از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تراز لازم برای قبولی در تیزهوشان 1403 📞 تراز قبولی تیزهوشان

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تراز لازم برای قبولی در تیزهوشان

آزمون تیزهوشان هر ساله برای جذب دانش آموزان مستعد جهت تحصیل در پایه های هفتم متوسطه اول و دهم متوسطه دوم برگزار می شود/‌ دانش آموزانی که شرایط شرکت در این آزمون را دارند به شرط کسب نمره و تراز لازم در مدارس مورد تقاضا و انتخابی خود پذیرفته خواهند شد. تراز لازم برای قبولی در آزمون تیزهوشان در هر یک از استان ها و مدارس متفاوت است و دانش آموزان باید آخرین تراز قبولی مدرسه مدنظر خود را بررسی کنند و شانس پذیرش خود را ارزیابی نمایند.

با توجه به زیاد بودن تعداد مدارس تیزهوشان در سراسر کشور ، شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تراز قبولی مدارس استان محل سکونت خود ، با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید تا دقیق تر راهنمایی شوید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

تراز لازم برای قبولی در آزمون تیزهوشان نهم و ششم

دانش آموزانی که در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و ازمون تیزهوشان نهم به دهم شرکت می کنند ، به دنبال اطلاعاتی در رابطه با تراز لازم برای قبولی در این آزمون هستند تا شانس قبولی خود را به دست آورند. تراز آزمون تیزهوشان یک شاخه بر اساس نمرات و درصد دروس اکتسابی هر دانش آموز است که در مقایسه با نمرات و درصد دروس سایر دانش آموزان محاسبه می شود.

در محاسبه تراز آزمون تیزهوشان ، عملکرد کل داوطلبان مد نظر قرار می گیرد. اگر عموم شرکت کنندگان نمرات و درصد دروس ضعیفی داشته باشند ولی عملکرد شما بهتر از آنها باشد ، تراز بالایی را به دست می آورید. همچنین برعکس اگر عموم شرکت کنندگان آزمون نمرات و درصد دروس بهتری از شما داشته باشند ، تراز و نمره آزمون شما کمتر خواهد بود. در کل اینکه تراز قبولی آزمون تیزهوشان با توجه به وضعیت کل شرکت کنندگان محاسبه می شود.

احتمالا این را هم بپسندید  تمدید مهلت ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم 1403 📞 مهلت مجدد ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم

بنابراین مواردی همچون عملکرد متفاوت سالانه دانش آموزان ، ظرفیت مدارس ، سهمیه ها و …. در تعیین تراز قبولی آزمون تیزهوشان تاثیر گذار هستند. همچنین داشتن ترازی مشابه به تراز قبول شدگان سال گذشته تضمینی بر موفقیت شما نیست.

مرتبط بخوانید : در مدارس تیزهوشان چه کتاب هایی تدریس می شود

درصد های لازم برای قبولی در آزمون تیزهوشان 1403

یکی از سوالات متداولی که دانش آموزان از مشاوران ما میپرسند این است که هر درس را چند درصد بزنیم شانس قبولی داریم و کدام درس ها مهم تر هستند. بررسی درصد دروس قبول شدگان سال های گذشته به شما کمک می کند که برنامه ریزی درسی خود را دقیق تر انجام دهید. همچنین به هر درس با توجه به اهمیتی که در آزمون تیزهوشان دارد ، وقت صرف کنید.

مهم ترین درس آزمون تیزهوشان که از اهمیت بالایی برخوردار است ، درس ریاضی با ضریب 3 است و در این درس حداقل باید درصد 70 را کسب کنید.

علاوه بر درس ریاضی ، کارنامه پذیرفته شدگان سال ها گذشته نشان می دهد که درس علوم تجربی نیز اهمیت زیادی دارد. بیشتر پذیرفته شدگان در این درس درصد 70 و بالاتر داشته اند. ضمن اینکه در بخش هوش و استعداد تحلیلی آزمون تیزهوشان حداقل باید به 12 سوال پاسخ صحیح داده‌ شود.

درصد های لازم برای کسب تراز قبولی آزمون تیزهوشان به صورت زیر می باشد :

  • درس ریاضی بیش از 70 درصد
  • درس علوم تجربی بیش از 70 درصد
  • درس زبان بیش از 80 درصد
  • درس مطالعات اجتماعی بیش از 85 درصد
  • درس ادبیات فارسی بیش از 75 درصد

مشاوره کسب تراز و درصد های لازم برای قبولی در تیزهوشان

در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و همچنین آزمون تیزهوشان نهم به دهم رقابت برای پذیرش در مدارس تیزهوشان بسیار زیاد است. همانطور که می دانید تمام شرکت کنندگان این آزمون از دانش آموزان ممتاز و برتر هستند. پس برای قبولی در آزمون تیزهوشان و ورود به مدرسه مد نظر خود باید ضمن اینکه از تراز قبولی پذیرفته شدگان استان خود اطلاع یابید ، یک برنامه ریزی درسی دقیق انجام دهید. سپس با بهره مندی از منابع ازمون نمونه دولتی و همچنین منابع آزمون تیزهوشان ، قدرت تسلط خود را در دروس امتحانی خصوصا درس های ریاضی و علوم تجربی افزایش دهید.

با توجه به اینکه دانش آموزان به تنهایی نمی توانند برنامه ریزی کنند و نمی دانند که برای هر کتاب درسی از چه منابع کمک آموزشی و چه کتاب های تستی استفاده کنند ، مشاوران می توانند شما را کمک کنند تا یکسال آمادگی برای ازمون را به خوبی سپری کنید و با نظم و برنامه ریزی و همچنین مطالعه اصولی به راحتی در ازمون قبول شوید.

پس اگر به دنبال مشاوری مجرب هستید که شما را کمک کنید ، توصیه ما بهره مندی از خدمات مشاوره تلفنی است که دسترسی اسان تری دارد. برای ارتباط با برترین مشاوره با شماره های موجود در همین صفحه تماس بگیرید.

مرتبط ببینید : پشتیبانی ثبت نام تیزهوشان

سوالات متداول

  • تراز لازم برای قبولی در تیزهوشان ششم به هفتم چقدر است ؟

تراز قبولی آزمون تیزهوشان ششم به هفتم را در این مطلب بررسی کردیم.

  • تراز لازم برای قبولی در تیزهوشان نهم به دهم چقدر است ؟

تراز قبولی آزمون تیزهوشان نهم به دهم را در این مطلب بررسی کردیم.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی ششم

آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی ششم 1403 📞 راهنمای شرکت در آزمون ها و نحوه ثبت نام

آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی ششم از آزمون های پرمتقاضی در سطح مدارس است و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر