از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تکمیل ظرفیت کنکور 1402 📞 زمان و نحوه شرکت در تکمیل ظرفیت کنکور 1402

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تکمیل ظرفیت کنکور ۱۴۰۱

کنکور سراسری 1402 در تیرماه و دی ماه برگزار گردید و در اوایل مرداد ماه نیز نتایج اعلام شد. پس از اعلام نتایج اولیه کنکور داوطلبان باید برای انتخاب رشته‌ اقدام کنند و نتایج نهایی نیز در اواخر شهریور ماه اعلام می‌ گردد. پس از اعلام نتایج نهایی کنکور ممکن است بعضی از دانشگاه ها در رشته‌ های تحصیلی خود دارای ظرفیت خالی باشند که در این صورت اقدام به برگزاری تکمیل ظرفیت می کنند.‌ تکمیل ظرفیت کنکور 1402 فرصت مجدد برای داوطلبانی است که از رشته‌ قبولی خود رضایت ندارند و یا اینکه در هیچ رشته‌ ای پذیرفته‌ نشده‌ اند و می توانند با ثبت نام تکمیل ظرفیت در رشته‌ بهتری قبول شوند. در ادامه این مطلب به بررسی جزییات کامل تکمیل ظرفیت کنکور 1402 می پردازیم.

سوالات خود را در زمینه شرایط ثبت نام و انتخاب رشته‌ تکمیل ظرفیت کنکور ، از مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما بپرسید تا با اطلاعات دقیق راهنمایی شوید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته‌ حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

آیا تکمیل ظرفیت کنکور 1402 برگزار می شود

اولین موضوعی که در خصوص تکمیل ظرفیت کنکور نیاز به بررسی دارد این است که آیا تکمیل ظرفیت برگزار می شود یا خیر ؟ در این رابطه لازم است بدانید که هنوز اطلاعیه ای مبنی بر برگزاری تکمیل ظرفیت کنکور 1402 از سوی سازمان سنجش منتشر نشده‌ است. بنابراین نمی توان به طور دقیق پیش بینی کرد که این مرحله از پذیرش دانشجو برای کنکور 1402 برگزار خواهد شد یا خیر.

در واقع تکمیل ظرفیت کنکور 1402 در صورتی برگزار می شود که دانشگاه ها اعلام ظرفیت خالی کنند. حتی اگر یک دانشگاه دارای ظرفیت خالی در رشته‌ یا رشته‌ های تحصیلی خود باشد برای آن دانشگاه تکمیل ظرفیت اجرا می شود. بنابراین برگزاری یا عدم برگزاری تکمیل ظرفیت بستگی به ظرفیت خالی رشته‌ های تحصیلی دارد.‌

مرتبط بخوانید : رشته‌ های تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

زمان تکمیل ظرفیت کنکور 1402

زمان تکمیل ظرفیت کنکور 1402 مدتی پس از اعلام نتایج نهایی کنکور است. در واقع پس از اینکه نتایج نهایی کنکور اعلام می شود ، پذیرفته‌ شدگان می بایست برای ثبت نام قطعی در رشته‌ ای که قبول شده‌ اند اقدام کنند. اما اگر بعضی از آنها ثبت نام قطعی در دانشگاه را انجام ندهند ظرفیت رشته‌ ها خالی باقی می ماند و دانشگاه اعلام ظرفیت می‌ کند.

احتمالا این را هم بپسندید  نتایج چند برابر ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 1402 📞 راهنمای تکمیل ظرفیت فرهنگیان

سازمان سنجش آموزش کشور نیز لیست رشته‌ های دارای ظرفیت خالی را در یک دفترچه جمع آوری می کند و در سایت خود قرار می دهد تا داوطلبان با دانلود این دفترچه از رشته‌ ها مطلع شوند. بنابراین زمان تکمیل ظرفیت کنکور احتمالا در اوایل آبان ماه باشد و در صورت اعلام تاریخ دقیق ، در این مطلب اطلاع رسانی می شود.

دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور 1402

برای تکمیل ظرفیت کنکور سراسری یک دفترچه راهنما منتشر می شود. در این دفترچه توضیحات لازم در خصوص نحوه انتخاب رشته‌ ارائه شده‌ است همچنین لیست رشته‌ های دارای ظرفیت در این دفترچه جمع آوری شده‌ اند.

دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور 1402 همزمان با شروع تکمیل ظرفیت در دسترس داوطلبان قرار می گیرد و از طریق سایت سنجش قابل دریافت می باشد. این دفترچه برای دانشگاه های سراسری مشترک است و اگر برای دانشگاه آزاد هم تکمیل ظرفیت برگزار شود دفترچه آن از طریق سایت خود دانشگاه آزاد قابل دانلود خواهد بود.

لینک دانلود دفترجه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1402

(با انتشار دفترچه ، لینک فوق فعال خواهد شد)

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور 

داوطلبان برای ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ابتدا باید دفترچه راهنما را مورد بررسی قرار دهند تا مطمئن شوند رشته‌ و دانشگاه مد نظر آنها ارائه شده‌ است سپس کد رشته‌ محل های مورد تقاضا را استخراج نمایند.

در مرحله بعد می بایست هزینه ثبت نام را در سایت سنجش بپردازند تا دسترسی به فرم انتخاب رشته‌ داشته‌ باشند فرم انتخاب رشته‌ را می توان با حداکثر تعدادی که در دفترچه ذکر شده‌ است تکمیل کرد. پس از پایان مراحل انتخاب رشته‌ و ثبت در سایت سنجش یک کد پیگیری ارائه می شود که با این کد می توان در زمان اعلام نتایج ، نتیجه را مشاهده کرد.

احتمالا این را هم بپسندید  تکمیل ظرفیت رشته های پزشکی دانشگاه آزاد 1402 📞 زمان ، دفترچه و راهنمای شرکت در تکمیل ظرفیت

رشته‌ های تکمیل ظرفیت کنکور 1402

تکمیل ظرفیت کنکور ۱۴۰۱

رشته‌ های تکمیل ظرفیت کنکور 1402 با انتشار دفترچه راهنما مشخص می شوند ولی ظرفیت رشته‌ ها در این مرحله بسیار کم است. این رشته‌ ها شامل رشته‌ های علوم پزشکی ، پیراپزشکی ، علوم انسانی ، فنی مهندسی و … هستند که توسط دانشگاه های روزانه ، پردیس خودگردان ، آزاد و … ارائه می شوند.

مرتبط بخوانید : تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

هزینه انتخاب رشته‌ تکمیل ظرفیت کنکور 1402

شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور سراسری با پرداخت هزینه در سایت سنجش امکان پذیر است و داوطلبان در اولین قدم باید هزینه را بپردازند تا دسترسی انتخاب رشته‌ برای آنها فعال شود. هزینه انتخاب رشته‌ تکمیل ظرفیت کنکور هنوز مشخص نشده‌ است و نحوه پرداخت آن از طریق درگاه پرداخت اینترنتی سازمان سنجش و با استفاده از کارت بانکی عضو شبکه شتاب می باشد.

رتبه قبولی تکمیل ظرفیت کنکور 

پیش از شرکت در تکمیل ظرفیت کنکور لازم است با رتبه قبولی رشته‌ های مختلف آشنا باشید و بدانید که آیا با رتبه خود شانس قبولی خواهید داشت یا خیر. رتبه قبولی رشته‌ ها در مرحله تکمیل ظرفیت تفاوت چندانی با رتبه قبولی در مرحله اولیه انتخاب رشته‌ ندارد یعنی اگر رتبه شما خیلی بالاست و با رتبه آخرین فرد قبول شده‌ در رشته‌ محل مورد تقاضایتان تفاوت زیادی دارد ، در مرحله تکمیل ظرفیت هم شانس قبولی کمی خواهید داشت.

مرتبط بخوانید : تکمیل ظرفیت رشته‌ های پزشکی دانشگاه آزاد

سوالات متداول

  • آیا تکمیل ظرفیت کنکور برای سال جاری برگزار می شود ؟

در خصوص برگزاری یا عدم برگزاری تکمیل ظرفیت کنکور 1402 هنوز اطلاعیه ای منتشر نشده‌ است.

  • زمان برگزاری تکمیل ظرفیت کنکور سراسری در چه تاریخی است ؟

تکمیل ظرفیت کنکور اگر برگزار شود زمان آن بعد از آبان ماه خواهد بود.

  • چه رشته‌ هایی در تکمیل ظرفیت ارائه می شوند ؟

لیست رشته‌ های تکمیل ظرفیت کنکور با انتشار دفترچه راهنما مشخص می شوند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تکمیل ظرفیت رشته های پیراپزشکی

تکمیل ظرفیت رشته های پیراپزشکی 1402 📞 تمام رشته های پیراپزشکی

برگزاری تکمیل ظرفیت رشته های پیراپزشکی مورد تقاضای بسیاری از داوطلبان کنکور تجربی است و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر