رشته های پیراپزشکی

تکمیل ظرفیت رشته های پیراپزشکی 1402 📞 تمام رشته های پیراپزشکی

برگزاری تکمیل ظرفیت رشته های پیراپزشکی مورد تقاضای بسیاری از داوطلبان کنکور تجربی است و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر