از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

اگر انتخاب واحد نکنیم چه میشود 📞 راهنمای جا ماندن از انتخاب واحد

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

اگر انتخاب واحد نکنیم چه می شود – راهنمای جا ماندن از انتخاب واحد

 

دانشجویان تمام واحد های دانشگاهی سراسری و آزاد موظفند در زمانبندی اعلام شده توسط دانشگاه ، به پورتال دانشجویی خود مراجعه نموده و انتخاب واحد آن ترم را انجام دهند. دانشجویانی که در مهلت تعیین شده به دلیل اطلاع نداشتن از زمان آن یا هر دلیل دیگر ، موفق به انتخاب واحد نشوند ، می توانند در فرصت حذف و اضافه که برای آنها در نظر گرفته میشود اقدام به انتخاب واحد کنند. اما ممکن است زمان حذف و اضافه نیز به پایان رسیده باشد ، در این شرایط تکلیف دانشجو چیست ؟ آیا آن ترم برای او حذف میشود ؟ آیا می تواند از مرخصی تحصیلی استفاده کند ؟ در ادامه این موضوع بررسی شده است که اگر انتخاب واحد نکنیم چه میشود. مطلب را تا انتها مطالعه فرمایید و در صورت وجود هر گونه سوال و ابهام ، می توانید در بخش نظرات بپرسید.

شما عزیزان میتوانید هرگونه سوال و ابهام خود را در مورد زمان شروع فرایند حذف و اضافه و همچنین تعداد واحد های درسی که مجاز به انتخاب آنها هستید ، از کارشناسان ارشد ما در پاسخ با ما بپرسید ،

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند 

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

اگر انتخاب واحد نکنیم چه می شود – فرصت حذف و اصافه

پس از پایان مهلت انتخاب واحد ، معمولا فرصتی برای حذف و اضافه و ترمیم انتخاب واحد در نظر گرفته میشود تا علاوه بر اینکه دانشجویان بتوانند برنامه هفتگی خود را با حذف و اضافه کردن دروس تغییر دهند ، دانشجویانی که از انتخاب واحد جا مانده اند نیز بتوانند درس های مد نظر خود را اخذ کنند.

برای انتخاب واحد متاخرین ، ظرفیت کلاس ها تا جایی که امکان پذیر باشد ، افزایش داده می شود اما در بعضی دانشگاه ها برای انتخاب دروس بیشتر محدودیت وجود دارد. مثلا در انتخاب واحد دانشگاه پیام نور ، هر دانشجو حداکثر می تواند 2 درس حذف و یا دو درس اضافه کند و فقط در شرایط خاص مثل بیماری ، حوادث غیر مترقبه و … مجوز اخذ 14 واحد درسی داده میشود.

اما در انتخاب واحد دانشگاه آزاد که در سامانه آموزشیار انجام می گیرد ، هیج محدودیتی در تعداد دروس انتخابی وجود ندارد و در صورتی که ظرفیت دروس کافی باشد ، دانشجو می تواند تا 20 واحد درسی نیز اخذ کند. سقف انتخاب واحد دانشگاه آزاد 20 واحد درسی است اما دانشجویان ممتاز و با معدل بالای 17 ، می توانند 14 واحد درسی نیز بردارند.

بنابراین اگر به دلیل اطلاع نداشتن از زمان انتخاب واحد ، موفق به اخذ واحد های درسی نشده اید ، می توانید در فرصت حذف و اضافه انتخاب واحد خود را انجام دهید. زمان حذف و اضافه معمولا در اوایل هر ترم است و دانشگاه اطلاع رسانی های لازم را انجام می دهد.

اگر انتخاب واحد نکنیم چه میشود – حذف ترم

در شرایط کنونی که به دلیل وجود بیماری کرونا ، کلاس های آنلاین و آموزش مجازی جایگزین کلاس های حضوری شده است ، بسیاری از دانشجویان درخواست حذف ترم دارند تا پس از رفع کامل بیماری با شرکت در کلاس حضوری از آموزش های بهتری برخوردار شوند.

احتمالا این را هم بپسندید  لیست دانشگاه های آزاد دارای رشته علوم آزمایشگاهی 1401

مطابق با شیوه نامه آموزشی دانشگاه های سراسری و آزاد که وزارت علوم تحقیقات و فناوری تعیین کرده است ، حذف ترم تحصیلی دانشجویان تنها در صورتی امکان پذیر است که خود دانشجو یا یکی از اعضای خانواده او مبتلا به بیماری کرونا شده باشند و در غیر اینصورت حذف ترم تحصیلی بدون احتساب سنوات ، امکان پذیر نیست.

دانشجویان واجد شرایط می توانند درخواست حذف ترم را همراه با دلایل و متسندات کافی به کارشناس گروه آموزشی خود ارائه نمایند و پس از تایید شدن درخواست آنها ، آن ترم برایشان حذف شود. لازم به ذکر است که دانشجویانی که به دلیل دسترسی نداشتن به اینترنت نمی توانند در کلاس های مجازی حضور داشته باشند ، مثل دانشجویان عشایری می توانند درخواست حذف ترم تحصیلی داشته باشند.

سوالات متداول : گر انتخاب رشته نکنیم چه میشود – راهنمای کامل

اگر انتخاب واحد نکنیم چه میشود – مرخصی تحصیلی

دانشجویان دوره های کاردانی پیوسته ، کاردانی ناپیوسته و کارشناسی ناپیوسته می توانند حداکثر دو ترم و دانشجویان دوره های کارشناسی پیوسته و کارشناسی ارشد پیوسته می توانند حداکثر 4 ترم تحصیلی را در مرخصی بگذرانند. استفاده از مرخصی تحصیلی برای چند ترم متوالی مشکلی ایجاد نمی کند و دانشجوی متقاضی باید درخواست خود را کتبا به دانشگاه ارائه دهد.

دانشجویانی که در مهلت مقرر انتخاب واحد ترم را انجام ندهند و در طول ترم نیز به دانشگاه مراجعه نکنند ، حداکثر باید تا قبل از شروع امتحانات پایان ترم به دانشگاه مراجعه و درخواست مرخصی تحصیلی را داشته باشند. البته بهتر است که پیش از شروع ترم درخواست خود را ثبت کنید زیرا ممکن است دانشگاه عدم ثبت نام شما را به منزله انصراف از تحصیل تلقی نماید.

تعداد نیمسال های مرخصی جزو سنوات تحصیلی دانشجو محاسبه می شود به جزء شرایطی که مرخصی گرفتن الزامی بوده است مثل مرخصی زایمان و … همچنین مرخصی های تحصیلی اجباری دانشگاه که به دلیل تشکیل نشدن کلاس ها یا عدم ارائه دروس است ، جزو سنوات تحصیلی دانشجو محسوب نخواهد شد و شهریه ای نیز دریافت نمی شود.

اگر انتخاب واحد نکنیم چه میشود – قانون سنوات

اگر انتخاب واحد نکنیم چه میشود

دانشجویان هر یک از دوره های کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری مجازند که در سنوات تحصیلی که وزارت علوم تحقیقات و فناوری تعیین کرده است ، فارغ التحصیل شوند و در غیر این صورت در زمان دریافت مدرک دانش آموختگی با مشکل مواجه می شوند. سنوات تحصیلی یا مدت مجاز تحصیل دانشجویان در هر یک از دوره ها به صورت زیر است :

  • مقطع کاردانی پیوسته ، کاردانی ناپیوسته و کارشناسی ناپیوسته : 2 سال (معادل 4 ترم تحصیلی)
  • مقطع کارشناسی : 4 سال (معادل 8 ترم تحصیلی)
  • مقطع کارشناسی ارشد : 2 سال (معادل 4 ترم تحصیلی)
  • مقطع دکتری : بین 6 تا 8 نیمسال تحصیلی

برای دریافت پاسخ سوالات خود درباره انتخاب واحد ، همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور با تلفن ثابت بدون کد و صفر 9099071612

حتی ایام تعطیل

اگر شما در یک ترم انتخاب واحد نکنید ، به ترم های فارغ التحصیلی تان اضافه می شود و در صورتی که دانشجو نتواند در مدت زمان تعیین شده موفق به دریافت مدرک دانش آموختگی شود ، از ادامه تحصیل او ممانعت میشود. البته در شرایط خاص برای هر یک از دوره های کاردانی حداکثر یک ترم و دوره های کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری حداکثر 2 ترم ارفاقی در نظر گرفته می شود.

انصراف از دانشگاه با انتخاب واحد نکردن

در صورت عدم انتخاب واحد برای یک ترم ، شما دانشجوی انصرافی دانشگاه محسوب نخواهید شد بلکه برای شما مرخصی تحصیلی منظور می شود اما اگر چند ترم متوالی اقدام به انتخاب واحد نکنید ، احتمالا برای شما انصراف در نظر گرفته شود. بدیهی است که در صورت تمایل به ثبت نام در یک دانشگاه دیگر ، باید وضعیت انصراف خود را در دانشگاه قبلی مشخص کنید.

اگر انتخاب واحد نکنیم شهریه چه میشود

اگر شهریه را پرداخت کرده اید اما انتخاب واحد را انجام نداده اید ، شهریه در حساب شما باقی خواهند ماند و قابل برگشت نیست. اگر هم نه شهریه پرداخت کرده اید و نه انتخاب واحد انجام داده اید ، برای مراحل بعدی از جمله دریافت مرخصی تحصیلی ، انصراف یا انتخاب واحد در ترم های بعدی ، باید شهریه را واریز نمایید.

مرتبط بخوانید : آیا با رشته انسانی میشود پرستاری خواند 

سوالات متداول

  • اگر انتخاب واحد نکنیم چه میشود ؟ 
احتمالا این را هم بپسندید  کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد کرج بدون کنکور 1402 📞 زمان و راهنمای ثبت نام

با توجه به دانشگاهی که تحصیل می کنید ، ممکن است برای شما مرخصی رد شود

  • آیا انتخاب واحد دانشجویان متاخر را دانشگاه انجام می دهد ؟

خیر ، دانشجویان موظف هستند خودشان انتخاب واحد کنند.

  • آیا اگر انتخاب واحد نکنیم اخراج می شویم ؟

اگر به مدت چند ترم متوالی انتخاب واحد نکنید ، امکان اخراج شدن وجود دارد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ثبت نام کاردانی ناپیوسته

ثبت نام کاردانی ناپیوسته 1402 📞 ثبت نام کاردانی ناپیوسته در دانشگاه های سراسری، آزاد و علمی کاربردی

ثبت نام کاردانی ناپیوسته را می توانید در دانشگاه های آزاد ، علمی کاربردی و …

150 نظر

  1. زینب مهرجو

    سلام.من ورودی ۹۹ دانشگاه دولتی هستم. از انتخاب واحد این ترم جا موندم.میتونم زمان حذف و اضافه انتخاب واحد کنم؟ممنون میشم پاسخ بدید.خیلی نگرانم. اگر انتخاب واحد نکنیم چه میشود ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله در حذف و اضافه فرصت انتخاب واحد دارید. توصیه می شود با کارشناس آموزشی دانشکده خود تماس بگیرید

  2. سلام اگر در فرصت انتخاب واحد و هم در حذف و اضافه انتخاب واحد نکنیم و دو سه روز از حذف و اضافه گذشته باشد باز به هیچ عنوان نمیشود انتخاب واحد کرد؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مدیر گروه آموزشی دانشکده خود تماس بگیرید و موضوع را پیگیری کنید.

  3. سلام
    مدیر گروه دانشگاه پیام نور هنوز برای من تطبیق نزده
    یک روز هم بیشتر برای انتخاب واحد و حذف و اضافه فرصت نیست؟
    تکلیف ما چیه؟؟
    این ترم رو از دست میدیم؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. حتما با مدیر گروه تماس بگیرید و موضوع را پیگیری کنید.

    • سلام من ترم اخرم سه واحد درسی ام این ترم ارائه نشده ایا میتوانم این سه واحد را از دانشگاه دیگری بردارم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله با توجه به اینکه ترم آخر هستید ، می توانید واحدهای درسی که در دانشگاهتان ارائه نمی شود را به صورت میهمان در واحد دیگری از دانشگاه بگذرانید.

  4. سلام وقت بخیر.
    من دانشجوی مهندسی مکانیک ورودی ۹۹ در دانشگاه تهران غرب هستم.
    چون میخوام برم دانشگاه علمی کاربردی قصد دارم از دانشگاهی که فعلا توش دانشجو هستم مهر ماه یا بهمن ماه سال ۱۴۰۱انصراف بدم که بتونم در دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام کنم، به همین دلیل مرخصی تحصیلی نگرفتم که شهریه ندم ولی نمیدونم چه پیامدی داره آیا از دانشگاه حذف میشم یا نه مشکلی نداره و تا چند ترم میتونم این کار رو ادامه بدم؟ لازم به ذکر هستش که معافیت تحصیلی تا سال ۱۴۰۴ دارم.

  5. سلام عذر میخوام من دانشجوی دانشگاه آزاد هستم و نتونستم این ترم انتخاب واحد کنم الان چه اتفاقی میوفته؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای شما مرخصی تحصیلی در نظر گرفته می شود.

    • سلام خسته نباشید بنده یه سه ترمه اصلا به دانشگاه نرفتم وحتی انتخاب واحدم نکردم یعنی الان حذف شدم واینکه هزینه هم باید بدم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

    • سلام من ترم آخر دانشگاه آزادم درسهای عمومی مانده پاس کنم نتونستم سایت قبول نکرد یک عمومی بیشتر،رفتم دانشگاه،گفتن سایت برای من بسته شده،تکلیفم چیه،راه حل چیه ورودی۹۸ هستم حذف و اضافه هم تموم شد.

  6. سلام من دانشجوی کارشناسی پیوسته دانشگاه بوعلی هستم.هفت نرم خوندم و بعد اون الان تقریبا ۴ ترمه ک انتخاب واحد نکردم و حتی مرخصی هم نگرفتم .نمیدونم وضعیتم چی میشه

  7. حسینی علی اکبر

    سلام برای جا ماندگان در امتحان ترم، زمان مجدد تعریف می شود و اگر می شود زمانش کیه تا به انتخاب واحد رسید.تشکر

    • پاسخ با ما

      با سلام. امتحان پایان ترم دانشگاه مجدد برگزار نمی شود مگر در شرایط خاص

  8. رضا طاهری

    سلام من فراموش کردم انتخاب واحد کنم و در دانشگاه شهید چمران درس میخونم میخواستم بدونم زمان حذف واضافه میشه دوباره انتخاب واحد کرد چون انگار 3 واحد نمیشه بیشتر حذف واضافه کرد

    • پاسخ با ما

      سلام.‌ با مدیر گروه آموزشی صحبت کنید تا دسترسی سامانه انتخاب واحد را برای شما فعال کنند.

    • سلام من ترم دوم رو میخوام مرخصی بگیرم دانشگاه آزاد هستم الان من نباید انتخاب واحد کنم ؟ و برا مرخصی آخر ترم اقدام کنم؟

  9. با سلام،من مقدار شهریه ثابت دانشگاه آزاد رو پرداخت کردم اما بخاطر مشکلات سامانه موفق به انتخاب واحد نشدم،باید چ کنم میتونم انصراف بدم؟پولمو پس میدن؟ترم دو هستم

    • پاسخ با ما

      با سلام. نیازی به انصراف از دانشگاه نیست چندین بار فرصت انتخاب واحد تمدید می شود. می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید تا انتخاب واحد شما را انجام دهند.

    • منم همین مشکل رو دارم براترن تابستان درخواست دادم ولی الان به دلایلی نمیتونم انتخاب واحد کنم 😐؛شما چکار کردین؟

  10. سلام من سال ۱۳۹۹ دانشگاه آزاد قبول شدم ودو ترم هم خوندم اما ترم سوم انتخاب واحد نکردم وبه دانشگاه نرفتم ودارم برای کنکور ۱۴۰۰میخونم می خواستم بدونم وضعیتم چی میشه

    • پاسخ با ما

      با سلام. باید با پرداخت هزینه برای انصراف از دانشگاه اقدام کنید.

    • سلام باید ترم سومتو مرخصی رد کنی که نصف شهریه رو میگیرن ازت. بعدم که دانشگاه جدید قبول شدی برگه قبولیتو میبری نشون میدی هزینه انصراف نمیگیرن ازت. درسایی هم که پاس کردی رو با رشته جدیدت مطابقت میدن

    • سلام من ترم تابستانه شهریه پیشپرداخت رو پرداخت کردم ولی درس انتخاب نکردم و نتونستم انتخاب واحد رو کنسل کنم،الان میخوام انتخاب واحد کنم شهریه رو پرداخت کردم ولی بستانکار هم شدم مبلغی از پول رو،حالا نمیدونم پول شهریه تابستان رو برام پرداخت کرده سامانه یا همین ترم جاری،مشکلی پیش نمیاد واسم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام مبلغ واریزی در ترم تابستان در حساب شما ذخیره شده است

  11. سلام به علت نگرفتن معافیت تحصیلی از انتخاب من جلو گیری شده و به من میگن که اگر معافیت تحصیلی رو نگیری اجازه انتخاب واحد نمیدیم و امروز بوده وقت انتخاب واحد و فردا هم روز حذف و اضافه است من باید چه کنم.

    • پاسخ با ما

      با سلام. باید پس از دریافت معافیت تحصیلی ، انتخاب واحد کنید.

  12. سلام من ورودی 98 علوم پزشکی هستم اما برای یه درس از حذف و اضافه هم جا موندم ایا راه برای انتخاب اون درس وجود داره؟؟

  13. سلام من ورودی سال99هستم بهمن امسال انتخاب واحد نکردم جا موندم این تو معافیت تاثیر داره تو سایت نگاه کردم معافیتم تا شهریورآیا امکان لغو هست از طرف دانشگاه

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا به دانشگاه مراجعه کنید تا برای ترم قبلی شما مرخصی رد کنند.

    • سلام خسته نباشید. من یه مشکلی داشتم نمیتونستم انتخاب واحد کنم. الان ممکنه برام سایت بار کنن دوباره انتخاب واحد کنم میشه راهنمایی کنین لطفا

  14. خسته نباشید
    من وردی ۱۴۰۰ هستم و شهریه دانشگاه آزاد رو پرداخت کردم ولی نتونستم انتخاب واحد کنم و میخوام این ترم مرخصی بگیرم. آیا مشکلی برام پیش میاد؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. به دانشگاه مراجعه کنید تا برای شما انتخاب واحد انجام دهند

  15. سلام وقتتون بخیر
    من شهریه ثابت دانشگاه رو پرداخت کردم
    الان ترم دوم میخواستم انتخاب واحد کنم که از زمان حذف و اضافه تمام شده برای استان ما
    آیا در زمان حذف و اضافه استانهای دیگه هم میشه حذف و اضافه کرد یا نه؟
    و اینکه دانشگاه میتونن مشکل من رو حل کنن یا باید مرحصی بگیرم
    و اینکه من مرخصی بگیرم تکلیف این شهریه ای که ریختم چی میشه؟برمیگردونن ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. هم اکنون فرصت مجدد انتخاب واحد دانشگاه ازاد برای جاماندگان در نظر گرفته شده است. در صورتی که موفق به انتخاب واحد در این ترم نشوید ، شهریه ای که واریز کرده اید برای ترم بعدی نگه داشته می شود

  16. رضاحیدری

    سلام
    من دانشجوی پیام نور هستم ترم قبلی نتونستم انتخاب واحد کنم این ترم می تونم انتخاب واحد کنم یا نه در ضمن دو ترم هم مرخصی گرفتم

  17. امیر اکرامی

    با سلام من از ورودی های سال 1400 هستم متاسفانه من به دلیل برخی دلایل موفق به ثبت و انتخاب واحد نشدم و هم اکنون فقط شهریه ثابت دانشگاه را پرداخت کردم یعنی در کل نتونستم انتخاب واحد کنم قصد انصراف از تحصیل و مرخصی و اینجور چیز هارو هم ندارم الان میخوام بدونم دقیقا من تو چه شرایطی هستم و چگونه میتونم یه راه حلی برای مشکل خودم داشته باشم لطفا به من راهنمایی لازم را ارائه دهید.

    • پاسخ با ما

      با سلام. فرصت حذف و اضافه دانشگاه آزاد به اتمام رسید اما توصیه می شود هر چه سریع تر با کارشناس گروه خود مشورت کنید شاید بتوانید این ترم انتخاب واحد کنید.

  18. سلام
    من بعد از گذشت ۱سال و ۶ ماه از ثبت نام هنوز انتخاب واحد نکردم
    چکار باید کرد امسال اگر کنکور دانشگاه مورد نظر قبول شدم می توانم‌بروم؟

  19. سلام
    بنده سال ۹۵ اتمام تحصیلم در دانشگاه سراسری مراغه . کارشناسی ناپیوسته بود .اما دو واحده مانده دارم که تا به امروز مراجعه نکردم بنده رو به کمسیون معرفی کردند آیا موافقت انجام می شود؟؟

  20. سلام. من ورودی 98 هستم و بعد از ترم اول تا الان به دانشگاه مراجعه نکردم. تکلیف چی میشه؟؟ اگر انتخاب واحد نکنیم چه میشود

  21. سلام خسته نباشد من برای انتخاب واحد ۱۱واحد برداشتم مشکلی پیش نمیاد ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. اگر دانشجوی ترم آخر نیستید باید حداقل 12 واحد درسی اخذ کنید تا ترم برای شما تشکیل شود (البته اگر دانشجوی کاردانی و کارشناسی هستید)

    • سلام، من دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی هستم و این ترم نتونستم انتخاب واحد کنم چون دانشگاه دروس رو ارائه نکرد و فقط یازده واحد ارائه کرد و من یازده واحد رو اخذ کردم، حالا میخوام بدونم تکلیف این ترم من چطور میشه؟ چون من یک ترم از مرخصی تحصیلی هم استفاده کردم

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای شما مرخصی تحصیلی رد می شود

  22. سلام من دانشجوی دانشگاه دولتی هستم و الان وسط ترم میخوام حذف ترم کنم
    حتما باید دلیل خاص داشته باشم؟؟؟
    مرخصی بهتره یا حذف ترم واسه الانکه نیمی از ترم گذشته؟

  23. سلام خواهشمندم راهنمایی بفرمایید. دومین ترمی که مجازی شده بود من بشدت مریض بودم و انتخاب واحدم درست انجام نشده 10 واحد اخذ شده بود بخاطر شرایطم نتونستم برم پیگیری کنم و دانشگاه هیچ ارور به انتخاب واخدم نگرفت و الان ترم اخرم تو کارنامم اون ترمو زده زیر سقف الان مشکلیی پیش میاد؟ چیکار کنم؟

  24. سلام. من دانشجو ترم ۲ دانشگاه ازاد هستم. انتخاب واحد کردم ولی بعد از عید کلاسا و امتحانات رو شرکت نکردم. چجوری میتونم برای ترم بعد همین رشته رو ادامه تحصیل بدم؟

  25. سلام من دانشگاه آزاد درس میخونم برای ترم تابستان درخواست انتخاب واحد دادم، ولی متاسفانه با خبر شدم که امسال ارائه نمیشه داخل دانشگاهِ ما. شهریه ثابت تابستان پرداخت شده، باید چیکار کنم؟؟؟ پول برمیگرده؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. شهریه ای که پرداخت کرده اید در حساب مالی شما ذخیره می شود و ترم بعدی می توانید استفاده کنید.

  26. سلام ؛من درخواست براانتخاب واحد ترم تابستان ثبت کردم و شهریه ثابتم رو هم پرداخت کردم
    الان باتوجه به درس های ارائه شده و مشغله کاریم و راه دور(ساکن جای دور از دانشگاه) امکان انتخاب واحد برام وجود نداره
    باید چکار کنم؟که درخواستم لغو بشه که مشکلی پیش نیاد؟و شهریه ثابتم برگرده یا تو حساب دانشگام بمونه

    • پاسخ با ما

      با سلام. شهریه ای که پرداخت کرده اید برای انتخاب واحد ترم مهر شما در حساب مالیتان ذخیره می شود

  27. سلام من درخواست مجوز برای انتخاب واحد ترم تابستان رو دادم. و شهریه پرداخت نکردم و انتخاب واحد هم نکردم ولی زده بدهکار باید چکار کنم این بدهی خودش پاک میشه یا نه؟

  28. با سلام من درخواست مجوز انتخاب واحد تابستان کردم ولی پرداخت نکردم و انتخاب واحد نکردم و بدهی ثبت کرده اند باید چکار کنم آیا بدهی پاک میشود ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله در صورت عدم انتخاب واحد بدهی حذف می شود

  29. سلام خسته نباشین
    من قبولی بهمن 1400 دانشگاه شبانه هستم اما فقط ثبت نام اینترنتی رو انجام دادم و مدارک هم پست نکردم خواستم بدونم ایا تا الان که هیچ اقدامی انجام نداده ام وضعیت من چجوریه چون امسال کنکور دادم میخوام ی دانشگاه دیگ ثبت نام کنم ، نیاز به انصراف داره یا خودش انصراف میخوره ؟

  30. سلام .من دانشجوی دانشگاه آزاد هستم.برای ترم تابستان درخواست مجوز دادم و شهریه ثابت پرداخت کردم ؛الان مشکل برام پیش اومده و از انتخاب واحد و گذروندن ترم تابستان صرفه نظر کردم؛تکلیف شهریه پرداخت شده چی میشه؟ ممنون

    • پاسخ با ما

      با سلام. شهریه پرداخت شهریه در حساب شما ذحیره می شود و می توانید ترم مهر از آن استفاده کنید.

  31. سلام من برای ترم تابستون اقدام کردم ولی شهریه پرداخت نکردم الان ک میخوام نمراتمو ببینم میگه شما بدهکاری الان باید چطوری لغو کنم ک بدهکاری برام بره
    خودش حذف میشه تا کی اینجوریه؟

  32. سلام من برای تابستان میخواستم انتخاب واحد کنم شهریه ثابت رو هم پرداخت کردم ولی دروس برام بالا نیومد که انتخاب واحد کنم الان شهریه من برمیگرده؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. شهریه در حساب شما ذخیره می شود و در ترم بعد می توانید استفاده کنید.

  33. من ۹۹ مرخصی تحصیلی گرفتم و ۱۴۰۰ انتخاب واحد کردم ولی ۱۴۰۱ انتخاب واحد نکردم الان چه میشود

  34. سلام ممنون میشم بهم بگین من هم از پیش انتخاب واحد ترم جدید جاموندم موقع انتخاب واحد میتونم انجام بدم مشکلی پیش نمیاد

    • پاسخ با ما

      با سلام. اگر انتخاب واحد نکنید معمولا مرخصی رد می شود

  35. سلام. من دانشجو پیام نور هستم دو ترم همدتا الان مرخصی گرفتم. میخواستم بدونم اگه انتخاب واحد نکنم مشکلی پیش نمیاد که با حذف و اضافه انتخاب واحد کنم؟ چون منتظر جواب انتخاب رشته کنکور هستم. اگه الان انتخاب واحد کنم درصورتی که بعد از جواب کنکور بخوام انصراف بدم باید هزینه پیشتر پرداخت کنم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران پاسخ با ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند..

  36. سلام من ترم تابستان کاروزی 1 رو برداشتم تا 20 مهر هم مهلت نمره دادن استاد هست از طرفی هم 23 شهریور انتخاب واحد شروع میشه سوالم اینجا است که ایا در صورتی که درس کاروزی که ترم تابستان برداشتم استاد قبل انتخاب واحد نمره نزاره میتونم انتخاب واحد مهر ماه انجام دهم یا خیر باید صبر کنم موقع حذف و اضافه و …؟

  37. سلام وقتتون بخیر. من برای گرفتن مدرک کاردانیم باید دو تا درس رو پاس میکردم و الآن معرفی به استاد گرفتم و معلوم نیست که کی امتحان بدم و ممکنه تا آخر شهریور طول بکشه. از یه طرف هم میخوام انصراف بدم. تقریبا یه هفته دیگه هم انتخاب واحد ترم مهر شروع میشه و من موندم که کی انصراف بدم.
    انصراف دادن زمان خاصی داره؟ یا میتونم انتخاب واحد نکنم و وسط ترم انصراف بدم؟ اگر انتخاب واحد نکنم شهریه ثابت این ترم رو باید بدم یا نه؟ ممنون.

    • پاسخ با ما

      با سلام می توانید به دانشگاه مراجعه نکنید و بعد از اتمام ترم برای انصراف اقدام کنید

  38. سلام اگر انتخاب واحد نکنیم و قبلا هم از مرخصی به طور کامل استفاده کرده باشیم(پیام نور کارشناسی)ایا دانشجوی انصرافی تلقی میشیم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام بله ممکن است برای شما انصراف رد شود

    • ممنون بعد این انصراف با انصرافی کهشخصا درخواست بدیم با دانشگاه فرقی میکنه ؟چون من خودم میخوام انصراف بدم این ترم

    • پاسخ با ما

      با سلام لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

  39. با سلام بنده در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه ارومیه روزانه قبول شدم و انتخاب واحد نکردم با توجه به اینکه در زمان انتخاب رشته اشتباها شهر ارومیه رو انتخاب کردم و میخوام در تکمیل ظرفیت شرکت کنم و شهر های نزدیک تر رو انتخاب کنم، آیا باید این ترم انتخاب واحد کنم یا مرخصی بگیرم با توجه به اینکه مهلت انتخاب واحد هم تمام شده

  40. با سلام من حتی در حذف و اضافه تنها 13 واحد تونستم بردارم و بنده ورودی جدید دانشگاه هستم و فقط برای من سر فصل قدیمی ورودی ها میاد الان هم دیگر هیچ فرصتی به دانشجوها نمیدن ؟ یا حتما باید به قسمت آموزش دانشگاه مراجعه کرد؟

  41. با سلام من دانشگاه پیام نور میرم خواستم برای سال بعد کنکور بدم می خوام بدونم این کار باعث میشه برام انصراف از دانشگاه بخوره؟ اگه انصراف بخوره باید مثل دانشگاه های دولتی جریمه پرداخت کرد یا نه؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. اگر نمی خواهید در آن ترم انتخاب واحد کنید باید تقاضای مرخصی تحصیلی داشته باشید

  42. مجتبی حمامچی

    سلام وقتتون بخیر ببخشید من برج 11 سال پیش دانشگاه آزاد مشهد ثبت نام کردم بعد دانشگاه اصل مدرک دیپلم رو گرفت من کار پیدا کردم و نه انتخاب واحد کردم ونه رفتم دانشگاه میخواستم ببینم الان دانشگاه مدرک رو میده یا باید شهریه پرداخت کنم؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

  43. سلام من این ترم حداقل واحد 6ترم گرفتم یه درس دو واحدی شاید بیفتم اگر بیفتم میشه 4واحد گذروندم یعنی من 1ترم خوندم ؟
    چون کمترین واحد ۶واحد است

  44. رقیه امانی

    سلام
    من دانشجوی دانشگاه آزاد هستم که مایل به انصراف از اون دانشگاه هستم ترم بهمن۱۴۰۰و ترم مهر۱۴۰۱انتخاب واحد نکرده ام میخواستم در صورت امکان راهنمایی ام کنین که آیا من الان بابت اون دو ترمی که ثبت نام نکردم پول شهریه ثابت رو بدهکارم یا نه؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران پاسخ با ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند..

  45. سلام خسته نباشید من انتخاب واحد کردم ولی شرایطش ندارم امتحان پایان ترم بدم
    اگ پایان ترم ندم چه اتفاقی میفته و ترم بعد هم انتخاب واحد نکنم احتمال اخراج هست دانشگاه آزاد هستم

    • پاسخ با ما

      با سلام. اگر در امتحانات شرکت نکنید واحدهای درسی برای شما حذف خواهند شد و باید مجددا آنها را اخذ کنید.

  46. سلام این ترم من نتونسم انتخاب واحد کنم حتی شهریه ثابت هم نریختم و تقریبا امتحانات ترم هم تمام شده است
    میتونم برای ترم جدید انتخاب واحد کنم یا ن؟!
    آموزشیار هم بسته است برای من

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

  47. سلام من ترم اول دانشگاه ازاد هستم میخواهم انصراف بدم اما هزینه اش زیاده برای اینکه این هزینه را ندهم چند ترم انتخاب واحد نکنم تا دانشگاه اخراجم کنه؟

  48. سلام خسته نباشین
    من دانشجوی دانشگاه فرهنگیان همدان هستم،در زمان انتخاب واحد نتونستم انتخاب واحد کنم،میتونم در زمان حذف و اضافه اقدام به انتخاب واحد کنم؟یا باید از مرخصی استفاده کنم

  49. سلام.خسته نباشید.
    من در دانشگاه فرهنگیان درس میخونم، مدت انتخاب واحد گذشته،حداکثر چند واحد میتونم بردارم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران پاسخ با ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند..

  50. سلام من این ترم انتخاب واحد نکردم و دانشگاه نرفتم و میخام انصراف بدم و دانشگامو عوض کنم این ترمی ک انتخاب واحد نکردم پول ترم میگیرن ؟

  51. سینا طالبی

    سلام ببخشید من یه سوال داشتم ازتون اگه جواب بدید ممنون میشم
    ۱-اینکه من ترم ۱۰ هستم و دو واحد بیشتر برایم باقی نمانده
    ۲- اینکه الان دو ترمه متواملیههه که سایت دانشگاه اجازه انتخاب واحد بهم نمیدهد(یک درس ورزش و عملی هستش)
    دانشگاه آزاد هم درس میخونم چیکار باید بکنم یعنی بنده بخاطر دو واحد مدرکمووو نمیگیرم

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  52. سلام من ترم تازه دانشگاه آزاد ثبت نام کردم و ترم اول هستم ولی نتونستم انتخاب واحد کنم شهریه هم پرداخت نکردم الان باید چیکار کنم
    می‌تونم الان شهریه رو پرداخت کنم و در وقت حذف و اضافه انتخاب واحد کنم ؟؟
    لطفاً هر چه زودتر راهنماییم کنید ، خیلی ممنون از شما مچکر

  53. سید ایمان قائم مقامی

    سلام واحترام..من دانشجوی ارشد ترم چهار هستم که در ترم چهار انتخاب واحد نکردم که بنابر قانون آموزشی تازمانیکه دانشجویی واحد ودرس داشته باشد حق اخذ پایان نامه ندارد …الان نمیدونم قانون دانشگاه درباره این ترم چه تصمینی اتخاذ میکنن…ممنون مساعدت کنین‌

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  54. سید ایمان قائم مقامی

    باسلام ..در این ترم انتخاب واحد نکردم..(ترم سوم بدلیل عدم قبولی ۶ واحد )والان در ترم جهارم ارشد ادبیات هستم…که باید انتخاب پایان نامه انجام میدادم اما بنابر قانون آموزش بدلیل داشتن واحد نتوانستم این ترم انتخاب واحد واخذ پایان نامه باشم…باید چیکار کنم

  55. سلام خسته نباشید…
    من دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی دانشگاه پیام نور هستم.شهریه ثابت رو واریز کردم ولی به انتخاب واحد نرسیدم و نتونستم در بهمن ماه انتخاب واحد کنم.برای من مرخصی تحصیلی زدن یا نه؟؟باید چیکار کنم؟؟

  56. زهرا عباسعلیزاده

    سلام بنده دانشجوی دکترا هستم و رساله ام رو کار میکنم رساله ما سه ترم ثبت نام داره که من ترم آخر را ثبت نام نکردم و سه ترم فاصله افتاده دانشگاه آزاد چه باید بکنم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  57. سلام من ورودی سال 96کارشناسی پیوسته هستم دو بار از سنوات استفاده کردم 120 واحد گذاراندم از 138 ، مهلت سنواتم تا 29/6/402 هستش الان من چکار کنم سنوات میدن باز یا خیر چون تا اون تایم مهلت دارم بعد دانشگاهمون پیوسته اس راهنمایی کنید

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  58. سلام دانشجوی دانشگاه پیام نور هستم، شهریه ثابت ترم تابستون رو پرداخت کردم اما انتخاب واحد نکردم تکلیف هزینه من چی میشه میشه توضیح بدین

    • پاسخ با ما

      با سلام. شهریه در حساب شما ذخیره می شود و می توانید ترم بعدی از آن استفاده کنید.

  59. سلام ببخشید اگه دو ترم بدون مرخصی انتخاب واحد نکنم حذف میشم دانشگاه پیام نور

  60. سلام برای مرخصی تحصیلی با انتخاب نکردن واحدهای درسی امکان پذیره؟ یا باید کار خاصی انجام داد؟!

  61. سلام
    من الان توانایی پرادخت شهریه ثابت رو ندارم.
    میخواستم ببینم آیا میتونم یک روز قبل حذف و اضافه پرداخت کنم و بعد انتخاب واحد کنم.
    ورودی ۱۴۰۰, در دانشگاه غیرانتفاعی هستم

  62. سلام
    من دانشجوی دانشگاه ازاد واحد علوم تحقیقات هستم، ترم سوم میرم، بر اساس سوابق تحصیلی امسال ثبت نام کردم برای دانشگاه تهران مرکزی، بعد خواستم ببینم این ترم باید شهریه بپردازم و ثبت نام کنم، یا میتونم شهریه نپردازم تا اگر قبول شدم انصراف بدم، اگه قبول نشم میتونم برم دانشگاه خودم مرخصی بگیرم یا انتخاب واحد برام انجام بدن؟
    به هاطر اینکه امسال نتایج اواسط مهر اعلام می شود

  63. سلام من دانشجوی دانشگاه پیام نور هستم و این ترم امکان انتخاب واحد رو نداشتم الان چه اتفاقی میوفته؟

  64. سلام بنده دانشگاه پیام نور هستم یک روز از تاریخ انتخاب واحد گذشته راهی هست بشه انتخاب واحد کرد؟؟

  65. سلام من دانشجوی دانشگاه آزاد هستم ،دیروز مهلت انتخاب واحدم بود و من فقط ۴ واحد گرفتم و سایت از دسترس خارج شد و دیگه مهلتش تموم شد
    الان باید چیکار کنم

  66. سلام
    من دانشجوی کارشناسی آزاد هستم.
    اگر یک نیم سال(یک ترم) نه انتخاب واحد کنم و نه شهریه ثابت رو پرداخت کنم ، دانشجوی انصرافی محسوب میشم؟
    یا میتونم ترم بعدش انتخاب واحد انجام بدم….؟

  67. سلام من دانشجوی دانشگاه آزاد هستم دیروز حین انتخاب واحد بستن برگ ثبت نام توسط دانشجو را نزدم الان برا حذف واضافه به مشکل میخورم ؟؟

  68. سلام من ورودی ۱۴۰۰هستم نتونستم انتخواب واحد کنم و حذف اضافه هم دروس که میخواستم نتونستم بردارم ایا فرصت دیگه ای هست ؟

  69. سلام من از حذف و اضافه جا موندم باید چیکار کنم یا راهی برای انتخاب واحد هست ؟

  70. سلام من پارسال پیام نور ثبت نام کردم ، صرفا برا اینکه می خوام پشت کنکور بمونم وکنکور بدم برا همین که مشمول نشم ، ثبت نام کردم ، پارسال دوتا ترم مرخصی گرفتم و امسال باید می رفتم انتخاب واحد کنم ولی به دلایلی نتونستم سر موقع برم ، چون انتخاب واحد تا ۷ مهر بود و الان تاریخش تموم شده ، ولی بادانشگاه که صحبت کردم گفتند که تا اخر ماه حداکثر بیا ، می خواستم بدونم اگه در بدترین حالت نزارن انتخاب واحد کنم ، اخراج از دانشگاه می خورم و مشمول میشم 🙏🏻

    • پاسخ با ما

      با سلام. نگران نباشید زیرا معمولا تا اواخر مهرماه فرصت انتخاب واحد متاخرین فراهم است

  71. سلام من دانشجو جدید پیام نورم. ثبتنام اولیه انلاین رو انجام دادم و شهریه ثابت رو هم پرداخت کردم. اگه انتخاب واحد نکنم حذف میشم یا زمان تحویل مدارک به صورت جضوری میتونم درخواست مرخصی بدم. (تاریخ مراجعه حضوری ابان و از بعد مهلت انتخاب واحده)

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  72. سلام پسر من دانشگاه آزاد قبول شده دو ترم از مرخصی تحصیلی استفاده کرده و این ترم مهرماه باید میرفت دانشگاه ولی بدلیل سرکار میرفت نرفت دانشگاه
    سوالم اینه میتونه برای ترم بهمن بره و انتخاب واحد کنه؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

    • سید پارسا طباطبایی

      سلام
      من دانشجوی پیام نور هستم ترم قبلی نتونستم انتخاب واحد کنم این ترم می تونم انتخاب واحد کنم یا نه در ضمن دو ترم هم مرخصی گرفتم

  73. سلام من دانشجوی دانشگاه دولتی شبانه بودم 3 ترم درس خوندم به علت مشکلات مالی دیگه ادامه ندادم یعنی سال 1396 انتخاب واحد نکردم میخواستم بدونم تکلیف من چیه اخراج؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس حاصل بفرمایید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

  74. من دانشگاه ازاد ثبتنامه کردم هزینه ثبتنامه پرداخت کردم ولی بخاطر بعصی شرایط نرفتم و شهریه انتخاب واحد واریز نکردم الان میخوام برم ودانشگاه دولتی ولی مدرک دیپلم دانشگاه ازاد نمیدونم چیکار کنم
    اگر انصراف بزنم باید هزینه بدم یانه

    • پاسخ با ما

      با سلام. در صورت عدم پرداخت شهریه در دانشگاه آزاد ، ثبت نام شما قطعی نشده است و نیازی به انصراف از تحصیل نیست

  75. سلام وقت بخیر
    اگه انتخاب واحد بکنیم و دانشگاه نریم چی میشه؟ دانشگاه ازاد هستم

  76. محمد رضا رحیمی

    من دانشجوی پرستاری هستم که در نیمسال دوم دانشگاه سراسری پذیرفته شده ام اگر بخواهم برای ترم بهمن مرخصی بگیرم چه کار کنم ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. باید فرم مرخصی تحصیلی را تکمیل کنید. لطفا به واحد آموزش دانشگاه مراجعه نمایید

  77. سلام وقت بخیر ببخشید آیا امکان این هست که کلا یک درس از یک رشته رو انتخاب واحد نکنیم

    • پاسخ با ما

      با سلام. تمام دروس اجباری و چند واحد دروس اختیاری برای فارغ التحصیلی باید گذرانده شوند.

  78. سلام
    من انتخاب واحد کردم ولی برام بدهی نزده و زمانی که برای چاپ برگه انتخاب واحد میرم میزنه بدهی داری
    چیکارش کنم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. باید نیمسال مربوط به انتخاب واحد را به نیمسال جدید تنظیم کنید.

  79. آرش کریوند

    سلام خسته نباشید من دوترم مرخصی گرفتم و دو ترم اصلا انتخاب واحد نکردم ممکنه سربازیم غیبت بخوره چون دارم میخونم برا کنکور ۱۴۰۳اگر انصراف بدم امسال میتونم وارد دانشگاه بشم

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  80. سلام من هنوز انتخاب واحد نکردوم و ترم اولم چرا چون کتاب ها هنوز نرسیده.
    خواستم بودم وقتی انتخاب واحد نکردم و ترم اولم باید در کلاس حضور داشته باشم یا نه؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. انتخاب واحد ترم یک را معمولا دانشگاه انجام می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر