از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

بهترین روش درس خواندن برای کنکور – آمادگی برای کنکور با بهترین روش درس خواندن

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

بهترین روش درس خواندن برای کنکور - آمادگی برای کنکور با بهترین روش درس خواندن

 

اصولا روش درس خواندن برای کنکور با درس خواندن برای مدرسه و امتحانات متفاوت است. شما در زمان کنکور با حجم زیادی از مباحث روبرو هستید که باید در کمتر از یکسال ضمن مطالعه تمام آنها ، بتوانید مهارت تست زنی خود را نیز با حل تست های متنوع تقویت کنید تا در مواجه با هر تستی بهترین و سریع ترین راه حل را پیدا کنید. با توجه به زیاد بودن تعداد و حجم کتاب های درسی و کمبود زمان داوطلب ، اطلاع از بهترین روش های درس خواندن باعث می شود که داوطلب همراه با تند خوانی ، مطالب را نیز بهتر یاد بگیرد. با ما همراه باشید تا اصول کلی مطالعه صحیح و بهترین روش های درس خواندن برای کنکور را به شما آموزش دهیم.

بهترین روش درس خواندن برای کنکور – محیط مطالعه مناسب

شاید بسیاری از شما از مکان مناسب مطالعه غافل باشید اما بررسی ها نشان داده است که محیط مطالعه در بهتر شدن یادگیری بسیار تاثیر گذار است. مکان مطالعه شما باید ثابت باشد ، نور کافی داشته باشد و هیچ سر و صدایی باعث از بین رفتن تمرکز شما نشود. مطالعه کردن در حالت دراز کشیده یا راه رفتن حین مطالعه اصلا توصیه نمی شود و شما باید در حالتی درس بخوانید که بیشترین انرژی و تمرکزتان صرف درس خواندن شود و مطمئنا با راه رفتن بخش زیادی از انرژی شما هدر می شود.

دمای اتاق شما باید مناسب باشد ، گرم بودن اتاق باعث خواب آلودگی و سرد بودن نیز سبب کاهش تمرکز می شود. اتاق مطالعه هر چه ساده تر باشد بهتر است ، از نصب عکس ، پوستر و …که باعث یادآوری خاطرات گذشته و در نتیجه حواس پرتی شما می شود نیز ترجیحا خودداری کنید.

بهترین روش درس خواندن برای کنکور – زمان مطالعه مناسب

توصیه می شود که  زمان را برای مطالعه در نظر بگیرید که بیشترین میزان یادگیری را دارید و انرژی درس خواندن را داشته باشید. بدترین زمان مطالعه بلافاصله بعد از غذا خوردن است چرا که در این زمان مغز در حال کمک به سیستم گردش خون جهت هضم غذاست و بازدهی مطالعاتی شما کمتر می شود.

زمان هایی که به اصطلاح حوصله درس خواندن ندارید ، برای خود پاداش تعیین کنید مثلا با خود بگویید که اگر 15 صفحه از زیست شناسی را بخوانم ، آهنگ مورد علاقه ام را گوش می دهم یا 20 دقیقه بیشتر استراحت می کنم. با این تکنیک ها علاوه بر اینکه به درس خواندن علاقه مند می شوید ، زمان خود را نیز از دست نمی دهید.

دروس سخت را در زمان هایی که فکر می کنید بیشترین قدرت یادگیری دارید مطالعه کنید مثلا اگر صبح بیشتر یاد میگیرید و درس فیزیک برایتان سخت تر است ، مطالعه خود را با این درس شروع کنید. البته اگر دروسی هستند که به آنها بیشتر علاقه مندید ، می توانید یک تا دو ساعت از صبح را به آن اختصاص دهید تا انرژی شما تا پایان روز حفظ شود.

بهترین روش درس خواندن برای کنکور – پیش خوانی کردن

شاید در نظر بسیاری از شما پیش خوانی کردن هیچ گونه تاثیری در بهتر شدن یادگیری تان نداشته باشد اما بهتر است یکبار امتحان کنید تا بدانید که چقدر موثر است. پیش خوانی کردن مبحثی که معلم قرار است آن را تدریس کند کمتر از 20 دقیقه زمان میبرد و شما را با کلیت موضوع آشنا می کند.

احتمالا این را هم بپسندید  برنامه ریزی کنکور 1400 - اصول برنامه ریزی حرفه ای کنکور

فایده ای که پیش خوانی کردن دارد این است که شما در زمان مطالعه سوالاتی در ذهنتان ایجاد می شود و به دنبال پیدا کردن جواب آنها هستید و وقتی با توضیحات معلم جواب سوالات و ابهامات خود را می یابید ، بهتر و مدت زمان بیشتری در ذهن شما باقی می مانند. البته پیش خوانی کردن مناسب برای دانش آموزان است و اگر فارغ التحصیل هستید ، می توانید از روش های دیگری برای بررسی کلیت موضوع مباحث استفاده کنید.

بهترین روش درس خواندن  – مطالعه کتاب درسی

اولین ابزار یادگیری و اولین قدم برای شروع مطالعه ، بررسی کتاب درسی است. هرگز نباید کتاب درسی را حذف کنید و اکثر داوطلبان کنکوری با کنار گذاشتن کتاب های درسی ، منبع اصلی خود را کتاب های کمک آموزشی قرار می دهند. خط به خط کتاب را بررسی کنید ، اگر مبحثی بود که یاد نگرفتید از معلم یا استاد خود پبرسید ، تمام تمرین های کتاب درسی را حتی ساده ترین تمرینات را نیز حل کنید. در کنکور سال های گذشته بار ها اتفاق افتاده است که تعدادی از تست ها دقیقا همان تمرین های کتاب درسی بوده اند مخصوصا در دروس ریاضی و فیزیک.

سعی کنید که مطالعه موضوعی داشته باشید مثلا اگر قرار است مبحث گیاهی زیست شناسی را بخوانید ، هر آنچه که مربوط به زیست گیاهی است یکجا باهم مطالعه کنید تا کل نکات را به صورت ترکیبی یاد بگیرید. در هنگام مطالعه کتاب در ذهن خود سوال طراحی کنید ، سعی داشته باشید که درباره هر مبحثی که مطالعه دارید فکر کنید تا بهتر منظور جملات را بفهمید.

اگر در هنگام مطالعه دچار حواس پرتی هستید ، جملات را با صدای بلند برای خود بخوانید حتما از مداد و کاغذ در زمان مطالعه استفاده کنید. بخش هایی را که لازم چند بار تکرار کنید تا یاد بگیرید ، شروع به نوشتن کنید و به کاغذ بیاورید. پژوهش ها نشان داده است که نوشتن تاثیر فوق العاده ای در یادگیری بهتر دارد البته ممکن است زمانبر باشد ولی ارزشش را دارد.

بهترین روش درس خواندن برای کنکور – استفاده از منابع کمک آموزشی

بهترین روش درس خواندن برای کنکور - آمادگی برای کنکور با بهترین روش درس خواندن

 

اگر کنکوری هستید استفاده از کتاب های کمک آموزشی برای شما واجب است و اگر دانش آموز سال دهم یا یازدهم هستید ، بهتر است از همین الان شروع به مطالعات گسترده تر کنید تا در سال کنکور فشار درسی کمتری را محتمل شوید. مطالعه کتاب کمک آموزشی را پس از مطالعه کتاب درسی قرار دهید. منابع کمک آموزشی ، کتاب درسی را با جزئیات کامل شرح می دهند و کمتر نکته ای است که در آن گفته نشود. هر نکته جدیدی را که مشاهده کردید ، حتما در حاشیه کتاب درسی خود یادداشت کنید و حتما در تمام درسنامه ها ریز به ریز بررسی داشته باشید.

احتمالا این را هم بپسندید  برنامه ریزی برای کنکور 1400 - بهترین برنامه ریزی کنکور ، رایگان برای شما

در مورد انتخاب بهترین منابع کنکور سراسری سوالی دارید؟

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از استان تهران 9092301611

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

بهترین روش درس خواندن برای کنکور – خودآزمایی

منظور از خودازمایی ، حل تست های آموزشی است. پس از آنکه کتاب درسی و کتاب کمک آموزشی را مطالعه کردید ، زمان آن رسیده است که آموخته های خود را محک بزنید. تعداد مناسبی تست که یک مبحث را به طور کامل پوشش دهد را انتخاب کنید و بدون در نظر گرفتن زمان سعی در حل سوالات داشته باشید.

تست ها پر از نکات کنکوری هستند و مسلما هر چه قدر بیشتر تست کار کنید ، تیپ های متنوع تری از تست ها را میشناسید و سریع تر می توانید بهترین راه حل و تکنیک مخصوص به حل هر سوال را پیدا کنید. در حل تست های آموزشی تنها هدفتان باید این باشد که بتوانید پاسخ دهید و اگر جواب دادن به سوالی هم زمانبر بود ، اصلا نگران نشوید زیرا فعلا قرار نیست مدیریت زمان خود را تقویت کنید بلکه هدف یادگیری است.

پس از حل همه تست ها نوبت بررسی پاسخ نامه است. پاسخ نامه همه سوالات را حتی آنهایی که درست جواب داده اید کامل بررسی کنید زیرا ممکن است در پاسخ نامه از راه حل دیگری که راحت تر و سریع تر است ، استفاده شده باشد. تست هایی که جواب غلط داده اید ، ریشه در یادگیری ناقص شما دارد و لازم است بیشتر تمرین کنید.

نکته آخر اینکه تمام نکات کاربردی و جدیدی را که از حل تست ها یاد گرفته اید ، در کتاب درسی یا در دفترچه ای جداگانه یادداشت کنید تا دائما مروری بر آنها داشته باشید.

به کارگیری روش های صحیح مطالعه هر درس

آمادگی برای کنکور با بهترین روش درس خواندن

 

تکنیک های مطالعه هر درس را یاد بگیرید زیرا روش های مطالعه دروس عمومی و اختصاصی متفاوت است. فرضا درسی مثل دین و زندگی نیاز به مطالعه آهسته و پیوسته دارد زیرا بیشتر مباحث حفظی هستند و درسی مثل فیزیک نیاز به حل تست ها و تمرین های متنوع دارد زیرا بیشتر مباحث به صورت مفهومی و مسئله هستند.

برای تمام دروس حتی درس های ساده تر مثل دین و زندگی باید هم تشریحی مطالعه کنید و هم تست بزنید یعنی برای تسلط همه دروس نیاز به تست زنی دارید ولی با توجه به اهمیت و ضریب هر درس ، تعداد تست ها متغیر است. برای مثال در کنکور تجربی اهمیت درس زیست شناسی بسیار بیشتر از دروس دیگر است پس باید بیشتر تمرین و مطالعه شود.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

موفقیت در کنکور زبان - 7 نکته طلایی موفقیت در کنکور زبان

موفقیت در کنکور زبان – 7 نکته طلایی موفقیت در کنکور زبان

  هر ساله با برگزاری کنکور سراسری تعدادی از داوطلبان در کنار شرکت در گروه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر