از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تغییر به اولویت بعد از طریق کارنامه سبز 1402 📞 تغییر رشته با کارنامه سبز

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تغییر به اولویت بعد از طریق کارنامه سبز

مدتی پس از اعلام نتایج انتخاب رشته‌ کنکور سراسری ، کارنامه دیگیری تحت عنوان کارنامه سبز منتشر می شود که کاربرد این کارنامه برای تغییر به اولویت بعد و در واقع تغییر رشته‌ است. داوطلبانی که از رشته‌ قبولی خود رضایت ندارند و می خواهند در سایر رشته‌ هایی که انتخاب کرده‌ اند قبول شوند ، می توانند با استفاده از کارنامه سبز اقدامات لازم برای تغییر اولویت و تغییر رشته‌ را انجام دهند. در ادامه این مطلب قصد داریم جزئیات کامل زمان و نحوه تغییر به اولویت بعد از طریق کارنامه سبز 1402 را مورد بررسی قرار دهیم. لطفا با ما همراه باشید.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت پاسخ سوالات خود در خصوص نحوه تغییر رشته‌ با کارنامه سبز ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ،

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

زمان تغییر به اولویت بعد از طریق کارنامه سبز 1402

کارنامه سبز کنکور سراسری آخرین کارنامه ای است که برای داوطلبان منتشر می شود و توضیحات داخل آن کاملا متفاوت با کارنامه های اولیه و نهایی است. زمان انتشار کارنامه سبز کنکور معمولا دو هفته بعد از اعلام نتایج نهایی و در اواسط مهرماه می باشد. این کارنامه را سازمان سنجش در سایت خود منتشر خواهد کرد و داوطلبان می توانند با ارائه اطلاعات خود به شرح شماره داوطلبی ، شماره پرونده و … آن را دریافت کرده‌ و بررسی کنند.

مرتبط بخوانید : تفاوت کارنامه سبز و محرمانه

مراحل تغییر به اولویت بعد از طریق کارنامه سبز

نحوه تغییر به اولویت بعد از طریق کارنامه سبز چگونه است؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا می خواهیم توضیح دهیم داخل کارنامه سبز دقیقا چه توضیحاتی ذکر شده‌ است. فرض کنید داوطلبی در زمان تکمیل فرم انتخاب رشته‌ کنکور ، 120 رشته‌ محل را انتخاب کرده‌ و در فرم اولویت بندی کرده‌ است. نحوه بررسی کد رشته‌ های انتخابی این داوطلب بدین صورت است که رشته‌ ها به ترتیب از اولویت اول بررسی می شوند تا زمانی که رتبه داوطلب مناسب قبولی در یک رشته‌ محل باشد.

احتمالا این را هم بپسندید  کارنامه سبز چیست 1401 - معرفی کارنامه سبز و راهنمای استفاده درست از آن

فرضا اگر داوطلب با توجه به رتبه ای که کسب کرده‌ است در انتخاب 75 خود قبول شود ، دیگر رشته‌ های انتخابی 76 تا 120 بررسی نمی شوند و داوطلب در همان انتخاب 75 پذیرفته خواهد شد.

با انتشار کارنامه سبز ، به داوطلب اعلام خواهد شد که آیا در انتخاب های 76 تا 120 شانس پذیرش داشته است، در واقع داخل این کارنامه رتبه آخرین افراد پذیرفته شده‌ در هر یک از رشته‌ محل های انتخابی داوطلب درج شده‌ است و داوطلب پس از مقایسه رتبه های پذیرفته شدگان با رتبه خود ، می تواند مطلع شود در کدام رشته‌ ها نیز شانس پذیرش داشته است.

نحوه تغییر رشته‌ با کارنامه سبز

تغییر به اولویت بعد از طریق کارنامه سبز

اگر شما هم پس از بررسی کارنامه سبز خود متوجه شدید در رشته‌ های مورد علاقه پایین تر از اولویت انتخابی تان شانس قبولی دارید ، می توانید برای تغییر رشته‌ اقدام کنید. تغییر رشته‌ با کارنامه سبز به دو طریق میسر می شود :

روش اول با ارسال درخواست در سایت سازمان سنجش

در روش اول برای تغییر به اولویت بعد از طریق کارنامه سبز می بایست در سایت سازمان سنجش درخواست ارسال کنید. در متن درخواست خود باید ذکر کنید که اشتباه در انتخاب رشته‌ داشته باشید و می خواهید در رشته‌ محل های پایین تر از اولویت انتخابی تان پذیرفته شوید. البته لازم است این نکته را خدمتتان عرض کنیم که سال گذشته سازمان سنجش با انتشار یک اطلاعیه اعلام کرد که به درخواست های تغییر رشته‌ رسیدگی نمی کند و برای کنکور 1402 هنوز مشخص نیست که درخواست های تغییر رشته‌ را بررسی خواهد کرد یا نه.

مرتبط بخوانید : استفاده از کارنامه سبز کنکور

روش دوم مراجعه حضوری به دانشگاه مقصد

برای تغییر به اولویت بعدی از طریق کارنامه سبز لازم است به صورت حضوری به دانشگاه مقصد مراجعه کنید. دانشگاه مقصد پس از بررسی رتبه و تراز شما و همچنین بررسی ظرفیت های خالی خود ، چنانچه دارای ظرفیت باشد ثبت نام شما را انجام می دهد. البته فقط موافقت دانشگاه مقصد کافی نیست. به عبارتی ، دانشگاه مبدا هم باید با درخواست انصراف و تغییر رشته‌ شما موافقت نماید.

احتمالا این را هم بپسندید  معنی کدهای کارنامه سبز 1402 📞 معنی کدهای 3 ، 5 ، 7 و سایر کدهای کارنامه سبز

در صورت موافقت دانشگاه های مبدا و مقصد ، می توانید با ارائه مدارک لازم و همچنین کارنامه سبز خود ، در رشته‌ و دانشگاه مورد تقاضا ثبت نام نمایید. لازم به ذکر است که برای تغییر رشته‌ با کارنامه سبز حتما باید در رشته‌ مورد تقاضا رتبه ای بهتر از رتبه آخرین فرد پذیرفته شده‌ کسب کرده‌ باشید. همچنین امکان تغییر رشته‌ به اولویت های قبل از رشته‌ پذیرفته شده‌ وجود ندارد.

مدارکی که برای ثبت نام نیاز هستند، به شرح زیر می باشند :

  • مدرک تحصیلی دیپلم چهارساله نظام قدیم امضا و مهر دبیرستان یا آموزش پرورش
  • مدرک تحصیلی نظام جدید با امضا و مهر دبیرستان یا آموزش پرورش
  • اصل و یا گواهی مدرک پیش‌دانشگاهی با امضا و مهر دبیرستان یا آموزش پرورش برای داوطلبان نظام قدیم
  • گواهی اخذ مدرک كاردانی برای داوطلبانی که مدرک پیش دانشگاهی ندارند.
  • اصل و 2 برگ کپی کامل شناسنامه
  • اصل و کپی از کارت ملی
  • شش قطعه عكس 4*3 مربوط به سال جاری
  •  مدرک نظام وظیفه برای دانشجویان آقا

مرتبط بخوانید : کارنامه سبز بدون کنکور

سوالات شما

  • آیا تغییر به اولویت بعد از طریق کارنامه سبز امکان پذیر است؟

بله داوطلبان کنکوری می توانند با کارنامه سبز خود تغییر رشته‌ کنند.

  • نحوه تغییر رشته‌‌ با کارنامه سبز چگونه است؟

برای تغییر رشته‌‌ با استفاده از کارنامه سبز خود باید موافقت دانشگاه های مبدا و مقصد را کسب کنید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

معنی کدهای کارنامه سبز

معنی کدهای کارنامه سبز 1402 📞 معنی کدهای 3 ، 5 ، 7 و سایر کدهای کارنامه سبز

کارنامه سبز کنکور سراسری 1402 حدود دو هفته پس از اعلام نتایج انتخاب رشته منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر