از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

توضیح کارنامه کنکور – راهنمای خواندن و استفاده از توضیحات کارنامه کنکور

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

توضیح کارنامه کنکور - راهنمای خواندن و استفاده از توضیحات کارنامه کنکور

 

نتایج اولیه آزمون سراسری حدود یک ماه پس از برگزاری آزمون ، در تاریخ 30 شهریور ماه منتشر گردید و داوطلبانی که ثبت نام کنکور را انجام داده و در جلسه کنکور نیز حضور داشته اند ، می توانند با دریافت کارنامه اولیه خود از سایت سنجش برای انتخاب رشته اقدام نمایند. کارنامه کنکور اطلاعاتی را در اختیار داوطلبان قرار می دهد تا بر اساس آن بتوانند انتخاب رشته کنکور و همچنین انتخاب رشته دانشگاه آزاد را انجام دهند و با توجه به اینکه بررسی دقیق بخش های مختلف کارنامه ، تاثیر زیادی در موفقیت آمیز بودن انتخاب رشته دارد ، در این مطلب با عنوان “توضیح کارنامه کنکور” تمام بخش های آن را مورد بررسی قرار داده ایم.

توضیح کارنامه کنکور

کارنامه کنکور سراسری در هر 4 گروه آزمایشی شامل چند بخش است که در ادامه توضیح می دهیم :

توضیح بخش اول کارنامه کنکور ، اطلاعات ثبت نامی و آزمونی

قسمت اول کارنامه کنکور شما مربوط به اطلاعات ثبت نامی و آزمونی به شرح زیر می باشد :

  • شماره پرونده
  • نام خانوادگی و نام
  • جنسیت
  • شماره شناسنامه
  • سال تولد
  • زبان خارجی امتحانی
  • نوع سهمیه
  • معدل کتبی دیپلم
  • عنوان دیپلم
  • کد دیپلم
  • سال اخذ دیپلم
  • محل تولد
  • استان بومی
  • و ….

تمام اطلاعات مربوط به این بخش را بررسی کنید و در صورت وجود هر گونه مغایرت مخصوصا در بخش های سهمیه ، استان بومی و معدل دیپلم و پیش دانشگاهی که در انتخاب رشته تاثیر گذارند ، در سایت سازمان سنجش درخواستی مبنی بر اشتباه بودن اطلاعات کارنامه ارسال کنید.

توضیح بخش دوم کارنامه کنکور ، اعلام علاقه مندی بر اساس تقاضانامه

اگر در زمان ثبت نام کنکور سراسری برای انتخاب رشته در دانشگاه پیام نور و غیر انتفاعی تیک مربوط به این دو دانشگاه را در فرم ثبت نام فعال کرده باشید ، در کارنامه کنکور علاقه مندی شما درج می شود و در غیر این صورت نمی توانید از رشته های این دانشگاه ها انتخاب کنید.

البته سازمان سنجش برای این دسته از داوطلبان در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری فرصتی را فراهم می سازد که با واریز هزینه در سایت sanjesh.org اعلام علاقه مندی نمایند و بتوانند انتخاب رشته دو دانشگاه پیام نور و غیر انتفاعی را نیز انجام دهند.

همچنین داوطلبان دارای سهمیه کارمندی و ایثارگری نیز در فرم ثبت نام گزینه های مربوطه را فعال می نمودند تا سهمیه برای آنها اعمال شود.

  • سهمیه بهیار برای داوطلبانی است که شاغل در یکی از مراکز دولتی یا غیر دولتی می باشند و حداقل 3 سال سابقه خدمت دارند. 10 درصد از ظرفیت پذیرش رشته پرستاری در دانشگاه های دولتی به داوطلبان دارای سهمیه بهیار تعلق می یابد.
  • 10 درصد از ظرفیت پذیرش دانشگاه های نوبت دوم ( شبانه ) نیز به کارمندان رسمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری ، دانشگاه ها و موسسات آموزشی پژوهشی زیر نظر وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری اختصاص دارد. برای استفاده از سهمیه کارمندی حداکثر سن باید 35 سال تمام باشد و فقط می توان در دانشگاه نوبت دوم شهر محل فعالیت کارمند از این سهمیه بهره مند شد.

بخش سوم ، وضعیت مجاز به انتخاب رشته

در بخش سوم کارنامه وضعیت داوطلب برای انتخاب رشته در دانشگاه های مختلف درج شده است.

  1. مجاز به انتخاب رشته در دوره های روزانه و نوبت دوم
  2. مجاز به انتخاب رشته د دوره های مجازی ، پردیس خودگردان و مازاد
  3. مجاز به دوره های بهیاران
  4. مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه فرهنگیان (تراز بالای 6500)
  5. مجاز به انتخاب رشته دانشگاه پیام نور و غیر انتفاعی
  6. مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد

 داوطلبان تنها می توانند رشته های دانشگاه یا دانشگاه هایی را انتخاب کنند که بر اساس توضیح کارنامه کنکور ، مجاز به انتخاب رشته در آن دانشگاه شده اند. البته سایت سنجش به صورت خودکار رشته محل هایی را که داوطلب مجاز به انتخاب آنها نیست را ثبت نمی کند.

توضیح بخش چهارم کارنامه ، وضعیت رتبه و نمره کل داوطلب در هر زیر گروه

مهم ترین بخش کارنامه کنکور ، قسمت مربوط به رتبه و تراز اکتسابی داوطلب در زیر گروه های مختلف و همچنین رتبه کشوری است. همچنین میزان تاثیر سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی نیز در این بخش درج شده است. اگر معدل کتبی دیپلم شما بالا باشد ، به صورت 30 درصد مثبت اعمال می شود اما اگر تاثیر منفی در رتبه و تراز شما داشته باشد ، اعمال نخواهد شد. البته دانش آموزان نظام قدیم مشمول اعمال 5 درصد سوابق تحصیلی دوره پیش دانشگاهی نیز هستند.

با توجه به اینکه سوالات داوطلبان در خصوص مهم ترین رتبه کنکور که در انتخاب رشته تاثیر گذار است بسیار زیاد می باشد ، در ادامه این موضوع را با جزئیات کامل شرح داده ایم تا بهتر متوجه شوید.

در مورد کارنامه کنکور سوالی دارید؟

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از استان تهران 9092301611

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

کدام رتبه برای انتخاب رشته کنکور سراسری مهم است

رتبه کنکور کدام عدد است ؟ تراز کنکور چیست ؟ کدام رتبه برای انتخاب رشته مهم تر است ؟ اینها سوالاتی هستند که اکثر داوطلبان در زمان انتخاب رشته و بررسی رتبه قبولی های سال های گذشته از ما می پرسند. در پاسخ به این سوالات ابتدا باید بدانیم که شما قصد انتخاب رشته در کدام دانشگاه ها را دارید ؟ دانشگاه آزاد یا دانشگاه های سراسری ؟ و همچنین رشته یا رشته های مد نظر شما چیست ؟

هر یک از گروه های آزمایشی از چند زیر گروه تشکیل شده اند مثلا کنکور تجربی شامل 5 زیر گروه است که رشته های پزشکی ، دندانپزشکی ، دامپزشکی و همچنین رشته های پیراپزشکی همچون پرستاری ، مامایی ، هوشبری ، اتاق عمل و … در زیر گروه یک ، رشته هایی مانند داروسازی ، شیمی و … در زیر گروه و سایر رشته ها نیز در زیر گروه های 3 تا پنج قرار دارند.

در دیگر گروه های آزمایشی نیز به همین صورت است مثلا در کنکور ریاضی اکثر رشته های فنی مهندسی در زیر گروه یک هستند و رشته های کاردانی نیز در زیر گروه دو قرار دارند.

دلیل اینکه به رشته های هر زیر گروه اشاره کردیم این است که در توضیح کارنامه کنکور برای هر زیر گروه یک رتبه و تراز جداگانه اعلام شده است و شما باید بررسی کنید که رشته یا رشته های مورد تقاضایتان در کدام زیر گروه ها قرار دارند و سپس رتبه مربوط به آن زیر گروه را بررسی کنید. به عنوان نمونه داوطلبی که قصد انتخاب رشته پزشکی را در کنکور تجربی دارد ، باید رتبه در زیر گروه یک خود را ملاک انتخاب رشته قرار دهد زیرا این رشته در زیر گروه یک قرار دارد.

کدام رتبه برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد مهم است

برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد ، رتبه کشوری و تراز اکتسابی در هر زیرگروه بررسی می شود و سهمیه های مناطق و ایثارگری هیچ کدام تاثیری در انتخاب رشته این دانشگاه ندارند. در کنکور 99 برای اولین بار انتخاب رشته 4 رشته پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد به مسئولیت سازمان سنجش انجام می گیرد و اگر متقاضی انتخاب این رشته ها هستید ، باید از طریق سایت سازمان سنجش اقدام کنید.

برای انتخاب سایر رشته های دانشگاه آزاد باید وارد سایت azmoon.org شوید و کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز در انتهای کارنامه کنکور درج شده است.

احتمالا این را هم بپسندید  فواید کارنامه سبز 1401 - کارنامه سبز چیست و چه فایده ای دارد

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

آموزش انتخاب رشته کنکور

آموزش انتخاب رشته کنکور 1402 📞 آموزش انتخاب رشته کنکور در سایت سازمان سنجش

با آموزش انتخاب رشته کنکور می توانید خودتان اقدام به انتخاب رشته‌ کنید و فرم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر