از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

حذف ترم تحصیلی بدون احتساب سنوات/راهنمای جامع و توضیحات کامل

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

حذف ترم تحصیلی بدون احتساب سنوات/راهنمای جامع و توضیحات کامل

حذف ترم تحصیلی بدون احتساب سنوات تصمیمی است که در پی شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کلاس های کلیه دانشگاه ها به صورت حضوری و برگزاری این کلاس ها به غیر حضوری و بخاطر بروز برخی مشکلات برای دانشجویان عزیز توسط وزارت علوم اتخاذ گردیده است.

طبق آخرین بخش نامه وزارت علوم تحقیقات و فناوری ، حذف ترم تحصیلی بدون احتساب سنوات امکان پذیر گردید ، این بخش نامه که در بیست ماده مشتمل بر موارد تصمیم گیری و انجام امور آموزش دانشگاه ها برای نیمسال دوم تحصیلی دانشجویان در 99-98 می باشد به دانشگاه ها ابلاغ شده است.

بخش نامه حذف ترم تحصیلی بدون احتساب سنوات نامه چگونه عمل می کند؟

طبق این بخش نامه امکان حذف درس یا دروس بدون در نظر گرفتن الزام به رعایت کمینه واحد های انتخاب شده در هر ترم و یا حذف کامل دروس ترم در صورت تقاضای دانشجویان مجاز می باشد ، و از همه مهم تر اینکه نیمسال حذف شده جزو سنوات تحصیلی دانشجویان برآورد نمی شود.

بر اساس این بخش نامه هر نوع تصمیم گیری کلی تعیین زمان درباره شروع کلاس های حضوری یا ادامه پیدا کردن تعطیلی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی با ستاد مبارزه با کرونا بوده و وزارت علوم نیز تابع سیاست گذاری این ستاد خواهد بود.

انتقال درس یا دروسی از ترم جاری به ترم های بعد میسر می شود

طبق بخشنامه مذکور راجع به حذف ترم تحصیلی بدون احتساب سنوات ، وزارت علوم اعلام کرده است که در صورتی که به دلایل گوناگون برگزاری جلسات و یا اتمام دروسی در این نیمسال میسر نباشد ، برگزاری این کلاس ها به تشخیص استاد و همچنین پس از بررسی گروه آموشی ، می تواند مازاد بر سقف واحدهای هر ترم دانشگاهی به ترم بعدی دانشجو اضافه شود.

لازم به ذکر است که قید شده است مشکلات احتمالی در تنظیم برنامه درسی دانشجویان در ترم های آتی باید توسط دانشگاه لحاظ گردد.

وضعیت دانشگاه ها در ترم تابستان

وزارت علوم همچنین اعلام نموده است که به علت کمبود منطقی امکانات آموزشی غیر حضوری و احتمال افزایش زمان ترم جاری دانشگاه ها تا فصل تابستان و همچنین ضرورت وجود ترم تابستانی مستقل از نیمسال جاری ، دانشگاه ها موظف به زمانبندی درست این نیمسال به گونه ای می باشند که اولا تداخلی با کیفیت آموزشی ترم جاری نداشته باشد و ثانیا برنامه ریزی درسی دانشجویانی که در ترم تابستان فارغ التحصیل می شوند نیز مختل نگردد.

کلاس های تابستانی برای دروس ناتمام یا حذف شده برگزار می شود؟

در این بخش نامه همچنین تاکید شده است که کلاس های تابستانی جهت درس های نا تمام ، حذف شده ، کارگاهی و آزمایشگاهی از نیم سال 99-98 قابل برگزاری هستند ، البته با لحاظ کردن شرایط انتشار بیماری کرونا در آن زمان همچنین تداخل با آزمون های سراسری و تحصیلات تکمیلی و گرمای هوا.

غیبت های این ترم مانع حضور در آزمون پایانی نمی شود

در بخشنامه مذکور که به بخشنامه حذف ترم تحصیلی بدون احتساب سنوات معروف شده است ، همچنین بندی در مورد تعداد غیبت دانشجویان در کلاس های مجازی یا حضوری پرداخته است و تاکید شده است که شورای آموزشی دانشگاه ها میبایست به گونه ای تصمیم گیری کنند تا غیبت غیر مجاز دانشجویان در کلاس های حضوری یا غیر حضوری مانع از شرکت آنها در جلسه امتحان نگردد.

چگونگی حذف ترم تحصیلی بدون احتساب سنوات

 

مدیر کل برنامه ریزی آموزش عالی کشور در مورد شیوه حذف ترم تحصیلی بدون احتساب سنوات اعلام کرد که : با توجه به شرایط پیش آمده و اختلال در برگزاری کلاس ها و تعطیلی دانشگاه ها این امکان فراهم شده است که دانشجویان با مراجعه به معاونت آموزشی دانشگاه محل تحصیل خود درخواست خود را با اعلام دلایل این امر تحویل داده و تا اعلام نتیجه پس از بررسی های لازم صبر نمایند.

آیا تحت هر شرایطی می شود حذف ترم تحصیلی بدون احتساب سنوات را انجام داد؟

حذف ترم تحصیلی بدون احتساب سنوات/راهنمای جامع و توضیحات کامل

اعلام این خبر باعث شد که دانشجویان سوالات زیادی راجع به این موضوع داشته باشند و این تصویر ایجاد شد که تحت هر شرایطی یعنی بی چون و چرا می شود ترم را حذف کرد ، این سوالات باعث شد تا معاون آموزشی وزارت علوم شرایط حذف ترم بدون احتصاب سنوات را اعلام کند .

شرایط حذف ترم بدون احتساب سنوات

طبق این بخش نامه مجاز بودن دانشجویان در حذف نیمسال بدون احتساب سنوات مختص دانشجویانی است که دانشگاه محل تحصیل آنها نتوانسته است دروس آن رشته را به صورت غیر حضوری و آنلاین برای آنها برگزار نماید.

این دسته از دانشجویان میبایست تقاضای حذف این ترم بدون احتساب سنوات را به واحد آموزش دانشگاه خود همراه با دلایل این تصمیم ارایه کرده و منتظر بررسی و پاسخ دانشگاه باشند.

لازم به ذکر است که اگر دانشگاه بتواند سریعاً شرایط مناسب برای برگزاری کلاس ها بصورت آنلاین را برگزار نماید ، استفاده از این بند مجاز بلا محل میباشد، و این بند تنها در موردی قابل استفاده است که دانشگاه قادر به انجام این کار و فراهم کردن این زیرساخت برای ادامه آموزش به صورت غیر حضوری نباشد.

در پایان باید نتیجه گرفت که تحت هر شرایطی دانشجویان قادر به حذف ترم تحصیلی خود نیستند و همه دانشجویان نمی توانند از این بخش نامه استفاده نمایند.

در این روزهای تعطیلی دانشگاه ها و اتخاذ روزانه تصمیمات مختلف در مورد برگزاری یا عدم برگزاری کلاس های درسی دانشگاه ها پیشنهاد می کنیم برای رفع هرگونه ابهام و شفاف شدن مسیر پیش روی شما دانشجوی عزیز با مشاوران ارشد ما در “پاسخ با ما” تماس بگیرید ، کسانی که روزانه در جریان تمامی امور تحصیلی کشور بوده و آماده همیاری شما عزیزان می باشند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

آزمون تیزهوشان سوم ابتدایی

آزمون تیزهوشان سوم ابتدایی 📞 راهنمای شرکت در آزمون تیزهوشان کلاس سوم

آزمون تیزهوشان را سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان برای بعضی از پایه های تحصیلی برگزار …

یک نظر

  1. من ترم پنج کارشناسی ارشد هستم و این ترم فقط پایان نامه رو دارم میتونم این ترم رو حذف کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر